lokal fedtforbrænding


hanghøj
 Share

Recommended Posts

Ved hjælp af god, hård løbetræning har jeg fået smidt en del kilo, men der sidder desværre stadig en del omkring selve brystmuskulaturen. Det ser aparte ud, specielt når jeg har en tætsiddende bluse på, jeg er af hankøn...

Ved nogen hvordan man, evt vha. vægttræning, kan komme dette til livs? :angry:

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til hanghøj!

Jeg må skuffe dig - den såkaldte punktforbrænding kan ikke lade sig gøre. Hvor man lagre fedt først og hvor man smider det sidst er genetisk bestemt. du kan ikke ved særlig træning fjerne fedt bestemte steder: der er ingen anden vej end at tabe de sidste killo.

Hvis vi taler om nogel få deller, så vil jeg anbefale dig at snige dem af. Spis hvad der svare til dit dagsforbrug, og fortsæt med at træne 4-6 gange om ugen på et niveau så du smider 100-300 g om ugen.

At styrketræne vil være en fin ide - du kan ikke omdanne fedt til muskler direkte, som mange desvære tror, men selvfølgelig bliver man oænere at se på med en opstrammet muskulatur. Hvis du har smmidt en del killo på hård eller halvhård diæt, så har du nok også mistet en del muskelmasse.

Du skal træner hele kroppen - bentræning er faktisk det vigtigste, bentrænning med store multiledsøvelser som squat og dødløft, aktivere store muskelgrupper og "må ikke" udelades. Du kan finde massere af inspiration ved at læse artiklerne på MOL´s forside og ved f.eks at se i logbøgerne.

Men sonm sagt - du er nød til at komme af med det sidste fedt på samme måde som det første, ved at tabe dig, suppleret med en på alle måder anbefalelsesværdig sideløbende styrketræning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share