Hvordan kan jeg stadig være sulten?


Madsten
 Share

Recommended Posts

Hejsa...

Jeg undre mig bare over hvordan jeg stadig kan være sulten... :)

Jeg spiste havregryn til morgenmad

Omkring middag, før træning spiste jeg 3 stykker rugbrød

Efter træning spiste jeg 2 stykker rugbrød

Aftensmad bestod af 3 store portioner med ris, kylling og salat efterfulgt af et æble.

Men jeg er stadig meget sulten...... ????

Jeg er begyndt at droppe de søde sager, kan det være fordi min krop bare har brug for sukker???

Og hvad gør jeg ved mit problem??? Og jeg gider ikke spise mere, føler jeg har spist nok idag :)

På forhånd tak! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan dælme godt forstå at du er sulten når du ikke spiser mere end på en dag :blink:

Havregryn, 5 skiver rugbrød og lidt ris med kylling er sku ret meget.

Det skal lige siges at det ik var lidt ris og kylling.. :)

Men det kan da godt være det er mig der er galt på det... Synes bare selv mit madindtag virker meget rimeligt..

Jeg er nemlig blevet okay mæt ved hvert måltid, men bliver bare hurtig sulten igen... :4mewantfood:

Men måske jeg skulle regne lidt på det... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hejsa...

Jeg undre mig bare over hvordan jeg stadig kan være sulten... :)

Jeg spiste havregryn til morgenmad

..

Aftensmad bestod af 3 store portioner med ris, kylling og salat efterfulgt af et æble.

Ud over du ikke spiser ret meget - spiser mindre end mig, mand :laugh: så spiser du æble sidst? efter dit sidste måltid. Jeg bliver som regl sulten af æbler - ved ikke om det bare er mig, men det har jeg i al fald for nylig erfaret - den er ret sikker: spiser jeg et æble, så er jeg sulten efter ti min.

Desuden ris?! Er det alm helt hvide ris?

Jeg bliver ikke mæt af hvide ris heller. Så skulle du måske prøve grovpasta eller brune ris? Bulgur?

Prøv dig lidt frem, hvis du ikke bliver mæt. Der er jo ikke andet at gøre.

Ellers - mere kød :devil:

Link to comment
Share on other sites

Ud over du ikke spiser ret meget - spiser mindre end mig, mand :laugh: så spiser du æble sidst? efter dit sidste måltid. Jeg bliver som regl sulten af æbler - ved ikke om det bare er mig, men det har jeg i al fald for nylig erfaret - den er ret sikker: spiser jeg et æble, så er jeg sulten efter ti min.

Desuden ris?! Er det alm helt hvide ris?

Jeg bliver ikke mæt af hvide ris heller. Så skulle du måske prøve grovpasta eller brune ris? Bulgur?

Prøv dig lidt frem, hvis du ikke bliver mæt. Der er jo ikke andet at gøre.

Ellers - mere kød :devil:

Sjovt at du siger det med risen, for jeg havde faktisk tænkt på at prøve brune ris... Men da jeg altid handler i netto (og de har dem ikke) så kom jeg aldrig videre.. Men så må jeg vist på jagt efter brune ris, hvis de mætter mere og er sundere. :4mewantfood:

Tak for det hint med æbler, det vil jeg lige holde lidt øje med. For det er sku træls at gå sulten i seng... :mad:

Link to comment
Share on other sites

Du hælder bare nogle grønsager ned, de fylder godt, og kan næppe vælte selv en Cut-diæt, rent kcal mæssigt... De fylder, og er fyldt med rare vitaminer, fibre og guf...

Jeg spiser også meget salat med agurk og tomat osv. Men synes ikke det er noget man kan blive mæt af - er der nogle grønsager som mætter mere end andre???

Link to comment
Share on other sites

Smid 2 mellemmåltider ind. Mellem morgenmad - froskot og frokost-aftensmad. 1 stk rugbrød med 50-100g kylling

Jeg spiser selv 7-8 gange dagligt og er aldrig sulten trods jeg er på diæt. Bedre at spise mange gange og så små portioner end få og store.

Link to comment
Share on other sites

Det der med at være sulten kender jeg kun alt for godt :cry: Jeg er det konstant. Især efter aftensmåltidet.

jeg kan mærke lge med det samme når forbrændingen af det indtagne tager til. der går vel en time eller maks to, så er jeg skrup sulten igen. Især efter sukker!!!

jeg er nået frem til at det simpelthen er fordi at jeg hovedsagligt har levet af kulhydrater de sidste lange stykke tid. brød er dejligt og hvis jeg kunne,ville jeg leve af det!!! :blush:

men, det bevirker desværre også at blodsukkeret svinger enormt meget. Og jeg er jo ved at være træt af at når klokken bliver en ni ti stykker omaften, så er jeg parat til at gøre hvad som hels for at få noget sukker... Og, det går bare ikke.

nu ved jeg jo ikke hvad dit daglige kalorieindtag er på? Mit er skam nøje udregnet og selvom jeg faktisk får flere kalorier end jeg burde, så er jeg stadig sulten...

og sult kan drive mig til vandvid til tider..

Men, nu vil jeg så prøve at leve stort set uden de tomme kulhydrater i en periode. Så min kostplan består nu af frugt tilmorgenmad og grønsager med kød til aften...Ingen ris eller pasta...Eller lyst brød..

håber at det virker...

Camilla

Link to comment
Share on other sites

Jeg spiser også meget salat med agurk og tomat osv. Men synes ikke det er noget man kan blive mæt af - er der nogle grønsager som mætter mere end andre???

Du kan prøve at erstatte agurk og tomat med fx ærter eller grønner bønner. De er også hurtige at tilberede.. en portion frosne ærter tager omkring 3 min i mikroovn. Finten er, at kostfibre mætter og der er ikke er ret mange kostfibre i hverken agurk eller salat. Pr. 100 g. er der 0,8 g. i agurk og 1,4 g. i icebergsalat. Til sammenligning indeholder grønne bønner 3,4 g. mens ærter indeholder 4,7 g.

Jeg kan anbefale www.kalorietabel.dk, der er ganske nyttig - og ikke kun til at undersøge indholdet af kostfibre i fødevarer :smile:

Ellers kan jeg kun tilslutte mig forslagene om at spise oftere.

Link to comment
Share on other sites

Det der med at være sulten kender jeg kun alt for godt :cry: Jeg er det konstant. Især efter aftensmåltidet.

jeg kan mærke lge med det samme når forbrændingen af det indtagne tager til. der går vel en time eller maks to, så er jeg skrup sulten igen. Især efter sukker!!!

jeg er nået frem til at det simpelthen er fordi at jeg hovedsagligt har levet af kulhydrater de sidste lange stykke tid. brød er dejligt og hvis jeg kunne,ville jeg leve af det!!! :blush:

men, det bevirker desværre også at blodsukkeret svinger enormt meget. Og jeg er jo ved at være træt af at når klokken bliver en ni ti stykker omaften, så er jeg parat til at gøre hvad som hels for at få noget sukker... Og, det går bare ikke.

nu ved jeg jo ikke hvad dit daglige kalorieindtag er på? Mit er skam nøje udregnet og selvom jeg faktisk får flere kalorier end jeg burde, så er jeg stadig sulten...

og sult kan drive mig til vandvid til tider..

Men, nu vil jeg så prøve at leve stort set uden de tomme kulhydrater i en periode. Så min kostplan består nu af frugt tilmorgenmad og grønsager med kød til aften...Ingen ris eller pasta...Eller lyst brød..

håber at det virker...

Camilla

Jeg er ikke nået så langt i min kostplan, at jeg har regnet mit ligevægtsindtag eller kcalindtag er endnu, men det kommer, og så bliver det måske også lettere af vi hvor meget jeg skal spise, og så finde de ting som mætter mest, mens det stadig er sundt. :bigsmile:

Du kan prøve at erstatte agurk og tomat med fx ærter eller grønner bønner. De er også hurtige at tilberede.. en portion frosne ærter tager omkring 3 min i mikroovn. Finten er, at kostfibre mætter og der er ikke er ret mange kostfibre i hverken agurk eller salat. Pr. 100 g. er der 0,8 g. i agurk og 1,4 g. i icebergsalat. Til sammenligning indeholder grønne bønner 3,4 g. mens ærter indeholder 4,7 g.

Jeg kan anbefale www.kalorietabel.dk, der er ganske nyttig - og ikke kun til at undersøge indholdet af kostfibre i fødevarer :smile:

Ellers kan jeg kun tilslutte mig forslagene om at spise oftere.

Det med kostfibre vidste jeg egentlig godt, men havde ikke lige tænkt på det. :blink:

Men nu tror jeg at jeg ville tænke lidt mere over det, og gå efter de fødevare med mange kostfibre, som stadig er sunde selvfølgelig :bigsmile:

I skal allesammen have tusinde tak for jeres hjælp... Jeg har meget at tænke over nu, men er sikker på at jeg vil få en bedre kostplan og få gjort en ende på min sult :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg spiser også meget salat med agurk og tomat osv. Men synes ikke det er noget man kan blive mæt af - er der nogle grønsager som mætter mere end andre???

Prøv bønner, brocoli, blomkål, spinat.

Jeg syntes ihvertfald de giver en rigtig god mæthedsfornemmelse!

Link to comment
Share on other sites

Prøv bønner, brocoli, blomkål, spinat.

Jeg syntes ihvertfald de giver en rigtig god mæthedsfornemmelse!

Tak for svaret... Men jeg må desværre sige at spinat, bønner og brocoli ikke lige er mine fortrukne grønsager :nonono:

Men jeg kan da godt prøve at få en masse blomkål ned :4eat:

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret... Men jeg må desværre sige at spinat, bønner og brocoli ikke lige er mine fortrukne grønsager :nonono:

Men jeg kan da godt prøve at få en masse blomkål ned :4eat:

Hvad med gulerødder? de er billige og man får mange ad gangen... koster et par kg ikke under 10 kr? gulerødder er ok snacks

Link to comment
Share on other sites

Hvad med gulerødder? de er billige og man får mange ad gangen... koster et par kg ikke under 10 kr? gulerødder er ok snacks

jeg kan personligt anbefale de økologiske fra netto. det er efter min smagsløg den bedste sort.

angående bønner og spinat så var det heller ikke noget jeg spiste førhen, men efter at jeg har fundet en god krydderiblanding kan alt komme ned. nu har jeg så spist det så lang tid at jeg spiser omkring 300g bønner om dagen :4mewantfood: af uransigelige grunde havde samtlige butikker i slagelse inden for en radius af 1km fra hvor jeg bor ingen bønner i denne uge - det var lige før jeg fik bønne-crawings :laugh: men heldigvis fandt jeg ,i verdens mest rodede netto, en pose frosne bønner i torsdags så jeg rationerer lige pt :w00t:

af gode bønne opskrifter kan jeg anbefale hakket oksekød, bønner og feta(jeg fortrækker at mose fetaen i bønnerne). det er mums! der er dog ikke så mange kulhydrater. men så er det jo godt man kan spise lidt ananas, vindruer eller andet lækkert frugt som dessert!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share