Protein pasta


HAV
 Share

Recommended Posts

Guest Femina;-)

- Jeg har smagt det der proteinpasta du nævner med 60% protein. Ulempen er, at det er monsterdyrt! Smagsmæssigt er det ok, men man skal måske være opmærksom på at det kan virke en lille smule grynet i forhold til fuldkornspasta. Men hvis man tilsætter ½ terning grøntsagsboullion eller kødsovs, så smager det ganske fint! (Dette tilberedningsforslag fik jeg så vidt jeg husker også med i pakken! :bigsmile: )

Personligt valgte jeg at prøve det for at variere min kost...og ja, så var jeg naturligvis nysgerrig :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

- Jeg har smagt det der proteinpasta du nævner med 60% protein. Ulempen er, at det er monsterdyrt! Smagsmæssigt er det ok, men man skal måske være opmærksom på at det kan virke en lille smule grynet i forhold til fuldkornspasta. Men hvis man tilsætter ½ terning grøntsagsboullion eller kødsovs, så smager det ganske fint! (Dette tilberedningsforslag fik jeg så vidt jeg husker også med i pakken! :bigsmile: )

Personligt valgte jeg at prøve det for at variere min kost...og ja, så var jeg naturligvis nysgerrig :bigsmile:

Okey, det lyder som et rigtig spændende produkt. Hvor meget koster det siden du siger at det er dyrt ? og hvor kan det købes ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina;-)

Synes der står oppe ovenover dette felt at det ikke er tilladt at henvise til forhandlere af kosttilskud eller omtalte specifikke kosttikskud ved produktnavn....må man skrive det mon? :blink::blink:

Link to comment
Share on other sites

Synes der står oppe ovenover dette felt at det ikke er tilladt at henvise til forhandlere af kosttilskud eller omtalte specifikke kosttikskud ved produktnavn....må man skrive det mon? :blink::blink:

Hmm, aner det ikke. Du kunne også sende det til mig i en pm ?!

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina;-)

PatrickGO>Nååårh, nej..sad bare og tænkte lidt på hvordan produktet er blevet markedsført... :dry::dry::wink:

Nå, men her er mit meget upræcise svar:

Dengang jeg købte det, knap et år siden, var der også en diskussion her på MOL, som fik mig overbevist mig om at DET MÅTTE da prøves

Se link:http://www.motion-online.dk/fora/lofiversion/index.php/t23952.html

Måske det hænger sammen med et naturtalent af at shoppegen! Nå, anyway købte jeg det gennem www.maximize.dk, men af en eller anden grund duer linket ikke i den dag i dag.... :nonono: Hvis man trykker på det ikke-virkende link får man mulighed for at maile til : [email protected]

På bodyman reklamerer de for produktet, men man kan ikke købe det blink.gif http://www.bodyman.cos.dk/di%C3%A6t/

Ellers er der den norske side sportsnutrition

:

http://www.sportsnutrition.no/produkt.asp?id=228

Det er altså desværre noget tid siden jeg købte produktet, men mon ikke det burde kunne opstøves et eller andet sted?

Der er også et link her fra sublimsport, hvor en kvinde, Tina Christensen efter sigende skulle forhandle produktet...

http://www.sublimsport.dk/forum/post.asp?m...366&FORUM_ID=17

Det irriterer mig da grænseløst at jeg ikke kan give dig et BEDRE svar! unhappy.gif

Mvh. Fem

Link to comment
Share on other sites

det er jo ikke kosttilskud. med kosttilskud menes diverse proteinpulver, kreatin, ect. pasta med 60% protein vil jeg mene indgår som en del af kost, men bare en speciel opskrift.

men 100g normal pasta indeholder 309kcal(11g protein / 14% energifordeling). pasta med 60% protein koster en hel del, men mætter ikke mere, og indeholder 345kcal per 100g.

de n åbentlyse fordel med pasta max er at kan spare købet, men jeg vil tro at jeg skal spise omkring 100g pasta for at blive mæt hvilket giver mellem 25kr per portion(på tilbud 12,5dkr) eksl fragt imod under 1dkr for en normal pose pasta...

Link to comment
Share on other sites

OkeyJUBIIIIIIIIIIII! Fandt siden..som er ændret fra maximize.dk til maximizeshop:

http://www.maximizeshop.dk/product_info.ph...371dc9013513df5

400g proteinpasta 60% for 50kr!!!

SUPER, tak skal du have.. Men hvis man køber de 400g kommer der jo også porto oven i. Så det er lidt smådyrt. Men tror da jeg skal prøve en pakke eller 2 :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina;-)

Ja, det er vist ovenikøbet på "tilbud"....sådan et irriterende ord som 'man' kan have meget svært ved at gå UDENOM...

Me too...ligesom hvis man køber to par sko på én gang på tilbud...så sparer man dobbelt så meget..... :wink::smile: Elsker den logik!

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina;-)
det er jo ikke kosttilskud. med kosttilskud menes diverse proteinpulver, kreatin, ect. pasta med 60% protein vil jeg mene indgår som en del af kost, men bare en speciel opskrift.

men 100g normal pasta indeholder 309kcal(11g protein / 14% energifordeling). pasta med 60% protein koster en hel del, men mætter ikke mere, og indeholder 345kcal per 100g.

de n åbentlyse fordel med pasta max er at kan spare købet, men jeg vil tro at jeg skal spise omkring 100g pasta for at blive mæt hvilket giver mellem 25kr per portion(på tilbud 12,5dkr) eksl fragt imod under 1dkr for en normal pose pasta...

Præcis, som nævnt i en tidligere tråd, der nu faktisk pudsigt nok er 1 år gammel, synes folk inkl. undertegnede, at proteinpastaen er værd at afprøve og måske variere med, men ikke et produkt, der skal være en FAST del af det daglige kostbudget.....

Se tråd: http://www.motion-online.dk/fora/index.php...opic=23952&st=0

Edited by Femina;-)
Link to comment
Share on other sites

Guest Femina;-)
Man har absolut INGEN forstand på ernæring eller ALT for mange penge, hvis man køber 400g protein pasta til 50kr…

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Det er jo et valg ligesom alle andre valg, man tager mht. sin kost....

Mht. de 50 kr. så overlever man jo nok, hvis det blot er for at stille sin nysgerrighed....

Mht. at man ikke har forstand på ernæring, hvis man køber proteinpasta, såå er det da meget muligt...men jeg spiser jo også chokoladeis eller en sukkerindholdig proteinbar i ny og næ :nonono: ...(aj, okey indrømmet, isspiseri lidt oftere end 'ny og næ').

Det optimale er vel en dåse tun eller noget proteinpulver, det ved jeg da godt, men sommetider foretager man jo nogle valg for at variere spændingen lidt omkring køkkenbordet.... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina;-)
Bla bla bla.. Hader den evindelige retorik om det frie valg…

At det er ens frie valg om man ryger, tager stoffer eller andet gør det ikke mindre idiotisk!

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

I de eksempler du nævner har du ret. :bigsmile: Nogle valg er bare mindre skadelige og risicifyldte end andre...

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina;-)
Men det gør dem ikke nødvendigvis mindre idiotiske...

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Nej, jeg er enig med dig i at det er mange ting som er idiotiske...såsom at ryge, drikke sig fra sans og samling og at tage stoffer...derfor er det mit valg at lade være... :-)

Omvendt vil jeg have min is og min pasta :tongue:

Link to comment
Share on other sites

For det første er det røv-dyrt, for det andet...

"Proteinet kommer fra hvede og soja og er rent vegetabilsk protein"

|

"Sportsfolk og atleter, der ønsker at forøge og vedligeholde muskelmassen"

Hvilket som bekendt er noget vrøvl, vegetabilske proteiner har meget ringe evne som muskelopbygger, da de slet ikke har samme aminosyresammensætning som animalske proteiner.

Link to comment
Share on other sites

Det er simpelt hen ALT ALT for dyrt er det så svært at forstå?

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Nej det kan jeg sagtens forstå at du syntes, men du er jo nød til at begrunde dine svar i stedet for bare at slynge ud at det er idiotisk. Du kunne jo evt komme med en alternativ forhandler eller et alternativ produkt eller bidrage positivt til samtalen. Lavede jo ikke denne tråd for sjov skyld eller for at få at vide at det er idiotisk :annoyed:

Link to comment
Share on other sites

For det første er det røv-dyrt, for det andet...

"Proteinet kommer fra hvede og soja og er rent vegetabilsk protein"

|

"Sportsfolk og atleter, der ønsker at forøge og vedligeholde muskelmassen"

Hvilket som bekendt er noget vrøvl, vegetabilske proteiner har meget ringe evne som muskelopbygger, da de slet ikke har samme aminosyresammensætning som animalske proteiner.

Vil det sige at produktet er noget skidt ?? For så er det da lidt misvisende det de skriver på deres hjemmeside og det du referer til i dit indlæg.-

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share