kreatin, holdbarhed (opblandet)


zerokill3r
 Share

Recommended Posts

Hey.

Skal snart begynde for første gang på kreatin, og har lige et par spørgsmål derpå.

Jeg har besluttet mig for ikke at tage en loade periode, men istedet 3-4g dagligt i 3 måneder også en pause på 1 måned og forfra igen.

Lyder det fornuftigt i jeres øre?

og er det spild at penge og kreatin hvis man indtager det på hvile dage? og skal man bare drikke det efter træningen?

sidste spørgsmål ;) .. Hvor lang tid kan kreatinet stå opblandet i f.eks. æble juice i køleskabet inden jeg drikker det? f.eks. jeg blander det hjemmefra, træner 1½ time og drikker det, kan man godt det?

mvh Kasper.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har besluttet mig for ikke at tage en loade periode, men istedet 3-4g dagligt i 3 måneder også en pause på 1 måned og forfra igen.

Lyder det fornuftigt i jeres øre?

og er det spild at penge og kreatin hvis man indtager det på hvile dage? og skal man bare drikke det efter træningen?

sidste spørgsmål ;) .. Hvor lang tid kan kreatinet stå opblandet i f.eks. æble juice i køleskabet inden jeg drikker det? f.eks. jeg blander det hjemmefra, træner 1½ time og drikker det, kan man godt det?

mvh Kasper.

Det er en ganske udmærket idé at springe den såkaldte "loade-periode" over, flere og flere studier påviser at der ikke findes nogen nødvendighed samt forbedring ved at foretage en loading-process, desuden bliver en del af dit kreatin udskildt via urinvejen i en loade-periode, da du ikke kan kalkulere med præcis hvor meget kroppen egentlig er i stand til at transportere til de steder du ønsker det, så hvis du er MEGET nærig, er en loade-periode også en dum idé (dog næppe et problem i dagens Danmark, kreatin koster jo ikke ligefrem alverden).

og er det spild at penge og kreatin hvis man indtager det på hvile dage? og skal man bare drikke det efter træningen?

Det kan vel næppe ophobe sig til den helt store mængde af penge, at indtage kreatin på dine hviledage, så billig som kreatin er nu om dage. Visse folk har da udtalt at de mener det er en god idé at indtage det på hviledage også, ligeledes i cutting-perioder, selvom kreatin ikke er et stof der direkte øger anabolismen.

Det er ganske fint at indtage kreatin EFTER træningen. Der går en del myter om, at hvis man indtager det FØR træning får man en bedre træning ud af det, men det forholder sig imidlertid således, at kreatin tager god tid om at komme rundt i kroppen, og desuden er det vel en god idé at udnytte, at kroppen efter træning "hungrer" efter "ressourcer", hvorved der er mulighed for at øge kreatin-optagelsen ved at tage det EFTER træning.

sidste spørgsmål ;) .. Hvor lang tid kan kreatinet stå opblandet i f.eks. æble juice i køleskabet inden jeg drikker det? f.eks. jeg blander det hjemmefra, træner 1½ time og drikker det, kan man godt det?

mvh Kasper.

Du kan sagtens vente 1½ time med at drikke din "kreatin-shake", det er der intet i vejen med, kreatinen bliver ikke dårligere af at have stået i 1½ time inden det konsumeres. Sørg desuden for at få smidt nogle proteiner og gode kulhydrater ned efter træning, udover at det er essentielt, øger det også kreatin-optagelsen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share