Kampsport i Aalborg


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

Jeg flytter til Aalborg en gang næste år, og jeg er begyndt at kigge lidt efter kampsportklubber i området. Jeg har tidligere trænet aikido og judo.

Jeg har fundet denne liste ove klubber, men der er mange stilarter jeg intet kender til.

Jeg leder efter selvforsvar-ligende stilarter dvs. noget med mere eller mindre realistisk kamptræning.

Måske kender I noget til de listede stilarter?

Hilsen

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Jeg flytter til Aalborg en gang næste år, og jeg er begyndt at kigge lidt efter kampsportklubber i området. Jeg har tidligere trænet aikido og judo.

Jeg har fundet denne liste ove klubber, men der er mange stilarter jeg intet kender til.

Jeg leder efter selvforsvar-ligende stilarter dvs. noget med mere eller mindre realistisk kamptræning.

Måske kender I noget til de listede stilarter?

Hilsen

Hr. K

Som tidligere karatemand kan jeg klart anbefale Ålborg karateskole. Det er måske ikke helt det du efterspørger, men ud over den traditionelle karate er det en af landets bedste klubber indenfor konkurrence karate. Derudover er det en hyggelig klub med gode træningsfaciliteter :superman:

/B

Link to comment
Share on other sites

Som tidligere karatemand kan jeg klart anbefale Ålborg karateskole. Det er måske ikke helt det du efterspørger, men ud over den traditionelle karate er det en af landets bedste klubber indenfor konkurrence karate. Derudover er det en hyggelig klub med gode træningsfaciliteter :superman:

/B

Tak for svaret,

Er der også vægttræningsmuligheder?

- Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Det skal siges, at størstedelen af elitekæmperne fra Ålborg karateskole er skiftet til sportskarate.dk (gæt deres hjemmeside :tongue: ), som er en klub udelukkende med det formål at træne kumite med henblik på (wuko) stævner. De er vel pt. den mest dominerende klub herhjemme og huser flere landsholdskæmpere samt har samarbejde med flere af de nordiske landshold. De træner særdeles elitært og er progressive inden for netop denne sport.

Boede jeg i Ålborg kunne jeg godt finde på at hoppe derover. Jeg har dog også en fortid i karate...

Om det er det du søger mht. selvforsvar er dog slet ikke sikkert :blush:

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret, BB.

Umiddelbart, så appellerer karate ikke til mig. Det er sikkert, fordi jeg ikke ved frygtelig meget om stilarten, men karate virker for stift og traditionelt til mig. Jeg kan selvfølgelig tage fejl. :smile:

Kender I noget til Budokwai - og her især Vale Tudo?

Vale Tudo ser spændende ud, men jeg har nu heller ikke tænkt mig at blive slået til lirekassemand til hver træningsession, hvis det bare er en gang streetfighting. :nonono::unhappy:

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Det skal siges, at størstedelen af elitekæmperne fra Ålborg karateskole er skiftet til sportskarate.dk (gæt deres hjemmeside :tongue: ), som er en klub udelukkende med det formål at træne kumite med henblik på (wuko) stævner. De er vel pt. den mest dominerende klub herhjemme og huser flere landsholdskæmpere samt har samarbejde med flere af de nordiske landshold. De træner særdeles elitært og er progressive inden for netop denne sport.

Boede jeg i Ålborg kunne jeg godt finde på at hoppe derover. Jeg har dog også en fortid i karate...

Om det er det du søger mht. selvforsvar er dog slet ikke sikkert :blush:

Hehe, trænger da vist til en lille opdatering :tongue: Hvornår er Busk og co. gået solo?

Link to comment
Share on other sites

Wing Tsun, er rimelig godt som selvforsvar.

Jeg startede selv til det for næsten et halvt år siden. Bruce Lee har også rørt lidt ved det :bruce:

Der er ikke særlig meget spark i WT, men det er godt for en stivben'et træstub som mig :blush:

Men WT har lidt af et love/hate problem... Enten er man WT eller så er man ikke. Det er ihvert fald min erfaring.

EDIT:

Og sorry, jeg aner ikke om de har det i aalborg. Var lidt for hurtig...

Mine google skills er elendige så har ikke kunne finde noget der... :blush:

Edited by Underwear
Link to comment
Share on other sites

Wing Tsun, er rimelig godt som selvforsvar.

Jeg startede selv til det for næsten et halvt år siden. Bruce Lee har også rørt lidt ved det :bruce:

Der er ikke særlig meget spark i WT, men det er godt for en stivben'et træstub som mig :blush:

Men WT har lidt af et love/hate problem... Enten er man WT eller så er man ikke. Det er ihvert fald min erfaring.

EDIT:

Og sorry, jeg aner ikke om de har det i aalborg. Var lidt for hurtig...

Mine google skills er elendige så har ikke kunne finde noget der... :blush:

Så vidt jeg ved, skal man til sjælland hvis man vil træne Wing Tsun.

Hr.Kirchebrandt, jeg kan se på listen du linker til, at der både ligger en judo og Aikido klub i Aalborg. Men det faldt måske ikke i din smag?

Ellers er det jo bare at besøge de forskellige klubber. Man kan som regel træne gratis et par gange, for at finde ud af om det er noget man gider.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret, BB.

Umiddelbart, så appellerer karate ikke til mig. Det er sikkert, fordi jeg ikke ved frygtelig meget om stilarten, men karate virker for stift og traditionelt til mig. Jeg kan selvfølgelig tage fejl. :smile:

Kender I noget til Budokwai - og her især Vale Tudo?

Vale Tudo ser spændende ud, men jeg har nu heller ikke tænkt mig at blive slået til lirekassemand til hver træningsession, hvis det bare er en gang streetfighting. :nonono::unhappy:

Hr. K

Ah hvaa'd, nyt kød, bring it :tongue:

Ej, valetudo-delen af Budokwai er meget sportsbaseret, så tingene virker i den kontekst der forventes (div. stævner). Dermed træner vi, overordnet, heller ikke med selvforsvar in mente. Det må være lidt mere op til den enkle udøver :smile: Vi passer selvfølgelig også på hinanden, og hver enkel udøver bestemmer i en hvis grad hvor hårdt denne går til den, men vi kan ikke komme uden om at det er meget kontaktbaseret. Skader er noget man, i et eller andet omfang, løber ind i, men vi vil selvfølgelig undgå dem så vidt muligt :wink:

læs mere her, og du kan altid kontakte mig hvis du har spørgsmål.

Vi er i øvrigt i gang med vores nye lokaler, og det er planlagt at der skal være gode styrketrænings faciliteterne, men jeg kan ikke helt sige hvornår de kommer på plads.

/Svendsen, X-gym

Edited by Svendsen
Link to comment
Share on other sites

Ah hvaa'd, nyt kød, bring it :tongue:

Ej, valetudo-delen af Budokwai er meget sportsbaseret, så tingene virker i den kontekst der forventes (div. stævner). Dermed træner vi, overordnet, heller ikke med selvforsvar in mente. Det må være lidt mere op til den enkle udøver :smile: Vi passer selvfølgelig også på hinanden, og hver enkel udøver bestemmer i en hvis grad hvor hårdt denne går til den, men vi kan ikke komme uden om at det er meget kontaktbaseret. Skader er noget man, i et eller andet omfang, løber ind i, men vi vil selvfølgelig undgå dem så vidt muligt :wink:

læs mere her, og du kan altid kontakte mig hvis du har spørgsmål.

Vi er i øvrigt i gang med vores nye lokaler, og det er planlagt at der skal være gode styrketrænings faciliteterne, men jeg kan ikke helt sige hvornår de kommer på plads.

/Svendsen, X-gym

Jeg har lusket lidt rundt i din logbog, og det ser bestemt festligt ud med skaderne, blomkålsører og billederne :tongue::laugh:

Hvad jiu-jitsuklubben i centret. Har de også kamptræning?

Hilsen

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Og så skal vi jo ikke glemme Submissionfighting Aalborg.. :smile:

Vi træner i Vejgård, og har store lokaler samt et hardcore vægtrum (som dog kører som et motionscenter for sig)

God stemning og super træning! :4thumbup:

Og det ligger endda tæt på de boliger min kæreste og jeg har søgt :4thumbup:

Er submissionfighting ikke det samme som Vale Tudo? Og kan du beskrive et alm. træningsforløb derude?

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Jeg har lusket lidt rundt i din logbog, og det ser bestemt festligt ud med skaderne, blomkålsører og billederne :tongue::laugh:

Hvad jiu-jitsuklubben i centret. Har de også kamptræning?

Hilsen

Hr. K

:blush: Jeg elsker mit nye øre :wub:

Det er en læringsproces, med de skader, og meget svært at undgå helt når man træner på et lidt højere niveau, 3-4gange om ugen+vægtræning+konkurrencer.

Og med jitzgutterne - så sparre de hvis ikke i samme omfang som vi gør. Vi plejer dog at træne sammen en gang i mellem :)

Edited by Svendsen
Link to comment
Share on other sites

Og det ligger endda tæt på de boliger min kæreste og jeg har søgt :4thumbup:

Er submissionfighting ikke det samme som Vale Tudo? Og kan du beskrive et alm. træningsforløb derude?

Og ... er der mulighed for vægttræning?

Hr. K

Jo det er lidt to sider af samme sag.. Vi træner sådan set de samme teknikker, og kamptræningen er egentlig ikke forskellig fra judo, karate og andre - blot er det hele blandet sammen. Jeg havde selv den opgave, at undervise i specifikke selvforsvarsteknikker i onsdags. Det er dog ikke noget vi gør så tit.

Vi starter typisk med en hård/grundig opvarmning (men det skifter også - for tiden wrestler vi os varme). Dernæst køres grundteknikkerne igennem i en halv times tid, hvorefter dem der har lyst kan kæmpe lidt. Personligt gider jeg ikke at bokse, så jeg wrestler kun :smile:

Mht vægttræningen: Saint Pauli træner i vægtrummet, så du kan evt spørge ham (jeg træner hjemme og andre steder) Han har også set vores træning, så han kan evt komme med en uvildig vurdering :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil prøve kræfter med Wing Tsun som der er blevet nævnt tidligere her i tråden kan du besøge www.wingtsun.dk og finde en klub nær aalborg. Fra min klub (WT Center) har vi to der har trænet aikido i snart 20+ år sideløbende med Wing Tsun, de siger begge at principperne fra Aikido minder meget om dem fra Wing Tsun. Så hvis du vil have noget der minder lidt om det du har trænet før men med et helt nyt aspekt er Wing Tsun et godt sted at starte med at kigge :)

Link to comment
Share on other sites

att: Differ og SP,

Nu bliver det tidligst til april, at vi flytter, men jeg vil bestemt kigge ud. :smile: Mon ikke vi kan spotte hinanden, når I ser mig rende rundt med knæbind, straps og magnesium på bukserne.

Hr. K

Vil vi glæde os til :smile: Gerne send os en PM så vi kan lave lidt fællestræning med tilhørende foder bagefter... er et must i vores kredse :devil:

Link to comment
Share on other sites

Nu er det allerede nævnt een gang i denne tråd... men jeg synes da klart du skulle overveje jiu-jitsu hvis du er ude og se efter alternativer til judo i forbindelse med "realistisk" selvforsvar (hvis man da kan sige det) ... jeg trænede selv en del jiu-jitsu (og en smule taek-wondo) før jeg smadrede begge knæer og var vild med det... synes da helt klart det er overvejelserne værd... jiu-jitsu baseres på forsvar i typiske angreb både med og uden våben, samt diverse-fald teknikker og gulvkampe.

Link to comment
Share on other sites

Vil vi glæde os til :smile: Gerne send os en PM så vi kan lave lidt fællestræning med tilhørende foder bagefter... er et must i vores kredse :devil:

Lyder godt! :4thumbup:

Nu er det allerede nævnt een gang i denne tråd... men jeg synes da klart du skulle overveje jiu-jitsu hvis du er ude og se efter alternativer til judo i forbindelse med "realistisk" selvforsvar (hvis man da kan sige det) ... jeg trænede selv en del jiu-jitsu (og en smule taek-wondo) før jeg smadrede begge knæer og var vild med det... synes da helt klart det er overvejelserne værd... jiu-jitsu baseres på forsvar i typiske angreb både med og uden våben, samt diverse-fald teknikker og gulvkampe.

Tak for rådet. Men jeg er begyndt at få mindre fidus til de asiatiske kampstile mht. realistisk selvforsvar, fordi jeg synes, at der bruges mængder af tid på at lære ikke-relevante ting mht. selvforsvar. Jeg har som sagt trænet aikido + iaido i 4 år, og var glad for træningen, men selve værdien som selvforsvar ligger ret lavt, synes jeg. Tror faktisk at 6 måneders boksetræning ville være bedre. :smile:

Umiddelbart ser Submission ud til at være noget for mig.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share