Squash og Fitness - Alle "store folk" skal væk !


razor
 Share

Recommended Posts

Hold da op for et råberi :laugh:

Interessant problemstilling, javel, men ikke særlig konstruktiv dialog.

Men OK, jeg er også en af de heldige "VL"ere (Ægte VL'er bliver jeg nok ikke) i LIVK - hvor vi har førsteret, og ret til at smide med vægtene og skrue ned for lortemusikken (og den er der en del af). :4thumbup: :4thumbup:

Men jeg tilslutter mig de der synes det er ærgeligt den mere "rå" styrkesport (VL/SL) langsomt med sikkert marginaliseres i de store centre og kæder. Jeg forstår bare ikke helt problemet i OBBC - er det ikke som Angel mfl. påpeger en forening man selv kan præge?

Men - jeg har aldrig været der, jeg skal ikke have noget klinket. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 218
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg kan sagtens følge dig, men hvor meget konspirationsteori er der over det, når man på det nærmeste bliver bedt om at smutte. Vi mangler bare skovtrolden til at stå i bastskørt i receptionen og danse hula mens vi må bukke os forover og blive sparket bagi (ja, sparket :tongue: )

:blink:

Link to comment
Share on other sites

Kender i det med, at man kan gå en flok og hidse hinanden op på et niveau, hvor det nok ikke hører hjemme? Man ser spøgelser og konspirationsteorier alle vejne, og man opgiver på forhånd at gøre noget, fordi det er lettere bare at blive ved med at skælde ud i smug og skule ondt.

Det kender jeg godt. Det har jeg været med til mange gange, og udsat for mange andre gange.

De fleste gange ender det så med man kommer til at snakke sammen på tværs af skellene, og så viser det sig størstedelen af problemerne er misforståelser, halve sandheder og god gammeldags fjer-til-fem-hønseri... Ja det ender endda som regel med man forstår "modpartens" syndspunkter, og det viser sig der kan findes en fin løsning som stiller begge parter tilfredse.

Ikke at det har noget med tråden at gøre iøvrigt, bare noget jeg kom til at tænke på en tirsdag aften... :innocent:

Godt indspark Klaus :4thumbup:

Ville lidt ønske at folk gad at arbejde for sagen og ikke regnede med at appelsinerne selv fandt deres vej ned i turbanen!!

Er sgu selv vant til at knokle for at få ting op og stå og er nogle gang uforstående overfor hvorfor folk ikke forsøger konkret at gøre noget ved problemet andet end snak (og så er der sikkert nogle der synes jeg er hellig når jeg skriver det men jeg griber fandme ofte tyren ved hornene og lader mig ikke trampe på og knokler også til dels røven ud af bukserne - også nogle gang forgæves... men så har man i det mindste forsøgt og ikke ladet det blive ved knævren i krogene og i et virtuelt rum!!!)

Synes sgu i skal komme lidt ind i kampen drenge... også offentligt i OBBC! Få sagt de ting i skriver her face-to-face til dem som i mener har et behov for at vide hvad i går og tænker på og hvad I ellers har på hjertet... hvis det hele så falder til jorden så kan i jo ligge al jeres sjæl i Jeres kommende styrkeløfter klub!

Indtil videre er det kun Hippo som reelt har gjort noget med et brev... er ret sikker på at I andre sikkert også kunne finde på noget :poking:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Godt indspark Klaus :4thumbup:

Ville lidt ønske at folk gad at arbejde for sagen og ikke regnede med at appelsinerne selv fandt deres vej ned i turbanen!!

Er sgu selv vant til at knokle for at få ting op og stå og er nogle gang uforstående overfor hvorfor folk ikke forsøger konkret at gøre noget ved problemet andet end snak (og så er der sikkert nogle der synes jeg er hellig når jeg skriver det men jeg griber fandme ofte tyren ved hornene og lader mig ikke trampe på og knokler også til dels røven ud af bukserne - også nogle gang forgæves... men så har man i det mindste forsøgt og ikke ladet det blive ved knævren i krogene og i et virtuelt rum!!!)

Synes sgu i skal komme lidt ind i kampen drenge... også offentligt i OBBC! Få sagt de ting i skriver her face-to-face til dem som i mener har et behov for at vide hvad i går og tænker på og hvad I ellers har på hjertet... hvis det hele så falder til jorden så kan i jo ligge al jeres sjæl i Jeres kommende styrkeløfter klub!

Indtil videre er det kun Hippo som reelt har gjort noget med et brev... er ret sikker på at I andre sikkert også kunne finde på noget :poking:

Jamen Norah, når jeg læser de utallige indlæg fra folk som træner i klubben så er mit indtryk at folk har prøvet. Vi har gjort opmærksom på vores problemer, folk har prøvet at indrette sig efter de regler der nu er. Nuvel, folk har trådt ved siden af, men har efter bedste evne prøvet at tilpasse sig klubben og den kultur/regler der nu er.

Vi har tabt troen på at styrkeløft og fitness på længere sigt kan eksisterende sammen i OBBC. Jeg tror også at du overvurerer folks loyalitet til klubben. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes faktisk, at det er blevet til en interessant tråd, da de problemer der hersker i OBBC ikke kun findes der, men i mange centrer.

Nu har jeg trænet i både Equinox og Fitness.dk. Der var problemet ikke styrkeløftere, men diskodrenge, der også trænede i klynger og viste meget lidt hensyn til andre.

Jeg tror, at vi styrkeløftere skal erkende, hvis vi ikke allerede har gjort det, at der er andre end os, der træner i vores center. I sidste ende handler det om at vise hensyn. Hvis man fx spiser kage i et fitnesscenter/bb-klub skal det selvfølgelig ikke foregår, hvor der er andre, der træner. Mange har nok ikke brug for at blive fristet lige netop, når de træner for at smide de sidste kg.

Med tilbage til det tråden handlede om, så tror jeg ikke det ville hjælpe noget, hvis centeret fjernede alle de tunge håndvægte. Folk vælger jo bare at træne tungt med en stang i stedet for. Man behøver jo heller ikke være stor og på krudt for at køre fx single rows med 30+. Jeg har i hvert fald set flere kvinder i Equinox, som har gjort det, dvs. 2 :tongue:

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Du er heller ikke så gammel Moos :wink:

1) Mere end 2 anvendelige bænke til bænkpres

2) Mere end 1 powerrack

3) Mere end 1 dødløftsplatform

4) Flere af de små klemmer til at holde skiverme med

5) 1 krybbe til kridt

6) 1 lille støvsuger til evt spild

7) 1 loftsventilator

8) 1 stk reverse hyper extension pro

tak! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Lad mig starte med at understrege at mine kommentarer til hele denne tråd er som privatperson. Det kan dog ikke undgås at mit virke som bestyrelsesmedlem i OBBC, gør at jeg har en del mere information/viden om hvad der reelt foregår, og hvilken strategi, der ligger bag den måde klubben drives på.

Det er vigtig at forstå at alle bestyrelsesmedlemmer er individer med hver deres mening, men der er en tradition for at de beslutninger, der tages på møderne er enstemnige, og bakkes op af alle medlemmer, også når der fra grupper i klubben rejser sig en storm af protester.

Overordnet er jeg meget ked af at en del af vores medlemmer er så utilfredse med at træne i vores forening, som der gives udtryk for i de mange indlæg jeg har læst i denne tråd. Især er jeg meget ked af de meget personlige angreb der rettes mod navngivne personer, jeg mener ikke at dette er på sin plads i en seriøs debat. Lad os holde debatten på et niveau, hvor vi spiller bolden og ikke går efter manden. Husk at debatniveauet kan aflæses på den respekt man viser folk med en anderledes mening/holdning.

Efter denne indgangsbøn vil jeg forsøge at kommentere på de kritikpunkter der er fremkommet i denne tråd.

1. Den gamle aerobicsal

Den allerførste vildfarelse i hele debatten, er tanken om at denne skulle være styrkeløfternes "eget" område, og at bestyrelsen havde "lovet" styrkeløfterne deres eget træningsområde. Et sådant løfte er aldrig afgivet

Bestyrelsens vigtigste opgave er at sikre de optimale træningsmuligheder for vores medlemmer, og med i vores overvejelser var klart at inddrage den gamle aerobicsal i vores styrketræningsområde, når den nye var færdig. Desværre skred tidsplanen og budgettet for ombygningen, og vi valgte derfor at udskyde beslutningen til den nye bestyrelse var tiltrådt.

Den nye bestyrelse tog debatten op og der blev stillet forslag om en prøveperiode med holdtræning i den gamle aerobic i en 3-måneders periode. Dette blev vedtaget bla. med en argumentation om at når først vi havde revet salen ned, kunne vi ikke spole filmen tilbage og udføre forsøget.

Samtidig besluttede bestyrelsen at lave en helhedsplan for hele 1. salen, hvor også arealet med den gamle aerobicsal skulle indgå. Af økonomiske årsager passede det bedre at vente med at gøre noget til nu.

Jeg glæder mig meget til at 1. salen er færdigrenoveret og arealet fra den gamle aerobicsal er integreret i vores øvrige styrketræningsområde. Det giver et bedre træningsmiljø med nymalede lokaler, gulvtæppe uden huller, og mere plads generelt. Det er planen at der laves et område til tung træning, hvor alle har adgang, men hvor der "tillades" lidt mere, eller hvor de folk, der er sarte skal holde sig væk, for her må der gerne stønnes lidt og bruges magnesium osv.

Men det er vigtigt at det IKKE er kun for SL'er men for alle de medlemmer, der gi'r den mere gas end normalt.

Vi vil meget gerne have SL'er i klubben, men det skal ikke være en klub i klubben, og SL'ere har præcis samme forpligtelser til at tage hensyn til andre, rydde op efter sig selv osv. som alle andre.

2. Taske / madproblematikken

Også her skydes der forkert, det er ikke for at hænge SL'erne ud, men vi følte i bestyrelsen at der var behov for lidt adfærdsregulering fordi:

Folk ikke kunne finde ud af at smide bananskræller i skraldespanden

Folk væltede krus med proteinshakes ud på gulvtæppet

Nogen gange var der fyldt med kagekrummer i træningslokalet.

Generelt var vi bange for at det skulle begynde at blive lidt uhumsk i lokalerne hvis vi ikke gjorde noget.

Derudover begyndte taskerne at fylde mere og mere i træningslokalet fordi:

SL'erne slæber en masse med i salen

Vi indførte hængelåse, og dem der havde glemt hængelås også slæbte deres tasker med i salen.

Normalt ville det ikke være et kæmpeproblem men loadet på lokalerne er steget meget kraftigt og det betyder blandt andet nogen udfordringer med brandsikkerhed, brandzoner frie adgangsveje m.m, hvilket også vil få indflydelse på placeringen af maskiner når gulvtæppet er skiftet og 1. salen er færdigrenoveret.

Hvis jeg skal opsummere hele tråden synes jeg generelt at der går for meget tudefjæs i den, fra nogen af jer........ Vi vil jer gerne, vi vil gerne udvikle, men ting tager tid, og vi har desværre ikke et pengetræ ude på lageret, hvor vi kan plukke 1 mio. når vi skal bruge den.

Jeg har selv siddet i bestyrelsen i en del år og synes faktisk at vi i bestyrelsen sammen med ledelsen gør det enormt godt. Vi har en masse glade medlemmer, fyldte hold, Danmarks måske bedste styrketræningsfaciliteter og byens billigste kontingent.

Måske kunne vi være bedre til at kommunikere alle detaljer af dialogen på møderne ud, men det har vi bla. af konkurrencemæssige årsager valgt ikke at gøre.Men døren er altid åben til vores møder, så hvis man vil vide mere så er man meget velkommen på næste betyrelsesmøde d. 9/8 kl. 18.30

I er også meget velkomne til at smide mig en mail hvis der er nogen ting i vil have med på møder eller andre ting i gerne vil have mere information om. Min mail er [email protected]

Husk at det altid er nemt at kritisere når man kun lige kan se til spidsen af næsen, vi andre har det ansvar at vi skal sidde i helikopteren, og kigge ned og prioritere de økonomiske ressurser så vi får mest muligt for vores penge, og glæder flest mulige medlemmer.

Link to comment
Share on other sites

Godt indlæg Morten og det er da rart at der endelig er nogen fra bestyrelsen der vil komme med svar istedet for andre unavngivne personer der blot fejer en af når man spørger ind til projektet... ingen nævnt ingen glemt... men dialogen har været dårlig, virkelig dårlig... både fra bestyrelsens side og fra sl'ernes side... sl'erne har på ingen måde gjort det nye rum til deres eget men du ved ligeså godt som jeg at når der bliver trangt nede i bentrænings-hjørnet så er det sl'erne der skal høre for det.. på mig virkede det som om at det fra bestyrelsens side¨passede jer glimrende at der blev mere crowdet i hjørnet og sl'erne så kunne tage skraldet... problemet er jo ikke os sl'ere men at der blot er flere fornuftige mennesker der er begyndt at træne basis-øvelser... allerede under mit korte medlemsskab der startede i august sidste år kan jeg konstatere en tilstrømming til benhjørnet/platformen... derfor virker det på mig ret mystisk at den eneste mand der blev valgt ind i bestyrelsens med hensigt om at lave den tidligere aerobic-sal om til yoga-jungle med dampbad/ behandling af indre PH-værdi for trumfet sine holdninger igennem... jeg var selv til generalforsamling sidst og alle på nær denne unavngivne person sagde at rummet skulle laves til et sted hvor der kunne trænes tungt

Link to comment
Share on other sites

Som bruger af obbc må jeg indrømme at jeg er blevet pissed over flere ting.

1. Blive svinet til i receptionen fordi man vil gøre rent efter sig :blink:

2. ikke måtte tage sit udstyr med sig. Det handler om manglende forståelse for den sport som er skrevet ind i foreningens grundlag.

udstyr er et nødvendigt onde i Styrkeløft. Nu skal vi rend ei pendulfart eller lave små bjerge af udstyr rundt omkring i centeret.

3. Klage over at vi optager racksne

a. Vores sport handler om bevægelser primært. Dem træner vi som i alle andre sportsgrene via mange mange rrepetitioner fordelt over mange sæt.

Intet underligt her. lige som en tennis spillers serv kræver det tusindvis af repetitioner.

I OBBC er det et problem man øver sin sport. Det er et problem man holder 3-5min pauser som er fysiologisk mest korrekt ifht vores mål.

b. TIlpasning. Der er flere der træner baisis. Dette giver mere pres på dette udstyr. Men tilpasses maskinparken? Fjernes en maskine for at et powerrack mere kan sættes op og aflaste området?

Nej, vi hetzer styrkeløfterne istedet.

Laaaangsomt... Pisse langsomt går det.

Ja, selvf. skal den store gruppe tilgodeses. Men så længe der ikke sker noget med at tilpasse underetagen til det generelle behov, så gider man ikke høre mere brok over at man fylder.

Vi taler over et år på at flytte et powerrack og evt bestille en stang + nogle skiver.

Der er hundredetusindvis af kroner klar. Det er viljen der mangler.

Hele Idéen med at det skulle være et styrkeløfterrum er der vist også kun få tungnemme der har hoppet på.

OBBC skulle være et sted for alle.

Lige nu obstrueres man desværre, hvis ønsket er at træne styrkeløft.

Mht støj og kage og andre tossestreger.

kage. henstilling ophørt.. ikke det store problem.

Larm: Jeg er flere gange blevet svinet til/været vidne til tilsvining hvis en løfter satte stangen for larmende med, eller der kom lyd på.

Vi taler de store spydige tilsvininger.

250kg larmer nu engang mere at sætte ned end 50kg.. Ren fysik.

Når man presser sig selv maksimalt eller skal maxe så kommer der sgu lyd på af og til. Et hårdt klask på ryggen eller en lussing kan også hjælpe.

Dette er IKKE på nogen måde velset.

Dette hindrer at man kan træne optimalt. Dette gør at man ikke føler sig velkommen på nogen måde.

Dialog går begge veje. Vores repræsentanter er ganske givet ikke dygtige nok til at kommunikere med bestyrelsen. men når de forbyder tasker uden at tale med os, så er der sgu også noget galt den anden vej!

Med tiden kan det givetvist blive ganske godt i OBBC, men spørgsmålet er om man tror på viljen er der når man tilsvines for at træne hårdt og dyrke sin sport.

Er viljen der når tingen tager sååååå laaang tid?

Link to comment
Share on other sites

Måske kunne vi være bedre til at kommunikere alle detaljer af dialogen på møderne ud, men det har vi bla. af konkurrencemæssige årsager valgt ikke at gøre.Men døren er altid åben til vores møder, så hvis man vil vide mere så er man meget velkommen på næste betyrelsesmøde d. 9/8 kl. 18.30

I er også meget velkomne til at smide mig en mail hvis der er nogen ting i vil have med på møder eller andre ting i gerne vil have mere information om. Min mail er [email protected]

Jeg havde i forbindelse med et bestyrelsesmøde kommet med nogle forslag til nyanskaffelser.

jeg ville gerne have været med på mødet men blev afvist i receptionen.

Dette er givetvist en fejl, men så må i lige pointere dette for personalet.

Konkurrence? Er det ikke uheldigt at en forening konkurrerer med private foretagender helt bevidst?

Komunikationen omkring andre end strategiske områder kunne være meget bedre. Da i er i bestyrelsen må en større del af ansvaret ligge hos jer. Der er mange fremragende ting i denne mail rent kommunikationsmæssigt, men "tudefjæs" er ikke en af dem.

Hvis vi skal deltage mere aktivt i en dialog, så nytter namecalling og ansvarsforflygtigelse ikke.

Godt eksempel er taske reglen. En kort kommunikation til os som gruppe ville forklare motiverne for jeres beslutning, og vi ville kunne forklare, hvorfor vi har et reelt behov for at tage tasker med os.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa!

Jeg står måske og skal flytte til Odense og havde allerede planlagt, at søge mod OBBC, fordi det på en eller anden måde altid har været en tanke i mit hoved, at dér var der, ligesom i det center jeg kommer fra, plads til ALLE! og ikke blot til den voksende gruppe af den danske befolkning, der dyrker populær fitness. Men jeg skal ikke gøre mig klog på noget i OBBC, for det ved jeg ikke noget om. Det her er bare et udtryk for mine umiddelbare tanker.

Nu har jeg altså fået andre tanker i mit hoved omkring OBBC og det er jeg altså ærgelig over.Dér hvor jeg arbejder som instruktør, er politikken, at alle skal have plads også selvom du er stor. Vi er altså kommet ud på et skråplan, hvor det for mig ser ud til, at det er pengene der styrer motionsbranchen og det kan altså ikke være rigtigt! Selvfølgelig skal det kunne løbe rundt, men det skal ikke være på bekostning af sund fornuft.

Nu vil jeg ikke gå dybere i mine egne holdninger, men lad det være sagt at jeg ikke under NOGLE omstændigheder synes, at man kan tillade sig, at marginalisere de grupper af mennesker, der egentlig grundlagde det, at øge sin styrke ved at flytte rundt på noget tungt.

Mvh Seb M

Edited by Seb M
Link to comment
Share on other sites

Lad os nu ikke gøre det værre end det er.

hvis man er stor er der absolut plads til at træne i OBBC.

Der er håndvægte op til 80 kg.

En del der stiller op i diverste fitness/bb'ing klasser.

Der er 2 squatracks og et powerrack.

3flad bænk, 2 incline og 1 decline etc..

Det er et fremragende center. Det er bare ikke det bedste sted i verden at træne styrkeløft.

Der er nogle tydelige kommunikationsproblemer fra begge parter.

Link to comment
Share on other sites

Lad os nu ikke gøre det værre end det er.

hvis man er stor er der absolut plads til at træne i OBBC.

Der er håndvægte op til 80 kg.

En del der stiller op i diverste fitness/bb'ing klasser.

Der er 2 squatracks og et powerrack.

3flad bænk, 2 incline og 1 decline etc..

Det er et fremragende center. Det er bare ikke det bedste sted i verden at træne styrkeløft.

Der er nogle tydelige kommunikationsproblemer fra begge parter.

Du har helt ret, bortset fra at der er 4 flade bænke :cool: At to af dem så ikke er noget som helst værd, hvis man vil lave opspænd mm., er en anden snak :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share