Tour de France tråden 2006


Squatfather
 Share

Hvem vinder de 3 trøjer?  

111 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Så er det blevet tid til Tour de France tråden for 2006. Touren starter i år med en 7 km prolog i Strasbourg den 1. Juli. Ruten er i år blevet kritiseret for at favoriserer Jan Ullrich med to lange enkeltstarter, samt bjergetaper som nogle mener er knapt så barske som de kunne være. Jeg anser det dog som et rimligt åbent løb her i år 1 efter Armstrong. Der er flere favoriter, omend Ullrich og Basso må fremstå som de største. :smile:

Etaperne

Prolog, den 1. juli: Strasbourg, 7 km

1. etape, den 2. juli: Strasbourg - Strasbourg, 183 km

2. etape, den 3. juli: Obernai - Esch-sur-Alzette, 223 km

3. etape, den 4. juli: Esch-sur-Alzette - Valkenburg, 216 km

4. etape, den 5. juli: Huy - Saint-Quentin, 215 km

5. etape, den 6. juli: Beauvais - Caen, 219 km

6. etape, den 7. juli: Lisieux - Vitré, 184 km

7. etape, den 8. juli: Saint-Grégoire - Rennes (enkeltstart), 52 km

8. etape, den 9. juli: Saint-Méen-le-Grand - Lorient, 177

Hviledag den 10. juli i Bordeaux

9. etape, den 11. juli: Bordeaux - Dax, 170 km

10. etape, den 12. juli: Cambo-les-Bains - Pau, 193 km

11. etape, den 13. juli: Tarbes - Val d'Aran - Pla-de-Beret, 208 km

12. etape, den 14. juli: Luchon - Carcassonne, 211 km

13. etape, den 15. juli: Béziers - Montélimar, 231 km

14. etape, den 16. juli: Montélimar - Gap, 181 km

Hviledag den 17.juli

15. etape, den 18. juli: Gap - L'Alpe d'Huez, 187 km

16. etape, den 19. juli: Bourg d'Oisans - La Toussuire, 182 km

17. etape, den 20. juli: Saint-Jean-de-Maurienne - Morzine, 199 km

18. etape, den 21. juli: Morzine - Mâcon, 193 km

19. etape, den 22. juli: Le Creusot - Montceau-les-Mines (enkeltstart), 56 km

20. etape, den 23. juli: Antony-Parc de Sceaux - Paris Champs-Élysées, 152 km

Ialt 3639 km

Stigningerne:

10. etape, den 12. juli: Cambo-les-Bains - Pau, 193 km

Km 50, Col d'Osquich (500 meter), 6 km med gennemsnit på 5.3 %

Km 101.5, Col du Soudet (1540 m), 14.7 km med gennemsnit på 7.3 %

Km 148, Col de Marie Blanque (1035 m), 9.3 km med gennemsnit på 7.7 %

11. etape, den 13. juli: Tarbes - Val d'Aran - Pla-de-Beret, 208 km

Km 76, Col du Tourmalet (2115 m), 18.4 km med gennemsnit på 7.7 %

Km 106, Col d'Aspin (1489 m), 12.3 km med gennemsnit på 5.2 %

Km 137, Col de Peyresourde (1569 m), 9.5 km med gennemsnit på 7.1 %

Km 162, Col du Portillon (1320 m), 7.9 km med gennemsnit på 8.4 %

Km 205, Pla-de-Beret (1860 m), 13.5 km med gennemsnit på 5.4 %

15. etape, den 18. juli: Gap - L'Alpe d'Huez, 187 km

Km 86, Col d'Izoard (2360 m), 14.2 km med gennemsnit på 7 %

Km 134, Col du Lautaret (2058 m), 12.1 km med gennemsnit på 4.4 %

Km 187, L'Alpe d'Huez (1860 m), 13.9 km med gennemsnit på 7.9 %

16. etape, den 19. juli: Bourg d'Oisans - La Toussuire, 182 km

Km 45.5, Col du Galibier (2645 m), 42.8 km med gennemsnit på 4.5 %

Km 127.5, Col de la Croix-de-Fer (2067 m), 22.7 km med gennemsnit på 7 %

Km 147.5, Col du Mollard (1638 m), 5.8 km med gennemsnit på 7 %

Km 182.5, La Toussuire (1690 m), 18.4 km med gennemsnit på 6 %

17. etape, den 20. juli: Saint-Jean-de-Maurienne - Morzine, 199 km

Km 82, Col des Saisies (1650 m), 14.9 km med gennemsnit på 6.4 %

Km 108.5, Col des Aravis (1498 m), 5.9 km med gennemsnit på 7.3 %

Km 133.5, Col de la Colombière (1618 m), 11.8 km med gennemsnit på 5.9 %

Km 160.5, Côte de Châtillon (735 m), 5.1 km med gennemsnit på 4.9 %

Km 187, Col de Joux-Plane (1700 m), 11.7 km med gennemsnit på 8.7 %

Forløbigt er følgende holdopstillinger bekræftet:

Team CSC

Ivan Basso (Ita)

Bobby Julich (Usa)

Giovanni Lombardi (Ita)

Stuart O'Grady (Aus)

Carlos Sastre Candil (Spa)

Fränk Schleck (Lux)

Christian Vandevelde (Usa)

Jens Voigt (Ger)

David Zabriskie (Usa)

Discovery Channel

Yaroslav Popovych (Ukr)

José Azevedo (Por)

Viatcheslav Ekimov (Rus)

George Hincapie (Usa)

Egoi Martinez de Esteban (Spa)

Benjamin Noval Gonzalez (Spa)

Pavel Padrnos (Cze)

José L. Rubiera Vigil (Spa)

Paolo Savoldelli (Ita)

Euskaltel-Euskadi

Iban Mayo Diez (Spa)

Iker Camano Ortuzar (Spa)

Unai Etxebarria Arana (Ven)

Aitor Hernández Gutierrez (Spa)

Iñaki Isasi Flores (Spa)

Inigo Landaluze Intxaurraga (Spa)

David Lopez Garcia (Spa)

Gorka Verdugo Markotegui (Spa)

Haimar Zubeldia Agirre (Spa)

Gerolsteiner

Levi Leipheimer (Usa)

Markus Fothen (Ger)

David Kopp (Ger)

Sebastian Lang (Ger)

Ronny Scholz (Ger)

Georg Totschnig (Aut)

Fabian Wegmann (Ger)

Peter Wrolich (Aut)

Beat Zberg (Swi)

Liquigas

Danilo Di Luca (Ita)

Michael Albasini (Swi)

Magnus Backstedt (Swe)

Patrick Calcagni (Swi)

Kjell Carlström (Fin)

Stefano Garzelli (Ita)

Matej Mugerli (Slo)

Luca Paolini (Ita)

Manuel Quinziato (Ita)

Phonak

Floyd Landis (Usa)

Bert Grabsch (Ger)

Robert Hunter (Rsa)

Nicolas Jalabert (Fra)

Miguel A.Martin Perdiguero (Spa)

Axel Merckx (Bel)

Koos Moerenhout (Ned)

Alexandre Moos (Swi)

Victor H.Pena Grisales (Col)

Quick Step

Tom Boonen (Bel)

Wilfried Cretskens (Bel)

Steven de Jongh (Ned)

Juan M.Garate Cepa (Spa)

Filippo Pozzato (Ita)

José Rujano Guillen (Ven)

Bram Tankink (Ned)

Matteo Tossato (Ita)

Cédric Vasseur (Fra)

Rabobank

Dennis Menchov (Rus)

Michael Boogerd (Ned)

Erik Dekker (Ned)

Thomas Dekker (Ned)

Oscar Freire Gomez (Spa)

Juan Ant.Flecha Giannoni (Spa)

Michael Rasmussen (Den)

Joost Posthuma (Ned)

Pieter Weening (Ned)

Efterhånden som de øvrige hold bliver bekræftet vil jeg komme med en gennemgang af de enkelte hold, samt hvilke ryttere som det er værd at holde et godt øje på. God Tour. :bike:

Edited by Squatfather
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 440
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bliver dælme spændende at se hvordan det kommer til at løbe af stablen. Har lige et spørgsmål Squatfather, ved du om koldo gil kører tdf iår, mener jeg har læst han ikke gør men kører vuelta istedet.... men kan sq ik lige finde det....

Link to comment
Share on other sites

Bliver dælme spændende at se hvordan det kommer til at løbe af stablen. Har lige et spørgsmål Squatfather, ved du om koldo gil kører tdf iår, mener jeg har læst han ikke gør men kører vuelta istedet.... men kan sq ik lige finde det....

Nu er Saunier Duval jo endnu ikke kommet med deres endelige trup, så jeg kan kun komme med et bud. Personligt tror jeg ikke at han kommer til at kører Tour i år. Han har lige været på toppen i både Euskal Bizikleta og Schweiz Rundt, og han havde også en formtop omkring Ardennerklassikerne så det vil nok være at presse det unge talent lige voldsomt nok også at lade ham kører Touren. Desuden er det jo nok begrænset, hvor meget længere formtoppen kan trækkes. Så det mest sandsynlige er nok at vi må vente til Vueltaen med at se Koldo Gil igen. :smile:

Men ellers ser det ud til at Saunier Duval kommer med et meget intressant hold til Touren. Der er comeback til David Millar efter hans dopingkarantæne, Gibo Simoni og David Canada er med. Og endeligt er årets vinder af Vuelta al Pais Vasco, Gomez Marchante med. Han er vidst udset som deres klassementhåb. Om han kan kører i top 10 er jeg tvivlende overfor, men han bliver under alle omstændigheder spændende at følge med sine gode accelrationer i bjergene. Måske en mand for bjergtrøjen? :smile:

Link to comment
Share on other sites

1. Basso

2. Moreau

3. McEwern

Basso er oplagt.

Moreau kørte med sidste år om den prikkede og han har vist flotte takter i år. Tror ikke på Rasmussen til den prikkede......selvom jeg langt fra vil afskrive den. De andre ryttere er år for opmærksomme på ham, hvorfor han ikke "gratis" vil få nogen solo-raids med masser at optjente bjergpoint. Således skal han spille med om det med de store på de skrappeste stigninger........og selvom han næppe bliver kørt agterud så vil så mange være med i point-legen ved alene at køre om det samlede klassement, at jeg tror Rasmussen får svært at skrabe nok point sammen.

Endelig er der sprinterne. Svært. Men tror ikke på Boonen og Zabel er blevet for gammel. Freire og Hushovd tror jeg ikke på vil køre/kan køre med om det dag efter dag. Tilbage er McEwen som jeg holder på.

Men topstriden......uha, det bliver spændende. Tror ikke på Ulrich, han taber for meget når Basso lukker op. Landis og Evans har heller ikke klassen. Mancebo skal nok klare sig godt (det gør han altid).....men vinder, no way. Tilbage er en stærk kvartet som jeg glæder mig meget til at se årets styrke på. Valverde, Popovych, Leipheimer og Vinokourov. Spændende, spændende spændende. Alle farlige hvis de møder 100 % skarpe op.

Men over all er Basso for stærk i år.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håber, at Michael Rasmussen vinder bjergtrøjen igen i går, men jeg tror det bliver mere end svært, da de andre ryttere i feltet ville være mere opmærksomme på ham end sidste år. Jeg Nu ved alle hvilken klasse han har, og jeg tror desværre, at det bliver en kæmpe ulempe for ham. Jeg tror i stedet at en forholdsvis ukendt rytter vil tage bjergtrøjen i år. Noget i stil med dengang Botero vandt. Han var ikke nogen stor rytter dengang og vandt trøjen ved at stikke af først på bjergetaperne og dermed sikre sig en masse point.

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

1. Basso

2. Moreau

3. McEwern

Basso er oplagt.

Moreau kørte med sidste år om den prikkede og han har vist flotte takter i år. Tror ikke på Rasmussen til den prikkede......selvom jeg langt fra vil afskrive den. De andre ryttere er år for opmærksomme på ham, hvorfor han ikke "gratis" vil få nogen solo-raids med masser at optjente bjergpoint. Således skal han spille med om det med de store på de skrappeste stigninger........og selvom han næppe bliver kørt agterud så vil så mange være med i point-legen ved alene at køre om det samlede klassement, at jeg tror Rasmussen får svært at skrabe nok point sammen.

Endelig er der sprinterne. Svært. Men tror ikke på Boonen og Zabel er blevet for gammel. Freire og Hushovd tror jeg ikke på vil køre/kan køre med om det dag efter dag. Tilbage er McEwen som jeg holder på.

Men topstriden......uha, det bliver spændende. Tror ikke på Ulrich, han taber for meget når Basso lukker op. Landis og Evans har heller ikke klassen. Mancebo skal nok klare sig godt (det gør han altid).....men vinder, no way. Tilbage er en stærk kvartet som jeg glæder mig meget til at se årets styrke på. Valverde, Popovych, Leipheimer og Vinokourov. Spændende, spændende spændende. Alle farlige hvis de møder 100 % skarpe op.

Men over all er Basso for stærk i år.

Boonen for gammel? Er han ikke kun 30? Jeg tror ikke på Zabel han er blevet for gammel og har de sidste mange år ændret sig fra en rendyrket sprinter(hvis han nogensinde har været det?) til en allround rytter og har derfor efter min mening mistet den sidste skarphed i forhold til de andre. Boonen må være en favorit da han er ekstrem hurtig, men spørgsmålet er også hvem der kommer bedst med over bjergene. Jeg tror på en Mcewen da han har rutinen og vist han stadig er skarp efter bjergene..

Link to comment
Share on other sites

Boonen for gammel? Er han ikke kun 30?

Hehehehe, der mangler måske et komma i sætningen fra mig for at undgå denne misforståelse.

"Men tror ikke på Boonen, og Zabel er blevet for gammel."

Dette kan omskrives til:

"Men tror ikke på Boonen. Og Zabel er blevet for gammel."

Giver det mening? :tongue: Jeg tror bare generelt ikke på Boonen i touren, hvorimod problemet specifikt med Zabel er at han er for gammel.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Hehehehe, der mangler måske et komma i sætningen fra mig for at undgå denne misforståelse.

"Men tror ikke på Boonen, og Zabel er blevet for gammel."

Dette kan omskrives til:

"Men tror ikke på Boonen. Og Zabel er blevet for gammel."

Giver det mening? :tongue: Jeg tror bare generelt ikke på Boonen i touren, hvorimod problemet specifikt med Zabel er at han er for gammel.

:laugh: Så giver den mening. Hehe, misforstod det. Men ja, på det punkt er vi enige.. Tror heller ikke helt på at Boonen er holdbar i så lang en periode og med de strabadser.

Link to comment
Share on other sites

Moreau kørte med sidste år om den prikkede og han har vist flotte takter i år. Tror ikke på Rasmussen til den prikkede......selvom jeg langt fra vil afskrive den. De andre ryttere er år for opmærksomme på ham, hvorfor han ikke "gratis" vil få nogen solo-raids med masser at optjente bjergpoint. Således skal han spille med om det med de store på de skrappeste stigninger........og selvom han næppe bliver kørt agterud så vil så mange være med i point-legen ved alene at køre om det samlede klassement, at jeg tror Rasmussen får svært at skrabe nok point sammen.

Moreau og Rasmussen er jo de to oplagte, idet man ved at de vil kører efter den prikkede. Men jeg må nu indrømme, at jeg har større fidus til Gomez Marchante og Rujano. Men også Mayo kunne være et bud, såfremt han vælger at gå efter den prikkede trøje. I Dauphine Libere viste han, at han er på et niveau hvor vi ikke har set ham i de seneste år. :smile:

Endelig er der sprinterne. Svært. Men tror ikke på Boonen og Zabel er blevet for gammel. Freire og Hushovd tror jeg ikke på vil køre/kan køre med om det dag efter dag. Tilbage er McEwen som jeg holder på.
Har også selv McEwen som min personlige favorit til pointtrøjen. Freire og Zabel tror jeg ikke på, men Boonen og Hushovd bliver helt sikkert hårde konkurrenter i kampen om den grønne trøje. Et frækt bud på en outsider til trøjen er Phonaks Tourdebutant Perdiguero. Han vil ikke kunne vinde massespurterne, men vil kunne scorer point på mange etaper, hvor de rendyrkede sprintere ikke sidder med hjem. :smile:
Men topstriden......uha, det bliver spændende. Tror ikke på Ulrich, han taber for meget når Basso lukker op. Landis og Evans har heller ikke klassen. Mancebo skal nok klare sig godt (det gør han altid).....men vinder, no way. Tilbage er en stærk kvartet som jeg glæder mig meget til at se årets styrke på. Valverde, Popovych, Leipheimer og Vinokourov. Spændende, spændende spændende. Alle farlige hvis de møder 100 % skarpe op.

Men over all er Basso for stærk i år.

Jeg hepper bestemt også på en Basso sejr, men tør nu ikke afskrive Ullrich som virker skarpere end vi har set ham i de sidste par år. Evans har jeg en god fidus til, og jeg vil absolut ikke afskrive ham til en podieplads. Men for mig vil det være en meget stor overraskelse, hvis ikke Basso eller Ullrich vinder.

Mancebo er også en mand for top 5, hvilket også kan siges om Vinokourov. Men der er vist stadig en del ballade om, hvorvidt Vino´s Würth´s hold kommer til start. Valverde og Popovych er jeg lidt i tvivl om. Begge har potentiale til top 5, men er de erfarne nok?

Med hensyn til Leipheimer og Landis, så ligger årets rute godt til dem. Men jeg håber ikke de kommer for højt op i klassementet, da jeg absolut ikke er fan af deres "revisorkørsel". Endeligt skal man ikke glemme Georg Totschnig, Dennis Menchov og Tadej Valjavec som der ikke blev plads til i pollen. Totschnig er en gammel snu rytter som altid er god for top 10 og som sjældent går meget ned på en etape. Menchov viste imponerende styrke i sidste års Vuelta, samt i det nyligt afholdte Dauphine Libere. Og Valjavec er en rytter med masser af potentiale, som i år har lagt sin sæson 100% an på Tour de France. :smile:

Boonen for gammel? Er han ikke kun 30?

Tom Boonen er nu kun 25. :smile:

Saunier Duval holdet er nu klar. Det blev uden Koldo Gil.

Gilberto Simoni (Ita)

David Canada Gracia (Spa)

David De La Fuente Rasilla (Spa)

José A.Gomez Marchante (Spa)

Ruben Lobato Elvira (Spa)

David Millar (GBr)

Riccardo Ricco (Ita)

Christophe Rinero (Fra)

Francisco Ventoso Alberdi (Spa)

Link to comment
Share on other sites

Så er det blevet tid til gennemgangen af de enkelte hold. :smile:

CSC

Holdet er sammensat med et enkelt formål, nemlig at støtte optimalt op om Ivan Basso i hans kamp om den samlede sejr. En smule kontorversielt sorterede Riis Fabian Cancellara fra Tourtruppen i sidste øjeblik med den begrundelse, at schweizeren ikke er stærk nok i bjergene. Et klogt træk når man ser på holdets dagsorden i årets TdF.

Ivan Basso

Holdets ubestridte kaptajn og sammen med Ullrich løbets helt store favoriter. Basso kørte i årets Giro konkurrenterne helt i smader på løbets bjergetaper og viste desuden at de seneste par års store fremgang på ITT fortsætter. Basso er de seneste par år gået fra at være en stærk rytter i bjergene med en middelmådig ITT til at være en af feltets mest komplete ryttere. Desuden har han sammen med Riis ændret en smule på kørerstilen i bjergene til denne sæson. Der køres nu i en smule mindre gear, hvilket har givet Basso en bedre accelration på stigningerne. Dette kan blive et vigtigt våben mod Ullrich. Hans eneste svaghed er en angst på nedkørslerne, specielt i glat fører.

Bobby Julich

Julich har haft en meget svingende sæson. Han viste tidligt på sæsonen god form, da han vandt prologen i Paris-Nice. Derefter var der relativt stille omkring ham resultatmæssigt. Han var skuffende i Giroen, hvor han absolut ikke var iblandt de mest i øjnefaldne af Basso´s hjælpere. Julich skulle dog have lidt meget med allergi under Giroen. Efter den italienske rundtur var Julich ikke ligefrem den mest indlysende mand til Tourholdet. Men han har åbenbart vist gode takter under en træningslejr med Basso og Sastre, og var desuden en vigtig brik da CSC vandt TTTen i Eindhoven i søndags. En Julich i topform er en vigtig hjælper i bjerge og kuperet terræn, samt en stærk motor på flad vej. Riis´s udtalelse om Julich ved holdpræsentationen i mandags kunne tyde på at han har fundet topformen; "Bobby Julich had a hard Giro this year but finished strongly and I have followed him a lot in the last couple of weeks and have seen the best Bobby Julich I have ever seen."

Giovanni Lombardi

Den gamle italienske sprinter har på sine gamle dage udviklet sig til Basso´s måske vigtigste hjælper. Han har den samme rolle for Basso som Ekimov havde for Armstrong i hans Toursejrer. Han er den erfarne rytter der skal beskytte Basso i feltet og sørger for at Basso ikke får så meget som en kvadratcentimeter vind på kroppen på de flade etaper. Såfremt det er nødvendigt er han også mand for at tage timelange føringer i front af feltet.

Stuart O'Grady

Utrolig stærk rytter i fladt og kuperet terræn. Han kan bruges som trækdyr i feltet eller offensivt som alibi i udbrud. Så må taktiken vise, hvor offensivt O'Grady får lov at kører, samt om han får lov til at kører med i spurterne. Det var ihvertfald noget Riis ikke ville løfte sløret for ved pressemødet, da han fik spørgsmålet "what about the green jersey?" om O´Grady. Riis svarede: "It's not the main objective of the race, but the rest we take day by day."

Carlos Sastre

Sastre bliver Basso´s vigtigste mand i bjergene. Manden der skal sætte tempo ind på den sidste stigning på bjergetaperne og ryste træet så mange af de øvrige favoriter falder fra. Spørgsmålet er så om vi vil se en Sastre der samtidig selv hænger på så længe som muligt for selv at kører top 10 i klassement, eller om han vil følge samme taktik som i Giroen, hvor han trillede lige så stille op til mål efter endt arbejde for Basso.

Fränk Schleck

Årets vinder af Amstel Gold Race er i år med som Tourdebutant. Han viste sidste år i Giroen, at han er en rytter Basso kan regne med at have ved sin side på de hårde bjergetaper. Han vil sammen med Sastre udgører holdets vigtigste hjælpere i bjergene. Han er desuden en rytter der er med for at lærer, da han er en fremtidens klassementrytter i GT-sammenhæng.

Christian Vandevelde

Vandevelde kom sammen med Zabriskie med på et af de yderste mandater. Han er en bundsolid arbejdsmand som altid er klar til at ofrer sig for sin kaptajn og som aldrig er bange for at få vind på næsen. Han er yderst komplet og en mand vi vil se på hårdt arbejde i alt terræn, på samme måde som vi så Volodymir Gustov arbejde i Giroen. Bliv ikke overrasket, hvis han enkelte dage tager over som en vigtig hjælper i bjergene hvis Sastre eller Schleck har en skidt dag. Han har masser af GT-erfaring fra sin tid som hjælper for Armstrong og Heras på USP og Liberty Seguros.

Jens Voigt

Det tyske lokomotiv er bare verdensklasse. En af feltets absolut stærkeste ryttere. Uhyggelig stærk i fladt og kuperet terræn, og i topform også i bjergene. Ham får vi at se som en vigtig hjælper på stort set alle etaper. Enten som manden der fører feltet hårdt an, eller hvis taktiken er der efter som holdets alibi i udbrud.

David Zabriskie

Den amerikanske prolog- og ITT-ekspert kørte sig ved fin bjergkørsel i Dauphine Libere i Tourtruppen. Han bliver en vigtig motor, når CSC skal fører feltet an. Og i bjergene er han en mand som på enkelte dage kan sidde med temligt langt.

Link to comment
Share on other sites

Rabobank

Det eneste hold i Touren med en dansker i truppen. Michael Rasmussen har lagt hele sin sæson an på at forsvarer sin titel som Tourens bjergkonge. Han viste i Schweiz Rundt, at formen er på rette vej og han skal nok gører en god figur i løbet. Han kan dog blive handicapet af to ting i sin kamp om bjergtrøjen. For det første har Theo De Rooy udtalt, at Rabobank primært vil satse på Menchov. Og for det andet er Rabobank´s hold som sædvanligt primært opbygget om folk der kan gå efter etapesejrer.

I Oscar Freire, Juan Antonia Flecha, Michael Boogerd og Erik Dekker har holdet en lang række bud på etapevindere. Desuden bliver det spændende at følge debutanten Thomas Dekker. Rasmussen kan blive fanget i et taktisk spil, hvor han bliver tvunget til at til side sætte personlige ambitioner for at hjælpe Menchov. For ud over Rasmussen og Boogerd har Menchov ikke mange andre at støtte sig til, når bjergene bliver rigtigt hårde.

Men et spændende hold som kan gå hen og blive et af Tourens mest offensive. Og i Menchov har de en sand dark horse som kan komme så højt som top 5 i klassementet takket være sine gode evner i både bjerge og på ITT. :smile:

Discovery Channel

Discovery Channel efter Armstrong er stoppet, hvad har de at byde på? Det første store spørgsmål er hvem de vil kører for i klassementet? Holdet har meldt ud, at Yaroslav Popovych, José Azevedo, Paolo Savoldelli og George Hincapie vil starte som ligeværdige kaptajner. Først efter de første bjergetaper vil man så beslutte, hvem holdet kører for. Men er det blot et trick for at lette presset fra Popovych? Måske, men Azevedo må jo nok på forhånd betegnes som holdets stærkeste mand i bjergene. Savoldelli har en fordel i ruten med de to lange ITT, og kan han sidde med i bjergene har han en fordel på de hjergetaper der slutter med en nedkørsel. Skal vi se ham vise hvorfor italienerne kalder ham "Il Falco"? Hincapie er den store dark horse. Han har i mange år været iblandt de bedste på ITT og har i år trænet meget specifikt i bjergene. Mit bud er at Discovery intet bud på en samlet vinder har. Til gengæld har de 4 ryttere med top 10 potentiale. De kunne tænkes at gå efter etapesejrer, samt holdkonkurrencen.

Ud over de nævnte profiler har holdet flere af Armstrongs tro væbnere med. Den eller de ryttere som Discovery vælger at satse på kan forvente kompetent støtte fra så stærke ryttere som Viatcheslav Ekimov, Pavel Padrnos, José Rubiera, samt de to unge Benjamin Noval og Egoi Martinez. Et stærkt hold som absolut vil sætte deres fingeraftryk på årets Tour. :smile:

T-Mobile

Holdet med løbets anden store favorit, Jan Ullrich. "Der Jan" viste i Schweiz Rundt at formen absolut er i top til Touren. Han viste god kørsel i både bjerge og på ITT. Endeligt giver det stof til eftertanke, at Ullrich som absolut ikke var i topform i Giroen formåede at slå Basso med ca. 1 minut på løbets lange ITT.

Holdet omkring Ullrich i år er måske det bedste T-Mobile nogensinde er stillet til start med. Nyerhvervelserne Serhiy Honchar og Eddy Mazzoleni er en klar forstærkning af holdet. Den ukrainske veteran Honchar kan vise sig at være den helt perfekte hjælper for Ullrich, idet de har en meget ens kørerstil i bjergene. Honchar er vel den eneste der kører større gear end "Der Jan". Mazzoleni er en superhjælper i bjergene og har førhen vist sin klasse som hjælper for Simoni i Giroen, desuden kørte han en helt flot placering hjem i sidste års Tour.

Desuden har Ullrich sin sædvanlige hjælper Giuseppe Guerini med. Han er altid en god arbejdsmand i bjergene. Oscar Sevilla har vist rigtigt god form på det seneste og er også en mand man kan regne med i bjergene. Andreas Klöden er det store spørgsmålstegn hos T-Mobile. Han startede sin sæson sent og har absolut intet vist i år. Men er han i form til Touren er han en vigtig brik for holdet. De øvrige ryttere på holdet er Matthias Kessler og Patrik Sinkewitz som absolut er stærke ryttere. Holdets archileshæl kan blive Michael Rogers som jeg absolut ikke mener har vist noget som berettiger hans plads på T-Mobile´s ellers stærke Tourhold. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så er yderligere 3 hold bekræftet. :smile:

Caisse d´Epargne

Alejandro Valverde Belmonte (Spa)

David Arroyo Duran (Spa)

Florent Brard (Fra)

Isaac Galvez Lopez (Spa)

José V.Garcia Acosta (Spa)

Vladimir Karpets (Rus)

Oscar Pereiro Sio (Spa)

Nicolas Portal (Fra)

Xabier Zandio Echaide (Spa)

Davitamon-Lotto

Mario Aerts (Bel)

Christophe Brandt (Bel)

Cadel Evans (Aus)

Christopher Horner (Usa)

Robbie McEwen (Aus)

Fred Rodriguez (Usa)

Gert Steegmans (Bel)

Wim Vansevenant (Bel)

Johan Vansummeren (Bel)

Lampre

Damiano Cunego (Ita)

Alessandro Ballan (Ita)

Daniele Bennati (Ita)

Marzio Bruseghin (Ita)

Salvatore Commesso (Ita)

Daniele Righi (Ita)

Paolo Tiralongo (Ita)

Tadej Valjavec (Slo)

Francisco Vila Errondonea (Spa)

Hos Lampre er der dog en smule tvivl om Commesso som havde et slemt styrt under træningen i går.

Link to comment
Share on other sites

Quick Step

Et hold der med folk som Cretskens, de Jongh, Tankink og Tossato er bygget kraftigt op som hjælp for Tom Boonen. Det bliver helt sikkert et af de hold vi vil se arbejde hårdt for at holde feltet samlet til sprintafslutningerne. Holdet besidder ikke umiddelbart folk jeg har den store tiltro til i klassementet. Men i Garate og Rujano har de dog et par folk som kan gører sig gældende på nogle af bjergetaperne. Rujano kunne være et friskt bud på den prikkede trøje. Den lille mand fra Venezuela er en rendyrket klatrer som sidste år formodede at kører på podiet i Giroen.

Desuden har holdet i Pozzato og Vasseur et par folk som vil kunne være med til at dominere udbrud på de kuperede mellemetaper, hvor Boonens chance ikke skal køres. Pozzato er selv en giftig type som er lynhurtig i en afslutning, såfremt en mindre gruppe kommer samlet til mål. Såfremt Garate eller Rujano mod forventning kan gører sig gældende i klassementet må de nok nøjes med hinandens hjælp, samt Cédric Vasseur. :smile:

Davitamon-Lotto

Her har vi så et af de intressante hold som stiller op til Touren med to punkter på dagsordenen. I Robbie McEwen og Cadel Evans har holdet to kaptajner. McEwen til spurterne og den grønne trøje, samt Evans til klassementet. Holdet er derfor bygget meget homogent op med typer som både kan trække på flad vej, samt trække for Evans i bjergene. Så der bliver nogle hjælpere som kommer på meget hårdt arbejde.

De vigtigste hjælpere for Evans bliver formentligt Christopher Horner og Christophe Brandt. Men også Johan van Summeren og Mario Aerts kan begå sig i meget forskeligt terræn. Aerts har dog haft et par magre år efter han for 4-5 år siden var en af de absolut mest lovende ryttere i feltet. Han har dog efter sit skifte tilbage til Davitamon-Lotto fra T-Mobile atter vist en smule lovende takter.

For McEven vil vi nok se hele holdet med undtagelse af Evans på hårdt arbejde på de flade etaper. Har vil de vigtigste brikker være Vansevenant, Steegmans, samt lead-outmanden Fred Rodriguez. Desuden vil van Summeren, Horner, Rodriguez, samt en Mario Aerts såfremt han er i topform, være folk der kan gører sig bemærket på mellemetaperne. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lampre

Lampre stiller op med et på papiret meget stærkt hold. Med i truppen har de den tidligere Girovinder Damiano Cunego, som dog blot er med i løbet for at samle erfaring. Cunego er derfor ikke en rytter vi skal forvente vil kører efter det samlede klassement. Lampre´s klassementhåb er derimod sloveneren Tadej Valjavec. Han har tidligere kørt i top 10 i Giroen, samt lavet en række gode resultater i etapeløbene på trinet under GT, som Romandiet, Schweiz og Tyskland Rundt. Han har i år kørt meget anonymt, blandt andet i Giroen. Her så man ham kun fremme på et par enkelte etaper. Dette har dog den naturlige forklaring, at hele Valjavec´s sæson har været lagt an på at han skal toppe i Touren. Lampreholdet tror selv på, at han kan kører i top 10. Det mål er måske en smule højt sat, men virker heller ikke helt utopi såfremt sloveneren rammer topformen. Han er en meget alsidig rytter som har sine forcer i bjergene. Der er dog blevet arbejdet meget med at forbedre hans kørsel på ITT op til denne sæson.

Ellers stiller holdet med en række profiler som kan tænkes, at gører sig gældende i kampen om etapesejrer. Mest iøjnefaldne er den unge sprinter Daniele Bennati. Han viste fornyligt superform i Schweiz Rundt, hvor det kun var Boonen han ikke formåede at slå. Desuden har de i Commeso (såfremt han bliver klar), Francisco Vila og Alessandro Ballan en række ryttere som vil kunne gører sig gældende i udbrud på de flade og kuperede etaper. Ballan er den helt nye store italienske klassikerstjerne, som kørte et helt fantastisk forår i de store endagsløb. Spørgsmålet er dog om han kommer til Touren for at kører om etapesejrer, eller om han udelukkende skal kører sig i form til efterårets løb.

Desuden har holdet i Marzio Bruseghin en rytter som vil kunne gører sig gældende på Tourens tidskørsler. Bruseghin vil desuden komme på hårdt arbejde som Valjavec´s nok vigtigste hjælper i bjergene. Her må Vila, Tiralongo og Cunego også anses for blandt dem der skal hjælpe Valjevec. Med hensyn til Cunego, så tror jeg han vil udse sig enkelte etaper hvor vi vil få hans store talent at se. :smile:

Liquigas

Liquigas´s mandskab ligner mest af alt en blandet landhandel af, hvad man har formået at skrabe sammen efter den store mislykkede satsning på Di Luca i Giroen. Di Luca stiller selv op og har udtalt at han vil kører klassement. Men når man ikke kan kører i top 10 i Giroen virker det mest af alt som mission imposible. Mit bud på holdets største profil i bjergene er Stefano Garzelli, som jeg dog ikke tror kan nå i top 10 i klassementet men kunne være et bud på bjergtrøjen.

Men hverken Di Luca eller Garzelli kan forvente den store støtte i bjergene, da den resterende del af holdet primært består af folk der vil kunne begå sig i udbrud på de flade og kuperede etaper. Holdet kan derfor forventes at ses i en meget offensiv rolle på etaperne i den slags terræn. Her er både Luca Paolini og Magnus Backstedt, samt de to schweizere Michael Albasini og Patrick Calcagni folk der kan kører med om etapesejrerne. Og endeligt er både Di Luca og Garzelli også folk der må formodes at være angrebslystne i det kuperede terræn. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mine bud på trøjerne:

Vinder: Jan Ullrich

Bjergtrøjen: Michael Rasmussen

Pointtrøjen: Tom Bonen

Ullrich er i skræmmende god form.

Hvis man læser hans hjemmeside (http://www.jan-ullrich.de) skriver han lige nu om overvejelserne vedrørende DM (tyske mesterskab). Han overvejer at droppe deltagelsen, fordi det vil koste ham to træningsdage samt være for hårdt fordi det ligger lige op til touren.

Tidligere har han stillet op - men i år virker hans Tour-forberedelser noget mere seriøse end tidligere.

Selv skriver han at han stadig mangler det sidste før topformen er der, men det er jo det han skal bruge første uge i Touren til.

Efter 7. etape sidder den gule førertrøje på Jan og derefter forbliver den på ham resten af løbet.

Jeg er ikke enig i dem der skriver at Michael Rasmussen nu er for "kendt" til at kunne tage bjergtrøjen.

Man må ikke glemme at hans selvtillid er højere nu, hans erfaring i trøjen og i Touren er større, samt at det faktum at Armstrong er væk, vil alt andet lige betyde lettere spil for de andre bjerg-specialister.

Samtidig virker det som om hans forberedelser er bedre end sidste år, hvis man skal dømme de sparsomme interviews der bliver givet fra hans side.

Bonen er bare for stærk, han tager den grønne. Ingen tvivl der.

Det var mine bud, glæder mig som et lille barn til starten...

Link to comment
Share on other sites

Caisse d´Epargne

Det tidligere Banesto og Illes Balearsmandskab stiller til start med cykelsportens måske største stjerne. Alejandro Valverde er blot 26 år, men har allerede 46 sejrer som prof. Han er en yderst komplet rytter som kan spurte, har en uhyggelig accelration på bakkerne, kører i bjerge og kører efterhånden også en hæderlig ITT. Han debuterede sidste år i Touren, men måtte udgå med en skade ca. midtvejs i løbet. Inden da havde han og formået at slå Armstrong på en af de svære bjergetaper i alperne. Han var tidligere kendt for ikke at kunne lave resultater udenfor Spanien, men det ry er han i år kommet af med med sejre i Fleche Walone og Liege-Bastogne-Liege. Valverde må betegnes som en god kandidat til top 5.

Holdet har desuden en mand for spurterne i Isaac Galvez. Det er nok tvivlsomt, at han kan vinde etaper i den hårde konkurrence med McEwen, Boonen og Hushovd, men han skal nok kører en række fine placeringer hjem. Desuden har holdet i veteranen José Garcia Acosta og Xabier Zandio, samt de to franskmænd Nicolas Portal og Florent Brad gode folk til udbrud på mellemetaper. Det er jo efterhånden nærmest en tradition, at Garcia Acosta er en mand der ses i et par af Tourens helt store udbrud.

Holdet er dog primært bygget op omkring Valverde. I bjergene må David Arroyo, Oscar Pereiro og russeren Vladimir Karpets anses som Valverdes vigtigste hjælpere. Pereiro og Karpets er selv ryttere som kan kører rimligt med i klassementet. Og Pereiro er et godt bud på bjergtrøjen, såfremt han ikke bliver bundet for meget omkring Valverde af taktiske årsager. :smile:

Saunier-Duval

Holdet kommer med en meget intressant sammensætning til TdF. Først og fremmest er der come back til briten David Millar efter hans dopingkarantæne. Millar kan såfremt han er på niveau med tidligere være en skarp mand på ITT og prolog. Men Millar til Touren kommer uden løbskilometer i benene, da hans karantæne først lige er udløbet. Desuden har holdet den tidligere Girovinder "Gibo" Simoni med. Han vil vanen tro ikke kører klassement i TdF, men vi vil helt sikkert få ham at se i en stor offensiv på et par af bjergetaperne, hvor han vil gå efter etapesejr.

Holdets helt store Tourhåb er Jose Angel Gomez Marchante. Han vandt tidligere på året Vuelta al Pais Vasco, og vil nu forsøge at kører klassement i TdF. Han viste fornyligt i Schweiz Rundt, hvor han dog ofrede sin egen chance for Koldo Gil, at formen er på plads. Holdmaneger Gianetti er overbevist om at Gomez Marchante kan kører i top 10. Om han kan komme så højt op ved jeg ikke. Men han er en af de ryttere som jeg virkligt ser frem til at se i årets Tour, hvor jeg tror han kan blive en mand der er med i kampen om bjergtrøjen. Han kører en rimlig ITT, men længden af disse i Touren kan måske blive et problem for ham. hans største styrke er helt klart på stigningerne, hvor han har et helt fantastisk antrit. At han ikke er helt uden evner i GT-sammenhæng beviser hans 8. plads i Vuelta a Espana i 2004, hvor han kørte som neopro på det lille Costa de Almeriahold.

Af holdets øvrige profiler bør David Canada nævnes. Han var for nogle år siden udråbt til den helt store stjerne i spansk cykelsport, men levede ikke helt op til forventningerne. I år ser det dog ud til at han har fået vendt bøtten med sejr i etapeløbet Volta a Catalunya. Canada er primært en rytter til de kuperede mellemetaper, men kan også blive en vigtig hjælper for Simoni og Gomez Marchante i bjergene. Desuden har holdet i den unge italiener Riccardo Ricco en spændende profil til start. Alene det faktum, at Ricco i sin første sæson som proffesionel får lov at kører Tour er bemærkelsesværdigt. Men den unge mand er en skarp afslutter i spurterne, hvilket han allerede tidligt på sæsonen beviste med en række flotte placeringer i Tirreno-Adriatico og Tour of California. Italieneren vandt desuden i marts karrierens første sejr i Settimana cyclista internazionale Coppi-Bartali. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vinder: Jan Ullrich

Ullrich er i skræmmende god form.

Hvis man læser hans hjemmeside (http://www.jan-ullrich.de) skriver han lige nu om overvejelserne vedrørende DM (tyske mesterskab). Han overvejer at droppe deltagelsen, fordi det vil koste ham to træningsdage samt være for hårdt fordi det ligger lige op til touren.

Tidligere har han stillet op - men i år virker hans Tour-forberedelser noget mere seriøse end tidligere.

Selv skriver han at han stadig mangler det sidste før topformen er der, men det er jo det han skal bruge første uge i Touren til.

Efter 7. etape sidder den gule førertrøje på Jan og derefter forbliver den på ham resten af løbet.

Ullrich er helt klart den store favorit sammen med Basso. Men skal "Der Jan" slå en Basso i topform kræver det, at han minimum er på samme niveau som i 2003. Om han er det er så spørgsmålet? Han var stærk i Schweiz Rundt. Men det var primært på enkeltstarten, at han viste skræmmende styrke. I bjergene var han god, men dog uden virkligt at imponerer. Desuden har Ullrich tidligere formået, at sætte den gode form fra Schweiz Rundt over styr på de to uger imellem det løb og Touren. Det så vi blandt andet sidste år, hvor han tog et par kilo på imellem de to løb.

Med hensyn til Ullrich´s afbud til de nationale mesterskaber, så ved jeg ikke ligefrem om det er en god ide. Ullrich har da haft lidt flere løbsdage end vanligt for ham inden TdF i år. Men omvendt var formen helt i bund, da han startede i Romandiet Rundt. Desuden var det en meget sen start. Og endeligt bør man ikke glemme, at Ullrich pr. tradition har bedre erfaringer med at kører sig i form i løb end ved træning.

Om hans Tourforberedelser har været bedre eller mere seriøse end tidligere har jeg svært ved at vurdere. Ullrich fik i år ikke ædt sig tyk og fed i tysk julemad, og mødte rimligt trimmet frem til T-Mobile´s holdpræsentation. Til gengæld lykkedes det ham så at tage godt på senere på vinteren efter de fleste af konkurrenterne havde startet sæsonen. Men ud over det virker det som et godt træk af Ullrich, at kører Romandiet, Giroen og Schweiz Rundt som forberedelse. Han har derved fået mange hårde sammenhængende dage i sadlen i modsætnings til hans sædvanlige program med en række mindre etapeløb og Schweiz Rundt.

Jeg vil bestemt ikke afvise, at "Der Jan" vinder Touren i år. Men jeg tror under ingen omstændigheder på det scenarie, at den gule trøje sidder på Ullrich fra den 7. etape til mål. Såfremt han vinder og har trøjen efter 7. etape vil han tabe den i bjergene for at generobre den på den sidste lange enkeltstart til Montceau les Mines.

Under alle omstændigheder ville det være stort, såfremt Ullrich kommer tilbage på Tourtronen efter 9 års fravær. :smile:

Bjergtrøjen: Michael Rasmussen

Jeg er ikke enig i dem der skriver at Michael Rasmussen nu er for "kendt" til at kunne tage bjergtrøjen.

Man må ikke glemme at hans selvtillid er højere nu, hans erfaring i trøjen og i Touren er større, samt at det faktum at Armstrong er væk, vil alt andet lige betyde lettere spil for de andre bjerg-specialister.

Samtidig virker det som om hans forberedelser er bedre end sidste år, hvis man skal dømme de sparsomme interviews der bliver givet fra hans side.

Rasmussen vil helt sikkert være iblandt favoriterne til bjergtrøjen. Men det faktum, at han viste overraskende stor holdbarhed sidste år gør, at podiekandidaterne under ingen omstændigheder vil tillade ham at få så stor margin i klassementet som sidste år. Han skal derfor være kynisk og smide en del tid inden bjergene, såfremt han vil have lov til at tage på sine store togter i bjergene i jagt på point og etapesejr. At det så er en taktik der ikke er ukendt for danskeren er en anden sag.

At Armstrong er væk ser jeg ikke som en fordel for Rasmussen. Det gør at der sikkert er flere der vil forsøge at åbne løbet. Desuden er der jo også Menchov på Rabobank som gør, at danskeren måske bliver tvunget til at tilsidesætte egne ambitioner for at hjælpe kaptajnen.

En anden faktor er at det sidste år nærmest kun var Rasmussen og Moreau der kørte efter trøjen. I år kunne det nemt tænkes, at konkurrencen om den bliver bredere. For Iban Mayo kunne det jo være en god måde, at profilere sig i sit "come back", såfremt han endnu ikke er klar til at kører med om podiet igen. Af andre som også kunne tænkes at prioriterer den prikkede over klassementet kan nævnes Gomez Marchante, Mercado og Pereiro. Desuden kunne Rasmussens egen træningsmakker, Credit Agricole´s Pietro Caucchioli, også have denne prioritering. Han er kaptajn på et hold der absolut ikke kan yde ham nogen støtte i bjergene, så det at scorer masser af point i bjergkonkurrencen kunne blive en prioritet frem for den nærmest umulige opgave at kører efter en top 10 uden støtte fra holdet. :smile:

Pointtrøjen: Tom Bonen

Bonen er bare for stærk, han tager den grønne. Ingen tvivl der.

Her er det så ikke sikkert at Boonen prioriterer trøjen særligt højt. Han er ofte set primært gå efter etapesejrer og ikke kæmpe om de mange point der er at hente på de indlagte spurter med samme entuitaisme som McEwen og Hushovd. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vinder: Ivan Basso.

En sejr til Basso er efter min mening afhængig af at nogle er de store outsidere til sejren(Valverde, Vinokourov, Mancebo og Menchov m.fl.) rammer formen. De vil alle som Basso smide en del tid til Ullrich i bjergene og vil derfor alle have en stor interesse i at sætte Ullrich i bjergene. Hvis flere af disse rammer formen og sammen kan sætte et angreb ind på Ullrich på en bjergetape langt udefra tror jeg simpelthen T-mobile holdet er for svagt til for alvor at kunne tage tid på dem. Godt nok har T-mobile på papiret et meget stærkt hold men meget få af deres ryttere har vist den styrke som deres navn berettiger til på det sidste.

Den grønne trøje: Robbie McEwen.

McEwen kører altid rigtigt godt i touren og har en kæmpe erfarring. I mine øjne er Boonen nok en smule hurtigere end McEwen men McEwen har en bedre placeringsevne i spurten og det tror jeg komme til at afgøre det til hans fordel.

Bjergkonkurrencen: Michael Rasmussen.

Umiddelbart ser det kun om som Rasmussen og Moreau møder op med Bjergkonkurrencen som deres mål. I denne duel mener jeg at Michael Rasmussen vil være klart den stærkeste efter den kørsel han viste sidste år. Moreau viste godt nok storform i Schweiz rundt men niveaut i touren er noget højere og jeg tror hurtigt at han må kapitulere til Rasmussen.

Link to comment
Share on other sites

Vinder: Ullrich

Bjerget: Mayo

Point: Hushovd

Jeg ville frygteligt gerne tro på Basso som samlet vinder. Men, jeg frygter at Ullrich råstyrke og overlegenhed på enkeltstarterne kan blive afgørende til fordel for ham. Derudover ser T-Mobile frygtindgydende ud i år.

Mayo er et vildt gæt.

Hvis Hushovd ellers har tur i den, tror jeg ikke nogen kan røre ham. Det norske tordenbrag er både solidt og hurtigt.

Link to comment
Share on other sites

Et par intressante interviews med Michael Rasmussen. :smile:

Ready for the Tour.

The Alps will be crusial.

Lidt flere hold er klar.

AG2r Prevoyance

Francisco Mancebo Perez (Spa)

José L.Arrieta Lujambio (Spa)

Mikel Astarloza Chaurreau (Spa)

Sylvain Calzati (Fra)

Cyril Dessel (Fra)

Samuel Dumoulin (Fra)

Simon Gerrans (Aus)

Stéphane Goubert (Fra)

Christophe Moreau (Fra)

Bouygues Telecom

Walter Bénéteau (Fra)

Laurent Brochard (Fra)

Pierrick Fédrigo (Fra)

Anthony Geslin (Fra)

Laurent Lefèvre (Fra)

Jérôme Pineau (Fra)

Didier Rous (Fra)

Matthieu Sprick (Fra)

Thomas Voeckler (Fra)

Credit Agricole

Thor Hushovd (Nor)

Alexandre Botcharov (Rus)

Pietro Caucchioli (Ita)

Anthony Charteau (Fra)

Julian Dean (NZl)

Jimmy Engoulvent (Fra)

Patrice Halgand (Fra)

Sébastien Hinault (Fra)

Christophe Le Mevel (Fra)

Française des Jeux

Sandy Casar (Fra)

Carlos Da Cruz (Fra)

Bernhard Eisel (Aut)

Philippe Gilbert (Bel)

Sébastien Joly (Fra)

Gustav Larsson (Swe)

Thomas Lövkvist (Swe)

Christophe Mengin (Fra)

Benoît Vaugrenard (Fra)

Agritubel

José Alb.Martinez Trinidad (Spa)

Manuel Calvente Gorbas (Spa)

Cédric Coutouly (Fra)

Moises Duenas Nevado (Spa)

Eduardo Gonzalo Ramirez (Spa)

Christophe Laurent (Fra)

Jean M.Mercado Martin (Spa)

Samuel Plouhinec (Fra)

Benoît Salmon (Fra)

Og så har Lampre bekræftet, at Salvatore Commesso bliver klar. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share