Tour de France tråden 2006


Squatfather
 Share

Hvem vinder de 3 trøjer?  

111 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Guest Slettet bruger
Selvom Landis er amerikaner og jeg derfor pr definition ikke kan lide ham, så synes jeg det er godt at se en rytter uden et stærkt hold vinde, så man kan sige, at Landis vandt touren og ikke hans hold.

?????

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 440
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

?????

Jeg går ikke ud fra, at du vil diskutere cykling og hvorvidt det er flot at vinde touren uden at have et hold, som gør det grove arbejde for en.

Så jeg vil blot sige, at i sport holder jeg aldrig med USA, hvilket for en superliberalist som dig sikkert er helt uforståeligt, da USA er land of opportunities osv...

Men jeg vil til hver en tid holde med en Europæer hvis det er muligt (og ellers en anden, som ikke er amerikaner).

Link to comment
Share on other sites

:tongue::tongue::tongue::tongue::tongue::tongue::tongue::tongue::tongue::tongue::tongue::tongue:

Du må ikke mobbe Jarvigs analyser....

Så får vi bare et 30siders indlæg om, at det er ulogisk, og det slet ikke burde kunne ske, og det kun gjorde det fordi...... :tongue:

(uden Landis togt, og Pereiros overraskende kørsel havde Evans ligefrem været på podiet :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Men jeg vil til hver en tid holde med en Europæer hvis det er muligt (og ellers en anden, som ikke er amerikaner).

dvs. at hvis du ikke kan lide USA så håber du heller ikke at Team CSC gør det godt? CSC er jo et amerikansk IT-firma - selvom det er CSC Danmark der står bag cykelholdet - men moderselskabet er amerikansk...

Link to comment
Share on other sites

dvs. at hvis du ikke kan lide USA så håber du heller ikke at Team CSC gør det godt? CSC er jo et amerikansk IT-firma - selvom det er CSC Danmark der står bag cykelholdet - men moderselskabet er amerikansk...

Jeg arbejder faktisk for CSC :tongue:

Inden Touren holdt jeg med Ullrich. Men under touren har jeg holdt med Sastre.

Edited by Chris27
Link to comment
Share on other sites

Well, Evans både imponerede og skuffede.

Imponerede fordi han altid var med hvor det sneede på de store etaper og ligeliges kørte flotte enkeltstarter.

Skuffede fordi han trods alt var i nærheden af at sætte nogen andre, men blot kørte på hjul i "næstbedste gruppe" på dagen.

Men ok, jeg ramte lidt ved siden af med Evans.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg går ikke ud fra, at du vil diskutere cykling og hvorvidt det er flot at vinde touren uden at have et hold, som gør det grove arbejde for en.

Så jeg vil blot sige, at i sport holder jeg aldrig med USA, hvilket for en superliberalist som dig sikkert er helt uforståeligt, da USA er land of opportunities osv...

Men jeg vil til hver en tid holde med en Europæer hvis det er muligt (og ellers en anden, som ikke er amerikaner).

Det har intet med liberalisme at gøre. Det handler om at du på baggrund af atletens oprindelse ikke vil holde med vedkommende. Ja jeg kan ikke se rationalet bag. Bedøm dog atleten, ikke landet de kommer fra. Men det må du selv om, det er bare lamt.

Link to comment
Share on other sites

Det har intet med liberalisme at gøre. Det handler om at du på baggrund af atletens oprindelse ikke vil holde med vedkommende. Ja jeg kan ikke se rationalet bag. Bedøm dog atleten, ikke landet de kommer fra. Men det må du selv om, det er bare lamt.

Der er da mange, som har det tilsvarende med atleter fra Iran, Nordkorea eller Sverige, hvor jeg tvivler på, at du ville løfte et øjenbryn her og kommentere det.

Ville det være rimeligere, hvis jeg kun ville holde med en europæer i stedet for en amerikaner.

Link to comment
Share on other sites

Discovery lagde jeg slet ikke mærke til, de burde næsten være blevet hjemme med et så blegt hold i forhold til, hvad de plejer. Armstrong havde vist ingen kronprins på holdet.

Discovery imponerede bestemt ikke. Har set Johan Bruyneel udtale, at strategien med 4 ligestillede kaptajner var en fejl. Yaroslav Popovych vil jeg dog bestemt ikke afskrive som en fremtidens mand i Touren. Men Hincapie som klassementrytter var i mine øjne en på forhånd dødfødt tanke. Azevedo er knap så skarp som tidligere og Savoldelli kan bare ikke holde til både at kører Giro og Tour.

Næste år tror jeg vi vil se dem satse 100% på Yaroslav Popovych, medmindre de henter Leipheimer til holdet. Desuden er det nok tid til en foryngelseskur på holdets Tourtrup. Nu stopper Ekimov. Padrnos og Rubiera er heller ikke i nærheden af tidligere tiders niveau. Men holdet har afløserne klar, og de er stærke. I år var Egoi Martinez og Benjamin Noval med. Dem er der mange gode år i endnu. Og i kulisen har holdet stærke folk som sloveneren Janez Brajkovic, ukraineren Volodymyr Bileka, samt den tidligere CSC-rytter Vladimir Gusev. Det kunne også være intressant, såfremt de tog klatreren Tom Danielson med til TdF.

Det Discovery skuffede mig mest ved var nu, at vi ikke så dem mere offensive i jagten på etapesejrer efter klassementet blev droppet. Det ville have klædt dem. :smile:

Well, Evans både imponerede og skuffede.

Imponerede fordi han altid var med hvor det sneede på de store etaper og ligeliges kørte flotte enkeltstarter.

Skuffede fordi han trods alt var i nærheden af at sætte nogen andre, men blot kørte på hjul i "næstbedste gruppe" på dagen.

Evans skuffede mig en del. Havde forventet, at han var skarpere på ITT. I bjergene var han ok, men synd for ham at Horner og Brandt ikke havde formen til at støtte ham bedre i bjergene. Lotto burde gå ud og investerer i en klassehjælper til Evans i bjergene til næste sæson. Samt at tage Wim Van Huffel med som har vist god bjergkørsel i Touren.

Det hold som har imponeret mig mest i Touren er Lampre. Det blev ikke til etapesejrer eller top 10 i klassement. Men de viste dejlig offensiv kørsel i bjerge og på mellemetaper. Og på sprinteretaperne viste de stor tiltro til Daniele Bennati. Commesso og Ballen viste flaget på mellemetaperne. Og i bjergene var det Vila, Valjevec, Bruseghin og Cunego vi så fremme. Cunego imponerede virkligt i alperne og på den afsluttende enkeltstart. Skønt at se "den lille prins" stikke næsen frem i Toursammenhæng. Han er fremtidens mand. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Selvom Landis er amerikaner og jeg derfor pr definition ikke kan lide ham, så synes jeg det er godt at se en rytter uden et stærkt hold vinde, så man kan sige, at Landis vandt touren og ikke hans hold.

Har det på helt samme måde. Lidt ærgerligt, at en ny amerikaner overtager efter Lance, og han må endda stå med pæne kort igen næste år, hvor han vel kun kan komme med et stærkere hold. Desuden er Ulrich jo væk, Basso ved vi ikke rigtigt hvor står. Til gengæld er Vino med næste år... uhh, jeg glæder mig godt nok. Tror det bliver en fed tour igen næste år :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Har det på helt samme måde. Lidt ærgerligt, at en ny amerikaner overtager efter Lance, og han må endda stå med pæne kort igen næste år, hvor han vel kun kan komme med et stærkere hold. Desuden er Ulrich jo væk, Basso ved vi ikke rigtigt hvor står. Til gengæld er Vino med næste år... uhh, jeg glæder mig godt nok. Tror det bliver en fed tour igen næste år :w00t:

Hvis Basso er med næste år, og han også rammer topformen, er jeg ikke i tvivl om, at han i bjergene er i hvert fald et niveau over Landis. Desuden er han vel efterhånden også en af de bedste enkeltstartsryttere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share