56kg men høj fedt prcent?


Suredude
 Share

Recommended Posts

Jeg er ikke hel med her. Har surfet lidt rundt og der er da mange som siger at den sikreste vej til at komme af med fedtet er skiftevis styke og cardio??? Det kan da godt være min vægt er lav, men det er fedtprocenten ikke og det er vel den som man skal gå ud fra....?

Hvordan har du målt din BF%? Hvis du har en fedtprocent på 27,5 og kun vejer 56kg og samtidig er 175cm høj, så er du ikke meget andet end skind og ben. Min påstand er, at du ikke har ret meget køb på kroppen (læs: muskler), jeg vil gætte på at dit BMI-tal også er meget meget lavt. Jeg tror du er i en situation hvor din krop gør alt for at bevare det sidste fedt (det er jo nødressourcer), så hvis du taber dig mere, så går det yderligere udover den resterende muskelmasse, og dermed bliver det resterende fedt på maven bare mere synligt!

Som andre også har været inde på, så tror jeg at den eneste mulighed er at få bygge noget muskelmasse op ved at styrketræne og holde et lille kalorieoverskud (200 kcal f.eks.). Det vil så gøre at du langsomt får bygget muskelmasse op uden at akkumulere ret meget fedt. Hvis du primært opbygger muskelmasse, så falder fedt-til-muskel ratioen (læs: fedtprocenten falder).

Men du kan jo prøve at snuppe et billede med kamera eller mobil og smide det op, så kan vi se hvordan det ser ud :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes i hvert fald godt er der kunne komme en del fedt af der! Men altså 3 x styrketræning og kalorie indtag på omkring 2000? Og mht løb, det gør vel ikke nogen skade at jeg løber nogle gange om ugen? Elsker at løbe og vil gerne bibeholde min kondition..

Link to comment
Share on other sites

Hvordan har du fået målt din fedt procent? Jeg synes det lyder lidt spøjst at den skulle være så høj. De fleste fedtprocentmålere er forholdsvis væskefølsomme, måske spiller det ind? Grunden til jeg stiller spørgsmålstegn ved det er, at jeg er 162cm og vejer 54,5 og har en fedtpct på ca 23. Så din burde da være MAX det samme som mig, når du er så meget højere? Eller har andre et bud på dette?

Jeg har samme "problem" som dig mht fedtfordeling, men det er blevet væsentligt bedre efter et vægttab (skal stadig mere af) og - beklager - styrketræning! Muskler er aktivt forbrændende væv, fedtvæv er inaktivt, så jo mere muskelmasse jo mere forbrænding. Din mave vil heller ikke se så "fed" ud, når du får strammet musklerne i korsettet op, dertil kan jeg anbefale pilates.

Selvfølgelig får vi tøser også større muskler, men så længe du holder den slanke linie, bliver det bare til pænt formede skuldre, markerede abs osv. Man skal virkelig hive vægte før man bliver stor - så jeg nægter at tro du kommer dertil, hvor du skræmmer fyrene væk! :smile:

Har lige fået målt fedt procenten igen i dag, og den er på 25,4...Godt nok er vægten også steget med 2kg (kan jo være væske+jeg havde spist) og har fået målt den i fitness-centret, så jeg må virkelig ikke have så mange muskler siden den kan være så høj:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share