Brasilien - Frankrig


mehateme
 Share

Recommended Posts

Jeg vil sige at jeg er overrasket over frankrig, synes de viste svage takter i begyndelsen af VM, men de er kommet rigtig godt igen, både mod Spanien og i aften mod Brasillien. Jeg forudser et brag af en kamp mod Portugal!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil sige at jeg er overrasket over frankrig, synes de viste svage takter i begyndelsen af VM, men de er kommet rigtig godt igen, både mod Spanien og i aften mod Brasillien. Jeg forudser et brag af en kamp mod Portugal!

Rigtig nok har frankrig kommet dårlig fra start, men efter sejren over spanien kunne jeg bare mærke den var der mod brasilien. 4.20 x Oddset igen. Men næ nej, portugal skulle self' spille uafgjort ;P

Men ja et brag. Portugals score er rigtigt god, og deres målmand er jo kanon.

Men tror sku frankrig render med sejren over dem, eftersom portugal sidder på en del gule kort. (Eller et par stykker, hehe)

Brasillien har aldrig rigtigt kommet igang, ikke haft nogen svære modstander før nu, om dem fik de hug af ;)

Link to comment
Share on other sites

Fuldt ud retfærdigt at franskmændene vandt.

Jeg er ret overbevist om at Frankrig vinder over Scolaris team. og jeg tror desværre også at Italien vinder over Tyskland - håber det dog ikke da Tyskland spiller mere seervenligt fodbold og jeg kan ikke lide italiernes stil - plus jeg hader det der - jeg har ikke gjort noget atitude.......Håber tyskernes hjemmebane gør udslaget.

Edited by Antaeus
Link to comment
Share on other sites

Portugal går hele vejen nu. Det hold stinker af "skæbne" :devil:

Tænk, jeg synes bare det stinker :tongue:

Egentlig er Italien mit hade-hold pga. deres Hollywood-metoder, men efter kampen mod England har Portugal overtaget denne rolle. Hvad helvede ligner det at have 11 mand til at rende rundt og lege Inzaghi konstant :mad: Man skal absolut smide sig ned med et ansigt fuldstændigt forvredet i smerte, hver gang man er blevet udsat for noget så voldsomt som kropskontakt :sneaky2:

Jeg tabte også en del respekt for Maniche - som ellers er en fremragende spiller - da han højest blev strejfet på kinden, og efterfølgende tog sig til ansigtet og smed sig ned, så spillet måtte stoppes.

Jeg håber Frankrig holder dampen oppe og tamper dem i semi-finalen :devil:

Edited by clayman
Link to comment
Share on other sites

Ja Frankrig startede meget dårligt, men de har da virkeligt spillet sig tilbage i turneringen.

Det eneste problem med gårsdagens kampe er at der kun er Tyskland tilbage som man kan holde med.

Frankrig kan vi ikke lide da de er arrogante og bare generelt er som Franskmænd er. Hvis Tyskland ikke kan vinde så er det nu alligevel Frankrig som vi holder med.

Derudover er der Italien som klart er hadehold nr1! Man kan simpelthen ikke tage et hold seriøst hvor spillerne smider sig lige så snart de har mistet bolden, for at de kan nå at komme på plads og spille deres defensive fimse bold. Ud med det hold.

Til sidst har vi Portugal, ja jeg ved ikke hvad man skal sige om dem, man skulle tro de har været på fodbold lejr i Italien med deres Hollywood spil. Derudover har de også den største forræder af dem alle, nemlig Figo.

Man må sige at Peter Crouch gjorde det fornuftigt da han ikke sparkede bolden ud efter en af deres spillere lavede en Hollywood.

Det er beundringsværdigt at Italien og nu også Portugal ikke kan spille uden alt det skuespil. Der burde gives rødt kort for den slags. :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Det er beundringsværdigt at Italien og nu også Portugal ikke kan spille uden alt det skuespil. Der burde gives rødt kort for den slags. :sneaky2:

Enig. Hader at se på det. Havde der været fokus på film og ikke på nærkampe i feltet ved dødboldssituationer under det her VM, var der garanteret røget nogle portugisere og italienere på den bekostning, men der har de så været heldige.

Det er absolut ikke nogen af mine favorithold, der er tilbage i turneringen, men ja som det ser ud, må jeg jo nok holde lidt med Frankrig og Tyskland for første gang nogensinde, tror jeg. Skod-VM :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Italy rox :superman:

Spille fodbold kan de (selv om det virkelig haltede mod især USA, hvor de lignede nogle amatører og mod Australien faldt de heller ikke så heldigt ud), men det er godt nok nogle kedelig gutter at se på - det allerværste er dog deres attitude og deres skuespil - der kan Hollywood-stjernerne godt gå hjem.

Link to comment
Share on other sites

Tænk, jeg synes bare det stinker :tongue:

Egentlig er Italien mit hade-hold pga. deres Hollywood-metoder, men efter kampen mod England har Portugal overtaget denne rolle. Hvad helvede ligner det at have 11 mand til at rende rundt og lege Inzaghi konstant :mad: Man skal absolut smide sig ned med et ansigt fuldstændigt forvredet i smerte, hver gang man er blevet udsat for noget så voldsomt som kropskontakt :sneaky2:

Det kunne ikke siges bedre :4thumbup:

Hverken Italien eller Portugal skal vinde noget som helst. Usportslige hold.

Jeg blev helt sur af at se kampen mod england :sneaky2::mad:

Link to comment
Share on other sites

Det kunne ikke siges bedre :4thumbup:

Hverken Italien eller Portugal skal vinde noget som helst. Usportslige hold.

Jeg blev helt sur af at se kampen mod england :sneaky2::mad:

Jo men er det ikke noget med:

"Den kloge narre den mindre kloge" man kan jo sige, at det er jo ikke spillerenes skyld, men dommerene der er for ringe... :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Jeg sidder med en ubehagelig fornemmelse af, at Franskrig kan lukke ned for alle hold de møder. De kunne godt gå hen og blive verdensmestre igen.

Men jeg er i den priviligerede situation, at jeg kan lide alle de tilbageværende hold og det for mig kun er et spørgsmål om graden af glæden ved en sejr til et af holdene.

Men skal jeg vælge ét hold, må jeg sige, som altid når DK ikke er med:

FORZA ITALIA :superman::devil:

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Jo men er det ikke noget med:

"Den kloge narre den mindre kloge" man kan jo sige, at det er jo ikke spillerenes skyld, men dommerene der er for ringe... :crazy:

Ja, der har vi et forskelligt syn på tingene.

Dvs. en dopet atlet der vinder over en ren, er klogere fordi han narrer kontrolanterne og vinder ved hjælp af snyd? :wink:

Link to comment
Share on other sites

i det mindste var der da ingen fra Portugal der valgte at stemple en modspiller i skridtet med vilje :dry:

jeg er ikke speciel fan af Portugal eller noget, men jeg synes da ikke de var mere usportslige end englænderne. Iøvrigt var kommentatorerne da så partiske at det var til at brække sig over. Ham portugiseren der røg ned med en albue ved øjet, mente de jo bare filmede, men det var tydeligt at se han havde en hævelse ved det øje, efterfølgende

jeg håber dog Frankrig slår Portugal ud, da de er et klart bedre hold. Jeg tro desuden også at Portugal får modbydeligt svært ved at score mod Frankrig. Medmindre da ham den lille klaphat i målet kvajer sig

Den anden kamp med Tyskland og Italien er nok mere åben, og begge hold har spilelt godt i turneringen, synes jeg :-)

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

i det mindste var der da ingen fra Portugal der valgte at stemple en modspiller i skridtet med vilje :dry:

jeg er ikke speciel fan af Portugal eller noget, men jeg synes da ikke de var mere usportslige end englænderne. Iøvrigt var kommentatorerne da så partiske at det var til at brække sig over. Ham portugiseren der røg ned med en albue ved øjet, mente de jo bare filmede, men det var tydeligt at se han havde en hævelse ved det øje, efterfølgende

jeg håber dog Frankrig slår Portugal ud, da de er et klart bedre hold. Jeg tro desuden også at Portugal får modbydeligt svært ved at score mod Frankrig. Medmindre da ham den lille klaphat i målet kvajer sig

Den anden kamp med Tyskland og Italien er nok mere åben, og begge hold har spilelt godt i turneringen, synes jeg :-)

Ja, de kunne godt have forholdt sig neutrale.

Ham portugiseren der fik ondt i øjet, fik jo først ondt, da England kom i angreb :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Enig. Hader at se på det. Havde der været fokus på film og ikke på nærkampe i feltet ved dødboldssituationer under det her VM, var der garanteret røget nogle portugisere og italienere på den bekostning, men der har de så været heldige.

Ikke forstået. Der har IKKE været fokus i nærkampe i feltet ved dødboldssituationer ved dette VM (eller noget andet VM for den sags skyld). I så fald ville der i snit havde været 5-10 straffespark til hvert hold pr. kamp.

Link to comment
Share on other sites

Ikke forstået. Der har IKKE været fokus i nærkampe i feltet ved dødboldssituationer ved dette VM (eller noget andet VM for den sags skyld). I så fald ville der i snit havde været 5-10 straffespark til hvert hold pr. kamp.

Så forstod du det da også... Men okay, det troede jeg faktisk, at der havde været. Synes der er blevet dømt usædvanligt mange frispark til det forsvarende hold i feltet under dødboldssituationer. At der ikke er blevet dømt et tilsvarende antal straffespark, regnede jeg med skyldtes, at dommerne ikke rigtig havde modet til det.

Men var der ikke fokus på film under VM '98?

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener også der har været fokus på film ved et eller andet VM - om det er 98??? - men som Jarvig har været inde på så er det da noget underligt noget, at man vælger en lille del af reglerne og fokuserer på dem - hvorfor bruger man ikke alle reglerne HELE tiden.

Før Jarvig skrev sin lange dommerhistorie skrev jeg et lille overset indlæg om hvordan den tekniske fodbold var blevet ødelagt af en helt anderledes form for nærkampe end før i tiden. Der er jo næsten ikke en eneste nærkamp, hvor man ikke river i trøjen, arm eller hvor man ellers kan få fat. Når man springer op for at lave hovedstød så holder man samtidig de andre nede, hænger på skulderen eller river i trøjen - det er en virkelig kedelig tendens.

Og ja, det er meget underligt at forsvaret altid får frisparket i feltet ?????????????????

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share