Pulsure


Jens Andersen
 Share

Recommended Posts

Jeg er en dreng på 18 år der styrketræner 1½ time 4 gange om ugen, ydermere træner jeg min mave ½ time 3 gange om ugen, jeg cykler samtidig ca. 10km. alle hverdage. Jeg har ikke nogle intentioner om at dyrke hverken cykling eller vægtløftning på eliteplan men prøver bare at få en flot krop.

Jeg er imidlertid blevet gjort opmærksom af en kammarat på Pulsure, hvor han specialt anbefalede Polars.

Jeg kunne imidlertid godt tænke mig at vide om jeg kunne bruge et sådant ur til noget, specielt inden for styrketræning, og om hvis jeg kan, hvad det så skal være for en model man skal vælge, jeg har specielt kigget på Polar M52, og Polar S210.

På forhånd tak

Jens Andersen

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke bruge et pulsur i forbindelse med styrketræning. Pulsen siger i denne forbindelse ikke ret meget om hvor hårdt du træner eller hvor meget energi du bruger.

Du kan til gengæld godt få noget ud af et pulsur i forbindelse med din cykling. Det kan være ret motiverende at forsøge at holde sin puls oppe på et vist niveau og pulsen kan også fortælle dig, hvor effektiv konditionstræning du reelt får.

Hvilken model du skal vælge må være en smagssag. Du kan groft dele pulsure op i 3 kategorier:

1. ure der bare kan vise den aktuelle puls.

2. ure der kan gemme pulsen fra et eller flere træningspas.

3. ure der kan gemme og overføre data til en pc

Efter at man har bestemt sig for en af ovenstående kategorier, kan man begynde at kigge på hvilke andre funktioner man har brug for.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share