cutte uden muskel tab?


sidespor
 Share

Recommended Posts

Hej jeg ved ikke helt hvor mange kalorier jeg indtager dagligt? har aldrig rigtigt dyrket det men kunne godt tænke mig at prøve... Det der med at cutte er nyt for mig så jeg er lit udenforstående.. jeg er ikke interesseret i at tabe mig i muskel masse men interesseret i at tage muskel masse på mens jeg brænder fedt...

en typisk dag kunne vel være at styrke træne om morgenen, og så lave cardio/fedtforbrænding om aftenen? altså få restitutionstiden på de 8 timer før man udsætter kroppen for yderligere intensitet?

-er dette at cutte?

jeg tror mit kalorie indtag dagligt ligger mellem 1000-1500 og nok omkring 170gr protein.

jeg er 190 vejer 87kg og vil gerne op og veje 91-93kg. samtidig med dette er jeg ret trimmet, men vil gerne være helt trimmet.

så skal jeg løbe en time hver dag eller hva gør jeg for bedste resultat?

Link to comment
Share on other sites

Hej jeg ved ikke helt hvor mange kalorier jeg indtager dagligt? har aldrig rigtigt dyrket det men kunne godt tænke mig at prøve... Det der med at cutte er nyt for mig så jeg er lit udenforstående.. jeg er ikke interesseret i at tabe mig i muskel masse men interesseret i at tage muskel masse på mens jeg brænder fedt...

en typisk dag kunne vel være at styrke træne om morgenen, og så lave cardio/fedtforbrænding om aftenen? altså få restitutionstiden på de 8 timer før man udsætter kroppen for yderligere intensitet?

-er dette at cutte?

jeg tror mit kalorie indtag dagligt ligger mellem 1000-1500 og nok omkring 170gr protein.

jeg er 190 vejer 87kg og vil gerne op og veje 91-93kg. samtidig med dette er jeg ret trimmet, men vil gerne være helt trimmet.

så skal jeg løbe en time hver dag eller hva gør jeg for bedste resultat?

du vil næppe (læs: IKKE) være i stand til at gaine muskelmasse samtidig med at du smider fedt :)

Link to comment
Share on other sites

du vil næppe (læs: IKKE) være i stand til at gaine muskelmasse samtidig med at du smider fedt :)

Helt enig.....

Men iøvrigt syntes jeg emnet er interessant nok omkring at cutte uden at tabe fedt.., Syntes bare det er utrolig lidt information omkring emnet...specielt hvordan træningen skal være tilrettelagt under en cutte-periode kan jeg aldrig finde noget om...!!

Med hensyn til kalorieindtag, vil jeg anbefale at ligge højest 500 kalorier under dit ligevægtsidtag...

Link to comment
Share on other sites

Helt enig.....

Men iøvrigt syntes jeg emnet er interessant nok omkring at cutte uden at tabe fedt.., Syntes bare det er utrolig lidt information omkring emnet...specielt hvordan træningen skal være tilrettelagt under en cutte-periode kan jeg aldrig finde noget om...!!

Med hensyn til kalorieindtag, vil jeg anbefale at ligge højest 500 kalorier under dit ligevægtsidtag...

Link to comment
Share on other sites

Grunden til det er svært at finde noget om træning under cut er vel fordi det er meget svært at gøre fremskridt med træningen, når man ligger i energiunderskud, personligt ser jeg træningen under cut som en måde at fortælle kroppen at den skal holde snitterne fra muskelmassen! :nonono:

Hvad jeg mener er at det vigtigste er at få brugt musklerne.... det er sikkert alt for simpelt fremlagt og de kloge hoveder har sikkert tænkt sig at rette mig hvilket de er meget velkomne til :blush:

Link to comment
Share on other sites

Som det bli'r nævnt, skal du ikke regne med at kunne cutte fedt og samtidig tage flere kg muskelmasse på.. Især ikke når dit kcal indtag er så lavt som det er.. Som jeg egentlig syntes lyder vildt

190 cm - 87 kg og kun 1500 kcal..?

Jeg ved der kan være forskel på folks forbrænding.. Meeen.. Jeg er selv 10 cm. lavere og 4 kg lettere, mit kcal indtag er 3000 kcal, altså det dobbelte af dit, og jeg taber mig ca. ½ kg om ugen.

Det jeg vil hent til er, at man skal passe på med at indtage så få kcal, da kroppen derved sænker forbrændingen, og så bli'r det svært at smide fedt. Så du skal på en eller anden måde have din forbrænding op på det 'normale' igen.

Mht. Træning under cut, så er det vigtigt som Mr. Bulk påpeger, at bruge musklerne..! Dvs. tung træning... Det er vigtigt at man bliver ved med at træne hårdt og tungt, ellers kan man vinke farvel til mere af den hårdtoptjente muskelmasse, end ellers.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Som tidligere nævnt så skal du nok øge dit kalorieindtag så det ligger omkring de 500kcal i underskud. Hvis man udsætter kroppen for et for højt kalorieunderskud har det faktisk lidt modsat effekt af hvad man ønsker under cut, eftersom kroppen da vælger at "gemme" den lave mængde energi du indtager som fedt. Kilde: http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=07-001-diet

Personligt spiser jeg et stykke frugt samt en proteinshaker lige efter træning hvorefter jeg snupper 20-25min på løbebånd, eftersom kroppens fedtforbrænding er højere lige efter styrketræning (se evt. artikel på forsiden af MOL).

Link to comment
Share on other sites

Som tidligere nævnt så skal du nok øge dit kalorieindtag så det ligger omkring de 500kcal i underskud. Hvis man udsætter kroppen for et for højt kalorieunderskud har det faktisk lidt modsat effekt af hvad man ønsker under cut, eftersom kroppen da vælger at "gemme" den lave mængde energi du indtager som fedt. Kilde: http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=07-001-diet

Personligt spiser jeg et stykke frugt samt en proteinshaker lige efter træning hvorefter jeg snupper 20-25min på løbebånd, eftersom kroppens fedtforbrænding er højere lige efter styrketræning (se evt. artikel på forsiden af MOL).

I dit tilfælde er det jo så ikke sikkert, idet at du har et måltid lagt ind mellem (som det står sidst i artiklen du henviser til)

Edited by Gravanno
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share