Thomas Jagd 2006


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Det kan klares med et 1 uger langt træningskursus som jeg holder.

Programmet ser således ud:

Fre: Vi starter med at lærer hinanden at kende ved at der dystet i en stærkmandskonkurrnce hvor man bliver indelt i hold for at fremme holdånden. Hver deltager skal maxe ud i mindst 6 forskellige stærkmandsdicipliner.

Herefter vil der være stegt pattegris og en flaske snaps og fri guldøl resten af aftenen/Natten.

Lør: Der er morgenmad kl. 15.00 hvor der vil blive serveret kaffe, guldøl og rullekebab. kl 17.00 skal alle være omklædt og klar til 3kamps stævne efter IPF regler. Speciel regel er dog at man ikke må løfte sumodødløft og at der uddeles ekstra præmier til stævnets mest rundrygget dødløft.

Efter stævnet er det tid til 10 lunkne masterbrews på tid. Vinderen får lagt 50kg ekstra på sin total.

Søn: Morgenmaden springes over. (Der er dog mulighed for at købe træstammer og faxekondi). Idag er det så Kettelbell kursus med Kenneth Jay. Alle skal forsøge at øge deres 10min chinup og Pushups challenge og forsøg på nyt breathing squat Pr skal ligeledes forsøges. Hver rep man ligger under sit max+5reps belønnes med en snaps og en guldøl. Vi går direkte på druk herefter, aftenmaden må dermed nød til at udsættes.

Man: Restitutionsdag. Vi får morgenmad!! Kl 17 skal alle gå 10min i buret med Lars B og herefter vil den stå på traditionel BB træning med Maaa'skinens normale ryg og biceps dag.

Denne dag restituere vi, så vi dropper de stærke øl og drikke kun alm. pilsnere

Tirs: Vi fortsætter branderten fra igår og kommer derfor først i centret kl 18 efter der ikke er flere bajere. Der undervises her i vægtløftning og ALLE maxer i de 2 klassiske Ol løft. Kl 21 er der aftenslur og kl 24 står vi op og tager på stripbar.

Ons: Vi er ved at være fuld restitueret igen, så vi tager et max i de 3 store uden udstyr. Benene løsnes op med tung eccentrisk overload træning. Der arbejdes bla. med vægtudløsere. Efter dette er der spinning time med Jsc som instruktør. Efter 3 spandauere og en liter mathilde er i klar til at drikke igen. Vi starter med en ølstafet, følger op med en 'ebba' og har herefter russisk aften hvor der kun må drikkes smirnoff vodka. Hvis man synes man her brug for ekstra proteiner kan man passende blande pulvert op med vodkaen.

Tors: Nu er det tid til at sige farvel og samle op på hvad vi har lært i løbet af ugen. Folk skal til at hjem vi maxer kun i dødløft, goodmornings og 1 kasse øl på tid.

Kursus pris inklusiv diverse udgifter er kun: 4500kr.

håber jeg ser dig til kurset :smile:

Hvorfor poster du kun light-udgaven Trolle? mener du ikke at Thomas kan holde til det fulde program :superman:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 481
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det kan klares med et 1 uger langt træningskursus som jeg holder.

Programmet ser således ud:

Fre: Vi starter med at lærer hinanden at kende ved at der dystet i en stærkmandskonkurrnce hvor man bliver indelt i hold for at fremme holdånden. Hver deltager skal maxe ud i mindst 6 forskellige stærkmandsdicipliner.

Herefter vil der være stegt pattegris og en flaske snaps og fri guldøl resten af aftenen/Natten.

Lør: Der er morgenmad kl. 15.00 hvor der vil blive serveret kaffe, guldøl og rullekebab. kl 17.00 skal alle være omklædt og klar til 3kamps stævne efter IPF regler. Speciel regel er dog at man ikke må løfte sumodødløft og at der uddeles ekstra præmier til stævnets mest rundrygget dødløft.

Efter stævnet er det tid til 10 lunkne masterbrews på tid. Vinderen får lagt 50kg ekstra på sin total.

Søn: Morgenmaden springes over. (Der er dog mulighed for at købe træstammer og faxekondi). Idag er det så Kettelbell kursus med Kenneth Jay. Alle skal forsøge at øge deres 10min chinup og Pushups challenge og forsøg på nyt breathing squat Pr skal ligeledes forsøges. Hver rep man ligger under sit max+5reps belønnes med en snaps og en guldøl. Vi går direkte på druk herefter, aftenmaden må dermed nød til at udsættes.

Man: Restitutionsdag. Vi får morgenmad!! Kl 17 skal alle gå 10min i buret med Lars B og herefter vil den stå på traditionel BB træning med Maaa'skinens normale ryg og biceps dag.

Denne dag restituere vi, så vi dropper de stærke øl og drikke kun alm. pilsnere

Tirs: Vi fortsætter branderten fra igår og kommer derfor først i centret kl 18 efter der ikke er flere bajere. Der undervises her i vægtløftning og ALLE maxer i de 2 klassiske Ol løft. Kl 21 er der aftenslur og kl 24 står vi op og tager på stripbar.

Ons: Vi er ved at være fuld restitueret igen, så vi tager et max i de 3 store uden udstyr. Benene løsnes op med tung eccentrisk overload træning. Der arbejdes bla. med vægtudløsere. Efter dette er der spinning time med Jsc som instruktør. Efter 3 spandauere og en liter mathilde er i klar til at drikke igen. Vi starter med en ølstafet, følger op med en 'ebba' og har herefter russisk aften hvor der kun må drikkes smirnoff vodka. Hvis man synes man her brug for ekstra proteiner kan man passende blande pulvert op med vodkaen.

Tors: Nu er det tid til at sige farvel og samle op på hvad vi har lært i løbet af ugen. Folk skal til at hjem vi maxer kun i dødløft, goodmornings og 1 kasse øl på tid.

Kursus pris inklusiv diverse udgifter er kun: 4500kr.

håber jeg ser dig til kurset :smile:

For det dér kan jeg sku godt skrabe 4500 sammen... hvornår er der sidste tilmeldingsdag? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

I sku' ha' hørt Jawden over TeamSpeak lørdag aften da vi for sjov var i AV i sin rødvinskoger.... han tolerede ikke nederlag og hvergang han blev brændt aw af alliances, ville han smadre skallen på dem :laugh: :4thumbup: :devil:

Iøvrigt så er du stadig beskidt i good mornings, jeg fatter så ikke hvorfor du er så slap i squat :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 5/9

Løbetur langs stranden - 5,2 km

Havde overhovedet ingen luft idag :crazy: Det kørte rent ud sagt af helvede til, med en strid modvind i fjæset. Lavede alligevel den bedste tid hidtil på de 5,2 km. Lige under 30 minutter. Ikke noget at råbe hurra for, men fremgang er fremgang. Også selvom det hele føles som lort :wink:

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hvilket underlag løber du på, thomas, når du løber langs stranden?

Selv hårdt sand er da lidt af en dræber, så hvis det var tilfældet er det da ganske gode tider. :smile:

Nej, det er godt nok på en strand-sti af beton. Generelt er jeg ikke imponeret af mit tempo. Men jeg glemmer selvfølgelig at jeg vejer 111-112 kg, og at jeg stort set aldrig har løbet før jeg startede i starten af juni.

Og ja - de 30 min. på en 5'er er dælme en flot tid!

Nu sammenligner jeg mig nok også med de forkerte, men når jeg sammenligner med mine kammerater som dyrker triatlon, så er mine tider jo direkte usle :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Nej, det er godt nok på en strand-sti af beton. Generelt er jeg ikke imponeret af mit tempo. Men jeg glemmer selvfølgelig at jeg vejer 111-112 kg, og at jeg stort set aldrig har løbet før jeg startede i starten af juni.

Nu sammenligner jeg mig nok også med de forkerte, men når jeg sammenligner med mine kammerater som dyrker triatlon, så er mine tider jo direkte usle :laugh:

Ja, men hvor meget dødløfter de? :wink: Jeg synes, det er godt løbet :superman:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 6/9

Var alene i centret idag, hvilket var lidt nederen, da jeg følte mig okay stærk i bænkpres idag, og jeg havde egentlig lyst til at prøve at se om jeg kunne lave en double med 140 kg. Men jeg synes det var lidt risikabelt når jeg var alene. Så jeg nøjedes med 130 kg.

Front squats

3 sæt x 3 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

1 sæt x 2 reps med 110 kg

Bænkpres

1 sæt x 5 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

1 sæt x 3 reps med 110 kg

1 sæt x 3 reps med 120 kg

1 sæt x 4 reps med 130 kg

Pullups

1 sæt x 6 reps med kropsvægt

3 sæt x 3 reps med kropsvægt + 15 kg

Cable rows

1 sæt x 20 reps med 60 kg

1 sæt x 20 reps med 80 kg

1 sæt x 15 reps med 100 kg

Hang snatches

3 singles med 50 kg

2 singles med 60 kg

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Bortset fra prisen på kurset, så lyder det jo tiltalende :4thumbup:

Det er da superbilligt, da alle bajer jo er inkluderet i prisen :4thumbup:

Prisen er lidt høj og kan man springe søndagen over ?? :superman:

Hehe! Nej, desværre! Vil man have sit OnkelT Master of Masterbrew Diplom så kræver det fuld deltagelse på kurset. :innocent:

OT -> Hvad er din rekord i kasse på tid?

Lyder som en spændende uge ellers :superman:

Ved det ikke! Har aldrig prøvet at drikke en hel kasse øl på tid :crazy: Nogle gange på festival har man nok været oppe og tømme en kasse bajer på en 6-8timer på en rigtig god dag. Men har aldrig konkurreret i det. Det er lige i den volumenmæssige høje ende.

Hvorfor poster du kun light-udgaven Trolle? mener du ikke at Thomas kan holde til det fulde program :superman:

Tja, kurset er jo efterhånden revurderet og der er ingen grund til at tage overbygningen, Master of Masters, når man ikke har det grundlæggende kursus først :bigsmile:

For det dér kan jeg sku godt skrabe 4500 sammen... hvornår er der sidste tilmeldingsdag? :laugh:

Hehe, skal nok give besked. Sender lige en PM med mit kontonummer hvor du kan starte med at sætte pengene ind :innocent:

Tlunau jeg tror desværre det er den hårde udgave :unhappy: Troels er gået over og blevet mere funktionel, det er noget der sker når man bliver ældre bare se på sådan en som Bøf :unhappy:

Jeg syntes også at der er alt for meget cardio og for lidt snaps.

Jojo, Punygun. Kan nu ikke huske hvornår du sidst var ude og drikke tæt. Jeg var sidste weekend, fredag og lørdag og kører samme nummer fra i morgen eftermiddag frem til søndag. Træner jo funktionelt :wink::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas, undskyld hvis jeg hijacker din log, men har ikke kunne få svar på mit spørgsmål, så jeg tænkte at opsøge svarene i stedet.. :innocent:

hvis man overreacher når man når slutningen af sin cyklus, nedbryder ens krop stadig kroppens workcapacity ved ca. samme hastighed, under dekonditioneringen, end hvis man ikke overreachede?

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas, undskyld hvis jeg hijacker din log, men har ikke kunne få svar på mit spørgsmål, så jeg tænkte at opsøge svarene i stedet.. :innocent:

hvis man overreacher når man når slutningen af sin cyklus, nedbryder ens krop stadig kroppens workcapacity ved ca. samme hastighed, under dekonditioneringen, end hvis man ikke overreachede?

Det er faktisk et rigtigt godt spørgsmål. Det hele afhænger jo af om der er tale om 2 forskellige systemer. Hvis trætheden akkumuleres et andet sted end der hvor work capacity´en opbygges, så vil du stadgivæk miste konditeriong når du dekonditionere. Også selvom du er overreached. Hvis der er tale om et og sammes system, så vil en overreaching forhindre effektiv dekonditionering. Jeg kan ikke rigtigt give dig et endegyldigt svar desværre :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 8/9

En rigtig god træning idag. Fik nappet en double med 140 kg i bænken, og fik rykket mit dødløft 5 kg mere, til 225 kg. Så jeg kan kun være tilfreds med dagens træning :4thumbup:

Bænkpres

1 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

1 sæt x 2 reps med 110 kg

1 sæt x 2 reps med 120 kg

1 sæt x 2 reps med 130 kg

1 sæt x 2 reps med 140 kg

Dødløft

2 sæt x 2 reps med 110 kg

1 single med 150 kg

1 single med 190 kg

1 single med 225 kg

Dødløft stående på palle (jeg står på pallen :wink: )

2 sæt x 3 reps med 110 kg

1 sæt x 3 reps med 150 kg

Seated front presses

1 sæt x 5 reps med 50 kg

1 sæt x 5 reps med 60 kg

1 sæt x 5 reps med 70 kg

1 sæt x 2 reps med 80 kg

Lying dumbell side laterals

3 sæt x 8 reps med 14 kg håndvægt

1 sæt x 10 reps med 12 kg håndvægt

Side laterals "run the rack style"

("run the rack" = alle sæt lavet back to back, uden pause)

1 sæt x 5 reps med 12 kg håndvægte

1 sæt x 5 reps med 14 kg håndvægte

1 sæt x 5 reps med 16 kg håndvægte

1 sæt x 2 reps med 18 kg håndvægte

Lying dumbell triceps extensions

1 sæt x 8 reps med 18 kg håndvægte

1 sæt x 8 reps med 20 kg håndvægte

1 sæt x 8 reps med 22 kg håndvægte

1 sæt x 8 reps med 24 kg håndvægte

1 sæt x 8 reps med 26 kg håndvægte

Pushdowns

1 sæt x 15 reps med 40 kg

1 sæt x 7 reps med 50 kg

1 sæt x 10 reps med 35 kg

Weighted ab machine

1 sæt x 15 reps med 40 kg

1 sæt x 10 reps med 50 kg

1 sæt x 8 reps med 60 kg

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk et rigtigt godt spørgsmål. Det hele afhænger jo af om der er tale om 2 forskellige systemer. Hvis trætheden akkumuleres et andet sted end der hvor work capacity´en opbygges, så vil du stadgivæk miste konditeriong når du dekonditionere. Også selvom du er overreached. Hvis der er tale om et og sammes system, så vil en overreaching forhindre effektiv dekonditionering. Jeg kan ikke rigtigt give dig et endegyldigt svar desværre :unhappy:

Tak for svaret. Hvor vidt tror du der er mulighed for at overreache under en 8 ugers cyklus der:

- er et 2-split, som går fra 75% @ 4 sæt i uge 1, til 105%+ @ 6 sæt i uge 8, i basisøvelserne?

- kombineres med masser af søvn og hvile

- jeg har ca. 2 års træningserfaring

Det er jo kun de sidste 4 uger, til dels kun de 2 sidste, som er hårde. Det burde ikke være nok til at overreache, men i stedet nok til at jeg superkompenserer under min dekonditionering?

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret. Hvor vidt tror du der er mulighed for at overreache under en 8 ugers cyklus der:

- er et 2-split, som går fra 75% @ 4 sæt i uge 1, til 105%+ @ 6 sæt i uge 8, i basisøvelserne?

- kombineres med masser af søvn og hvile

- jeg har ca. 2 års træningserfaring

Det er jo kun de sidste 4 uger, til dels kun de 2 sidste, som er hårde. Det burde ikke være nok til at overreache, men i stedet nok til at jeg superkompenserer under min dekonditionering?

Tror det er meget begrænset hvad du kan opbygge af træthed på det program. Men det er selvfølgelig meget individuelt. Det var ikke noget jeg ville bekymre mig om hvis jeg var dig :wink:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 9/9

Mit løb kørte rigtigt rigtigt godt idag. Til trods for strid modvind på hjemvejen, og til trods for at jeg er mega øm i hele kroppen fra igår. Jeg cuttede næsten ½ minut af min bedste tid. Nu begynder det da at ligne noget. Målet er 12 minutter rent på min 2,6 km rute.

Løbetur langs stranden - 2,6 km - 12 minutter 49 sekunder

Morgenvægt 111,9 kg

Thomas

Edited by Thomas J
Link to comment
Share on other sites

Jojo, Punygun. Kan nu ikke huske hvornår du sidst var ude og drikke tæt. Jeg var sidste weekend, fredag og lørdag og kører samme nummer fra i morgen eftermiddag frem til søndag. Træner jo funktionelt

Jamen Troels det er fordi jeg kører efter HIT principperne hvor jeg kun drikker hårdt en gang og så tager jeg et par uger og restituere.

Link to comment
Share on other sites

Hej thomas

Lige to spørgsmål, som jeg håber du kan hjælpe med at svare på - har nemlig fået forskellige udmeldinger om det alle steder fra:

Når man nu skal dekonditionere, er det så vigtigt at man holder 7-8-9 dages pause, eller er der ingen magisk grænse? Der var en bruger inde på FF der mente, at det var cirka omkring den syvende dag at der skete det (hvad det så er v j ik) som er formålet med dekonditioneringen (okay, j v godt hvad formålet med dekon er, men hvad han referer til v j ikke).. Jeg har lige pt kørt en rimelig lang periode med et tosplit med forholdsvis lav volumen, hvor jeg dog har kørt ret tætpå max det meste af tiden. Tror du en uges dekon er nok så??

Det andet: når man skal cutte, hvad er så den bedste fremgangsmåde? Skal man 1) tage en uges dekonditionering, og så ellers derefter begynde at cutte mens man så kører en cyklus? Altså bare kører normal cyklus-mode blot med kalorieunderskud? Eller skal man 2) bare klø på, dvs fx hvis man har trænet i et par uger, så bare fortsætte med at løfte ret tæt på max imens man cutter?

Har fået forklaret af nogen, at da det første stimulerer mest hypertrofi under kcaloverskud vil det også være bedst under cut. Men har så også hørt, at da man under cut er i kcalunderskud så skal man træne tæt på max så kroppen ikke mister styrke under cuttet...

Nu jeg er i gang - kan du evt anbefale et program til at køre under cut? Eller måske bare nævne nogle elementer som er vigtige hvorefter jeg kan bygge vdere selv??

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Angående dekonditioneringen, så sker der ikke noget magisk på 7. dagen. Dekonditioneringen er en løbende proces, ikke noget der sker lige pludseligt. Om man skal holde 6 dage eller om man skal holde 9 dages pause, må afhænge af hvor hård en cyklus man har kørt. Jeg kan ikke sige noget endegyldigt om, da den enkelte er bedre til at vurdere sin restitutive status. Jeg ville dog nok ikke holde mindre end 1 uges pause. Hvis du mener at din cyklus har været speciel hård, så nap 8-9 dages pause, og vær på den sikre side. Der sker absolut intet ved at holde 2 dage ekstra.

Angående træning under cut, så bør man træne så tæt på det man normalt gør når man træner for hypertrofi. Ens mål under cut må være at undgå styrketab. Taber man store mængder styrke, så kan det være et tegn på at man taber sig for hurtigt, og derved mister muskelmasse. Holder man derimod styrken godt, så er det en ret sikker indikation på at muskelmassen i det store hele bevares. Om du vælger løsning 1 eller 2, afhænger af hvor godt din krop restituerer ved kalorieunderskud. Hvis du ved at din krop lynhurtigt bliver kørt ned, hvis du giver max gas, så vælg løsning 1. Hvis du mener du tolerer hård træning godt når du er i kalorieunderskud, så vælg løsning 2. Igen er det en individuel ting som jeg ikke kan sige noget endegyldigt om. Hovedmålet er dog at bevare så meget styrke som muligt, uanset hvad du gør. Og hold dig til samme sæt/rep kombinationer som altid. Ikke noget høj rep crap.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 9/9 - Round II

Min pullup volumen har været for lav på det sidste, så jeg tænkte jeg hellere måtte gøre noget ved det :wink:

Pullups

10 sæt x 5 reps med kropsvægt

4 sæt x 4 reps med kropsvægt

3 sæt x 3 reps med kropsvægt

2 sæt x 2 reps med kropsvægt

1 sæt x 1 rep med kropsvægt

80 reps ialt

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 9/9 - Round II

Min pullup volumen har været for lav på det sidste, så jeg tænkte jeg hellere måtte gøre noget ved det :wink:

Pullups

10 sæt x 5 reps med kropsvægt

4 sæt x 4 reps med kropsvægt

3 sæt x 3 reps med kropsvægt

2 sæt x 2 reps med kropsvægt

1 sæt x 1 rep med kropsvægt

80 reps ialt

Thomas

ja, så begynder det at ligne noget :tongue::tongue: nice!

Er det en dræber for dig med høj volumen i pullups? eller er du godt tilpas med det?

Grizzly strength all the way!

/KJ

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share