Thomas Jagd 2006


Thomas J
 Share

Recommended Posts

  • Replies 481
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ha du har bare holdt en grundig dekonditionering. :laugh:

Egentlig interessant at se hvilken effekt knap et års "inaktivitet" har på en der har trænet så lang tid.

Hvad kørte du i de forskellige øvelser for et år siden? Hvad lå vægten på dengang og hvad med spæk% har den ændret sig væsentligt?

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Ha du har bare holdt en grundig dekonditionering. :laugh:

Egentlig interessant at se hvilken effekt knap et års "inaktivitet" har på en der har trænet så lang tid.

Hvad kørte du i de forskellige øvelser for et år siden? Hvad lå vægten på dengang og hvad med spæk% har den ændret sig væsentligt?

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Jeg synes også selv det er yderst interessant. For jeg har altid været ekstremt bange for at tage meget mere end 1 uge fri fra træningen. Tilsyneladende totalt ubegrundet.

Nu er det længe siden jeg har været i styrkemæssig topform. Tror jeg skal helt tilbage til starten af 2004, hvis jeg skal tilbage til et tidspunkt hvor jeg lå på PR niveau. Jeg havde også en pause i foråret sidste år, men fik trænet henover sommeren. Tror jeg nåede oå omkring 150 kg i bænkpres. Det vil sige at mit bænkpres er faldet omkring 10 kg på et lille års tid. Og mit military press er enddog endnu bedre. Min all-time best 5RM er 90 kg så vidt jeg husker. Og jeg har fornyligt lavet 80 kg x 5 reps.

Min vægt ligger på omtrent det samme som sidste år i august. Tror jeg var et par kg tungere. Fedtprocenten er dog nok en smule dårligere.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen tilbage :4thumbup:

Det glæder mig specielt, at du stadig træner Military Press. Og stadig er ekstremt stærk til det. Måske kan det øge interessen for denne klassiske øvelse hos andre :cool: .

Edited by Bruno J
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes også selv det er yderst interessant. For jeg har altid været ekstremt bange for at tage meget mere end 1 uge fri fra træningen. Tilsyneladende totalt ubegrundet.
Hej Thomas.

Velkommen tilbage.

En ubegrundet frygt blandt mange.

Selv holder jeg mellem 2 og 4 uger fri fra træning hver 8 til 10 uge ca. og det har absolut ikke været en híndring.

Håber din aktivitet denne gang vil bære præg af mere stabilitet til glæde og inspiration for os andre. :smile:

God weekend

Taurus.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen tilbage :4thumbup:

Det glæder mig specielt, at du stadig træner Military Press. Og stadig er ekstremt stærk til det. Måske kan det øge interessen for denne klassiske øvelse hos andre :cool: .

Ja, det er en herlig øvelse. Overvejer at fokusere på den et stykke tid, og se om jeg kan komme op og lave en triple med 90 kg og måske en single med 100 kg. Men lad os se hvad der sker :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas.

Velkommen tilbage.

En ubegrundet frygt blandt mange.

Selv holder jeg mellem 2 og 4 uger fri fra træning hver 8 til 10 uge ca. og det har absolut ikke været en híndring.

Håber din aktivitet denne gang vil bære præg af mere stabilitet til glæde og inspiration for os andre. :smile:

God weekend

Taurus.

Ja, det er lidt ærgeligt at man frygter at blive en slapsvans på ingen tid, fordi man tager lidt fri fra træningen. Det har helt sikkert været med til at brænde mig ud på træningen. Fra jeg startede med at træne omkring 1992, og frem til foråret 2004, har jeg måske haft 4-5 uger uden træning, og det har enten været pga. ferie eller sygdom. Har aldrig taget fri fra træningen bare for at gøre det. At jeg så bliver mere eller mindre tvunget til at holde fri fra træningen pga. helbredsproblemer og manglende motivation er måske så bare en "blessing in disguise".

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hello, Good old mister Tj... vil da også lige forbi og sige velkommen tilbage! :smile: Bliver sjovt at se hvordan det kommer til at forløbe herinde....

Mvh francis, ze holy chicken.. (soon-to-be rooster... Oh yeah :4flex: )

Hey Francis,

Ja, jeg har jo fulgt lidt med i din log. Du er jo blevet uhyggelig stærk :wink:

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hey Francis,

Ja, jeg har jo fulgt lidt med i din log. Du er jo blevet uhyggelig stærk :wink:

Thomas

Det sniger sig lidt derop ad.. Men laangt vej endnu :cry: (når man nu gerne vile kunne, pushpress 150 kg, bænke +200 kg osv osv :laugh: )

Men er altid interessant at følge med i lidt "sammensat træning", synes jeg.. :smile: Du burde jo have et rigtig godt grundlag til det, med din viden og tidligere styrkeniveau (så du lettere når et fornuftigt styrkeniveau igen) osv osv... Så du må endelig huske at opdatere. hehe.. :tongue:

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

Mine mål har dog ændret sig. Jeg ser ingen grund til at træne udelukkende for styrke, når jeg alligevel ikke har ambitioner om at stille op i noget styrke-orienteret. Derfor besluttede jeg mig at min træning skulle være centret omkring mange forskellige typer af træning. Jeg prøver derfor at kombinere vægttræning, løb, cykling og mange andre ting, i håb om ikke bare at bevare et respektabelt styrkeniveau, men også være i okay form konditionsmæssigt og udholdenhedsmæssigt.

Hehe...Har selv været inde på de tanker, men efter en tid endte jeg alligevel med kun af gide vægtene.... :innocent::laugh:

God vind med træningen. :smile:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Hej TJ

Godt at se dig tilbage old buddy..... :smile:

Mine mål har dog ændret sig. Jeg ser ingen grund til at træne udelukkende for styrke, når jeg alligevel ikke har ambitioner om at stille op i noget styrke-orienteret. Derfor besluttede jeg mig at min træning skulle være centret omkring mange forskellige typer af træning. Jeg prøver derfor at kombinere vægttræning, løb, cykling og mange andre ting, i håb om ikke bare at bevare et respektabelt styrkeniveau, men også være i okay form konditionsmæssigt og udholdenhedsmæssigt.

Det er jo det jeg altid har sagt, træning skal være sjov og varieret :smile:

Link to comment
Share on other sites

Yes, velkommen tilbage! Og bemærkelsesværdigt er det, hvor stor annerkendelse du nyder her på boarded. Men uden tvivl fuldt fortjent - specielt i kraft af, hvor stor en procentdel af medlemmernes viden der oprindeligt stammer fra dine indlæg og artikler.

Far er kommet hjem, og velkommen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share