Thomas Jagd 2006


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Oh, og så lad mig lige rippe op i en gammel diskussion. Når jeg siger pullups, så er det med bredt greb og håndfladerne væk fra mig selv, IKKE som nogen tror, med smalt greb og håndfladerne mod en selv. Det kaldes i så fald chinups. Så er det på plads :bigsmile:

Den bliver aldrig kedelig den diskussion :tongue:

men i tager alle fejl :laugh: glem grebet det er bare en variation :innocent:

pull-up træk dig så lang op som muligt http://www.exrx.net/WeightExercises/Latiss...i/WtPullup.html

chins træk dig op til hagen :wink:http://www.exrx.net/WeightExercises/Latiss...i/WtChinup.html

kan se at exrx.net er fuldstændig enig med mig :laugh:

TJ kan du lave sådan en her http://www.exrx.net/WeightExercises/Power/...erStraight.html ?

det kræver sikkert at der er noget højt til loftet :w00t:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 481
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lørdag d. 29 juli - Round I

Morgen løbetur langs stranden - 32 minutter

Løb min sædvanelige rute 2 gange idag. Den er godt 2½ km. Så jeg har løbet lidt over 5 km her til morgen. Ved godt det lyder ynkeligt, men jeg ikke løbet så langt siden folkeskolen (har praktisk ikke løbet siden folkeskolen, hvis det skal være helt korrekt :laugh: ).

Nu må i endelig ikke grine af min ynkelige tid på 32 minutter, for jeg er lidt stolt over at kunne holde mit gamle 113 kg tunge vægttræner korpus igang i hele 32 minutter :tongue:

Har egentlig ikke behov for at kunne løbe længere end jeg kan nu. Fra nu af vil jeg bare satse på langsomt at blive hurtigere og hurtigere på distancen mellem 2½ og 5 km, og så indlægge lidt spurttræning fra tid til anden. Men nu må vi se. Starter i Olympia på mandag, og når jeg kommer igang med tung bentræning igen, så kan det godt være at løbetræningen kommer til at lide lidt. Vi får se.

Thomas

Edited by Thomas J
Link to comment
Share on other sites

Pisse fedt at du får løbet! Får også selv rendt et par turer engang imellem. Det giver en følelse af "funktionalitet"(For nu at bruge den slidte frase) hvis man har en rimeligt løbeform, synes jeg :smile:

Har iøvrigt lige snakket med Hc og han glæder sig til at du jointer ham på nogle ME dage. Har lige udfordret dig officielt til at slå hans rekord med 150kg i floorpress :bigsmile:

Gav ham også de 110kg i pushpress som udfordring. Nu må vi se om det overhovdet hjælper ham at bruge benene :laugh: For Delt styrken fejler dælme ikke noget på knægten :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Pisse fedt at du får løbet! Får også selv rendt et par turer engang imellem. Det giver en følelse af "funktionalitet"(For nu at bruge den slidte frase) hvis man har en rimeligt løbeform, synes jeg
Ja, jeg kan godt lide ideen om all-around form. Der er i bund og grund ikke meget ved at være stærk, hvis det eneste man kan er at løfte tunge vægte. Klart, er man styrkeløfter med et mål om at blive den bedste man overhovedet kan blive, så er løbetræning nok ikke det smarteste. Men jeg kan ikke lade være med at tænke på gode gamle Bill Starr´s artikel omkring kardio for vægttræningsudøvere hvor han siger noget i retning af "If you squat 600 pounds, but feel winded after running a flight of stairs, then you are kidding yourself if you think you are strong. You are a heart-attack waiting to happen". Og der er jo noget om snakken. Louie Simmons påstår selv at den generelle sundhed blandt løfterne i WSB, blev bedre da de inkorporerede ekstra workouts og GPP træning. De gamle WSB løftere, som Matt Dimel så ikke videre sunde ud (R.I.P). Høj kropsvægt, masser af fed mad, anabolske steroider, minus kardio, og lav-volumiøs tung træning er simpelthen russisk roulette.
Har iøvrigt lige snakket med Hc og han glæder sig til at du jointer ham på nogle ME dage. Har lige udfordret dig officielt til at slå hans rekord med 150kg i floorpress

Jeg tror min all-time best PR er 160 kg i floor presses, så jeg tror næppe jeg kommer i nærheden af HC lige foreløbig. Men han er jo også en genetisk mutant :laugh:

Gav ham også de 110kg i pushpress som udfordring. Nu må vi se om det overhovdet hjælper ham at bruge benene laugh.gif For Delt styrken fejler dælme ikke noget på knægten crazy.gif

De 110 kg i push-press tror jeg nu godt jeg kan nappe indenfor en overskuelige fremtid :wink:

Link to comment
Share on other sites

Og ja, det går godt. Fik 10 i mit bachelor projekt. Så det er okay.

Teløk, teløk.... :smile: Hva emne skrev du om?

Ufatteligt som tiden går. Det virker som sidste måned, du lige var startet på filo, og strømforsyningen i min computer eksploderede .... Ak ja, som tiden går. :spam::smilejap:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 29/7 - Round II

Military presses

2 sæt x 5 reps med 40 kg

1 sæt x 5 reps med 70 kg

1 sæt x 6 reps med 80 kg (det bedste jeg har lavet i military presses i meget lang tid)

Yates rows

1 sæt x 5 reps med 80 kg

1 sæt x 5 reps med 100 kg

1 sæt x 5 reps med 113 kg

1 sæt x 5 reps med 126 kg

1 sæt x 5 reps med 134 kg

Speed dødløft

8 singles med 145 kg

Barbell curls

1 sæt x 8 reps med 40 kg

1 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 4 reps med 60 kg

1 sæt x 4 reps med 70 kg

Dumbell curls

2 sæt x 10 reps med 20 kg håndvægt

supersetted med

One-arm overhead extensions

2 sæt x 10 reps med 20 kg håndvægt

Farmer walk med 60 kg sandsæk

3 runder af omkring 2-3 minutter pr. runde

Lunges med 60 kg sandsæk på nakken

2 sæt x 5 reps pr. ben

Opdagede noget meget interessant da jeg kørte lunges. Jeg er meget stærkere i venstre ben, end i højre ben. Det kunne være forklaringen på at jeg altid har kørt svagt skævt i squat. Både Tonni og alle mine andre træningsmakkere har påpeget det, og jeg har bare slået det hen med at det var en dårlig vane. Men det kunne meget vel være pga. en udtalt styrkeforskel mellem højre og venstre ben. Nu kan det selvfølgelig blive forværret af sandsækkens dårlige vægtfordeling på ryggen og andre faktorer, men der er en klar forskel uanset hvad. Måske kan det også være årsagen til mit dårlige højre knæ. Tror jeg vil køre noget 1-bens benpres et stykke tid, når jeg kommer ned i olympia, for at se om jeg ikke kan udligne det lidt.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har et dårligt knæ tror du så ikke, at du bør passe på med at løbe for meget @ 113 kg's kropsvægt?

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Nej, løb generere mig ikke overhovedet ikke. Jeg mærker først noget til det når jeg går ned i knæ med vægte på ryggen (og det tror da fanden hvis jeg løfter skævt). Kan praktisk talt ikke squatte uden neopren knæbind, med mindre jeg bevist har et ønske om at få knæsmerter efter et par ugers træning.

Når jeg løber mærker jeg intet til knæet. Det er tværtimod mine skinneben som generere mig mest når jeg løber. Kan godt være ømme i skinnebenene efter en hård løbetur. Men det er nok heller ikke det sundeste at løbe på asfalt-belægning, i et par billige løbesko, og så med 113 kg kropsvægt. Men hvad, hvad du ikke dør af, gør dig stærkere :tongue:

Men jeg håber at problemet måske forsvinder, hvis jeg gør noget aktivt for at udjævne styrkeforskellen, og så bygge squatformen langsomt op igen.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg løber mærker jeg intet til knæet. Det er tværtimod mine skinneben som generere mig mest når jeg løber. Kan godt være ømme i skinnebenene efter en hård løbetur. Men det er nok heller ikke det sundeste at løbe på asfalt-belægning, i et par billige løbesko, og så med 113 kg kropsvægt. Men hvad, hvad du ikke dør af, gør dig stærkere :tongue:

Nu ved jeg godt der er forskel på 90kg og 113kg kropsvægt :tongue: Men jeg er selv lige startet med at løbe, ved siden af vægttræningen.

Jeg fik selv temmelig ondt i skinnebenet de sidste par gange, men idag prøvede jeg at starte ud med at gå et stykke først. Gik selv 8 minutter, mener jeg det var, før jeg begyndte at løbe - og mærkede absolut intet til skinnebenet idag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 27/7 - Round III

Skulle lige have lidt CoC træning også....

CoC 1 - 5 sæt x 5 reps på hver hånd

CoC trainer - 1 sæt x 15 reps på hver hånd

Thomas

Hey Thomas... hvor god overførsel har din Coc(K)-training til grebstyrke i eksempelvis dødløft? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hey Thomas... hvor god overførsel har din Coc(K)-training til grebstyrke i eksempelvis dødløft? :wink:

Den er ekstremt dårlig. Dynamisk grebsstyrke har ikke megen relevans i forhold til statisk grebsstyrke. Det er klart at går man fra at kunne lukke CoC 1 til at kunne lukke CoC 2, så vil det have haft en større eller mindre effekt på ens grebsstyrke i dødløft, men du kan sagtens finde folk med dårligere dynamisk grebsstyrke, som kan holde mere end du selv kan. Der er ikke noget forhold mellem de 2 typer af styrke.

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg godt der er forskel på 90kg og 113kg kropsvægt :tongue: Men jeg er selv lige startet med at løbe, ved siden af vægttræningen.

Jeg fik selv temmelig ondt i skinnebenet de sidste par gange, men idag prøvede jeg at starte ud med at gå et stykke først. Gik selv 8 minutter, mener jeg det var, før jeg begyndte at løbe - og mærkede absolut intet til skinnebenet idag :smile:

Nu er det heldigvis ikke så slemt. Men det kan jo hurtigt blive til kronisk skinnebens-betændelse, hvis man ignorere det, kunne jeg forestille mig. Men i og med at jeg kun løber 2-3 gange i ugen, så er der som regel tid nok imellem, til at det når at forsvinde igen. Håber på at det er et konditioneringsspørgsmål, og at det med tiden vil forsvinde helt, når min skinneben har vendet sig til det.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Godt at se du har gang i COC træningen!!! Hvad er niveauet?? #2eren for reps????

/KJ

EDIT:

Iøvrigt rigtig flot med 10eren i BA :4thumbup: .... Kants filosofi er sgu ikke lige til- hans katagoriske imperativer er interessante men man skal sgu holde tungen lige i munden for at følge med- eller jeg skal i hvert fald!

Edited by Kenneth Jay, RKC
Link to comment
Share on other sites

Den er ekstremt dårlig. Dynamisk grebsstyrke har ikke megen relevans i forhold til statisk grebsstyrke. Det er klart at går man fra at kunne lukke CoC 1 til at kunne lukke CoC 2, så vil det have haft en større eller mindre effekt på ens grebsstyrke i dødløft, men du kan sagtens finde folk med dårligere dynamisk grebsstyrke, som kan holde mere end du selv kan. Der er ikke noget forhold mellem de 2 typer af styrke.

Jeg har tænkt det samme, det bedste for at øge ens grebstyrke i dødløft må vel være at tage stangen med overhånd og se hvor lang tid man kan holde den?

Link to comment
Share on other sites

Det er tværtimod mine skinneben som generere mig mest når jeg løber. Kan godt være ømme i skinnebenene efter en hård løbetur. Men det er nok heller ikke det sundeste at løbe på asfalt-belægning, i et par billige løbesko, og så med 113 kg kropsvægt. Men hvad, hvad du ikke dør af, gør dig stærkere :tongue:

Jeg har efterhånden læst en del beretninger fra folk, der har overordentlig svært ved at komme af med skinnebensbetændelse, når først den har bidt sig fast. Efter sigende opstår den ofte simpelthen pga. dårlige eller forkerte sko i forhold til din løbestil. Personligt ville jeg nok få lavet en løbetest - aldrig gå ned på udstyret! :wink:

Men ellers godt at se, at du får lavet noget cardio. GPP er sagen. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Godt at se du har gang i COC træningen!!! Hvad er niveauet?? #2eren for reps????

/KJ

Min niveau i CoC er usselt lige for tiden. Har ikke trænet med dem i meget lang tid. Tror ikke jeg kan lukke CoC 2 mere. Min PR er 3 reps på højre arm med CoC 2, så det burde være til at slå.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tænkt det samme, det bedste for at øge ens grebstyrke i dødløft må vel være at tage stangen med overhånd og se hvor lang tid man kan holde den?

Det kunne være en metode. Hvis man ønsker at anvende CoC grippers til det, så kunne man lave statiske holds. Klem skidtet sammen og hold så lang tid som muligt. Det kan også være en fordel at lave dumbell holds, da man i så fald kun skal koncentrere sig om 1 arm af gangen, hvilket giver en mere intens træning af grebet. Kun fantasien sætter grænser.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har efterhånden læst en del beretninger fra folk, der har overordentlig svært ved at komme af med skinnebensbetændelse, når først den har bidt sig fast. Efter sigende opstår den ofte simpelthen pga. dårlige eller forkerte sko i forhold til din løbestil. Personligt ville jeg nok få lavet en løbetest - aldrig gå ned på udstyret! :wink:

Men ellers godt at se, at du får lavet noget cardio. GPP er sagen. :4thumbup:

Du har ret Los. Med min kropsvægt er gode sko om end endnu mere vigtige. Så jeg burde nok få lavet en løbetest, og få et par sko som passer til mig.

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas Jagd,

Jeg kan kun give dig ret i at det er en rigtig god idé at få lavet en løbetest. Selvom det ikke er nogen garanti for at undgå skader har jeg alligevel haft stor success med det. Jeg har døjet med en del skader, bl.a. en inflammeret achillesene, men i september sidste år fik jeg lavet en løbestilsanalyse, samt Super Sole indlæg. Jeg har, stort set, ikke haft problemer siden. Jeg kan helt klart anbefale:

Klinik for Fysioterapi Danmarksgade 46

7000 Fredericia

Tlf. 75 92 08 33

Det passer jo også fint med at du bor i Fredericia. Jeg gav 1000 kr. for en løbetest inkl. indlæg. Jeg mener selve løbetesten koster en 500 kr. Husk at spørg ind til hvilke skomodeller han vil anbefale i dit tilfælde.

Med venlig hilsen og velkommen tilbage!

Hessel

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

TJ nu cardio ål... :tongue::wink:

Opdagede noget meget interessant da jeg kørte lunges. Jeg er meget stærkere i venstre ben, end i højre ben. Det kunne være forklaringen på at jeg altid har kørt svagt skævt i squat. Både Tonni og alle mine andre træningsmakkere har påpeget det, og jeg har bare slået det hen med at det var en dårlig vane. Men det kunne meget vel være pga. en udtalt styrkeforskel mellem højre og venstre ben. Nu kan det selvfølgelig blive forværret af sandsækkens dårlige vægtfordeling på ryggen og andre faktorer, men der er en klar forskel uanset hvad. Måske kan det også være årsagen til mit dårlige højre knæ. Tror jeg vil køre noget 1-bens benpres et stykke tid, når jeg kommer ned i olympia, for at se om jeg ikke kan udligne det lidt

jeg squattede også viildt skævt i en periode, for mig var det pga. for stram hoftebøjer i den ene side.

Ikke illiopsoas de var lige smidig i begge sider, men venstre rectus femoris havde voldsomt forøget tonus.

PNF imellem mine squat sæt og pludseligt ass to the grass uden nogle sjove vrid.

Det kunne være en medvirkende faktor :smile:

Link to comment
Share on other sites

TJ nu cardio ål... :tongue::wink:

jeg squattede også viildt skævt i en periode, for mig var det pga. for stram hoftebøjer i den ene side.

Ikke illiopsoas de var lige smidig i begge sider, men venstre rectus femoris havde voldsomt forøget tonus.

PNF imellem mine squat sæt og pludseligt ass to the grass uden nogle sjove vrid.

Det kunne være en medvirkende faktor :smile:

Ahhhh ål bliver jeg nok aldrig :tongue:

Det kan godt være det er et smidighedsproblem også. Men det lader til at der er en styrkeforskel også. Men nu må vi se.

Link to comment
Share on other sites

Filosofi? Er du færdig som kiropraktor?

Sorry for logspam!

Nope. Jeg droppede studiet da jeg kun havde 2½ år tilbage. Brand-ærgeligt et eller andet sted, men jeg havde 2 ganske gode grunde til det.

1. For det første levede studiet ikke rigtigt op til mine forventninger. Det irriterede mig til stadighed, at studiet var/er så medicin-præget. Hvad skal en kiropraktor med embryologi og lignende fag ?. Derudover var det til stigende frustration for mig, at mange af eksaminerne var talpræget. Hvorfor jeg skulle kunne udregne membrantransport, nervehastigheder og lignende, kunne jeg ikke få ind i mit hoved. At jeg samtidig er matematik spasser gjorde det ikke bedre. Det er dog ikke den primære grund til at jeg stoppede. For jeg havde fået overstået det værste, og kunne se frem til bedre tider.

2. Den primære grund skyldes simpelthen, at jeg ikke så det sundhedsmæssigt forsvarligt at beskæftige mig med noget som helst indenfor sundhedssektoren. Nu ved jeg ikke om du er klar over at jeg i en kort periode måtte i medicinsk behandling for sygdoms- og dødsangst ? Da jeg endelig så lyset for enden af tunnelen, slap medicinen, og begyndte at komme i bedre balance med mig selv, stod det mig samtidig klart, at jeg nok ikke skal arbejde i sundhedssektoren. Jeg må acceptere at jeg lider af hypokondri, og at jeg har det bedst, når jeg undgår at læse alt for meget om sygdomme og dets lige. Noget som ikke kunne undgåes, selv som kiropraktor.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share