før og efter?


temerario
 Share

Recommended Posts

Nej jeg ved det godt, men det er jo også andet man træner end KUN styrke til træning. Der træner man smidighed - hurtighed - koordination - kredsløb - Vo2 osv.

Det nytter ikke noget hvis jeg bliver sat ind i et center og blir stillet for diverse maskiner osv for det bliver jeg bare tung og langtsom af. Det klassiske eksempel: Opstil en Kampsports udøver vs. en bokser. Hvem er hurtigst og får flest slag ind på kortest tid og hvem kan flytte sig hurtigst væk fra modstanderen. Bokseren rammer hårdere og kampsorts gutten går da sikkert også i gulvet ved et par slag af bokseren hvor bokseren skal have væsentlig flere af kamsports gutten da han ikke har så store overarme og er så tung i kroppen som bokseren...

Edited by Jalle2
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 249
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Og det fungerer fint! God styrke uden man kan se at mig som en der har løftet for meget jern og bare har en krop for at imponere.

Men min primære træningsform for at tabe mig og øge min kondition iforhold til min kampkunst er Sprint træning, og det fungerer også fremragende efter hensigten.

J sys Søren W har grimme bøffelmuskler. V os fortrække at vær rigtig stærk ik fuld af pump.

Søren W: Sys du selv du er fitness og har du kun joggingbukser (d r grimt!

Link to comment
Share on other sites

Tom green:

"Sprinting is a very difficult combination of aggression, relaxation, technique, and efficiency. The 100 meters is sometimes labeled as the easiest most complicated event in sport! And contrasting bodybuilding, gaining too much size can become a negative. Generally speaking world-class sprinters are not that large, anywhere from 155-180lbs. In fact, what's interesting is that some sprinters do not lift weights at all! But for those of us who aren't as genetically gifted, the ultimate goal is having incredible strength to weight ratios, lean body mass, and a well developed CNS (central nervous system) for a fast reaction and the ability to explode on command."

Hmmm...

Edited by Jalle2
Link to comment
Share on other sites

Tom green:

"Sprinting is a very difficult combination of aggression, relaxation, technique, and efficiency. The 100 meters is sometimes labeled as the easiest most complicated event in sport! And contrasting bodybuilding, gaining too much size can become a negative. Generally speaking world-class sprinters are not that large, anywhere from 155-180lbs. In fact, what's interesting is that some sprinters do not lift weights at all! But for those of us who aren't as genetically gifted, the ultimate goal is having incredible strength to weight ratios, lean body mass, and a well developed CNS (central nervous system) for a fast reaction and the ability to explode on command."

Hmmm...

Tom Green eller Maurice Green?

Hvad løber du en 100M på?

Link to comment
Share on other sites

Tom green:

"Sprinting is a very difficult combination of aggression, relaxation, technique, and efficiency. The 100 meters is sometimes labeled as the easiest most complicated event in sport! And contrasting bodybuilding, gaining too much size can become a negative. Generally speaking world-class sprinters are not that large, anywhere from 155-180lbs. In fact, what's interesting is that some sprinters do not lift weights at all! But for those of us who aren't as genetically gifted, the ultimate goal is having incredible strength to weight ratios, lean body mass, and a well developed CNS (central nervous system) for a fast reaction and the ability to explode on command."

Hmmm...

Du læser da det der som fanden læser Bibelen, hvis du tolker det som om målet er dine tarwelige stikkelsbærben.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hej! Jeg løbetræner og min drøm er bare at blive så tynd & hurtig som muligt :)

Resultat indtil videre:

483aa45f55051.jpg

483aa737e66df.jpg

Jeg HADER FEDT! :devil:

Jo mindre fedt du har på kroppen - jo hurtigere bliver du! Tab & VIND! Min Lille Filosofi :superman:

Min fedt procent er målt til 6-8% (Lige nu 8,8% på 191 cm og 75 kg)

Pas på blodtrykket :laugh:

Link to comment
Share on other sites

omg, der er ikke mange tilbage på MOL, der fatter ironi.

Jalle2 --> Jeg tror roligt du kan styrketræne et par år uden at være bekymret for ikke at kunne passe bukser, hvis du ellers holder fedtprocenten i bund sideløbende. Det look du har nu, ER kz-agtigt, og jeg er hverken en fed håndværker eller går joggingbukser.

Link to comment
Share on other sites

Hej! Jeg løbetræner og min drøm er bare at blive så tynd & hurtig som muligt :)

483aa737e66df.jpg

Jeg HADER FEDT! :devil:

Jo mindre fedt du har på kroppen - jo hurtigere bliver du! Tab & VIND! Min Lille Filosofi :superman:

Min fedt procent er målt til 6-8% (Lige nu 8,8% på 191 cm og 75 kg)

umiddelbart bør du skifte filosofi hvis du vil være så hurtig som muligt.

som teorien du selv poster (og tolker forkert) bekræfter min egen erfaring. Jeg har i lang tid ikke styrketrænet, kun spillet lidt hyggesbold og mine skanker er naturligvis blevet mindre. Jeg kan passere end 100m på 13,4sek hvor jeg i 2001 hvor mine ben var noget større, dog ikke sammenlignelige med SussieW's, havde jeg en tid på 12,1sek. Ikke noget man sætter verdensrekord med men i fodbold øjemed er det en ganske god hastighed.

Edited by apprenti
Link to comment
Share on other sites

Okay så jeg skal primært bare fokusere på øget ben styrke og intet andet? Hvad med armene? Spiller de ind i sprinten mht acc/fart?

Men så vil jeg lige høre som jeg har postet tidligere idag:

Jeg har en nuværende fedt procent på 8,8% på 191 cm og 75 kg hvilket jeg lige synes er en tand for meget. Den har tidligere været nede på 6% hvilket har været rimlig godt og tilfredsstillende. 5% kunne være endnu bedre.

Men jeg har os styrketrænet efterfølgende (Karate & Sprint) så har også fået en øgning af muskelmassen samtidig.

Mit spørgsmål:

Hænger øgning af fedt procent sammen med større muskler? Kan det virkelig ikke lade sig gøre at bibeholde en fin fedt procent og få større muskler?

Men jeg elsker mit udseende som det er og gerne skulle blive ved med at være - gerne tyndere og flere markeringer (Bekræftelse af at der er tabt fedt) = jo bedre.

Edited by Jalle2
Link to comment
Share on other sites

Okay så jeg skal primært bare fokusere på øget ben styrke og intet andet? Hvad med armene? Spiller de ind i sprinten mht acc/fart?

Men så vil jeg lige høre som jeg har postet tidligere idag:

Jeg har en nuværende fedt procent på 8,8% på 191 cm og 75 kg hvilket jeg lige synes er en tand for meget. Den har tidligere været nede på 6% hvilket har været rimlig godt og tilfredsstillende. 5% kunne være endnu bedre.

Men jeg har os styrketrænet efterfølgende (Karate & Sprint) så har også fået en øgning af muskelmassen samtidig.

Mit spørgsmål:

Hænger øgning af fedt procent sammen med større muskler? Kan det virkelig ikke lade sig gøre at bibeholde en fin fedt procent og få større muskler?

Men jeg elsker mit udseende som det er og gerne skulle blive ved med at være - gerne tyndere og flere markeringer (Bekræftelse af at der er tabt fedt) = jo bedre.

Hvis du ikke har nok muskelmasse er det kun dine knogler og indvolde der bliver markeret, hvis du taber dig mere :laugh:

Mht. dit sidste spørgsmål så er det svært at tage på i muskelmasse uden at tage noget som helst fedt på. Men jo, det kan da godt lade sig gøre at få større muskler samtidig med at man bibeholder en fin fedtprocent...

Link to comment
Share on other sites

Det lader til du har anoreksi eller lignende, du ejer ikke muskelmasse, du er bare tynd, og alligevel snakker du om at blive tyndere og mere markeret. Efter min mening har du er forkvaklet forhold til din krop og prøver at dække dig ind ved at skrive jeg er et frådende BB-monster på alt krudt der findes. Jeg er 178cm høj og vejer 83-85kg med en fedtprocent på omkring 10 til jeg tro, jeg er altså på ingen måde grotesk. Kan du ikke selv se dine ben ligner noget der er løgn, og se din overkrop, altså du har da muskler så du kan løfte dine arme osv., men jeg kender små tynde piger der 100% er stærkere end dig. Sult dig hvis du vil, men pak det ikke ind i en "naturlig" tilgang til træning, for det er bullshit.

Link to comment
Share on other sites

Søren W:

Jeg har muskler tro mig. Jeg har bare ikke så store som dine :smile: Det må du altså ikke glemme, at bare hvis man ikke har så store og perfekt siddende muskler som dig , så er det lig med at man ingen har. Ingen kritik af dig, slet ikke! da du har en for syg krop og respekt for det, men det lød bare som om det var det du mente :wink:

Mine muskler er ikke markeret, som dine så jeg ser virkelig slap ud, men jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare, at jeg besidder muskelmasse, da det er svært at se ud fra et billede. Jeg kan jo ikke bare sige "Jamen når jeg SPÆNDER SÅÅ Er DE DER!" For det kan alle jo. Men hold en pude for mig og lade mig sparke og slå et par gange på den, som jeg gør til den ugentlige karatetræning, og så vil du se jeg ikke bare er en slapsvans i dine øjne, der sulter mig selv og, hvor pigerne er stærkere end mig, for det tror jeg ikke helt på, hvis de er lige så tynde som mig. Man kan sagtens være stærk uden det nødvendigvis kan ses som store muller. Jeg fortæller dig tallene, når jeg har fået dem mht vand i kroppen, kropsfedt, muskelmasse osv. De kan ihvertfald ikke løbes fra.

Jeg sulter mig ikke, min mor laver bare fandens sund mad og vi lever meget sundt og uden RET meget fedt i kosten. Kun vetegabilsk (staveplade) & Omega 3 & 6 fedt samt økologisk madolie. Har altid været meget spinkel lige fra barns ben af, og jeg har faktisk slet ikke behøvet at løbetræne for at tabe mig, da jeg allerede havde et meget slank udseende og en pæn vægt (har et ENORMT højt stofskifte, så har ædt så meget usundt i tidens løb, og på godt dansk bare skidt det ud igen. KAN ikke tage på!!), så løbetræningen har jo bare gjort sit, uden jeg har gjort noget andet, end at indtage så mange kulhydrater - proteiner osv, som der er nødvendig i trænings perioden, og på den måde taber man sig jo automatisk.

Har så hellere ikke styrketrænet seriøst efter jeg er begyndt, og det er så også grunden til at jeg ser så KZ agtig ud, som faktisk ikke rører mig men gør mig tilfreds. Men jo, jeg kunne sagtens gøre meget mere for at blive stærk, og få en veltrimmet krop, men som sagt er det mappedreng/kontor dreng udseende der er primær mål, og det forbinder jeg ikke med en stor veltrænet krop.

Jeg Har aldrig taget 1 hiv af en cigaret, smagt 1 dråbe alkohol (er 19 år) og har aldrig taget en pille som er forkert. Kun hovedpine piller. Så den krop er kommet så naturligt som muligt og uden bulk/diæt osv osv. Jeg Lever bare sundt og så er resultatet altså det i kan se på billedet selvom det ikke ser særlig sundt ud hehe.

Så kan i tro mig eller lad være. Ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare det.

+ at jeg forbinder fedt med livsstilssygdomme: åreforkalkning - sukker syge - fedme - knogleskørhed - forhøjet kolosterol (staveplade) tal - for højt blodtryk osv. som jeg ser mig helt fri for da jeg ikke besidder dette gift (fedt). Så det er også en slags livsforsikring at have minimal risiko for at få disse da man så kan leve sundere.

Edited by Jalle2
Link to comment
Share on other sites

Nej det er rigtigt og det var noget jeg puttede ind i som en del af den karate træning jeg laver. Det er jo bare selvforsvars teknikker som man kan udvikle i hurtighed - koordination osv. Som sagt jeg træner meget andet end kun styrke til karate. Styrketræningen består i armstræk - mave/ryg bøjninger - spark og slag. Man Styrker hele kroppen med den træning karaten giver. Men det siger dig nok ikke det store når der ikke er vægte indblandet som har været din vej til store muskler og fair nok.

Og hvordan ved du jeg ikke har haft en bf på 6%?

Det jeg vil med overstående er at jeg siger: jeg sulter ikke mig selv, men udseende er kommet naturligt med sund kost!

Edited by Jalle2
Link to comment
Share on other sites

Nej det er rigtigt og det var noget jeg puttede ind i som en del af den karate træning jeg laver. Det er jo bare selvforsvars teknikker som man kan udvikle i hurtighed - koordination osv. Som sagt jeg træner meget andet end kun styrke til karate. Styrketræningen består i armstræk - mave/ryg bøjninger - spark og slag. Man Styrker hele kroppen med den træning karaten giver. Men det siger dig nok ikke det store når der ikke er vægte indblandet som har været din vej til store muskler og fair nok.

Og hvordan ved du jeg ikke har haft en bf på 6%?

Det jeg vil med overstående er at jeg siger: jeg sulter ikke mig selv, men udseende er kommet naturligt med sund kost!

Fordi 6% er MEGET lavt, og du virker generelt ikke som en der overhovedet har styr på noget som helst, så jeg tvivler på du har styr på at måle BF% rigtigt. Jeg er selv blevet målt til 5% med en elektrisk måler, og der lå jeg reelt omkring 10% Jeg har selv dyrket kamsport, og det eneste, der gjorde mig stærkere i den forbindelse var de strækkere og kropshævninger vi lavede, man bliver ikke stærk af at slå og sparke ud i luften eller på puder. Du narrer dig selv ved at tro din "metode" er mere naturlig end min, for dine muskelfibre kan naturligvis ikke mærke forskel på om du løfter en træstamme eller en vægtstang. Træning med vægte er det mest effektive, uanset om du vil være stærk eller stor. Hvis du vil lukke munden på mig/os, så kom med nogle tal, der viser hvor stærk du er?

Det udseende du snakker om du har er i øvrigt der intet specielt ved, det har alle, der ikke rører sig og spiser for lidt, dine ben er jo ikke markerede, de er slatne og tynde.

Edited by Søren W
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke lukke munden på nogle, men bare pointere at jeg ikke er utilfreds med mit "kz" look som er kommet helt naturligt og som jeg er pavestolt over. Og jeg smiler over hele hoved, hver gang jeg kan se en bare lille makering/hul på armene - overkroppen som resultat af fedt tab.

Hvad er det jeg skal have styr på? Prøver jo ikke at lege fysiolog /idrætsexpert. de tal er kommet fra en elektronisk badevægt som jeg godt ved har en stor fejlprocent men når man ikke har andet at gå efter, er det det eneste man kan forholde sig til og gå efter.

Jeg har bare styr på at når man sprinter taber man sig og får forøget Vo2 max, og det er det jeg går efter. mere behøver jeg ikke at gøre mig klog på, da du ved mere om styrketræning end mig, og jeg aldrig vil kunne overbevise dig om at jeg bare den ringeste muskelmasse i forhold til dig, da det nærmest er helt absurd at sammenligne da det er 2 vidt forskellige kropsbygninger og meninger/holdninger omkring dette.

Har jeg sagt der er noget specielt over mit udseende på kroppen? Andet end at det er kommet gennem sund kost og hård konditionstræning.

Ja træning med vægte giver de bedste resultater. Færdig! Du har evig ret og du ved mere end mig. Færdig.

Jeg vil tabe mig og se tynd ud - du vil være stærk og se stor og veltrænet ud. SLUT! Mere er der sku ikke at sige om det. Kan vi ikke slutte her? Please.

Edited by Jalle2
Link to comment
Share on other sites

+ at jeg forbinder fedt med livsstilssygdomme: åreforkalkning - sukker syge - fedme - knogleskørhed - forhøjet kolosterol (staveplade) tal - for højt blodtryk osv. som jeg ser mig helt fri for da jeg ikke besidder dette gift (fedt). Så det er også en slags livsforsikring at have minimal risiko for at få disse da man så kan leve sundere.

Knogleskørhed? Lavt BMI er da netop en af risikofaktorerne for at udvikle knogleskørhed, mens overvægtige har lavere riskiko - sandsynligvis pga større belastning af knoglerne. Lige præcis tung styrketræning er en god måde at forebygge knogleskørhed på. Men er da helt enig i, at fedt er den primære årsag til fedme :wink:

Tror denne artikel evt. kan sætte tingene lidt i perspektiv - bemærk fx at undervægtige i god form i flere undersøgelser har større dødelighed end overvægtige i god form.

Ellers kan jeg kun tilslutte mig de øvrige kommentarer i tråden - styrketræning ville IMHO bestemt ikke skade med din fysik.. kan kun se det som en fordel - også i forbindelse med kampsport.

Edit: Typo..

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Jeg har bare styr på at når man sprinter taber man sig og får forøget Vo2 max, og det er det jeg går efter. mere behøver jeg ikke at gøre mig klog på

Sprint er ikke den bedste måde at forøge Vo2max, så måske du skulle overveje om din tilgang er vidensbaseret :blink: Jeg tror det ville være en god ide for dig at læse lidt op på fysiologi i det hele taget!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share