"GAAAAB" og propper i ørene


gotskov
 Share

Recommended Posts

Jeg træner i sats og plejer at starte med 5km på løbebånd efterfulgt af diverse styrketræning.

Men jeg har et problem når jeg styrketræner. Jeg begynder at gabe helt vildt og får propper i ørene. Det komme samtidigt og følges altid ad.

Er der nogen der ved det skyldes og om det kan forhindres?

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner i sats og plejer at starte med 5km på løbebånd efterfulgt af diverse styrketræning.

Men jeg har et problem når jeg styrketræner. Jeg begynder at gabe helt vildt og får propper i ørene. Det komme samtidigt og følges altid ad.

Er der nogen der ved det skyldes og om det kan forhindres?

Jeg havde præcist samme problem i en række år. Jeg gik til ørelægen, og han kunne så fortælle mig at det er ganske normalt, især når man er teenager, og at det går over af sig selv. Jeg får ikke propper i ørene mere under træning længere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft samme problem da jeg var omkring 15-16års alderen.

Det er skide irriterende men det går over af sig selv... Jeg er langt fra sikker, men jeg havde en mistanke om at propperne tit opstod mens jeg drak vand, eller umiddelbart efter... Så du kunne jo prøve at drikke rigeligt med væske før og efter træningen, så du ikke behøves at drikke noget under træningspasset (styrketræningen)....

Et skud i tågen, men hvem ved, måske er der noget om det... :blush:

Link to comment
Share on other sites

hmmmm.....da jeg lige er blevet 32, håber jeg da ikke at det er et teenage problem :wink:

.....men det med vand lyder ikke usandsynligt. Jeg drikker sindsygt meget vand under træning og har faktisk haft mistanke til, at jeg måske drikker for meget. Jeg har dog ikke forbundet mistanken til min GAABB og propper i ørene.

Så med mindre der kommer andre gode ideer og gode råd, vil jeg prøve at drikke mindre under selve træningen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share