Den dopede gule trøje


Morten Z
 Share

Recommended Posts

Du er tilsydenladende helt sikker på, at det ikke er noget Landis har lavet på egen hånd med en af holdets læger?

Selvfølgelig er jeg ikke det, men eftersom den ene cykel-ekspert efter den anden har bedyret at det er næsten umuligt at kraaadte den uden holdets accept og vidende, har jeg svært ved at tro andet... Jeg er godt klar over at du er meget glad for cykelsport Mads men mon ikke det er også er det der er med til at du har den naive holdning... jeg er pisse ligeglad med om rytterne kraaadter sig med beriget uran, jeg vil bare se cykelløb... dog synes jeg at det er skammeligt at se diverse hold vaske fingre når de udemærket godt ved hvad der skal til for at vinde eksempelvis Touren eller i det hele taget bare komme i top 5

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er jeg ikke det, men eftersom den ene cykel-ekspert efter den anden har bedyret at det er næsten umuligt at kraaadte den uden holdets accept og vidende, har jeg svært ved at tro andet...

Nu er doping med testosterone jo ikke ligefrem rocket science.

Jeg er godt klar over at du er meget glad for cykelsport Mads men mon ikke det er også er det der er med til at du har den naive holdning... jeg er pisse ligeglad med om rytterne kraaadter sig med beriget uran, jeg vil bare se cykelløb... dog synes jeg at det er skammeligt at se diverse hold vaske fingre når de udemærket godt ved hvad der skal til for at vinde eksempelvis Touren eller i det hele taget bare komme i top 5

Jeg er meget glad for cykelsport. Og jeg er skam klar over at der findes doping i cykelsporten. Men jeg finder det lige så naivt, at melde ud at de allesammen er dopede, som at melde ud at ingen af rytterne er det. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu er doping med testosterone jo ikke ligefrem rocket science.

Jeg er meget glad for cykelsport. Og jeg er skam klar over at der findes doping i cykelsporten. Men jeg finder det lige så naivt, at melde ud at de allesammen er dopede, som at melde ud at ingen af rytterne er det. :smile:

Nu har jeg aldrig bedyret at alle sammen er dopet... men er man i top 5 i Touren så er jeg ret sikker på man er dopet... men igen om rytterne er dopede eller ej er ikke det jeg er interesseret i... det er mere holdenes afstand-tagen fra det der giver mig kvalme... holdene ved udemærket godt hvad der skal til for at vinde Touren eksempelvis :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg aldrig bedyret at alle sammen er dopet... men er man i top 5 i Touren så er jeg ret sikker på man er dopet... men igen om rytterne er dopede eller ej er ikke det jeg er interesseret i... det er mere holdenes afstand-tagen fra det der giver mig kvalme... holdene ved udemærket godt hvad der skal til for at vinde Touren eksempelvis :smile:

Den køber jeg så ikke. Jeg tror ikke på, at der bliver set igennem fingrene med den slags på ret mange hold. Phonak har feks fyret et par ryttere igennem de sidste par år på baggrund af uregelmæssigheder i deres interne blodtest på holdene.

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen der har set om tallene fra prøven er blevet offentligtgjort? jeg har hørt at hans epi-tal er meget lave og derfor øger det store misforhold. Kunne være spændende at udviklingen i alle de prøver der er blevet taget det sidste stykke tid.

Er det almindlig procedure at disse tal offenliggøres i forbindelse med positive test? De eneste tal jeg erindrer at have set er dem i forbindelse med ankesager ved CAS-domstolen, hvor forsvaret har offenligtgjort dem.

Men det er iøvrigt bekræftet, at Landis´s prøve viser at der er tilført syntetisk testosterone.

Link to comment
Share on other sites

Er det almindlig procedure at disse tal offenliggøres i forbindelse med positive test? De eneste tal jeg erindrer at have set er dem i forbindelse med ankesager ved CAS-domstolen, hvor forsvaret har offenligtgjort dem.

Nej men hvis der skal en retsag til nu må der da komme et eller andet ud? Også rent moralsk hvis Landis regner med den offentlige menings støtte skal han tale sin sag i medierne. Jeg har godt læst at det er syntetisk test, men igen vil jeg gerne se data....det er jo ikke bare sådan at man sender en test afsted og så er den enten rød eller blå...ofte skal der tolkes lidt data.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Så indrømmede Floyd Landis brug af blodtransfusioner, epo, væksthormoner og testosteron i årene 2002-2006. Derudover brugte han enkelte gange østrogener og insulin.

Landis anklager i øvrigt bl.a. Lance Armstrong og Johan Bruyneel for brug af og medvirken til doping. Blandt andet påstår han, at han to gange har fået tappet blod i Armstrongs lejlighed i Spanien.

link til ESPN.com

Link to comment
Share on other sites

Landis anklager i øvrigt bl.a. Lance Armstrong og Johan Bruyneel for brug af og medvirken til doping. Blandt andet påstår han, at han to gange har fået tappet blod i Armstrongs lejlighed i Spanien.

Floyd Landis' troværdighed kan efterhånden ligge på et meget lille sted og han virker ikke som verdens mest stabile mand, rent psykisk. Desuden indrømmer Landis selv, at han ikke har skyggen af beviser for sine anklager.

Johan Bruyneel svarer på anklagerne

Lance Armstrong gør det samme

Jeg er lidt spændt på at se de afpresningsmails, som Landis har afsendt, når de bliver offentligtgjort..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
 Share