Hoppende/dirende muskler


Ramius
 Share

Recommended Posts

Jeg har lidt "problemer" med min skuldre og fra tid til anden den ene balde der har det med at hoppe eller dire. Det opstår når jeg slapper af i dem og føles lidt som en slags krampe der bare ikke gør ondt (lyder måske underligt). Nogen der har oplevet det samme eller som har en ide om hvorfor de gør det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lidt "problemer" med min skuldre og fra tid til anden den ene balde der har det med at hoppe eller dire. Det opstår når jeg slapper af i dem og føles lidt som en slags krampe der bare ikke gør ondt (lyder måske underligt). Nogen der har oplevet det samme eller som har en ide om hvorfor de gør det.

Jeg har præcis det samme. Over hele kroppen. Især mine lår er hårdt ramt. Jeg ved desværre ikke hvorfor det kommer, men jeg kunne forestille mig at det kunne være en form for en lille overbelastning.

Lyder det sandsynligt???

Link to comment
Share on other sites

Det hedder fascikulationer og har intet med tics at gøre.

Tics er hurtige ufrivillige simple eller komplekse bevægelser, oftest i ansigtet, men kan også være sproglige eller indbefatte resten af kroppen.

Edit: og fascikulationer er naturligvis ganske uskadeligt (medmindre man fejler noget alvorligt der giver f. som dissemineret sklerose feks.)

Edited by Dochylle
Link to comment
Share on other sites

Fascikulationer skyldes motoriske endeplader (nerver ved musklerne) der fyrer uden stimulus - MAO musklerne trækker sig sammen i små områder, uden grund. Fasc. KAN være symptom på nervesygdom, men så vil der være fascikulationer hyppigt /hele tiden, og de vil langsomt brede sig. Det med at øjenlåget eller lårets yderside dirrer engang imellem er IKKE tegn på sygdom.

Håber det er svar nok, og du ikke er urolig?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share