Hvad f... er mit problem.


devito
 Share

Recommended Posts

idag tog jeg en max test i Ass to the grass squat...

jeg stoppede på 140kg, med lidt overskud... jeg var pænt overrasket over hvor god stilen var.

så bagefter ville jeg lige demonstrorer min, som jeg tror det er motorik, fejl, med et back squat med samme vægt. jeg stoppede ved SL dybde og går så i goodmorning MODE på vej op. DEt føltes meget meget tungt.

jeg kan åbenbart ikke få min hofte til at fatte at jeg ikke skal bøje fremover når jeg skal op fra SL dybden...

nogen der har en ide' hvad det kunne skyldes?

mit gæt er at jeg er motorik-spasser...

Link to comment
Share on other sites

jeg ved det ikke men hvor hårdt bremsede du op? jeg har tit set det samme ske ved folk i knæbind som jo bremse op rimelig hårdt. det kræver temmelig meget core styrke at absorbere den nedaf rettet kraftpåvirkning som må komme når du bremse i benene (søren W vil sikert skælde mig ud for mit forfærdelige fysik :innocent: )

nede i ATG kan man måske ikke falde fremover pga. lårene støtter og i stedet realiseres energi istedet som reversal energi?

jeg tror bestemt ikke SL er hårdere men de tog forskellige stil arter kan måske have forskellige tekniske udfordringer.

men det er som sagt amatør resonering :bigsmile:

Edited by Don Nors
Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk nogenlunde samme problem. Et styrkeløftersquat bliver hurtigt til en halv goodmorning på vejen op. jeg har selv valgt, at skyde skylden på min enormt lange overkrop, og relativt korte ben - men ved inderst inde godt, at min teknik egentlig bare er noget lort!

Men hvad bør man fokusere på, ved netop det problem?

Link to comment
Share on other sites

Lad ALDRIG hofteregionen accelerere hurtigere mod loftet end skulderregionen!!Pres bevidst skuldrene bagover.Dette er IKKE det samme som at holde ryggen ret for hvis du er stærk kan du sagtens holde lændesvajet i en good-morning.Lad også være med at få vægtfordelingen helt frem på forfoden.Test evt. din teknik ved at se om du kan "flexe" tæerne mod loftet under løft (Dog ikke når du maxer!!)

Link to comment
Share on other sites

Lad ALDRIG hofteregionen accelerere hurtigere mod loftet end skulderregionen!!Pres bevidst skuldrene bagover.Dette er IKKE det samme som at holde ryggen ret for hvis du er stærk kan du sagtens holde lændesvajet i en good-morning.Lad også være med at få vægtfordelingen helt frem på forfoden.Test evt. din teknik ved at se om du kan "flexe" tæerne mod loftet under løft (Dog ikke når du maxer!!)

Er helt enig i ovenstående (kender dog ikke til tricket med tærene). En anden ting ku være en svag post. chain ift quads, der sammen med din core skal holde dig oprejst under squat.

Link to comment
Share on other sites

nede i ATG kan man måske ikke falde fremover pga. lårene støtter og i stedet realiseres energi istedet som reversal energi?

Jeg rammer ikke benene med maven, den er imellem benene...

kan godt være jeg er core svag, men umiddelbart ville jeg ikke mene at jeg er svag i ryggen har 217,5kg i DL og har lavet en walk out med 230kg og taget 220 i et high T&G box squat

mit squat PR i sl dybde er 165,

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share