Samme kost hverdag under bulk?


juve
 Share

Recommended Posts

Hejsa.. Jeg skal snart til at begynde med at bulke(Opbygge muskelmasse), og har jeg lavet én kostplan som jeg gerne vil følge. Jeg spiser det samme hverdag, men selvfølgelig er maden varieret ved de forskellige måltider. F.eks spiser jeg hverdag til aftensmad oksekød med ris og grøntsager, hvor jeg spiser fiberboller til middagsmad. Mit spørgsmål er så, om det fra et rent sundhedsmæssigt perspektiv, går at man kun benytter én kostplan og lever efter den i 7-8 måneder?

Går man glip af meget sundhed eller hvad? Vi mennesker variere jo eksempelvis vores aftensmad, men om det er fordi det er usundt at spise det samme aftensmad hver dag, eller det bare er fordi man ikke gider at spise det samme hver dag, vil jeg lade jer svare på.

Grunden til jeg kun kører efter én kostplan er, at det så er meget lettere at holde styr på kalorierne. Jeg har jo talt dem, fordi jeg gerne vil have et moderat kalorieoverskud, men jeg vil ikke gå på kompromis med min sundhed, hvis det ikke er sundt kun at spise efter én kostplan..

Hvad mener I? Hører gerne fra mange om det her kan lade sig gøre??

Ps. Jeg vil selvfølgelig også benytte vitaminpiller osv..

Edited by juve
Link to comment
Share on other sites

Hejsa.. Jeg skal snart til at begynde med at bulke(Opbygge muskelmasse), og har jeg lavet én kostplan som jeg gerne vil følge. Jeg spiser det samme hverdag, men selvfølgelig er maden varieret ved de forskellige måltider. F.eks spiser jeg hverdag til aftensmad oksekød med ris og grøntsager, hvor jeg spiser fiberboller til middagsmad. Mit spørgsmål er så, om det fra et rent sundhedsmæssigt perspektiv, går at man kun benytter én kostplan og lever efter den i 7-8 måneder?

Går man glip af meget sundhed eller hvad? Vi mennesker variere jo eksempelvis vores aftensmad, men om det er fordi det er usundt at spise det samme aftensmad hver dag, eller det bare er fordi man ikke gider at spise det samme hver dag, vil jeg lade jer svare på.

Grunden til jeg kun kører efter én kostplan er, at det så er meget lettere at holde styr på kalorierne. Jeg har jo talt dem, fordi jeg gerne vil have et moderat kalorieoverskud, men jeg vil ikke gå på kompromis med min sundhed, hvis det ikke er sundt kun at spise efter én kostplan..

Hvad mener I? Hører gerne fra mange om det her kan lade sig gøre??

Ps. Jeg vil selvfølgelig også benytte vitaminpiller osv..

Lige meget hvor spændende din kostplan er, så bliver du helt sikkert træt af den længe inden 7-8 måneder, hvis du skal leve af det samme hver dag.

Om den er forsvarlig afhænger jo af, hvordan den ser ud. Så det må du nok starte med at poste (hvis du altså ikke ved eftertanke indser, at det alligevel ret hurtigt bliver alt for kedeligt, at spise præcis det samme hver dag).

Link to comment
Share on other sites

Ja, husk det sunde fedt :4thumbup:

Min "kostplan" er heller ikke særligt varieret, dvs. at jeg spiser noget forskelligt hver aften, og så variere jeg det pålæg, og frugt jeg spiser i løbet af dagen. Kodeordet er kreativitet hvis man ikke skal blive træt af sin kostplan. Prøv noget nyt brød en gang imellem, eller tilsæt et krydderi til et eller andet. På den måde kan man have nogenlunde det samme indtag hver dag, og samtidig føle at man ikke spiser det samme. Sådan gør jeg i hvert fald.

God appetit :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler at du spiser for lidt og det er ikke varieret. For meget hvidt brød?

Jeg er en lille splejs på 60kg og bulker pt, men spiser MEGET mere.

Du har sikkert mere behov for det også.

Forslag, baseret nogenlunde på det, som jeg spiser, faktisk det jeg spiste igår:

Morgenmad.

ca. 100 gram (10 gram protein) müsli med sødmælk.

enkel skive rugbrød med smør.

lidt frugt på vejen.

Frokost.

4 kartofler med ca. 200 gram (40 gram protein) fiskefilet og salat.

"Pre-workout"

ca. 100 gram (10 gram protein) müsli med sødmælk. 200 gram hytteost (20 gram protein)

Før jeg forlader centret.

½ liter kakaomælk blandet med proteinshake (30 gram protein, eksl. proteinen i kakaomælken)

30-60 minutter efter træning.

Pasta, 500 gram (~100 gram protein) okse hakkebøffer, salat

Mellemmåltid:

200 gram hytteost (20 gram protein)

ca. 1½-2 timer før søvn:

Ris med tomatsauce og sauteret lammekød

15-20 minutter før søvn:

En dåse laks (170 gram/39 gram protein) og en skive rugbrød med smør.

2 skefulde honning.

I løbet af dagen spiste jeg, i øvrigt 2-3 æbler og en stor klase druer.

Edited by roc
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share