Dagens URBAN-forside


ATP
 Share

Recommended Posts

Så til stor forundring på forsiden af URBAN, at det nu skulle være konkluderet, at antioxidanter som kosttilskud er virkningsløse - det ser endda ud som om at det øger dødeligheden for folk med lungekræft, IHS og hjernesygdomme. :cry:

Forsøget skulle være et sammendrag af 1000 verdensomspændende forsøg, og argumentationen skulle være ret stærk imod antioxidanter som værende sundhedsfremmende.

Er der nogen, der har noget mere til rapporten? Metoder anvendt, modsigende rapporter osv..... Der stod nemlig ikke meget i URBAN.

Synes det lyder MEGET besynderligt...

Link to comment
Share on other sites

Så til stor forundring på forsiden af URBAN, at det nu skulle være konkluderet, at antioxidanter som kosttilskud er virkningsløse - det ser endda ud som om at det øger dødeligheden for folk med lungekræft, IHS og hjernesygdomme. :cry:

Forsøget skulle være et sammendrag af 1000 verdensomspændende forsøg, og argumentationen skulle være ret stærk imod antioxidanter som værende sundhedsfremmende.

Er der nogen, der har noget mere til rapporten? Metoder anvendt, modsigende rapporter osv..... Der stod nemlig ikke meget i URBAN.

Synes det lyder MEGET besynderligt...

Så det godt i nyhederne i går aftes, men tænkte ikke lige videre over det. Men kigger lige rundt på nettet efter mere info.

Btw - Næste gang du opretter et emne, så giv det lige en meningsfuld overskrift. Det er ikke til at se hvad emnet handler om udfra den tekst du har skrevet :wink: ...

Link to comment
Share on other sites

Dochylle--->

Tak! Selvom de nævnte artikler i tråden ikke er helt de samme som det, der stod i(på) URBAN i dag. men kigger lige nærmere på det....

LaMotta--->

Hmmm.... Tråden handler om, at der på forsiden af URBAN står at antioxidanter er virkningsløse. Alt det står til dels i emnenavnet og noten hertil. Hvis du ikke kan finde ud af, hvad det går ud på, ved jeg sku ikke, hvordan jeg kan forklare dig det bedre. :smile:

Edited by ATP
Link to comment
Share on other sites

LaMotta--->

Hmmm.... Tråden handler om, at der på forsiden af URBAN står at antioxidanter er virkningsløse. Alt det står til dels i emnenavnet og noten hertil. Hvis du ikke kan finde ud af, hvad det går ud på, ved jeg sku ikke, hvordan jeg kan forklare dig det bedre. :smile:

Well, Hvis du kigge på forsiden af MOL står der som det eneste "Dagens Urban Forside"....Resten er udeladt. Overskriften er intetsigende ift trådens egentligt emne, som er "Virkningsløse AntiOxidanter". Deraf min kommentar. Intet ondt i det.

Hvis du havde navngivet tråden "Virkningsløse AntiOxidanter - Urban 21/8-2006" eller noget i den stil ville det se anderledes ud på forsiden af MOL og sikkert genererer flere hits, flere kommentarer og derved en bedre debat.

Det er blevet en generel tendens på MOL at man navngiver sine tråde så dårligt at det overblik, som forsiden egentligt er til for, mister sin betydning. Og gode emner ikke for den opmærksomhed som de fortjener. At det så lige bliver den her tråd jeg tager det op i er en tilfældighed og intet personligt. :wink:

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Well, Hvis du kigge på forsiden af MOL står der som det eneste "Dagens Urban Forside"....Resten er udeladt. Overskriften er intetsigende ift trådens egentligt emne, som er "Virkningsløse AntiOxidanter". Deraf min kommentar. Intet ondt i det.

Hvis du havde navngivet tråden "Virkningsløse AntiOxidanter - Urban 21/8-2006" eller noget i den stil ville det se anderledes ud på forsiden af MOL og sikkert genererer flere hits, flere kommentarer og derved en bedre debat.

Det er blevet en generel tendens på MOL at man navngiver sine tråde så dårligt at det overblik, som forsiden egentligt er til for, mister sin betydning. Og gode emner ikke for den opmærksomhed som de fortjener. At det så lige bliver den her tråd jeg tager det op i er en tilfældighed og intet personligt. :wink:

/Motta

Hvis I 2 kvinder nu lod være med at kneppe den stakkels flue helt i smadder, så er vi mange der ville sætte pris på det. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Sparker lige et link til Wikipedias definition ind i debatten

Wiki - Antioxidants

Hvis I 2 kvinder nu lod være med at kneppe den stakkels flue helt i smadder, så er vi mange der ville sætte pris på det. :smile:

Hvis du nu lod være med at blæse det større op end det er, så behøves denne tråd ikke at tage en skæv drejning :wink: . Det oprindelige indlæg var skrevet som en sidekommentar til et svar i tråden.

Link to comment
Share on other sites

Mht undersøgelsen, så omhandler det så vidt jeg ved kun antioxidanter i form af kosttilskud. Frugt og grønt er stadig sundt, og tror heller ikke grøn the lige pludselig er blevet usundt.

de anbefaler netop kun at man ikke tager det som kosttilskud, da man uden problemer for dækket det behov der er i kroppen gennem kosten.

Link to comment
Share on other sites

Hej. :wink:

Man kan nu bestille rapporten om antioxidanter hos Motions- og ernæringsrådet. Jeg har modtaget den, men jeg har endnu ikke startet med at læse den, da den er meget omfattende. Så vidt jeg husker, kan man læse denne rapport på internettet via Motion- og Ernæringsrådets hjemmeside. Jeg mener, at det var der, at der var mulighed for det.

Jeg har læst Motions- og Ernæringsrådets artikel om rapporten i Ugeskrift for Læger.

Hvis man går ind på Vitalrådets hjemmeside, kan man vist finde linket til Ugeskrift for læger. Jeg mener, at det var der, jeg fandt det. Og man vil kunne læse Vitalrådets kommentarer til rapporten.

Hvem der har ret - Vitalrådet eller det andet råd - ved jeg ikke. Vi dødelige sidder jo ude midt på kamppladsen, hvor det ikke er kugler men faglige argumener, som flyver forbi vores hoveder og ører. I her sine skyttegrave sidder de forskellige såkaldte eksperter.

Jeg kan ihvertfald dokumentere, at der endnu ikke er enighed om emnet. Så jeg tror altså, at alle kostvejledere bør indrømme, at man endnu ikke kender de optimale mængder af antioxidanter.

JEG GÅR DERFOR IND FOR AT FINDE DEN GYLDNE MIDDELVEJ MELLEM DE FORSKELLIGE GRUPPER AF EKSPERTER. DERFOR ER JEG VED AT UDVIKLE MIN SÅKALDTE "LIGHT"-TEORI.

God weekend.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share