Tilpassede løbesko/indlæg


Ugh Togoth
 Share

Recommended Posts

Hej med jer

Min kæreste får nogle problemer med sin ene fod, når hun løbetræner. Hun får ondt ved knysten ved længere løbeture, så det er muligt, at hun træder skævt på foden eller lignende.

Så jeg ville høre, om der et godt sted i København, hvor man kan få tjekket op på ovenstående og få købt nogle gode løbesko, der er tilpassede til hendes løbestil?

Ellers vil jeg også gerne høre, om der er nogle bestemte løbesko, der kan anbefales, og i så fald hvor de kan købes til en nogenlunde pris.

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Hej med jer

Min kæreste får nogle problemer med sin ene fod, når hun løbetræner. Hun får ondt ved knysten ved længere løbeture, så det er muligt, at hun træder skævt på foden eller lignende.

Så jeg ville høre, om der et godt sted i København, hvor man kan få tjekket op på ovenstående og få købt nogle gode løbesko, der er tilpassede til hendes løbestil?

Ellers vil jeg også gerne høre, om der er nogle bestemte løbesko, der kan anbefales, og i så fald hvor de kan købes til en nogenlunde pris.

På forhånd tak.

Løberen har en butik i Lyngby

/Projac

Link to comment
Share on other sites

Prøv Kaiser Sport, eller Marathon Sport, begge butikker er rigtig gode. Sidstnævnte har butik på østerbro samt frederiksberg. (Marathon Sport)

Det er ikke billigere end nogle andre steder, men du kan få lavet en løbeanalyse, og servicen plejer at være super god. Det er ikke almindelig sportforretninger der gider bruge en time på at finde dig en sko, som måske koster 1.000,-

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er deres salgsbetingelser egentligt i disse butikker, hvor de gør meget ud af at finde den rette sko til folk?

Altså forpligter man sig i en eller anden grad til at købe skoen hos dem, efter at de har fundet den rette sko til kunden, eller kan man bare fise hjem og finde den billigt et sted på nettet?

Og nu tænker jeg altså på andre handelsforpligtelser end de moralske aspekter i at udnytte deres service. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har så sent som i dag været et smut hos Marathon sport på Østerbro.

Her blev jeg filmet på et løbebånd, og derefter fik jeg min løbestil analyseret. Jeg havde mine gamle løbesko med hvor sliddet på sålerne ligeledes var en del af analysen.

Derefter fandt ekspedienten 4 forskellige par sko frem, som jeg kunne teste på løbebåndet.

Jeg fik at vide at jeg skulle gå med mine nye sko derhjemme et par dage. Hvis jeg fortrød, eller hvis de alligevel ikke var gode nok, kunne jeg få pengene tilbage efter 14 dage, eller få dem ombyttet indenfor en måned.

Det synes jeg var en god og professionel service :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv indenfor den seneste måned fået foretaget løbestilsanalyse både hos Marathonsport og hos Endurancesport på Gl. Kongevej. Udelukkende baseret på egne efaringer fandt jeg sidstnævnte bedst. Det er vist et par gamle Sparta-gutter, der har biksen, så kompetancerne fejler bestemt ikke noget.

Det er sikkert afhængigt af hvem man får fat i, men hos Marathonsport havde han ingen kommentarer til min løbestil, og havde 3 par sko han anbefalede. Hos Endurancesport havde han nogle få kommentarer til forbedringer, bedre tid og mente iøvrigt at jeg sagtens kunne fortsætte i mine gamle løbesko efteråret ud. Så jeg gik fra forretningen uden indkøb af nye sko, hvilket jeg ellers havde indstillet mig på på forhånd.

Prøv evt. begge forretninger for en sikkerhedsskyld, I er ingenlunde forpligtet til at købe noget, hverken juridisk, moralsk eller andet :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har så sent som i dag været et smut hos Marathon sport på Østerbro.

Her blev jeg filmet på et løbebånd, og derefter fik jeg min løbestil analyseret. Jeg havde mine gamle løbesko med hvor sliddet på sålerne ligeledes var en del af analysen.

Derefter fandt ekspedienten 4 forskellige par sko frem, som jeg kunne teste på løbebåndet.

Jeg fik at vide at jeg skulle gå med mine nye sko derhjemme et par dage. Hvis jeg fortrød, eller hvis de alligevel ikke var gode nok, kunne jeg få pengene tilbage efter 14 dage, eller få dem ombyttet indenfor en måned.

Det synes jeg var en god og professionel service :4thumbup:

Dér har jeg så haft en dårlig oplevelse, fordi ekspedienten lod mig løbe i 12 km/t tempo. Bad ham om at tune op så jeg løb 14 km/t og så så det hele anderledes og min sko skulle være med pronation. Gad vide, hvad der var sket, hvis jeg ikke havde sagt noget. Denne form for falsk tryghed, når man adviserer med løbestilsanalyse finder jeg dybt beklagelig - manden havde af udseende aldrig løbet mere end 3 km - ever!

Link to comment
Share on other sites

Dér har jeg så haft en dårlig oplevelse, fordi ekspedienten lod mig løbe i 12 km/t tempo. Bad ham om at tune op så jeg løb 14 km/t og så så det hele anderledes og min sko skulle være med pronation. Gad vide, hvad der var sket, hvis jeg ikke havde sagt noget. Denne form for falsk tryghed, når man adviserer med løbestilsanalyse finder jeg dybt beklagelig - manden havde af udseende aldrig løbet mere end 3 km - ever!

Hm, det kommer nok desværre an på hvem man taler med. Jeg er helt tilfreds med min betjening, men det skader nok ikke at tage et smut til Kaiser Sport :innocent:

Link to comment
Share on other sites

I Marathon Sport er alle de ansatte aktive løbere på et rimeligt eller højt niveau. Desuden er de alle uddannet indenfor området, hvilket også fremgår i butikken. Jeg har selv brugt butikken på Østerbro flere gange. Meget god service, og jeg har praktisk talt ikke haft skinnebensbetændelse siden jeg fik foretaget en løbestilsanalyse derinde. Havde altid løbet i supinationssko på baggrund af en analyse i Intersport, men fandt ud af at jeg var neutral løber da jeg var i Marathon Sport, og siden har der ikke været komplikationer...

Mht. Løberen, så har jeg i deres Århus afdeling taget en kvindelig ekspedient i at udtale sig om noget hun ikke vidste en skid om... Hun kæmpede for at lyde kompetent i hele 20 minutter, indtil min tålmodighed slap op, og jeg smuttede. Ellers kan jeg anbefale In Sport i Århus, spørg efter Mads...

/Michael

Link to comment
Share on other sites

Dér har jeg så haft en dårlig oplevelse, fordi ekspedienten lod mig løbe i 12 km/t tempo. Bad ham om at tune op så jeg løb 14 km/t og så så det hele anderledes og min sko skulle være med pronation. Gad vide, hvad der var sket, hvis jeg ikke havde sagt noget. Denne form for falsk tryghed, når man adviserer med løbestilsanalyse finder jeg dybt beklagelig - manden havde af udseende aldrig løbet mere end 3 km - ever!

Hm 2 hold fra Marathon Sport blev ellers nr. 1 og 2 til DHL-stafetten i mandags. man skulle derfor være meget uheldig for ikke at løbe ind i en ekspedient med god løbererfaring.

Link to comment
Share on other sites

Hm 2 hold fra Marathon Sport blev ellers nr. 1 og 2 til DHL-stafetten i mandags. man skulle derfor være meget uheldig for ikke at løbe ind i en ekspedient med god løbererfaring.

At købe de rigtige løbesko skal ikek være spørgsmål om held...så derfor vil jeg til enhver tid tage turen ud til Kaiser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share