Helkropsprogram, eller splitprogram


Alfa Beta
 Share

Recommended Posts

Jeg har trænet i et par måneder og jeg er lidt i tvivl om hvad der er den mest effektive træningsmetode. :unsure:

Jeg er ikke særlig stor og mit mål er at blive større med fokusering på mit bryst. Jeg går selvfølgelig også efter funktionel styrke. Jeg træner 3 gange om ugen i 1 time og jeg kører et et helkropsprogram hver gang. Dødløft, Squat, Bænkpres, pullups, pulldown peckdeck og biceps. Jeg er i tvivl om hvad der er det mest effektive, Et helkrops program, Eller 1-2 muskler med mange sæt pr muskelgruppe pr træningsdag? :)

Hilsen Alfa Beta

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som en udmærket måde du træner på. Da du lige er startet med at træne er det vigtigste at du får bygget dig et fundament og der vil et helkropsprogram 3 gange om ugen være alletiders da du får øvet teknikken i de forskellige øvelser mest optimalt.

keep up the good work B)

Link to comment
Share on other sites

check evt. denne artikel af Thomas J her fra forumet..

FUNDAMENT TRÆNING FOR BEGYNDERE

af Thomas Jagd

På dette link..

http://www.getbig.dk/vis_artikel.asp?id=233

Jeg træner dog ikke selv på denne måde, da desværre ikke kan træne dødløft... Øv... :(

Men det er meget interessamnt læsning, og jeg skal også have gjort noget ved den dødløft ting.

Godnat

PS. Men prøv evt. også at læse noget om HST, da dette minder om din måde at træne på, så du vil sikkert kunne få stort udbytte af at læse om det... Der er meget under "maksimal muskelvækst".. God læsning..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share