OTA solgryn vs alm havregryn


gladiator
 Share

Recommended Posts

Hvordan står det til set ud fra et næringsmæssigt synspunkt?

Næste gang jeg er nede og handle vil jeg lige se, hvordan varedeklarationen er. Jeg går ud fra, at protein-, kulhydrat- samt fedtindholdet er det samme for de to produkter.

Fuldstændigt det samme. Tjekkede jeg i sin tid da jeg flyttede hjemmefra for et år siden.

OTA smager mindre tørt, men nægter give så mange penge for det når jeg kan få tilsvarende til 5k i Superbest. Så bare på med lidt rosiner eller lav det til havregrød, så er det sq det samme :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Efter at have læst lidt herinde prøvede jeg også de billige grovvalsede til min morgenlige proteinhavregrød ... men det duede slet ikke ... smed dem ud.... kan kun spise OTA ... og jeg er fandens ked af det fordi ved der ikke er nogen forskel på produktet andet end lige konsistensen og så prisen.

Link to comment
Share on other sites

Efter at have læst lidt herinde prøvede jeg også de billige grovvalsede til min morgenlige proteinhavregrød ... men det duede slet ikke ... smed dem ud.... kan kun spise OTA ... og jeg er fandens ked af det fordi ved der ikke er nogen forskel på produktet andet end lige konsistensen og så prisen.

Grovvalsede fungerer ikke til "normal" havregrød (det bliver naturligt nok til en grovere grød). Så nej det dur ikke! KØB dog finvalsede billige havregryn hvis du vil prøve noget andet end OTA. Finvalsede og grovvalsede havregryn er to groft sagt forskellige produkter :smile: Ny chance til de billige :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Den største forskel er navnet! Det er muligt der er en smule forskel i produktionsmetoden, og nogle mærker bruger sikkert strå forkortere. Næringsmæssigt er der ikke den store forskel på de forskellig mærker. Jeg køber de billige fra ISO. Det er samme pris som Netto, de er bare en smule bedre smagsmæssigt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt uenig.

Kan ikke få OTAs gryn ned.

De bedste er imho de grovvalsede fra Brugsen/Kvickly (hvid pose med rødt mærkat).

Energimæssigt er der ikke den store forskel på de forskellige produkter.

Helt enig med Spock... jeg kan slet ikke tvinge OTA ned på nogen måde... køber kun de grovvalsede :4mewantfood: fra Brugsen/Kvickly ligesom ovenstående... alt andet føles som små støvpartikler i munden :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Det er altså sært det med at I alle oplever havregryn som "tørre". Prøv at opbevare dem i en lufttæt beholder i stedet for i posen - det kan være det hjælper, for jeg har da aldrig synes at havregryn er tørre (med mindre man spiser dem uden mælk :laugh: ).

Link to comment
Share on other sites

Jeg faldt lige over denne blind-smagning af OTA vs. billigt mærke:

http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2005/1003160804.htm

Jeg citerer :smile:

Rabatten testede to forskellige mærker havregryn

Havregryn, finvalsede, fra OTA. Kan købes i de fleste fødevarebutikker. Rabatten fandt en pakke med et kilo i Kvickly til kr. 18,50.

Havregryn, finvalsede, uden firmanavn. Kan købes i de fleste fødevarebutikker. Rabatten fandt en pakke med et kilo i Netto til kr. 4,50.

Havregryn fra OTA er altså 14 kroner dyrere for 1 kilo , så hvis man kan nøjes med det billigere mærke, som slet og ret hedder Finvalsede havregryn, så kan man spare godt 75% procent.

Sådan gik det:

Rabatten serverede havregrynene med mælk og lod kunderne i et storcenter blind-smage de to produkter.

Testpersonerne gik til opgaven med stort engagement og kyndighed, for de fleste kender produktet og har et forhold til det. De, der foretrak OTA’s finvalsede havregryn, fremhævede mærkevaren, fordi de syntes, at OTA-gryn har mere smag. På den anden side valgte en stor del af testpersonerne det billige mærke netop af samme årsag. Den billige finvalsede uden firmanavn blev fremhævet som den ægte vare, fordi den i følge en testperson smager som i gamle dage.

Adskillige af rabattens testpersoner syntes godt om både den billige og den dyre. Flere havde umiddelbart svært ved at smage forskel på de to produkter. Ikke desto mindre blev det den billige ”Finvalsede havregryn” der løb af med en overbevisende sejr.

20 af Rabattens testpersoner stemte på den billige til kr. 4,50 for et kilo. Hvorimod kun 14 af testpersonerne foretrak den dyre fra OTA til kr. 18,50 for et kilo.

Dét er da interessant :4mewantfood:

Edited by Keki
Link to comment
Share on other sites

Min ex-kæreste sværgede også til OTA og kunne intet andet spise!!

(troede han!!)

... det han bare ikke vidste var at jeg købte de billige havregryn fra Netto og hældte dem på den tomme OTA pakke og når han så i ny og næ fik en ny pakke OTA bed han sgu aldrig mærke i nogen smagsforskel :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Min ex-kæreste sværgede også til OTA og kunne intet andet spise!!

(troede han!!)

... det han bare ikke vidste var at jeg købte de billige havregryn fra Netto og hældte dem på den tomme OTA pakke og når han så i ny og næ fik en ny pakke OTA bed han sgu aldrig mærke i nogen smagsforskel :innocent:

:laugh:

Det er fandeme i orden! Så kan han lære det :4thumbup: Nettos ER gode!! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Måske lidt OT, men hvor meget gryn kører i egentlig ned.

Jeg sluger 1kg om ugen...

jeg spiser omkring 100-120g hver dag. blandet med 40g peanutbutter gider det både et supernærringsrigt måltid, men også et der mætter utrolig godt!

Min ex-kæreste sværgede også til OTA og kunne intet andet spise!!

(troede han!!)

... det han bare ikke vidste var at jeg købte de billige havregryn fra Netto og hældte dem på den tomme OTA pakke og når han så i ny og næ fik en ny pakke OTA bed han sgu aldrig mærke i nogen smagsforskel :innocent:

typisk kvinder. de skal altid ødelægge hverdagens små glæder :laugh:

jeg ved jeg kan smage forskel da jeg selv har lavet en blindsmagningstest med ota, den billige fra netto og en økologisk fra føtex. jeg kunne bedst lide den økologiske, derefter ota, men det ændre ikke på at det er den fra netto jeg køber...

Link to comment
Share on other sites

jeg spiser omkring 100-120g hver dag. blandet med 40g peanutbutter gider det både et supernærringsrigt måltid, men også et der mætter utrolig godt!

Og så mælk på? :w00t:

Det må jeg næsten prøve. Bryder mig dog ikke om peanutbutter som sådan, men har noget stående, så det skal da lige prøves :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share