Om overreaching under dekonditionering


Bash
 Share

Recommended Posts

Kan du uddybe overreacher, så jeg ved om vi forstår det samme ved det?

For mig er overreacher hvis men begynder at degradere i sin styrke pga, men i princippet kan ens workload vel godt stige, hvis man eksempelvis tager et eller to sæt ekstra på trods af den degraderede styrke..men om det er positivt med hensyn til BB ved jeg ik, tror jeg ik...

Mvh.

Henke

Link to comment
Share on other sites

Overreache. At have trænet hårdt og intensivt i en periode, så kroppens præstationsevner nedsættes.

Normalt når man dekonditionerer nedbryder man jo workcapacity i kroppen, sådan at man kan respondere på lettere vægte, f.eks 75% af rm. Men hvis tiden op til dekonditioneringen har været ekstra hård, vil man så stadig nedbryde workcapacity i sin dekon. på samme måde, eller vil kroppen fastholde sin workcapacity indtil den har superkompenseret?

Link to comment
Share on other sites

Okey så forstår vi det samme :-)

Du skriver at "hvis tiden op til dekonditioneringen har været ekstra hård"- går ud fra du mener overreacher!, og ik bare okey hård træning.

I såfald, hvis man overreacher inden man dekonditionerer, så vil kroppen da stadig miste sin workcapacity under dekonditioneringen vil jeg mene, kan slet ik se hvorfor man ik skulle miste den. At superkompensere er jo ik ensbetydende med man ik kan nedbryde ens workload....

Mvh.

Henke

Edited by henke
Link to comment
Share on other sites

Okey så forstår vi det samme :-)

Du skriver at "hvis tiden op til dekonditioneringen har været ekstra hård"- går ud fra du mener overreacher!, og ik bare okey hård træning.

I såfald, hvis man overreacher inden man dekonditionerer, så vil kroppen da stadig miste sin workcapacity under dekonditioneringen vil jeg mene, kan slet ik se hvorfor man ik skulle miste den. At superkompensere er jo ik ensbetydende med man ik kan nedbryde ens workload....

Mvh.

Henke

Okay - snakkede med TJ, og han siger det modsatte? Men angående at overreache, så har jeg nok været lidt for hurtigt ude - egentlig mener jeg bare nogle rigtig hårde uger optil dekonditioneringen. Ihvertfald tror jeg ikke at jeg overreacher på mit program.

Edited by Bash
Link to comment
Share on other sites

Okey, nu jeg forviret....vil det sige som jeg skrev:

"At superkompensere er jo ik ensbetydende med man ik kan nedbryde ens workload...."

er forkert?, for det giver da ik mening i mit hoved!!!! for så vil det sige at man ik kan nebryde workload når man superkompensere....???

Henke

Edited by henke
Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas, undskyld hvis jeg hijacker din log, men har ikke kunne få svar på mit spørgsmål, så jeg tænkte at opsøge svarene i stedet.. innocent.gif

hvis man overreacher når man når slutningen af sin cyklus, nedbryder ens krop stadig kroppens workcapacity ved ca. samme hastighed, under dekonditioneringen, end hvis man ikke overreachede?

Det er faktisk et rigtigt godt spørgsmål. Det hele afhænger jo af om der er tale om 2 forskellige systemer. Hvis trætheden akkumuleres et andet sted end der hvor work capacity´en opbygges, så vil du stadgivæk miste konditeriong når du dekonditionere. Også selvom du er overreached. Hvis der er tale om et og sammes system, så vil en overreaching forhindre effektiv dekonditionering. Jeg kan ikke rigtigt give dig et endegyldigt svar desværre unhappy.gif

Det var vist nemmere sådan der :)

Men spørgsmålet er vel egentlig ikke så relevant, da jeg på ingen måde kommer til at overreache med mit program, dog vil der ligge nogle meget hårde uger op til dekon.

Link to comment
Share on other sites

jo men det skulle jo også gerne være tungt i slutningen af cyklus, er selv ved vejs ende i en cyklus og det er pænt tungt...og med hensyn til at overreache kan man jo se det med det samme vil jeg mene, så kan man tage det man skulle tage og heller ik det man tog sidst er det på tide med dekonitionering...men det er vi jo sikkert enige om..

Henke :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share