Pandekager


flush
 Share

Recommended Posts

Blender/hakker du havregrynen?
Nej, jeg blandede dem bare i hele.
Kan man også bage dem

Har aldrig prøvet må jeg indrømme. Men du har ret i det giver en pæn portion dej. I starten lavede jeg dem bare ligesom man normalt laver pandekager, men det tog en krig. Så jeg begyndte at hele mere på panden, så jeg fik nogen store kagelignende tingester ud af det. De svarede i portionsstørrelse meget godt til et komplet måltid. Hvis man beslutter sig for at lave dem så store, så skal man huske at varmen på komfuret ikke skal være for høj. Ellers bliver de bare sorte udenpå, inden de er nok indeni.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

jeg har nemlig prøvet din opskrift før og det der skete var som du selv skriver :

"Hvis man beslutter sig for at lave dem så store, så skal man huske at varmen på komfuret ikke skal være for høj. Ellers bliver de bare sorte udenpå, inden de er nok indeni."

:) :) :)

De blev helt sorte og var ren dej inde i. Jeg troede opskriftet var gal nnu ved jeg så at det bare var mig som ikke lavede dem rigtigt...

tak for det.

har du andre gode opskrifter fra din bb dage?

Link to comment
Share on other sites

Tidl. Miss Fitness gav mig samme opskrift på pandekager og gav det tip, at blende en hel banan i dejen, hvis det skulle være rigtigt lækkert. Må dog indrømme at jeg ikke har prøvet det endnu, hvis nogen prøver det, så giv lige lyd om det smager ok eller hva... :)

Link to comment
Share on other sites

Denne opskrift fik jeg af Darth Maul fra Bodyhouse.dk

Denne opskrift er helt kanon og man kan aldrig få nok af disse pandekager!!!

Det skal du bruge:

150 g. havregryn

3 dl. Skummetmælk

½ tsk. Salt

3 bananer

5 æggehvider

1 spoon diet-fuel m/top (Twinlab)

½ dl. Mel

Tilberedning:

1. Mos bananerne med en gaffel

2. Bland eller blend alle ingredienserne i en skål.

Bag pandekagerne på en teflonpande der lige er tørret over med en anelse olivenolie.

Velbekomme

Link to comment
Share on other sites

Pump> Prøvede lige at smække nogle pandekager sammen idag, efter anvist opskrift og med et sådan rimeligt resultat... Dog ikke de bedste jeg har smagt, men gode nok til mine smagsløg.... Jeg tror at det bliver TJ's opskrift der står for tur, næste gang jeg går i køkkenet, og satser på et bedre resultat... ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brugt TJ's opskrift - dog har jeg tilføjet 1 tsk salt og 100 g. Fromage Frais.

Det giver 110 g protein i sådan en portion! Hvis man så æder 1/3 portion og drikker ½ liter mælk ved siden af, så får man 54g protein på sådan et måltid :-)

namme nam

Rune

Link to comment
Share on other sites

  • 13 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share