Incline DB vs bænkpress


mat88'
 Share

Recommended Posts

Hey

Mig og min trænings kammerater undre os over noget. Når vi træner, så tager vi det samme i bænkpres, men nå vi derefter gå over til incline DB tager han 32-34kg og jeg kan køre 36-38 kg 3-6 gentagelser tager vi.

Så i bænkpres kan jeg ikke tage noget som helst mere end ham, vil næsten sige tværtimod. Kan det have noget at køre med teknikken i bænkpres, eller presser jeg mig mere end ham i incline eller hvordan :blush:

Link to comment
Share on other sites

Hey

Mig og min trænings kammerater undre os over noget. Når vi træner, så tager vi det samme i bænkpres, men nå vi derefter gå over til incline DB tager han 32-34kg og jeg kan køre 36-38 kg 3-6 gentagelser tager vi.

Så i bænkpres kan jeg ikke tage noget som helst mere end ham, vil næsten sige tværtimod. Kan det have noget at køre med teknikken i bænkpres, eller presser jeg mig mere end ham i incline eller hvordan :blush:

Da incline stresser dit øvre bryst + skuldre mere, kunne jeg forestille mig at du måske har stærkere skuldrer end din ven?

Link to comment
Share on other sites

Det kan der være mange grunde til. Du nævner selv teknik. En anden nævner skuldre.

Der er også det forhold at ved dumbell inclines har tricepsstyrken i mindre grad betydning. Og omvendt når begge hænder er fikseret på en stang - som ved bænkpres - så giver det bedre betingelser for at udnytte potentialet i triceps'ne.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share