Cardio og Vægttræning på tom mave


WarMonger
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

Ja emnet siger egenligt det hele .. jeg har igennem længere tid forsøgt at smide noget fedt og er nu gået over til at prøve på noget HIIT på tom mave. Men mit problem er at jeg som regel først styrketræner, så cardio og så på arbejde. Mit spørgsmål er nu .. bør jeg dyrke noget HITT først .. så derefter tage en shake med protein og så styrketræne .. derefter så indtage en røvfuld morgenmad .. nogen der har et godt råd ?

Mvh

Kim

Link to comment
Share on other sites

Hejsa,

Ja emnet siger egenligt det hele .. jeg har igennem længere tid forsøgt at smide noget fedt og er nu gået over til at prøve på noget HIIT på tom mave. Men mit problem er at jeg som regel først styrketræner, så cardio og så på arbejde. Mit spørgsmål er nu .. bør jeg dyrke noget HITT først .. så derefter tage en shake med protein og så styrketræne .. derefter så indtage en røvfuld morgenmad .. nogen der har et godt råd ?

Mvh

Kim

Jeg forstår faktisk ikke helt hvad du spørger om? :blink:

Hvad er ideen i at træne på tom mave?

Det vigtigste er vel at indtage nok energi før træning til at du kan yde optimalt. Hvis det ikke er noget problem for dig at give den gas uden mad i sækken så er det vel okay - så længe du får smidt kul på maskinen lige efter træning!

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår faktisk ikke helt hvad du spørger om? :blink:

Hvad er ideen i at træne på tom mave?

Det vigtigste er vel at indtage nok energi før træning til at du kan yde optimalt. Hvis det ikke er noget problem for dig at give den gas uden mad i sækken så er det vel okay - så længe du får smidt kul på maskinen lige efter træning!

Ideen med cardio på tom mave skulle være at smide mere fedt fordi man ikke først skal forbrænde det man lige har spist .. men mit problem er at jeg som regel træner cardio og styrketræning på samme tidspunkt .. men du har måske ret .. jeg har endnu ikke prøvet for at se hvor meget energi jeg har ..

Link to comment
Share on other sites

Ideen med cardio på tom mave skulle være at smide mere fedt fordi man ikke først skal forbrænde det man lige har spist ..
Hvem har fortalt dig det? :blink:
men mit problem er at jeg som regel træner cardio og styrketræning på samme tidspunkt

En opsplitning er optimal, men det kan nu godt forenes. Vil råde dig til at styrketræne først for derefter at tage 20 min hård cardio - og så få fyldt rigeligt i sækken efter/under. (Har hørt at denne kombi skulle være god i en travl hverdag - er dog overbevist om at andre har andre og muligvis bedre kombinationsforslag). :smile:

.. men du har måske ret .. jeg har endnu ikke prøvet for at se hvor meget energi jeg har ..

Det er jo væsentligt. Kan du ikke træne ordenligt pga. manglende energi ja, så er det jo om at få spist!!

Edited by Keki
Link to comment
Share on other sites

Hvem har fortalt dig det? :blink:

Det står faktisk i en artikel her på mol.. En undersøgelse (tror jeg det var) viste at det var langt mere effektivt at løbe før dagens første måltid da kroppen så ville tære mere på fedtet direkte.. Min formodning ville så også være at det tærede mere på muskelmassen... Nå, men tror kcal-underskud siger det som vi alle kan være enige om :wink: Artiklen er vist relativ gammel (tror jeg læste den for halvandet år tilbage)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share