Tinapigens log!


Tinapigen
 Share

Recommended Posts

Tirsdag d. 1. december 2020

Bjj no-gi + rul. Teamede op med Sarah - det var mega hygligt og godt.

 

Onsdag d. 2. december 2020

Cykling

 

Torsdag d. 3. december 2020

Lang dag på arb.

Var på ultralydskursus på klinikken hele eftermiddagen+ lidt af aftenen, så det var en intensiv dag.

Det var godt. Der er stadig masser at øve sig på og lære endnu...og endnu mere udstyr og flere kurser på ønskelisten...som er lang i forvejen i disser "moderne" tider..

..skulle lige "aflevere" en lånt hund på hjemvejen.

 

Fredag d. 4. december 2020

Cykling 8 km

Var inviteret på middag hos en ven.

 

Lørdag d. 5. december 2020

Bjj no-gi og rul en times tid. Fokus på side-control.

Cykling 10 km

Middag hos veninde B.

 

Søndag d. 6. december 2020

Kajak en time. Obs venstre skulder.

Ordne julegaver m.m.

 

Mandag d. 7. december 2020

Cykling

 

Tirsdag d. 8. december 2020

Bjj?

 

Onsdag d. 9. december 2020

Morgengåtur ½ time med Lauge, der er sendt hjem i hjemmeskole fra i dag - og lige skal luftes lidt (synes hans mor) inden en hel dag foran computeren..

 

Fik til aften at vide, at en kollega, sidst set i fredags er blevet konstateret positiv med første symptomer søndag...vi har ikke været i tæt kontakt, da vi primært er i hvert vores lokale, har mundbind på etc, så hvornår er man nær kontakt? Nå, bestille tid til test - først muligt at få fredag i Ballerup...blive hjemme i morgen...

 

Torsdag d. 10. december 2020

Morgengåtur med Lauge

Opdagede at det var muligt at blive testet i Hvidovre uden tidsbestilling i dag på dag 6 og med meget mindre transport, så cyklede glad op til kommunen i god tid inden teststedet åbnede - alligevel endte det med at blive en lang og kølig fornøjelse - da det tog 3 timer (hvis man ikke var i køen for unge). Jeg sludrede heldigvis gevaldig godt med en sej ældre dame på 85 år, der stod lige bag mig. Vi fik vendt mange ting.

 

Fredag d. 11. december 2020

Morgengåtur med Lauge

Hjemmekarantæne mens svar afventes.

Kajaktur 10 km. Ingen brok fra skulder i dag :-)

Havde "følgeskab" af J. (der havde haft C allerede i foråret) - vi mødtes tilfældigt udenfor klubben og så passede det bare perfekt at følges, da det blæste lidt (og han er lidt "nyere" i klubben).

Fik mit eget svar - negativ coronatest om aftenen - fedt... tilgengæld blev der 21:30 skrevet ud, at en fra Lauges klasse nu var testet positiv, at han dermed skulle testes lørdag og mandag... Suk og dobbeltsuk. Det er ikke til at komme igennem til coronalinjen for at få adgang til teststeder - og ikke muligt at få tid før på tirsdag...

 

Lørdag d. 12. december 2020

Der er netop åbnet op for lyntest via Falck - så cyklede med Lauge hen til Falck-stationen på Havnevejen og stillede os i kø - var der 9:30, men der var stadig mange andre før os...

Nå to timer senere kunne Lauge prøve fornøjelsen af næsetesten...han klarede det flot - også at jeg ikke kunne lade være med at grine imens han fik taget testen, da det så virkelig komisk ud...sikke'n mor...ikke alle er lige heldige med deres forældre..

Negativ. Dejligt. Selvom den ikke er helt sikker, så tror jeg stadig på at en positiv test er pålidelig - og han havde leget med vedkommende i dette tilfælde.

 

Søndag d. 13. december 2020

Gåtur i Hareskoven - Aktivitetsbanen nær Cafe Skovlyst med Thore og Lauge.

 

Mandag d. 14. december 2020

Hurrah for mig! Endnu en vinter kan tælles med i årskalenderen og er nu 42 vintre..

Det er vildt, at tiden går så meget langsommere inden i  ens hoved ;-) Selvom man bliver både klogere, dejligere, mere erfaren og med mere afslebne kanter...

 

Thore er nu kommet med i "familie-karantæne" pga skærpede regler i kommunen og holder hjemmedag sammen med os andre. Lauge er i skole på sit værelse.. hvilket han har nydt, heldigt for ham...tror det er den ekstra skærmtid han har tiltusket sig, der vinder her i starten....

Det blev dømt fælles morgengåtur.

Cykeltur til Coronatest for mig og Lauge i Valby.

 

Min fødselsdagsgave til mig selv var en solo-kajaktur om formiddagen. Lidt blæsende, mener jeg tog en rundttur rundt om øen ind til slusen og retur langs Valbyparken i gode sidebølger en del af vejen.

1½ times tid på vandet så vist jeg husker...ca 12 km

 

Tirsdag d. 15. december 2020

Hurrah...Thore 9 år!

Morgenfødselsdag.

Hjemmedag endnu i Coronakarantæne pga ventetid på svar - og intet som planlagt. Heldigvis kunne de bestilte pandekager sagtens trylles frem...

 

Onsdag d. 16. december 2020

Endelig svar på coronatests - de var ikke kommet sent i går aftes. Hurrah for alle de hårdtarbejdene folk, der sørger for at køre test og testmateriale + tolke og indskrive svar..

Negative/ikke på-vist.

Så jeg kunne tage på arbejde og de stakkels syge dyr kunne blive tilset/opererede...og min kollegaer blive aflastet lidt..

Thore fik fornøjelsen at komme hjem til sin farmor og farfar på tidlig juleferie, for der er flere forældre, der er ikke gider risikere flere karantæner eller risiko for smitte - i sær her inden jul..

Cykling 28 km

 

Fredag d. 18. december 2020

Cykling 28 km

Arbejde, ordne gaver og pakker ind og er så begyndt at se "Mandalorian"... til at slappe af på...

Lørdag d. 19. december 2020

Gåtur i Tisvilde hegn.

Klargøring til juletamtam, der skal holdes i sommerhuset i næste uge...tirsdag + torsdag...

 

Søndag d. 20. december 2020

MTB-tur 1,5 time med L i Tisvilde hegn.

Ca 25 km - Skal lige i gang igen...men føles bedre efterhånden og er ok kørende, da blevet varmet op. Flot vejr!

Fik hentet juletræ.

 

Mandag d. 21. december 2020

Afsted til sommerhuset igen med Thore og Lauge.

Fik sag god jul til mine niece og nevø og tillykke til min svoger, der også  er decemberbarn..

 

Travetur med Thore og Lauge en tur til stranden og gennem skoven retur.

 

Tirsdag d. 22. december 2020

Travetur alle 4 udover Overdrevet og til strande og retur.

Mormor og "morfar" + hund på besøg og så blev der julet og hygget og spist...

 

Onsdag d. 23. december 2020

Travetur med alle til stranden via skoven og retur via Overdrevet.

Til Hvidovre og herefter retur til Asserbo.

Pullups 1x10.

 

Torsdag d. 24. december - Juleaften 2020

MTB-juletur med L og cykelgutterne heroppefra.

Det blev i et dejligt tempo (passende til mig) ca 23 km og til slut et glas udendørs gløgg til at sige farvel på.

Føret en smule vådere, men tørvejr.

Herefter hjem og få sat julemad i ovnen etc...

 

Glædelig JUL!!

 

Fredag d. 25. december 2020

Travetur i de lækre omgivelser - 1½ time?

 

Lørdag d. 26. december 2020

MTB-tur i Tisvilde Hegn - ca 27 km - ca 2 timer.

Afslapning resten af dagen!

 

Søndag d. 27. december 2020

Travetur 1½ times tid

Afslapning inden det går løs med arbejde igen i morgen.

Er begyndt at læse en bog på dansk min mor havde med, da hun havde dobbel af dem. Den hedder "Himlen over Everest" af David Lagercrantz og den virker ganske udmærket og letlæselig på sådan en blæsevejrsdag.

(Er ellers stadig godt i gang med en omfatttende fantastisk engelsk fantasy-serie af Robert Jordan, hvor jeg stadig mangler de sidste par bind, men nu er nået til ulæst epoke)

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

4 minutter siden, Gregers TF skrev:

Dejligt at se liv igen. Tillykke med fødselsdagene og glædelig bagjul.

Jeg tror der er mange der ser sjove ud, når de får stålbørsten op i næsen. 

Hej Gregers :-)

Mange tak og glæder mig til også at få læst lidt mere i din (og andres logs) igen - og med tiden få hilst på der også.

Jeg er (endnu) ikke super hurtig ved tasterne - fatter nogen gange ikke hvor langt tid, jeg får brugt på  at skrive ganske få linjer.

Skal lige holde en "skærmpause" nu... og slappe det allersidste af, da jeg lige er blevet informeret om, at der er sygemeldinger på arbejdet i morgen, så jeg muligvis skal være "alene" hele dagen - dvs jeg skal passe telefon, skranke samt diagnosticere syge dyr og eventuelle laboratorieprøver samt passe fodersalg selv...godt man er mor til to ;-)

 

Link to comment
Share on other sites

23 minutter siden, Gregers TF skrev:

Dejligt at se liv igen. Tillykke med fødselsdagene og glædelig bagjul.

 

Tilslutter mig Gregers. Altid god inspiration i dine opdateringer men hårdt at læse om alle de tests. Håber, at I holder Jer raske men barskt med sygemeldingerne på klinikken. Hvis ikke jeg var så mega allergisk tænker jeg nu ellers at det ville være dejligt at skulle stryge de bløde dyr med hårene. 

Godt nytår til dig og dine :strat:

Link to comment
Share on other sites

Nogle udmærkede og ok travle dage på arbejde - lykkedes at få en studerende til at hjælpe mig alle dagene :-)

 

Tirsdag d. 29. december 2020

Coreprogram med bold, pilates og yoga-øv.

 

Torsdag d. 31. december 2020

Gåtur med familien i Vigerslevparken.

GODT NYTÅR!!

 

Fredag d. 1. januar 2021

Kajaktur fra Hvidovre Havn langs Valbyparken ind i de små kanaler i ved Haveforeningen, om til Slusen/Sjællandsbroen og retur langs Amager indenom øen.

Distance ca 15 km, tid på vandet 1 time og 40 min.

Ro-tempo: stille og roligt.

Beklædning: lang uldundertrøje, våddragt, ærneløs, kortærmet uldt-shirt, rojakke, redningsvest, halsedisse, hue, strømper + neoprenrosko samt ro-handsker (overtrækshandsker der sidder fast på pagajen) + cockpitovertræk.

Passende. Det var koldt om fingrene inden selve roningen begyndte samt når kom i land og stod og snakkede med nogle fra klubben mens satte båden på plads..

Vejr: gråvejr, ikke megen vind, temp ca 2 grader-Mange fugle at kigge på og flot lys, selvom der var mange nuancer af gråt. En del løst søgræs i overfladen, der skulle "bakkes ud af ind i mellem".

 

Chinups: 1x15xbw

Det blev bare til et enkelt sæt inden et dejlig varmt bad. Har ikke fået trænet ret meget på det seneste, så føltes godt, at der trods alt stadig var til 15.

 

Lørdag d. 2. januar 2021

Gåtur med mine drenge.

Det blev en tur rundt om Damhussøen inkl et smut på legepladsen -  drengene blev sendt videre hjem på gåben via Vigerslevparken efterfølgende. Det var de friske på.

Dejligt med luft og efter lidt tid kunne vi også nyde blå himmel.

 

Så skal jeg bare lige have gang i lidt flere hjemmeøvelser igen...inden den nye hverdag starter med hjemmeskole af begge børn...

 

 

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 3. januar 2021

Dagens tur blev en skøn formiddagstur med drengene ved Karlstrup Kalkgrav.

Dejligt område og længe siden, jeg har været der.

Vejret superflot - med begyndende sol. Der var et tyndt lag is i den ene ende af søen, som "stoppede" bølgerne og lå spejlblank og inviterede til sjov.

Vi ankom lidt før kl 10, så det passede med, at vi kom inden "myldretid". Vi havde det næsten for os selv - men da vi sluttede efter en "sløjfe" opover på hjemvejen - var p-pladsen helt fyldt op.

En mand med en drone fornøjede sig også med at flyve rundt henover søen. En kæmpe fisk blev også spottet tæt ved kanten, da vi holdt "varm kakao-pause".

Fik om eftermiddagen trænet lidt pullups+pushups (5+10)x5 samt lavet nogle lunges med små håndvægte over hovedet og et par andre småøvelser.

+ boldøv samt pilatesdel af coreprogrammet.

 

Mandag d. 4. januar 2021

Så er ferien slut, hjemmeskolen-livet ved at starte op..

Hurrah for at have en søster, der pga af "nedlukket" arbejde gerne vil hjælpe sine nevøer igang som hjælpelærer...

Middag havde hun også kreeret  - fantastisk start :-)

 

Tirsdag d. 5. januar 2021

Morgenen bliver hurtig fyldt med klargøring til hjemmeskole - og selv gerne ville være klar til at kunne nå at cykle - det lykkedes :-)

Cykling 2x14 km

Nok i lidt for roligt tempo, men skønt med frisk luft og en anelse sollys!

 

Fik dertil sendt Thore til en times udendørs fodboldtræning for en bette flok drenge, men det bliver nok så også vinterens eneste med de nye restriktioner....

Håber at kunne få bare lidt øvelser ind i morgendagens program selvom lang arbejdsdag forventes i morgen...

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 6. januar 2021

1. dag med sne - juhuuu...

Thore var vågnet tidligt (før) 6, så han kom ind lidt over 6 og fortalte glædesstrålende at det sneede, og at han havde spist morgenmad...

Jeps, så jeg nåede ud at lege i sneen og bygge snemand med drengene inden 8...

 

Dertil fik jeg hjulpet med at skrabe sne på arbejdet - så blev aktiveret lidt...

 

Tror kun jeg fik lavet et enkelt sæt pullups efterfulgt af pushups (8+12?).

Lang dag på arb - og endnu engang hjemkomst til lækker familiemiddag.

Virkelig hyggelig og priviligeret 1. uge.

 

Torsdag d. 7. januar 2021

"Hjemmedag", da vi prøver hvordan det kan fungere med mere opdeling af mandskab på arbejdet de næste uger, nu hvor corona-restriktionerne er tiltaget og risikoen muligvis større - så vi ikke er så følsomme overfor eventuel smitte/karantæne...

Dermed blev jeg hjemmeskolelærer ;-)

Startede morgenen med lidt coretræning sammen med Lauge, da han gerne ville være med - han synes at de små "bencirkler" efterfulgt af benløft, beliggende på siden er megahårde..

Det blev til pilatesdel+yoga-del.

 

Travetur med Thore

 

Hjemmeøvelser:

Fik lavet nogle flere sæt med pullups + pushups...kan bare ikke huske hvor mange..

-samt fik prøvet at lave nogle "hilsende hund" (diagonale arm og benløft stående på alle fire). Dertil at stå og holde balancen i samme øvelser, hvor underbenet blev løftet fra jorden, så kun støttede på knæet + lidt andet "småtteri".

Fredag d. 8. januar 2021

Cykling ca 31 km

Fik heldigvis "taget mig sammen" til at nuppe cyklen på arbejde - selvom måtte have overtræksbukserne på..

Det går ikke stærkt, når det er glat  - men der er god plads på cykelstierne og luften er dejlig frisk og lækker..og så giver det tid til at sludre i tlf/høre musik i mens..

 

Aftenen endte med at trække ud hos en veninde, hvor vi fik "vendt" mange ting, hygget med irish coffee og rødvin samt fik genset satireprogrammet "Parterapi" fra Dr.dk - som bliver sjovere, efter 1. afsnit..lige pludselig var kl 03, så jeg cyklede hjemad...

 

Lørdag d. 9.  januar 2021

Solskinsvejr og vindstille - så havde sat vækkeuret for ikke at risikere at sove dagen væk...

Kajaktur: Hvidovre Havn langs Valbyparken, de små havne ved Slusen og samme vej retur. Distance ca 12 km

Blev inviteret til at følges med en toer-kajak og en anden ener...fik øvet "at hænge" noget af tiden og tempoet hurtigere end hvis jeg havde roet alene (selvom det ikke var fuld speed eller programspurter) ;-)

Havde fået taget for meget tøj på (3 lag under ro-jakken), så smed hurtigt hue og halsedisse efter 1 km..

Fingrene lige end tendens ømme (beg. vabeldannelse?) til slut og ikke meget energi på hjemvejen - super lækkert rovejr og en hel del kajakker på vandet rundt omkring.

 

Travetur til Damhussøen, rundt om denne og retur. Modsat retning mod uret denne gang.

Sikke en trængsel - men nok også det smukkeste sted i nærheden med solen lysende flot henover vandet..

 

Søndag d. 10.  januar 2021

Slappe af dag - brugt bl.a. med at få styr på internetbøvl - (suk)

Vores internet har de seneste par dage dage (pludselig og uden logisk grund - lidt ligesom "rigtige sygdomme" ;-) ) været enormt ustabilt og har bøvlet, så har brugt en hel del tid på at komme igennem til udbyder, få at vide at forbindelsen er fin og routerne virker - men alligevel anbefales en anden og bedre router ??

...da vi ellers selv kunne betale for en tekniker...det er ikke let at købe nye kabler og router i disse tider med lukkede butikker/udsolgt - og der går nogle dage inden netlevering er fremme -   heldigvis kunne min søster undvære sin, da hun pt bor hos sin kæreste, så efter nogen ventetid på tlf. igen og mere "bøvl" - ser det ud til at virke igen - nu får vi se..

 

Utroligt så "drænende" tekniske vanskeligheder, du kun selv har lidt viden om - kan være...men langsomt får man opbygget viden om "ping" og routere m.m.

 

Har fået bagt lækkert hjemmebagt rugbrød og nydt at få styr på lidt andet og ikke mindst have en dag i ultraroligt tempo ;-) Og dagen og ikke helt slut endnu ...

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 11. januar 2021

Coreprogram 1 time

Tirsdag d. 12. januar 2021

Morgengåtur med ungerne inden de skal hjemmeskoles. Ca 20 min.

Cykling 28 km

Onsdag d. 13. januar 2021

Morgengåtur med ungerne ca 20 min

Pullups+pushups: 3x10+14

Var selv hjemmeskolelærer i dag.. havde egentlig tænkt at nå en masse hjemme-øvelser selv, men kunne sjovt nok ikke rigtig tage mig sammen og lod mig distrahere af for mange andre tng i hjemmet + af unger...

Torsdag d. 14. januar 2021

Morgengåtur med ungerne ca 20 min

Lang dag på arbejdet, så skønt at komme hjem til lækker aftensmad og hygge med vores nye "aupair" (min søster).

Det var rigtig skønt! Især da jeg netop er blevet informeret om, at min kollega er i lykkelige omstændigheder igen. Er superglad på hendes vegne - er jo selv SÅ glad for at have to unger, men pyha, tanken om, det ekstra arbejde, det medfører lige om lidt, skal lige "fordøjes."

Fredag d. 15. januar 2021

Morgengåtur med ungerne ca 20 min. Svævebaneture inkluderet ;-)

Fri.

Coreprogram 1 time.

Diverse praktisk inkl at bruge unødvendigt lang tid på at hente en pakke med regnbukser til drengene, da åbningstiderne var ændret. Skulle tjekke dæktryk på bilen  - og måtte også flere steder for at finde en luftpumpe der virkede.

Til gengæld var der pakket og klar til at tage afsted til sommerhuset om aftenen :-)

 

Lørdag d. 16.  januar 2021

 

Dejlig travetur i Tisvilde Hegn inkl langs stranden, i Troldeskoven samt 2x henover Overdrevet.

Enkelte drys sne til at pynte på landskabet hist og pist. Vejret flot med solskin og enkelte hvide skyer.

Gik meget af tiden "off road." Vi fandt en nylig død spidsmus, der blev intenst undersøgt af drengene. Kæmpe barkstykker, der blev fragtet hjem og en lille sø med isflager, der også blev leget med. Varm kakao-pause er et must ;-)

Distance: "kun" ca 8 km, men mange timers frisk luft :-)

 

Små-øvelser for underarme. 3x15 af 3 øvelser

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 17. januar 2021

Dejlig gåtur i området omkring Asserbo Slotsruin og shelterpladsen samt skoven omkring med drengene.

Her var meget mere hvidt og vandet frosset til, så det var virkelig flot at se på og så med sol - Ahh.

 

Derefter en mindre gåtur på Melby Overdrev.

Superskønt med frisk luft og natur!

 

Mandag d. 18. januar 2021

Underarmsøvelser m. håndvægt 3x3 øv x15

 

Tirsdag d. 19. januar 2021

Kajaktur i Kalveboderne rundt med en tur udenom øen samt ind til Slusen og den lille havn med husbådene.

Roligt, jævnt tempo, hvor mange nuancer af grå og et overvældende fugleliv blev studeret.

Så og hørte, bl.a. hvad jeg tror var nogle sangsvaner. Derudover knobsvaner, mange skarver inkl en, der ikke kunne "stikke af", da den var ved at sluge en fisk lige foran mig, blishøns i flok, gråænder, diverse måger, de små, sødt udseende, sky "dykællinger" samt flere andre andetyper i flotte farverige dragter.

Distance ca 12 km, tid 1½ time på vandet.

Har for første gang haft en hjemmearbejdsdag foran computeren. Det er sjældent  - og heldigvis for det, for jeg bliver helt bims i hovedet af at sidde ved en skærm i længere tid i træk ved visse typer arbejde...Føler mig ofte helt "drænet for energi" bagefter. Næh, hellere en travl dag uden pauser på klinikken ;-)

Til gengæld rart, at kunne arbejde uforstyrret!

 

Aften:

Fik lige lavet en smule efter aftenmaden, selvom sofaen kaldte meget højt...

 Pullups 3x8xbw ss med

Underarmsøvelser m. 2 kg håndvægt 3x3 øv x15

Lateral raises: 2x16x3 ss med

Hilsende hund: 2x20 efterfuldt af statisk balance med underbenet løftet, kun knæet i jorden

Også ned ad trappen og ud med pap og papir.

 

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 21. januar 2021

MTB-tur med kæresten med start fra Gel bakke, via Kirkeskoven og rundt i Rude Skov og retur.

Vejret alt for blæsende til kajak, så perfekt at kunne få luft på denne vis og der var læ det meste af tiden inde i skoven.

Vejret var med os, for det holdt tørvejr udiver enkelte dryp- Føret vådt og enkelte steder lidt sne/is, så det blev i "for mig dejligt langsomt tempo" - og mere teknisk træning og frisk luft end egentlig høj puls.

Distance: ca 20 km, tid knap 2 timer...

Hjemmearb resten af dagen.

 

Søndag d. 24. januar 2021

Lørdagen gik storts set hele dagen med oprydning af skabe samt at få en ny router til at virke - og ventetid på hotlinehjælp flere steder fra, da det selvfølgelig ikke virkede som forventet..ad flere omgange..

Aftenen til hygge ;-)

Kajaktur i stille vejr, grå himmel, men vinden kun 2 m/s. Roede ud langs Møllerne ved Avedøreværket og bagefter ovre langs dæmningen på Amagersiden udaf - vendte retur overfor Møllerne og en km ind efter broen. Her var så meget søgræs i store klaser i overfladen, at jeg var virkelig glad for at have roet modsat vej end vanligt i dag.

Retur rundt om Srkædeholmen.

Så her et piletræ med gæslinger ude i enderne. Forårstegn?

Distance ca 13 km, tid på vandet 1½ time.

 

Mandag d. 25. januar 2021

Cykling 28 km. Lidt sne/slud på cykelstierne det meste af vejen på vej til arb., så i kontrolleret tempo.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 26. januar 2021

Morgengåtur med ungerne ca 20 min.

Næsten frivilligt ...;-)

Arb....

Onsdag d. 27. januar 2021

Morgengåtur med ungerne ca 20 min.

Coreprogram CB 1 time-

Hjemmeskole...

 

Gåtur med ungerne + M ca 1 times tid Ved Avedøresletten og Volden...

Småcykelture lokalt....

 

Torsdag d. 28. januar 2021

Morgengåtur

Arb.

Aftensmad med min søster alias hjemmeskolelærer/-corona-au-pair - god kombi.

Aftenwebinar  -altid dejligt at blive opdateret fagligt..

 

Fredag d. 29. januar 2021

Hjemmeskolelærer...

Planen var at træne diverse selv, men har for tiden simpelthen SÅ svært ved at komme i gang med hjemmetræneriet..

Pakke en masse ting pga planer om at sove udendørs i morgen - og afsted til sommerhuset efter skole..

Tænder op og varme huset op...et let drys hvidt pynter fint over det hele!

Gåtur

Håndboldwatching :-) Hurrah

 

Lørdag d. 30. januar 2021

Projekt byg en bivuak og overnat i den :-)

Har ikke bygget bivuak i mange, mange år og faktisk kun ganske få gange som spejder, da vi oftere lå i telt...

 

Vi brugte det meste af formiddagen på det... Dejligt at være udendørs og vejret ganske fint - tørt.

Første step var at flytte alt "kvaset" fra det fældede træ, der lå ved siden af bålpladsen -  netop det bedst egnede sted - i forhold til vindretning og nær bålpladsen.

Dernæst banke et par pinde i jorden og bygge et "skelet" - vi havde nogle gamle brædder/spær stående fra tagprojektet..

Dække jorden til med kvas uden alt for tykke grene - så der skulle sorteres og klippes/hugges lidt...

Pressening over som tag og så de store grene over og rundt om i sidderne.

Luksusuudgaven med ekstra tæpper og ekstra liggeunderlag inden de "rigtige" underlag blev lagt på.. Vi havde ingen ærter at ligge under, så vi sov meget blødt og komfortabelt ;-)

 

Gåtur.

 

Aftensmad indenfor i varmen...

 

Bålhygge inden vi krøb i soveposerne og havde en forbløffende god og lun nat (de 3 af os i hvertfald)..og mindstemanden klarede det også og sov hele natten, selvom han syntes at det var lidt køligt om morgenen, så var der ingen forfrysninger..

 

Søndag d. 31. januar 2021

Gåture.

Hjemme til at se og heldigvis fejre håndboldfinalen :-)

 

Mandag d. 1. februar 2021

Morgengåtur med drengene

Coreprogram 1 time

Webinar  - angående IgE-allergitestning m.m hos hunde med atopisk dermatitis  - 2021 controversies..

Gåtur

 

Planerne om noget mere motion bliver stadig ikke helt til det ønskede..

- men nu nåede jeg heldigivs lige at se Gregers foreslå kropshævninger til 5-minutters challenge - så det blev jeg lige motiveret af og har afprøvet det inden aftensmaden...

så er der lidt at gå ud fra...og forhåbentlig motivere mig til at forbedre... starter med chinups - underhåndsgreb.

 

5-minutters chinup-challenge

Satte minuturet og lagde et stykke papir og en blyant nær min chinup skammel, så kunne markere antal reps undervejs..

Lagde ud med 5 chinups...så 5 efter lille pause på gefühl...dernæst 3'ere og efter ca 2 min og 15 sek måtte jeg gå ned på 2'ere og til sidst singles...

Endte på 40 reps samlet på de 5 minutter...

Tjah...er glad for at det bare var 5 minutter ;-)

 

Nåh ja, kropsvægt ca 61 kg med tøj her nu.

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tirsdag d. 2. februar 2021

Cykling 10 km

Fik mulighed for at træne lidt BJJ - så vi øvede triangles setup, north-south strangles og rullede...3 x i træk m. F. Kroppen kunne heldigvis huske lidt endnu...formen skal bygges op igen...

Webinarer x 2 - så der kan følges med på den faglige front :-) Der er bare så meget viden, og så mange spændende områder...

I denne uge er der en del webinarer med fokus på allergi og allergirelaterede emner og behandlingsmuligheder. Det kan være godt at få gentaget og fulgt op på den øgede mængde erfaringer på nogle af de nyere "midler", der er dukket op de senere år.

Onsdag d. 3. februar 2021

Cykling 2 x 14 km

Torsdag d. 4. februar 2021

Cykling.

Øm i kroppen...

Webinar.

Fredag d. 5. februar 2021

Pullups 3x8.

Travlt på arbejdet, afsluttede med eftermiddagswebinar - direkte til sommerhuset og så et aftenwebinar - der var virkelig godt - så det heldigvis var værd at bruge en fredag aften på ;-)

Dog koldt i sommerhuset, så sad med hue på i mens, vi ventede på at huset blev varmet lidt op..

 

Lørdag d. 6. februar 2021

Travetur i Tisvilde Hegn-området og langs stranden - 4 timers tur.

Overnattede igen i bivuaken - denne gang bare to personer og en nattetemp på ca -9 C... og ændret vindretning... -

Det var stadig virkelig dejligt, men tæerne nåede at blive kolde, selvom jeg ikke frøs og hænderne var stadig varme...

Så komforttemperaturen er altså ikke ned til disse temperaturer i den sovepose ;-)

Dejligt at teste et sted, hvor man kan gå indendørs og spise morgenmad på den lette måde ;-)

 

Vi var ved at læse (højtlæsning, så man kan opleve sammen) bogen:  "8000+" af David Lagercrantz og Göran Kropp - om svenskeren, der cyklede fra Sverige til Mt. Everest, selv bar sit grej og mad op, besteg det uden ilt og cyklede retur igen.

Meget inspirerende bog - kan anbefales. Kunne "føle ekstra med" nu det er vinterligt i Danmark...

 

Søndag d. 7. februar 2021

Gåtur 1½ time - også ret vinterlig travetur med sne og sol.

Coreprogram dvd 1 time.

Fik tømt vandrørere, så der forhåbentlig ikke er sker vandskader med disse frosttemperaturer...

 

Mandag d. 8. februar 2021

Så var der 1. skoledag for mindstemanden...

 

Var et smut til tandlægen og få ordnet en kindtand, der har været knækket et lille stykke af - heldigvis ikke ind til nerven..

Webinar.

Pullups 3x10xbw

Havde en dag, der føltes som en Tycho-Brahe-dag...blev heldigvis bedre i løbet af dagen..men var ret "ugidelig" og øv mentalt i hovedet..

 

Tirsdag d. 9. februar 2021

Cykling 28 km?

Onsdag d. 10. februar 2021

Morgengåtur med Lauge..

Hjemmedag.

Coreprogram?

BJJ. Cykling 12 km.

 

Torsdag d. 11. februar 2021

Morgengåtur.

Lang arbejdsdag

Min søster H og J til middag. Dejligt med "au-pair" ;-)

 

Fredag d. 12. februar 2021

Fri-dag.

Cykling 12 km

Bjj-træning. Rul med F. igen på ca 96 kg - godt han tager hensyn og gider at lære fra sig. Øvede dertil lidt wrestling nedtagninger - ikke min stærkeste side...endnu (har lært at det kan være godt at tilføje dette lille ord, så er der stadig håb ;-) )

Lørdag d. 13. februar 2021

Gåtur med familien og min søster og niece+nevø på fjorden i Frederikssund.

Søndag d. 14. februar 2021

Travetur 3 timer i Rude Skov med familien.

Off road i skoven og ud på småsøer og frosne åer.

Nød også synet af en udenlandsk familie, der havde sneskraber med og skrabede en kæmpe ishockey-bane på den store sø..

Vi holdt kakao/te-pause ude midt på søen :-)

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 16. februar 2021

Cykling 28 km?

Onsdag d. 17. februar 2021

Pullups.

Cykling 10 km.

Bjj-træning. + prøve håndstand på barer.

En masse computer-stuff...uh, ikke min favoritbeskæftigelse - men skal jo til ind i mellem..

Torsdag d. 18. februar 2021

Cykling.

Bjj-træning.

Mere computer-stuff.

Fredag d. 19. februar 2021

Cykling ?

Lørdag d. 20. februar 2021

Hjemmedag. Mere computerstuff.

Alene hjemme - der sker sjældent.

Søndag d. 21. februar 2021

Coreprogram.

Cykelhyggetur i Hvidovre - stadig is på havnen... te i haven hos bedsteforældrene..

Mandag d. 22. februar 2021

Pullups 1x10

Er desværre ikke motiveret for pullups og hjemmetræning for tiden

Cykling

Tirsdag d. 23. februar 2021

Cykling 28 km

Aftenwebinar om vanskelige tandekstraktioner

Onsdag d. 24. februar 2021

Lille morgengåtur?

Cykling 28 km.

Torsdag d. 25. februar 2021

Aftenwebinar om laboratoriediagnostik.

Pyha - blev lidt træt til sidst - lang arbejdsdag og så et webinar, der ikke var krydret med nogen fotos...men informativt...

Fredag d. 26. februar 2021

Cykling.

Bjj-træning

Lørdag d. 27. februar 2021

Travetur med familien ved Sjælsø i dejligt solskinsvejr.

Thore lykkedes at sidde fast med hele benet i et kæmpe mudderhul - men overlevede ;-)

Cykling.

Lauge overnattede hos klassekammerat. Har ikke set nogen fra sin klasse (udover online) virkelig længe.

(Corona-tests negative)

Søndag d. 28. februar 2021

Cykling - hente Lauge.

Pullups 1x5.

Hvidovre Havn isfri - kunne lige nå en times ro-tur i kajakken - ca 10 km, ca 65 min - Kalveboderne rundt samt ind til 1 km mærket i kanalen :-)

Mandag d. 1. marts 2021

Cykling 16 km

Tog toget hjem fra arbejde, da trængte til bare at slappe af..

Tirsdag d. 2. marts 2021

Cykling 22 km

Onsdag d. 3. marts 2021

Cykling 28 km - uh, havde ikke fået helt nok tøj på, så blev lidt kold på hjemturen, kun 1 grad igen... men dejligt herudover. Meget diset i morges.

Torsdag d. 4. marts 2021

Cykling 10 km

Bjj-træning.

Pullups/chinups 2x10

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 6. marts 2021

Kajakroning

Der var lovet mere blæsende vejr efter kl 10, så det lykkedes mig at stå nogenlunde tidligt op, så jeg var på vandet kl 8:15.

Temperaturen kølig, men virkelig flot næsten vindstille vejr at starte i - lidt grålige skyer på himlen.

Der var mange fugle af alle mulige slags - så nød synet og følelsen af at være helt alene og nyde verden vågne.

Roede udenom Skrædeholmen (øen) og ind til Sjællandsbroen. Roede en lille runde i den lille husbådehavn ved slusen - den er virkelig hyggelig.

Derefter om og ind gennem "kajakslusen" - da der var helt jævnt vand uden fald.

Rundt om "bølgebygningen" ind til TV-2 bygningen og en runde gennem "lille Venedig" kanalerne tilbage til slusen. Nød freden og roen og byen, der vågner inde på land..

Så et par kajakroere foran mig og satte farten en smule op gennem kanalen. Tog turen hjem langs Valbyparken - og nu dukkede der adskillige kajakroerene op.

Først ungdoms-eliteroerne, senere et par klubkammerater, jeg fulgtes med den sidste km fra Fugleøen.

Distance: ca 15 km, tid 1 time og 45 min på vandet.

Det fungerede fint mht tøjvalg: langærmet + kortærmet uldundertrøje, ærmeløs våddragt, vandtæt ro-jakke, sokker+neoprensko, hue, redningsvest og cockpitovertræk samt rohandsker (dem der sidder fast på pagagen og blot skærmer for vinden).

Tror temperaturen var omkring frysepunktet ved start.

 

 

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 7. marts 2021

Cykeltur og derefter travetur på Vestvolden med gammel barndomsveninde, jeg har fået lidt kontakt med igen efter mange år.. Vi blev passet sammen som babyer og har gået i de små klasser sammen.

Vi har endda samme fornavn. Mega dejligt, at man bare kan sludre "som i/ og om gamle dage"! Der blev tid til en lille "picnic" på en bænk ved Volden, da jeg havde taget boller med og hun te - til to ;-)

Mandag d. 8. marts 2021

Cykling ca 20 km

Coreprogram - boldøvelser+ pilatesdel.

 

Tirsdag d. 9. marts 2021

Gåtur morgen med Lauge.

Arb. og så endnu et par aftenwebinarer - med fokus på katte - hhv allergi hos kat og om tænder/ tandsygdomme - TR - der primært ses hos kat.

 

Onsdag d. 10. marts 2021

Cykling 14 km

Bjj-ish-træning

 

Torsdag d. 11. marts 2021

Cykling 28 km

pullups 1x6

 

Fredag d. 12. marts 2021

Cykling 18 km

Bjj-ish-træning

Cykeltur ca 7 km med Lauge, der løb - han sagde at det var dejligt, at jeg ville cykle med - hjælper gerne med at bygge hans form op også..og det er hårdt at skulle "i gang igen"...efter adskillige måneder uden træningskammerater og rigtig træning og kun online undervisning...

Afleverede Lauge til fødselsdags-LAN-overnatning hos et par klassekammerater

Lørdag d. 13. marts 2021

Coreprogram - det hele ;-)

Pullups 2-4-6

...Kan bare ikke komme i sving med at få trænet pullups/pushups...

Nåede det lige mens yngstesønnen var til fodbold.

Cykling 5 km

Lidt mere fagligt online - stuff. Der er bare så mange superspændende emner og mange dygtige mennesker - og så hvad Corona har "åbnet" op for med de tekniske muligheder  -selvom fysiske kurser med sparring mand til mand med andre ligesindede er endnu bedre...

Søndag d. 14. marts 2021

Kokkerede hele morgenen sammen med Thore - Spinatpandekager og almindelige dessertpandekager ;-) Så er aftensmaden næsten klar...Kun kødfyldet mangler...

Cykeltur med Thore og Lauge - ca 38 km.

Via Vigerslevparken, Valpyparken, Sydhavnen, Sjællandsbroen, Dæmningen langs Amager til Kongelunden og ind gennem Pinseskoven retur - over broen - og et lille te-visit hos farmor (har netop fået negativ Coronatest fra i går for Thore og undertegnede - og Lauge blev testet sammen med mig i onsdags) .

Cykeltur ca 4-5 km med Lauge løbende ved siden af. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mandag d. 15. marts 2021

Morgengåtur med Lauge. Tror vi endte med at more os med at synge "Tre små kinerese" i støvregn..

Tirsdag d. 16. marts 2021

Lidt morgenpilates med Lauge..der dog hurtigt "droppede" ud, da han synes det var for hårdt...ungdommen ;-)

Cykling 10 km

Bjj-ish træning

Chins 2-4-6-8-10

Onsdag d. 17. marts 2021

Cykling 28 km

Torsdag d. 18. marts 2021

Morgenkajaktur ca 1 time på vandet - 9 km.

 

Roede først ned mod Fugleøen og Valbyparken, men da der var kommet islag på vandet vendte jeg retur og roede ud til Møllerne og Avedøreværket i stedet.

Superflot morgen!

 

Var med til at overvære en spændende operation på arbejdet med "ekstern kirurg" til at hjælpe min kollega med en "eksplorativ laparatomi" på en stor hund for en mystisk, intraabdominal dannelse/hævelse, der ikke kunne "identificeres hvad var" på skanning... En større indkapslet, væskefyldt "kugledannelse" - ikke tydeligt indentificerbar selv bagefter blev fjernet, og er sendt til undersøgelse..

Endte selvfølgelig med at blive hængende længere end planlagt...

Fredag d. 19. marts 2021

Cykling 28 km

Travl dag på jobbet - træt om aftenen..

Lørdag d. 20. marts 2021

Bjj-ish træning. Pullups 1x12, pushups 2x15...

Travetur ved Furesøen og skovene ca 2 timer med min kære søster og hendes kæreste - inkl lækkert picnicstop med irish coffee og nybagte boller - mums..

 

Søndag d. 21. marts 2021

Cykling 4 km (Coronatest-transport ;-) )  - tidligt oppe fik en tid 7:30 bestilt samme dag...og nåede det..Flot solrig dag!

Coreprogram 1 time.

Har kunnet mærke lidt spændte underarm/oversiden af underarmene i dag.

"Slappe-af-dag" - store bagedag med både rugbrød og grovboller.

Fik vasket vinduer :-)

Mindre travetur i Brøndbyskoven + hygge på en bænk i solen.

Tid til at læse "fornøjelses-læsning" - samt har "afstandsnydt" vintereventyr i fjeldene med at se "Jens i Vildmarken" - en serie på 6 afsnit om den norske gut Jens, der rejser gennem smukt snedækket landskab fra Finnmark i Nordnorge ned til Midtnorge med hundeslæde...som han også lige er ved at lære at håndtere..via DR.DK..

Mandag d. 22. marts 2021

Cykling 28 km

Travl dag igen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tirsdag d. 23. marts 2021

Lang arbejdsdag + aftenwebinar 2x1 time om kattesygdomme - denne dag med den superdygtige Dr. Susan Little om hhv. akut smerte og dyspnø. En del af et forløb fordelt på 6 aftener i anledning af Corona-situationen.

Så denne uge bliver mere med fokus på træning af "hovedet" end kroppen...

Onsdag d. 24. marts 2021

Cykling?

Torsdag d. 25. marts 2021

Morgengåtur med Lauge.

Cykling?

Blev ringet op af min ældste lillesøster, der fortalte hun har været involveret i et trafikuheld/blev kørt ind i fra siden - og nu har brækket et ribben og måske fået hjernerystelse + totaltskadet bilen..øv...men godt, at det ikke var "værre". Hun kunne endda joke med det (hun er i forvejen sygemeldt med stress - og for nylig opsagt på en ufin måde..)

Det er svært ikke at blive lidt ked af det/påvirket af det..når det er nogen man holder meget af..

Aftenwebinarer denne gang om ketoacidose og diabetes hos kat.

Fredag d. 26. marts 2021

BJJ

Cykling 10 km

Bagedag

Lørdag d. 27. marts 2021

BJJ

Cykling 14 km

Pullups 5x10xbw

Søndag d. 28. marts 2021

Afgang til mor/mormor i Jylland med drengene - samt gensyn med min nevø og niece på hhv 3 og 6 år - der er kommet ekstra på Påskeferie og glæder sig til at være sammen med ynglingsfætrene..var så heldig af have selskab af min yngste lillesøster med i bilen - så det bliver ren familieidyl ;-)

Eftermiddagstur til legepladsen ovre på friskolen overfor i regntøj med 4 glade børn - der morede sig med at rutche ned gennem et stort rør-rutchebane med fuld fart på. Derefter havde de videre rutche-sjov på en skatebord-rampe, der var fantastisk i våd tilstand med regntøj på. 

Mandag d. 29. marts 2021

Igen en tur på legepladsen og lege samt en tur i Bjerringbro by.

Tirsdag d. 30. marts 2021

To timers skovtur i Vindum skov med mormor, hund, søster og alle 4 poder.

Selv mindstemanden på 3 klarede at gå på egne ben hele vejen - inkl balancetræning på træstammer etc..

 

Vejret skønt  -årets første shorts-dag!!

Eftermiddagsgåtur for "de store" om eftermiddagen på Busbjerg og ned langs Gudenåen. Her var et livligt dyreliv med forårsfornemmelser med flere tudseparringer (ja, de stærke hunner skal bære rundt på de dovne hanner ;-) ) og så to snoge.

Aftenen gik fornøjeligt med at gense barndomsfotos sammen med min lillesøster. Sikke minder..

 

Onsdag d. 31. marts 2021

Vi luftede os alle endnu engang med en travetur - denne gang i skoven fra Bjerring Bakke ind mod Bjerringbro. Havde masser af sjov ud af at "trampe muldvarpeskud" på markstykket mellem skovstykkerne og på at hoppe rundt på nogle gamle halmballer, der stod i skovbrynet.

Efter frokost rejste vi retur til Hvidovre...

 

Torsdag d. 1. april 2021

Pakke lidt nyt rent tøj og så have kæresten med  nu - til sommerhuset :-)

Gåtur - Tisvilde Hegn/Melby overdrev i shorts - men noget køligere vejr igen...

Langfredag d. 2. april 2021

Coredvd-program

Gåtur.

G og T-hygge i haven med bagboerne.

Drengene overnattede ude i bivuaken, der har overlevet (selvom der ligger lidt vand i presseningen flere steder)

Lørdag d. 3. april 2021

MTB-tur med kæresten og J.:  ca 25 km alternativ tur. Min første tur i lang tid - men skønt at være ude i de smukke omgivelser. Tidligt afsted, så der ikke er for overfyldt på sporene.

Havde et enkelt lige tip til siden på et "glat ukompliceret stykke", men var ellers fint teknisk kørende (ifh mit niveau).

 

Eftermiddagsgåtur med ungerne - nåede en lækker is-vaffel...namme nam..

Endte med at sove selv i bivuakken om natten, da det smager lidt ekstra af ferie, når der er udendørsovernatninger ;-)

Påskedag Søndag d. 4. april 2021

Gåtur.

Ungerne sov endnu en nat i bivuak - nu byttet rundt med soveposerne  - da en havde frosset lidt sidste nat og begge så var endt indendørs..

Det gik bedre, selvom det regnede om natten - og presseningerne var ikke helt tætte...

 

2. Påskedag Mandag d. 5. april 2021

Maveøv. diverse + pushups 3x15.

Pakke og hjem igen. Kørte hjem i fantastiks snevejr. Elsker aprils spøgefuldheder vejrmæssigt.

Corona-testen, der var bestilt blev også nået..

 

Klar til en ny nok ret travl uge....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tirsdag d. 6. april 2021

Cykling 28 km

Pullups 5+10xbw

Travlt på arb.

Hjem og have webinar i 2 timer - heldigvis virkelig godt og spændende - med Susan Little - om akut nyresygdom hos kat og om hypertension hos kat.

Onsdag d. 7. april 2021

Endnu en travl dag på arbejdet (min kollegas tur til at holde ferie).

Hjem og have endnu to dejlige timers webinar angående sygdomme hos katte: Denne gang om pancreatitis (betændelse i bugspytkirtlen) samt sukkersyge.

Blev lidt træt til sidst under de efterfølgende spørgsmål..men også rigtig godt.

 

Torsdag d. 8. april 2021

Cykling 28 km

Det blev sørme også en travl dag. Endte endda med selv at "forbarme" mig og blive ekstra og udtage blodprøve m.v. efter forgæves at have prøvet at henvise en patient til videre udredning næste dag TO steder uden held (det ene endda et stort henvisningshospital)..

Fredag d. 9. april 2021

Vågnede op til en "sjov" oplevelse - en sms fra min kæreste med et link til en artikel, om en "lykkelig historie" om en "hjemvendt kat" - som min kæreste kunne huske, at jeg havde fortalt om hjemme lige før Påske - og nu så en historie om en tilsvarende genfunden kat...med samme navn...og fra samme område i nyhederne

... og så var det "den omtalte, selvsamme kat" - der nu var blevet skrevet en artikel om ..

Den er efterfølgende kommet i flere udgaver - her er en af dem:

https://sn.dk/Slagelse/Utroligt-Katten-Charlie-forsvandt-nu-er-han-hjemme-hos-vennen-Hugo-efter-55-aar/artikel/1426013

Det er så rart med positive historier :-)

 

Pullups 8+10 x bw

Endnu en travl dag som forventet... Afsted til sommerhuset selvom det var halvsent..

 

Lørdag d. 10. april 2021

Vågnede da lidt træt, men oppe inden 7:30 da kæresten tidlig morning bird..og havde jo "projekter"..

Vi fik fældet et dødt træ, der stod i kanten af et brændeskur, hvor der først skulle pilles nogle tagplader af...Men det lykkedes efter lidt forarbejde og forsavning af sidegrene etc...

og efterfølgende oprydning af "det lette" og små grenene...samt ordne taget på plads igen...

Dejlig dag i det fri! Kan godt lide "praktisk arbejde" (selvom jeg endnu hellere vil rejse/være på vandretur)

 

Tusmørkegåtur bare få km, trængte lige til lidt luft og lækker aftenstemning.

 

Obs skal lige passe på, om jeg er på nippet til overload (efter bare en travl uge...) - for synes, at jeg blev lidt "overfølsom" efter at have talt med min søster, angående børnepasning næste dag (som jeg sagde ja til, for det vil jeg gerne - men "tillod" mig, at sige nej  til at hente/bringe - og så fik jeg efterfølgende  "dårlig samvittighed"...men bare kunne mærke, at jeg selv havde behov for bare at skulle have en lille smule tid til "afslapning"/ikke skulle race frem og tilbage flere gange..

Søndag d. 11. april 2021

CB coredvd - så korsettet fungere :-) OG føles så dejligt "afslappende" samtidig med, at jeg føler, at jeg får lavet "noget"..

Mega hygligt besøg af min nevø og niece på hhv 3 og 6 år samt bagboens datter, der legede med. Fik hygget med pandekager til slut :-)

Mandag d. 12. april 2021

Cykling 28 km

Travl, men heldigvis god dag på arbejdet - og fri i morgen og onsdag pga udskudt kursus og "afspadsering/FF-dage" til gode..

Det blev, hvad jeg når på loggen i dag... mange hilsner til alle i dette dejlige (om end lidt kølige) forårsvejr!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tirsdag d. 13. april 2021

Fridag :-)

BJJ-agtig træning + cykling 10 km?

Aftenwebinar om kattesygdomme: urethal obstruktion og forstoppelse. Lærte nogle nye nyttige tips :-)

 

Onsdag d. 14. april 2021

Morgenkajaktur 9 km m. L (der desværre er stresssygemeldt). Virkelig hyglig rolig tur ud til Møllerne og retur inden hastede videre til

BJJ-agtig træning.

 

Fridag- (skulle have været på kursus, der netop er blevet udskudt til efteråret) Øv.. havde glædet mig til det - må se frem til et travlt efterår ;-)

Havde inviteret en veninde til frokost.

Cykling lille eftermiddagstur.

Chins 2x12xbw?

Torsdag d. 15. april 2021

Cykling 28 km

Kajak 11 km: nogen blæst i Valbyparken - Sydhavnen - Slusen og retur.

Aftenwebinar: Sukkersyge hos kat. Hjemmemonitorering.

 

Lørdag d. 17. april 2021

Hele dagen gik i haven med trækløvning og stabling af træet, der blev fældet sidste weekend.

 

Søndag d. 18. april 2021

MTB-tur i Tisvilde hegn: ca 20 km...obs knæ? En snert irritation..Men det gik ellers fint.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mandag d. 19. april 2021

Ferieuge, men ungerne netop startet i skole og fritidsaktiviteter, som de meget gerne vil til, og det er ikke muligt rigtigt at rejse, så det bliver en "rekreations+ to do-uge" for mig og så meget hygge med familien  som muligt...

Mener at jeg havde aftalt en morgenrotur i kajak med L... mener det blev en rolig tur på 1-1½ time...

Tirsdag d. 20. april 2021

 

BJJ-agtig træning + en kajaktur lige efter træning..

Onsdag d. 21. april 2021

BJJ-agtig træning + cykling 10 km

Torsdag d. 22. april 2021

Tilbragte en del af dagen på Louisiana med kæresten inkl frokost.

Dejligt med nogle nye indtryk!

Pullups

Aftenwebinar om katte og vægttab samt om et nyt produkt til katte, der virker appetitstimulerende. 

Fredag d. 23. april 2021

Husalfeting...

Lørdag d. 24. april 2021

Cykling 24 km med ungerne til København og retur.

Var bl.a. i "Mills" og se på/købe trickløbehjul til yngstemanden. Der var kø udenfor, men det udviklede sig megahygligt til at få råd om løbehjul, da der stod en far med tvillinger lige bag os, til udveksling af tips til bøger til både børn og voksne til dem fra os indvolverende flere folk længere bagude i køen - da der pludselig var nogle, der "også" interesserede sig for fantasy-genren - så der blev snakket vidt og bredt..:-)

Mødtes  tilfældigt med en klassekammerat og hans mor plus lillesøster - og endte med at tilbringe aftenen hjemme hos dem efterfølgende.

Søndag d. 25. april 2021

Coreprogram ca 1 time.

En lækker gåtur i Hareskoven med drengene og nyde anemonerne, der netop er sprunget ud.. fik et par kviste bøgegrene med hjem :-)

 

Mandag d. 26. april 2021

En travl uge på arbejdet, da min kollega holder ferie..

Cykling 28 km

Tirsdag d. 27. april 2021

Cykling 28 km

Kajaktur ca 14 km - udenom øen, ind til slusen, de små havne og via valbyparken hjem.

Sol, men også mere vind end forventet.

Chins 2x10xbw

Torsdag d. 29. april 2021

Pullups 2x10xbw

 

Fredag d. 30. april 2021 - St. Bededag

Fødselsdagstamtam i sommerhusets have, da kæresten fyldte år - rundt -...så formiddagen gik med at kokkere...vejret dejligt, så kunne hygge udendørs både eftermiddag og aften - med lidt ekstra tæpper. Virkelig hyggeligt.

Så kommer maj-loggen næste gang...

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 1. maj 2021

Den dejligste lille travetur med frokost ved Ellemosen nær Tibirke...havde et lækkert frokoststop i naturen og solen helt for os selv og lå og nød det ...

Søndag d. 2. maj 2021

MTB-tur ca 27 km - ca to timer med kæresten i Tisvilde Hegn.

Bliver "varm" og bedre kørende efter ca 14 km ;-)

 

Gåtur i skoven ved Hillerød med veninde, som jeg lige besøgte og tjekkede op på på vej hjem..

Coreprogram minus yogadel.

 

Mandag d. 3. maj 2021

Cykling 28 km

 

Tirsdag d. 4. maj 2021

Chins: 3x10xbw

 

Onsdag d. 5. maj 2021

Pullups 3x10xbw

Ring dips 1x4, 1x5

Cykling 28 km

Kursus/workshop angående "administrativt" på arbejdet..

tors

Torsdag d. 6. maj 2021

Cykling 28 km

 

Fredag d. 7. maj 2021

Fri-dag.

Morgenkajaktur 55 min

Bjj-agtig træning.

Afsted til sommerhuset med familien - klargøring til let fejring af ældste-sønnen, der snart fylder 12 år...

 

Lørdag d. 8. maj 2021

Fødselsdagstamtam i haven...med to søstre og en niece og nevø...

Afbud fra lillebrorsiden med kusinerne/niecerne pga feber hos den mindste...øv...

Vejret skønt, så det blev en skøn dag!

 

Søndag d. 9. maj 2021

Endnu varmere vejr ... gåtur på Overdrevet og stranden - og vi var alle fire ude at få en dukkert i det klare hav :-)

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mandag d. 10. maj 2021

Cykling 28 km

Ekstra travlt på arbejdet, da min kollega var syg.

Webinar om "Den kløende hund".

Tirsdag d. 11. maj 2021

Chins 1x10xbw

Cykling 28 km.

Ekstra travlt på arbejdet med ekstra arbejde...

Sover ikke optimalt...skal passe på mit humør...og energi...

Coronatest igen (negativ).

 

Torsdag d. 13. maj 2021 - Kr. Himmelfart

Kajak: 15 km i selskab m L.

Fredag d. 14. maj 2021

Fridag - ahh - har virkelig brug for nogle dage til at koble af på.

Kajak: Roede en dejlig tur alen til Kongelunden - vejret perfekt stille til at ro denne vej i dag.

Distance: 17 km

Virkelig dejlig og forfriskende tur med et smil på læben og nyder det flotte lys over og i vandet samt fuglene.

Aften i sommerhuset

Lørdag d. 15. maj 2021

Gåtur med kæresten. Dejligt.

Kan mærke at jeg er lige på vippen til at udvikle stress..og meget af det foregår i ens eget lille hovede...

Vi var så heldige at blive inviteret til middag hos naboerne.

 

Søndag d. 16. maj 2021

Sovet og slappet af det meste af dagen.

Aftentur i kajak: Kalveboderne rundt - 10 km - nogen blæst.

Coreprogram: boldøv og yoga-del.

 

Mandag d. 17. maj 2021

Cykling 28 km

Onsdag d. 19. maj 2021

Cykling 30 km

 

Torsdag d. 20. maj 2021

Familien ude at spise sushi - i anledning af ældstesønnens fødselsdag for nogle dage siden. 12 år - hurrah - som tiden flyver, når man er i godt selskab.

Fredag d. 21. maj 2021

Cykling.

Cyklede med Lauge ind til Zoo, da han skulle der ind med klassen - og bl.a muge ud hos næsehornene.

Endte med selv at gå der ind, da jeg ikke har været derinde meget længe..og ikke har nået at se pandaerne samt flere andre nye tiltag..og nu havde både tid og gyldig coronatest.

Skulle egentlig have været videre til bjj-træning..men der kom vist alligevel træneraflysning - og så er det rart nogen gange at følge "impulsive indskydelser"..

Det var virkelig hyggeligt at tulle rundt derinde - helt efter egne ønsker - meget anderledes uden børn.

Fik også hilst på Lauge med fyldt trillebør med møg -  og nogle lærere, der fortalte, at han slet ikke var bange for at tage fat - og måske lugtede, da han bare havde stukket fingrene

i det parfumerede pulver, der skulle bruges til at berige næsehornenes omgivelser og nu var i fuld sving med dagens anden opgave.

 

Jeg nåede dertil et kort hyggevisit hos dyrlæge Carsten G, der var min specialevejleder - samt hos en af "køkkendrengene," der laver foder til dyrene.

Var der det meste af dagen - og kunne time det med at følges med Lauge på vejen også.

 

Pullups: 1x15xbw. 1x10xbw

 

Middag hos vennepar om aftenen. (K og Y)

 

Lørdag d. 22. maj 2021

I Sommerhuset.

Gåtur m. Th og x.

Bryde gulv op...i.en del af stuen (samt køkkenet skal laves og renoveres)

 

Søndag d. 23. maj 2021

Bryde mere gulv op.

Coreprogram:pilatesdel og yogadel.

 

Pinsemandag d. 24. maj 2021

Lægge gulv i stuedelen...det blev ganske fint - selvom vi ikke har prøvet det før...

Aftengåtur med en dukkert i havet.

 

Tirsdag d. 25. maj 2021

Cykling 27 km

Bjj no-gi: to timer. En times teknik m Y. En times rul.

Pullups: 1x12xbw

 

Onsdag d. 26. maj 2021

Cykling

 

Torsdag d. 27. maj 2021

Bjj no-gi med Fr.: 1 times teknik + 2x5 min rul

- da gerne ville hjem til aftenseminar om øreskylning hos hund.

Fredag d. 28. maj 2021

Cykling

 

Lørdag d. 29. maj 2021

Tilbragte en del af dagen på Ishøj strand, hvor Lauge spillede beach-håndboldstævne.

Thore og jeg nåede også at bade. Efterfølgende visit i Ejby hos min svigerinde og mine niecer.

Ren fætter-kusinelykke og leg og aftensmad i haven.

 

Søndag d. 30. maj 2021

Var på Hvidovre Strand med ungerne om formiddagen. Herefter cyklede vi videre til Brøndby og spiste en skøn is.

Cykling 26 km.

Nåede en lille kajaktur rundt om Øen samt ned til Fugleøen.

 

Mandag d. 31. maj 2021

Cykling.

Det er rigtig spændende på arbejde for tiden...der kommer en del ny medicin og viden.

Har i dag opstartet min første patient på det nye produkt mod gigt - "Librela," (Bedinvetmab ) - som jeg for nylig er blevet introduceret til. "Det er et 

 canint (hunde) monoklonalt antistof, som er målrettet nervevækstfaktor (NGF). Hæmningen af NGF-medieret cellesignalering har vist at give lindring af smerter forbundet med

osteoarthritis".

Det er jeg spændt på, at høre effekten af. Det er en ældre schæfer med en observant ejer, der er også er på forskellige andre tiltag. Kan det blive endnu bedre - og vi måske kan justere ned

på anden medicin, er det absolut værd at undersøge.

 

Dertil har jeg netop hørt om et nyt præparat "Stelfonta" mod mastcelletumorer - en særlig type kræftknude, der ofte sidder i huden og underhuden på dyr.

Jeg har netop fundet sådan en type knude hos en lille hund i fredags, der ikke er super velegnet til operation - så nu må vi se, om den er en kandidat til denne behandling.

Der skulle netop også blive forsket i præparatet på humansiden...bliver spændende, hvad det måske kan føre til...

 

Ja, det var så maj måneds log - let forsinket...

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 1. juni 2021

Har nok cyklet i løbet af ugen...

Min kollega er netop gået på barsel (igen) og i næste uge starter heldigvis en barselsvikar...

...

Lørdag d. 5. juni 2021

To runde fødselsdage.  Aftenen sluttede med festivitas og dans i Hellerup.

Søndag d. 6. juni 2021

Ingen planer - heldigvis ingen tømmermænd :-)

Cykling - måske en kajaktur?

 

Mandag d. 7. juni 2021

Cykling?

 

Tirsdag d. 8. juni 2021

Skole-hjemsamtale.

Derefter til andet møde/ samtale.

 

Onsdag d. 9. juni 2021

Cykling 28 km

Webinar om anæstesi. Dejligt hele tiden at få udbygget med et par nye detaljer og bekræftet andet.

Torsdag d. 10. juni 2021

Cykling 18 km

Kajak: 1 time og 45 min. Distance ca 14 km - fra Hvidovre Havn til broen ved Fisketorvet og retur...

 

Fredag d. 11. juni 2021

1. vaccination  mod corona. Havde en aftentid - hvor jeg kunne hygge mig over en time i køen.

Sjovt var det, at jeg faktisk endte med at blive vaccineret af en dyrlæge! Jeg havde et mundbind på med et "hundeansigt" - og fik derefter spurgt hvad min"vaccinatør" lavede til dagligt.

Hun underviste nu, men pga "lockdown" trængte til mere at lave lige nu - så havde nu vaccineret "over 3000 mennesker og 10.000 hunde".

Jeg mærkede det slet ikke - og har kun haft lidt ømhed i armen af "gener" efterfølgende.

 

Jeg var heldig at have chauffør med mig - og vi kørte direkte til sommerhuset efterfølgende...

 

Lørdag d. 12. juni 2021

Hjælpe lidt mere med gulv i køkkenet...

Et kortere visit af min moder og niece+ nevø.

Fik opsat min slackline og afprøvet den en smule.

 

Søndag d. 13. juni 2021

Praktiske ting...+ sætte mig ekstra ind i Stelfonta-behandling + prøve at slappe af....

Aftenbadetur på stranden :-)

Fik lige lavet en dum bevægelse i ryggen til sidst på dagen - træls!

 

Mandag d. 14. juni 2021

Pullup/chins: 10+10xbw

Cykling 30 km

Spændende dag på arbejdet. Har startet min patient op på Stelfonta-behandling. Bliver spændende at følge! Det lyder og virker lovende!

 

Tirsdag d. 15. juni 2021

Cykling 28 km

Travlt på arbejdet med udfordrende patienter..

Lidt rygøvelser til aften?

 

Onsdag d. 16. juni 2021

Cykling 28 km

Da jeg valgte at hjælpe min kollega med en "akut"-patient - røg muligheden for en rotur...suk ;-)

Godt jeg var på cykel og fik luft den vej.

 

Torsdag d. 17. juni 2021

Cykling 28 km

Pullups: 1x10xbw

 

Fredag d. 18. juni 2021

Hedebølge. Heldigvis fridag i dag!

Kajak: Fulgtes med E og L udenom øen ind til slusen. L er 76 år! E nok ca deromkring. Roede videre ind til København og nød sommerdagen på vandet.

Tid: ca 2 timer og 40 min i kajakken. Distance: 22 km?

 

Lørdag d. 19. juni 2021

Tidligt op med ungerne, da afgang lidt over 7 pga Lauge skulle spile håndbold i Jyllinge. Fine kampe.

Herefter besøgte vi min søster og svoger samt nevø og niece i Frederikssund - og var til "pool-party" - med naboens to små børn også.

Fik hjulpet med en del vasketøj sideløbende, da hun er hårdt spænt for med både stress, hjernerystelse og dårlig ryg...

Det varme vejr, børn og vand var en ren fest - og alle hyggede sig gevaldigt.

 

Søndag d. 20. juni 2021

Tog en tur til Køge.

Startede med frokost på stranden, da Lauge skulle spille beach håndbold om eftermiddagen - og vi lige ville se, bade og heppe..

Desværre kom vi lige før en kæmpe tordenbyge - så vi blev gennet væk og stævnet blev aflyst.

Tordenbyger går heldigvis hurtigt over - så fik spiste frokost et nyt sted - inden vi tullede lidt rundt i Køge - og efterfølgende tog til Trylleskoven.

Her gik vi en dejlig tur og nappede en skøn dukkert.

Cb - boldøvelser om aftenen.

 

Mandag d. 21. juni 2021

Cykling 28 km.

Pullups: 1x12

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 22. juni 2021

Kajakroning: 1 time og 15 min på vandet.

Nogen blæst. En tur ud til møllerne ved Avedøreværket  og Kalveboderne rundt.

Er en smule "stresset/påvirket" af uklarheder mht forskellige aspekter i livet...prøver at blive afklaret med og ændre nogen af tingene...

Cykling

 

Onsdag d. 23. juni 2021

Cykling.

Rolig Skt. Hans :-) Droppede flyveturen til Bloksbjerg ;-)

 

Torsdag d. 24. juni 2021

Kajakroning: 12 km i selskab med L. Ud langs Amager og nogle spurter til sidst med 30 dobbelttag - så pulsen også lige kom op et øjeblik ;-)

BJJ no-gi: to timer - inkl mange rullerunder af 5 min. Var helt rød i bæret efter træning...dejligt og hårdt...

 

Fredag d. 25. juni 2021

Chins 1x10xbw  - Gjorde pludselig ondt i ryggen bagefter - øv - selv om blev "løsnet" lidt af kæresten - var det lige tid til en ipren inden arbejde...

Cykling 28 km

Til sommerhuset efter arbejde..

 

Lørdag d. 26. juni 2021

Slackline, male vindue....

SUP-intro-tur

Fik nået en lille tur til stranden ved Stængehus og afprøve min SUP (stand up padleboard) - jeg fik i fødselsdagsgave tilbage i december.

Det gik overraskende hurtigt at pumpe den op med den medfølgende manuelle pumpe.

Vejret var faktisk lidt blæsende, så der var alligevel pæne bølger for en nybegynder at starte i... heldivis var vandtemperaturen lækker - og har lidt balance i kroppen og "vandføling" fra kajak, der kunne overføres...

Det gik rimeligt - og fik prøvet både stående og siddende...det virker da meget sjovt som "strandunderholdning" - og den kan pakkes ned i en rygsæk, så den er lettere at transportere med end en kajak...

(Kan dog slet ikke erstatte kajak - men sjovt suplement.)

Var inviteret til udendørs grill og fodbold med sommerhusnaboerne - hvilket jo blev temmelig fornøjeligt...

 

Søndag d. 27. juni 2021  

Cykling - lidt...

Vinduesvask af alle vinduer i sommerhuset og lidt andet praktisk...

Stranddukkert.

Cb pilates og yogadel.

 

Mandag d. 28. juni 2021

Cykling 20 km

Kajak: blæsevejr. 1 time og 40 min. Udenom øen til Sjællandsbroen, ind i alle de små havne, langs Valbyparken hjem i dejlige og store bølger..

 

Torsdag d. 1. juli 2021

Arbejde og direkte til træning:

Bjj: en times rul.

Bjj med gi: Stående nedtagninger med fokus på db. under..

Opdagede det først hjemme, men har fået dunket et hoved ind i mit øjenbryn  -havde en hævelse over v. øje, da jeg gik i bad - og det blev "rigtig pænt farverigt" næste morgen og trak længere ned til et "blåt øje".

 

Fredag d. 2. juli 2021

Fridag. Ah. Fik en dejlig rolig formiddag og pakket og gjort cykel klar til at tage af sted på en lille mini-cykeltur og bare nyde og koble helt fra.

Vejrudsigten lovede tørt eftermiddag/aften samt lørdag -så det var perfekt. Da jeg kun lidt senere en håbet endelig var pakket og klar til afgang lidt i halv fire støvregnede det så igen en lille smule, så regnjakken kom lige frem på vej til Å-marken station.

Det passede perfekt med toget - og jeg havde en dejlig tur i toget til Allerød station.

Her kørte jeg af for mig nye veje - og endte med at cykle gennem Hillerød Dyrehave og videre gennem landet til Nyrup Hegn, hvor teltning skulle være tilladt.

Nød friheden, den lune sommer, duften af kornmarker og skov og synet af blomster alle vegne.

Fandt et fint sted inde i skoven lidt væk fra vejen under nogle bøgetræer og ud til en lille lysning med et væltet træ og fik slået telt op havde en dejlig aften fyldt med fuglekvidr af den gode

slags. Heldigvis havde jeg husket myggesprayen.

Distance: 37 km

 

Lørdag d. 3. juli 2021

Cykeltur dag 2:

Ah, sov dejligt. Der kom vist en byge henad morgenstunden, men den kunne jeg vende mig om og sove fra, og vågnede til tørvejr, der blev til rigtig solskin efter lidt tid.

Morgenkaffekao og havregrød med mandler, kanelsukker, smør og nektarinstykker.

Var klar til afgang 9:50 og sukkede fornøjet videre nordpå.

Drejde ud mod kysten og kiggede på mange smukke og imponerende huse langs Strandvejen mellem Espergærd og Helsingør. Stranden ved Skotterup lige før Helsingør indbød til en

pause og en morgendukkert, selvom jeg kun havde cyklet 5 km. Vandet nærmest havblik og kun få andre på stranden. Tæppe, bog og badetøj blev hevet frem og det svalende vand nydt til

fulde.

Fulgte kysten til Helsingør og tullede en smule rundt i et par hyggelige små stræder med finurlige retrobutikker med kunst i kælderen m.m. Hørte lidt musik der strømmede ud fra flere

steder samt fra "garderpigerne", der kom marcherende med fløjter etc ude på gaderne. Købte en lun frikadelle hos slagteren og blev på venligste vis tilbudt at låne et toilet af en "med-

kunde", der boede lige i nærheden og lejede nogle lokaler ud. (Gad vide om jeg har virket meget "forsømt" med mit blå øje, min store læssede cykel og ærmeløse bluse?? ;-) )

I baggården var en lampeforretning med lampeskærme, jeg så også lige måtte se, da jeg lige jo havde fået fortalt om den, af den "flinke mand" -  at den var meget berømt og selveste

Mette Frederiksen havde været forbi, da hun for nylig også havde været i nabolaget ;-)

Vi nåede at sludre meget på den korte strækning ;-)

Rundede havnen på vej videre og kom ad bagvejen forbi Marienlyst og stadion, som jeg også havde nået at høre om, havde været helt fyldt med fodboldfans få dage inden.

 

Cyklede videre og endte næste stop  i Hornbæk Havn, hvor jeg provianterede en kold øl og en lækker bagersandwich m.m., fra en skøm bager jeg husker fra tidligere cykeltur (hvor jeg

mødte en gammel studiekammerat).

Der var "kunst på havnen" netop denne weekend og et ældre jazzband spillede og gav lidt ekstra liv til havnen. Dejligt sted at nyde en sen frokost. Der var også nogle spændende

kunstværker i blandt. Jeg snakkede lidt med en af kunstnerne - en kvinde, der sagde at hun først var begyndt at male (oliemalerier) for 12 år siden og nu var hun 82 år. Autodidakt.

Jeg synes, hun havde nogle smukke naturbilleder med fantastisk lys. Det er også godt at vide, at det aldrig er for sent at starte på nye hobbyer!

 

Benene var stadig gode og aftenen endnu ung - så besluttede at cykle helt til Asserbo og overnatte i sommerhuset blot med en lidt sen ankomst.

Fra Hornbæk Havn gik ruten - efter endnu en badetur i det skønne hav -  kortvarigt videre langs kysten, inden jeg drejede ind i landet over Græsted med et lille stop her. Fra Græsted videre

over Vejby og gennem Tisvilde til Tisvilde Strand og kigge lidt på havet her igen. Gennem Troldeskoven og Tisvilde Hegn.

Fik lokket kæresten til at møde mig ved Lille Kulgab til en aftendukkert (nu da fodboldkampen var slut m.m.), hvor vi nød en dejlig stund og en kop te og jordbær inden de sidste par km

hjem.

Distance: 63 km - så 100 km i alt lige præcis.

Det viste sig, nok at være en fin beslutning, for så slap jeg for at skulle slå telt ned og cykle i de gevaldige tordenskyller, der kom i  løbet af søndag formiddag.

 

Søndag d. 4. juli 2021

Diverse praktisk + afslapning...

 

Mandag d. 5. juli 2021

Cykling 28 km

 

Tirsdag d. 6. juli 2021

Cykling ca 30 km

Bjj no-gi: en times teknik + en times rul- Fokus på passing af guard med db. underhock + defense herimod til hhv. armbar og triangle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share