Tinapigens log!


Tinapigen
 Share

Recommended Posts

Tirsdag d. 11. maj

Squat

1x10x20

1x10x40

1x8x60

5x3x70 m. bælte

Dødløft

1x6x50 konventionelt

3x6x50 sumo - første gang jeg prøver sumo...fik lige lyst til at snuse til det. Fødderne placeret på ydersiden af ringene (eller herudfor). Kan mærke inderlårene bruges mere...ved endnu ikke, hvad jeg synes om sumo i forh. til konventionel - som lige nu føles lettere for mig - men kan skyldes det endnu er så ny en øvelse for mig.

1x6x50 konventionelt

Holder vægtene lavt, da jeg er lidt nervøs for min lænd og lige skal igang...

Leg extensions

4x8x25 1 minuts pauser

Leg curl

1x8x20 :smile: Styrken i baglårene føles også bedre.

1x6x20

2x12x15

Tidsforbrug hertil ca. 45 min.

Planken

1x4 minutter x mig PR

Overvejede om jeg skulle prøve 3x60-90 sek, men så gik det så godt, at jeg fortsatte ½ minut mere ad gangen... og tog det hele i et sæt...Fatter det ikke selv, husker ellers 2 min som meget hårdt...

Cykling 17 km med trailer

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Jeps, det var mig på bænken ved siden af. Det er altid godt med fælles træningsinteresser :smile: - og hvem ser på håret, når der er smukke, veltrænede kroppe :wink:

Tak for rosen :blush: Men, ja der var gode bænkpresvitaminer i luften i tsk den dag.

Uh nu bliver jeg helt forlegen hehe... :blush: Eller var det en hentydning til dit eget hår og din egen krop? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Uh nu bliver jeg helt forlegen hehe... :blush:

Nyd komplimenten, varm i kinderne eller ej :biggrin:

Onsdag d. 12. maj

Cykling med trailer 6 km i regn og blæst.

Torsdag d. 13. maj - Kr. himmelfart

Tog med min skønne lille familie op til Evolutionrace-banen ved Sjælsø.

Jeg startede med at slendre en tur gennem de nyudsprungne bøgetræer og jordbunden stadig dækket af anemoner sammen med Lauge, mens en vis herre afprøvede en masse løberunder af banen.

Fik selv meget lyst til at løbe igen, men er stadig lidt kylling mht mine knæ - da det har givet problemer, hver gang jeg prøver...men det er længe siden jeg har prøvet dog...

Lauge fandt omsider vejen til drømmeland :wub: Så jeg fik afprøvet nogle af "aktiviteterne".

Startede med reb-klatringen. Kom endelig helt op - i første forsøg - med vandrestøvler på. Så fremskridt siden sidst (over ½ år siden?). Måtte lige overbevise mig selv om, at jeg virkelig kunne, så tog den en ekstra gang efter en god pause. Det føles dog lidt utrygt at hænge så højt oppe uden "sikring" i form af reb og sele og være træt i armene, når ens rebklatringsteknik stadig er på begynderstadiet.

Næste udfordring blev "armgang i træstamme". Nåede næsten hen til elitemærket (-1-1½ m) i første forsøg, hvor fingrene gled fra hinanden og jeg faldt pludseligt ned. R. nåede slet ikke at gribe mig, men heldigvis var der blødt at falde, så jeg slog mig ikke - udover på min ørering (sport og smykker hører ikke sammen :nonono: -så kan jeg lære det)

2. forsøg kom jeg hele vejen til elitemærket (= hel stamme) - totalt fedt. :alright:

Det er vist nok Dennis aka Mushasi, der engang har anbefalet teknikken med at flette fingrene ovenover stammen og så "hoppe" frem (det havde vi måske aldrig selv funder frem til?)- og man (jeg) skal have let bøjede arme - ikke helt ned i strakt. Det er fingergrebet, hvor fingrene har det med at glide fra hinanden, der er største problem.

Fik gået boldbanen frem og tilbage med to tunge oliedunke (farmerwalk), der stod fremme. De var temmelig tunge. Er lidt usikker på hvilken vægt, men er ret sikker på de vejede mere end 25 kg hver. Måtte stille dem 2 gange på tilbageturen.

Lidt leg på balancebommene.

Armgang i reb.Fik gået armgang (sidelæns med halvbøjede arme hele vejen) langs hele rebets længde, inkl det sidste stykke opad. Igen længere end sidst. Pyha, det er hårdt. Har aldrig været helt god til det med armgang tidligere. Desværre var der efterfølgende et eller andet, der drillede i siden af nakken bagefter, så det forblev ved den ene gang.

Dette reb hænger også lidt for højt over jorden til det er rigtig fedt til min smag.

En enkelt trækketur med traktordækket frem og tilbage - baglæns - overvejede først at droppe det pga. "rebet/kæden" var gennemblødt og ulækker.

Travetur i skoven allesammen.

Aften: meget træt, så det blev ikke til så meget som egentlig ønsket...

Pullups

1x5xbw

5x4xbw+16

Øve L-sits/kateter på hjemmekreerede håndtag på klodser og op i skulderstand...5 forsøg - stadig meget på begynderstadiet...

Fat bar curls

3x6x24

1x10x16

1x8x16

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina

Tak for dine søde kommentarer. Er obs på at få puttet en træningsdate med dig ind - snarest. Måske du kan om formiddagen i næste uge?

Hey Sweet Tina, mine formiddage står jo i opgaveskrivningens tegn, desværre. Men ellers er der jo altid søndage, hvor vejret måske er godt til en rask gåtur ude i den friske luft i sommersolskinnet?

Tog med min skønne lille familie op til Evolutionrace-banen ved Sjælsø.

Lauge fandt omsider vejen til drømmeland :wub: Så jeg fik afprøvet nogle af "aktiviteterne".

Seeejt!!! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 14. maj 2010

I kajakklubben

Bænkpres

1x10x30

1x8x50

1x5x60

4x2x67,5 m.stop og udløft

(ret hårde i dag)

5x3x50 eksplosive

Dips

5x6xbw+10kg i bælte

Skrå db-pres

1x8x13,5

1x5x18,5

1x4x18,5

Push-ups

1x20

Kajakroning i to'er: ca. 5 km. Tiden ved at være sen... Blæste en del.

Lørdag d. 15. maj 2010

Pistols

1-2-3-4-5

Det blev ej til mere...

Havde ellers godt gang i køkkenet, da der skulle bages en masse lækkerier såsom blåbærmuffins og mandelbunde til søndag...

Søndag d. 16. maj 2010

Lauge fyldte 1 år - Hurra :cheer: :cheer: :cheer::wub:

Var tidligt oppe for at bage videre - og hygge med Lauge...

En frodig dag rent vejrmæssigt, så det var dejligt at kunne låne svigerfamiliens dejlige og store hus til at proppe gæster i :biggrin:

Hyglig dag!! - men lidt småt med søvnen for tiden...desværre...den lille mand er vendt tilbage til at vågne op og tjekke om alt nu også er som det skal være mange gange om natten igen - efter det lige var begyndt at gå lidt bedre...

Mandag d. 17. maj 2010

Chins

1x19xbw

2x5xbw+16 kg

5x2xbw+24 kg

KB renegade rows

5x6x16

Cykling 7 km

Aften:

Ringdips

1-2-3-4-5-4 x bw+12 kg

OAPU

1-2-3-4

Clean and press

1-2-3-4/3 (H/V)x16

Onsdag d. 19. maj 2010

Squat

1x10x30

1x10x50

1x8x60

4x5x70 :smile:

1x8x60

ss. med

Eksplosiv bænkpres

1x10x30

5x3x52,5

Kajakroning: 6 km i tracer - jævnt tempo, blæste en del - skønt vejr - endnu skønnere at kunne ro uden cockpitovertræk og kun i shorts og t-shirt :wub: :wub: :wub:

Cykling med trailer: 16 km

Ikke sovet ordentligt de sidste 3 nætter - en lille middagslur er ikke helt nok til at rette helt op...

Torsdag d. 20. maj 2010

Ah, i nat er det mig der har fået lov at sove igennem - skønt.

Pullups

1-2-3-4-5-6-7x bw+12 kg (den 7. skulle der virkelig trækkes igennem på)

Chinups

1-2-3-4-5-6-7x bw+12 kg

Ring rows med fødderne på bold

5x8 2H - de sidste reps svært at komme helt op - rows rows rows...ej min stærke side

KB milipres

2x5x16+16

2x6x16+16 - viking press

2x6x16+16 - clean and jerk

KB 2H swings/VO2-max

1x20x16

7x19x24 (30s/30s)

2x8x12 snatch...for at komme igang igen - især hænderne...

Cykling med trailer: 6 km

Hey Sweet Tina, mine formiddage står jo i opgaveskrivningens tegn, desværre. Men ellers er der jo altid søndage, hvor vejret måske er godt til en rask gåtur ude i den friske luft i sommersolskinnet?

Klart :biggrin:

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 22. maj

Babysvømning

Hjemmetræning in the awesome homegym

2H KB swings

2x30x16

1x20x24

1x15x32

Snatch

1x8+8x12

2x5+5x16

Ved ikke hvad der sker for mine hænder i snatch - min hud er mega sart...

Cleans

1x5+5+5+5x16 (skiftevis h/v)

2x5+5x16 (1x2x24 ej god teknik)

KB OH squat

3x10x2x12

Pistols

3-4-5-6

Glute ham raises

3x5-8xmig (holdt fast i anklerne)

DL

1x15x40 (kb)

3x3x(2x24) 2 kb's på "hegnspæl"/"fatbar" - virkede super - utroligt nok... (med lettere kg end alm. DL, hvilket er godt for min lidt svagelige lænd, tror jeg ...- dertil sværere greb => bedre grebsstyrke en dag forhåbentligt... ? )

1x8x(2x24)

KB squat

3x10x(2x16)

Lidt L-kateter+ "håndstand med hjælp" leg på håndtag...

Fik opfrisket minder fra rejse i Skotland som publikum ved udendørs sækkepibekonkurrence en stund...

Søndag d. 23. maj

Cykling 8 km

Til Middelaldermarked i Valbyparken - var bedre end forventet, så med endnu flere gode venner, børn og lækker picnickurv, kan det blive helt fornøjeligt...

(Lidt trist at høre, at Falkoneren havde mistet en falk en af de andre dage på, at den var blevet jaget væk af alle rågerne og ind i Valby, hvor den var fløjet ind i en glasfacade og sluttede sit liv der...)

Ringdips

2x4xbw

1-2-3xbw+16 kg

1-2-3xbw+16 kg

1x10xbw

OAPU

1-2-3

1-2-3

Brede push-ups på håndtag/"barer"

3x10xbw pause i bunden

1x15xbw pause både oppe og nede

Mandag d. 24. maj

Towel-Chins

1-2-3-4-5-6xbw

Pullups

1x16xbw 1 minuts pause

1x8xbw 1 minuts pause

1x6xbw

Tirsdag d. 25. maj

Cykling 7 km

1. arbsdag efter barsel.....

Onsdag d. 26. maj

2H KB SW (VO2max)

10x20x24 (30s/30s)

Pistols

1-2-3-4-5xbw

4x1xbw+12 kg

Glute ham raises

4x6

Cykling 7 km

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 28. maj 2010

Bænkpres m. stop

1x10x20

1x8x40

1x6x50

1x5x60

1x5x62,5

1x4x65

1x3x67,5

2x2x67,5

1x8x60

Havde lyst til at gå på 70 samt tage en ekstra rep i flere af sættene, men turde ikke, da jeg trænede alene (og var lidt træt) :nonono:

Squat

1x10x20

1x8x40

1x8x50

1x5x60

1x3x70

4x3x72,5

Leg curls

1x10x15

3x6x20

ss med

Leg extensions

4x10x20

Incline db press

1x10x13,5

1x10x15

1x6x20

1x5x20

(Fødderne fri)

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 29. maj

Baby-svømning

Chins

2x5xbw

2x5xbw+16 kg

2x3xbw+24 kg

6x1xbw+32 kg

Det var hvad energien rakte til - men havde også ekstraordinært fået kært besøg fra Jylland - og brugt en hel del tid på at operere dårlige tænder ud på min mors stakkels hund - så hun nu forhåbentligt kan smile og være glad og tilpas igen :smile:

mandag d. 31. maj

Ringdips

1x1xbw

1-2-3-4-5-6-7xbw+12 kg den (7. i sidste sæt ej pæn)

OAPU

1-2-3-4

1-2-3

KB clean and press

1x5x16 en-hånds

3x4x16+16 en i hver hånd

Øve lidt L-levers og op i "skulderstand" på barer - det er ikke let - både balance eller styrkemæssigt - kom helt op en enkelt gang, men væltede så bagøver :nonono:

Brede push-ups på barer

3x10xbw pause i bunden, eksplosive.

Cykling ca 10 km - mest med trailer

Hmmm... håber at kunne holde et vist træningsniveau nu "arbejdslivet" er startet igen oveni alt det andet...

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 2. juni 2010

Morgen:

Pistols

1-2-3-4-5-6

Aften:

Towelchins

1-2-3-4-5-6xbw (hænderne gled på 6. rep)

Pullups

1x17xbw 1 min's pause

1x7xbw 1 min's pause

1x6xbw Det er hårdt med "korte" pauser...går helt død...men så er det jo godt at træne det af og til...

Ring rows

3x8xbw pause oppe

Fat bar kb DL

3x5x(2x24)Egentlig for lette, men gad ikke skifte kb's eller reppe mange :blush:

Cykling 7 km

Fredag d. 4. juni 2010

Kajakklubben

Bænkpres med stop

1x10x30

1x8x50

1x5x60

1x5x65 sidste rep svær

1x4x65

1x2x70 Fik selskab i klubben af E. der havde læseferie fra 1. G -og han kunne heldigvis overtales til at spotte et par sæt.

1x2x70

1x2x70 En snert hjælp på 2.

ss med

Squat

1x10x30

1x8x50

1x8x60

2x5x70

3x3x75

Bænkpres-eksplosive

4x3x50

Ro-tur samt entringsøvelser

Vejret fantastisk - totalt lækkert at have fri på :4thumbup:

Tog min kap-båd og roede ud til Sandøen, hvor der var lidt bølgegang. Tog årets første dukkert og øvede entringsøvelser.

Det skal der øves noget mere af - for desværre var jeg noget rusten - og kom kun rigtigt op 1-2 gange, men svuppede i til den ene eller anden side - når benene skulle på plads i båden - øv. (Selvom den er svær med høj kant - og det er længe siden sidst)

Roede nogle gange frem og tilbage i sidebølger m.v - det hjalp allerede lidt på balancen - men til sidst blev det for koldt at "lege" mere i vandet.

Må hellere lige få finpudset teknikken i en lettere båd - og så prøve igen.

Roede ned til Fugleøen - og så tilbage endnu en tur rundt om Sandøen i selskab med min kæreste og en af hans kollegaer, der lige var ude at prøve - inden de skulle "videre" i dagens program.

Distance ca. 9-10 km

Det er bare skønt at være på vandet og nyde vejret!!!

Cykling 12 km?

(Samt noget cykling de andre dage.)

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 5. juni

Var i skoven meget af dagen til 30-års fødselsdag i det grønne :4thumbup:

Mega hygligt med masser af tumlinger, hunde og "voksne" børn i skøn forening - tilsat diverse sunde lækkerier til ganen, snobrød med pølser m.v.

Om formiddagen fik jeg måske en mindre hjerneblødning....? Den resulterede i, at jeg ret impulsivt og lige i sidste øjeblik - fik tilmeldt mig RAW-stævnet i styrkeløft: Nordland cup (om 2 uger).

Er ikke helt i form endnu, er lige startet op på arbejde igen og skal lige vænne mig til det, er "alene-mor" hele næste uge, har slet ikke trænet dødløft, så det bliver bare helt for sjov og på dagsformen... :nonono::devil:

Søndag d. 6. juni

Pullups

1x10xbw

1x6xbw+12 kg

1x4xbw+16 kg

1x2xbw+24 kg

1x1xbw+26 kg - ej i flotteste stil. Hurra for Lauges 2 kg baby-kb der er god som "ekstra vægt"

1x5xbw+16 kg

Chins

1x2xbw+24 kg

1x1xbw+32 kg

1x5xbw+18 kg

I kajakklubben:

Ro-tur: ca. 5 km i tracer med entringsøvelser - ingen problemer!

Nogle små, korte spurter.

Var med R ude at "lufte" D, der har roet for MANGE, MANGE år siden - og alligevel kunne denne kæmpe gut klare at komme op i sin kajak i 1. hug - virkelig flot!

Supported rows

1x10x50

3x8x52,5 enkelte ej helt op

Squat

1x10x30

1x10x50

1x3x70

1x1x80

1x1x85 ØV, kom lidt frem og hænge i ryggen... men kom op

1x6x60

(på bare fødder, uden bælte)

Bænkpres

1x10x30

1x6x50

1x4x57,5 med udløft herfra

1x3x62,5

1x3x62,5 superflotte løft med god fart

1x3x62,5 udmærkede

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina

Den resulterede i, at jeg ret impulsivt og lige i sidste øjeblik - fik tilmeldt mig RAW-stævnet i styrkeløft: Nordland cup (om 2 uger).

Hey sweet Tina! Du har min fulde opbakning. Jeg glæder mig til dit fantastiske selskab! :w00t:

barskt med Nordland Cup. Bliver det så en Barbaric Bitch Battle med dig og femina ? Ligger i ikke i samme vægtklasse ?

Prehn! Det er jo jeres overall seje tøs smiley-hug002.gif i HSF, der er tale om her! :w00t:

Det ville jo blot være kæmpe hyggeligt, hvis vi skal i samme vægtklasse! :w00t: Men nu passer I altså godt på hende i klubben, nu da hun er back in the game! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Prehn! Det er jo jeres overall seje tøs Posted Image i HSF, der er tale om her! :w00t:

Det ville jo blot være kæmpe hyggeligt, hvis vi skal i samme vægtklasse! :w00t: Men nu passer I altså godt på hende i klubben, nu da hun er back in the game! :devil:

det bliver en Barbaric Bitch Battle af hidtil usete dimensioner til Nordland. Har jeg selv løftet færdigt inden det finder sted, skal jeg nok levere en massiv opbakning til Tina, og et HÅRDT, KVÆLENDE, UUDHOLDELIGT psykisk pres på hendes konkurrenter

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

det bliver en Barbaric Bitch Battle af hidtil usete dimensioner til Nordland. Har jeg selv løftet færdigt inden det finder sted, skal jeg nok levere en massiv opbakning til Tina, og et HÅRDT, KVÆLENDE, UUDHOLDELIGT psykisk pres på hendes konkurrenter

HEY PREHN :bigsmile:

Klart det bliver a "Barbaric Battle" af hidtil usete dimensioner :devil:

Håber selvfølgelig på, at du har løftet, så du er klar til den beskrevne support :laugh: Det lyder jo helt fantastisk, JA TAK :biggrin:

Jeg stiller op i -67,5 kg-klassen (tror faktisk det er to? klasser over Cornelias) - og jeg er nu gået igang med at spise, spise og spise - så jeg kan fylde klassen (næsten?)ud - muskler/fedtdepoter alt der kan gi' lidt ekstra energi og power :wink: (så må vi indhente det træningsmæssige efterfølgende)

Satser på at komme forbi HSF på fredag - så det kan være vi ses til en omgang barsk træning der?

Link to comment
Share on other sites

Jeg stiller op i -67,5 kg-klassen (tror faktisk det er to? klasser over Cornelias) - og jeg er nu gået igang med at spise, spise og spise - så jeg kan fylde klassen (næsten?)ud - muskler/fedtdepoter alt der kan gi' lidt ekstra energi og power :wink: (så må vi indhente det træningsmæssige efterfølgende)

så må Cornelia til at spise lidt, så i kan være i samme vægtklasse.

Satser på at komme forbi HSF på fredag - så det kan være vi ses til en omgang barsk træning der?

så skal du være tidligt på den. Som et led i mine stævneforberedelser, skal jeg til Copenhell festivallen fredag og lørdag, så den står på tidlig træning begge dage.

Link to comment
Share on other sites

Hey sweet Tina! Du har min fulde opbakning. Jeg glæder mig til dit fantastiske selskab! :w00t:

Det ville jo blot være kæmpe hyggeligt, hvis vi skal i samme vægtklasse! :w00t:

Kære Cornelia!!!

Hvor skønt med hilsen :smile:

TAK TAK TAK :wub: og i lige måde!!

Det skal nok blive et fornøjeligt og tought stævne :weight_lift:

Tirsdag d. 8. juni 2010

Ringdips

4x8xbw

3x2xbw+12 kg

ss med

Pistols

1-2-3-4 x bw

3x1xbw+12 kg forholdsvis "let"

3x1xbw+16 kg

OAPU

1-1-2-2-3-3

Swiss ball hamstring curls

4x10 2 sæt m. armene på brystet

ss med

Brede eksplosive push-ups på barer

4x10 pause nede

KB military press

3x1x16+16

KB 2H SW

5x20x24 (30 s/30 s)

Link to comment
Share on other sites

så må Cornelia til at spise lidt, så i kan være i samme vægtklasse.

så skal du være tidligt på den. Som et led i mine stævneforberedelser, skal jeg til Copenhell festivallen fredag og lørdag, så den står på tidlig træning begge dage.

Hvad er tidligt? (Har fri fredag, så det kunne måske godt lade sig gøre...?)

Stævneforberedelser er jo vigtige :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

jeg vil gætte på Sune, Thomas og jeg træner ved 13 tiden, men det er ikke fastlagt endnu. Jeg kan da PMe dig for nærmere tidspunkt, hvis det er

Meget gerne! (Tidligere vil heller ikke gøre mig noget :smile:)

Onsdag d. 9. juni

Morgen:

Chins

1x15xbw

Towelchins

4x2xbw glat håndklæde...

1x10xbw meget bedre fatning

Aften:

Fat bar DL med KB

1x6x(2x24)

3x3x(2x32)

1x1x(2x40)

Fat bar curls

2x8x24

1x5x24

Ring rows

3x8xmig pause oppe

Ikke den vildeste træning, da lidt flad i betrækket... vækket lidt i 5 af en morgenfrisk trold, der absolut ikke kunne overbevises om, at det stadig var nat og sovetid (som sædvanlig :tongue: ), arb. til 16:30 og så "alt det praktiske"

oveni at "hygge og være på" med Lauge. Han er heldigvis topcharmerende og ved at blive en kæk spilopmager - så man morer sig og smelter indeni samtidig :wub:

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina
det bliver en Barbaric Bitch Battle af hidtil usete dimensioner til Nordland. Har jeg selv løftet færdigt inden det finder sted, skal jeg nok levere en massiv opbakning til Tina, og et HÅRDT, KVÆLENDE, UUDHOLDELIGT psykisk pres på hendes konkurrenter

Nu tjekker jeg om du holder, hvad du lover! :newtongue: Yeah. Held og lykke med dig også, ibPrehn!

Klart det bliver a "Barbaric Battle" af hidtil usete dimensioner :devil:

Nemlig ja, masser af BB af dimensioner :4flex:

Håber selvfølgelig på, at du har løftet, så du er klar til den beskrevne support :laugh: Det lyder jo helt fantastisk, JA TAK :biggrin:

Yeah! :chopper:

Jeg stiller op i -67,5 kg-klassen (tror faktisk det er to? klasser over Cornelias)

Jeg er allerede blevet en STUR STUR STUR madame tæt på 60 - så måske jeg rammer samme vægtklasse? :biggrin:

så må Cornelia til at spise lidt, så i kan være i samme vægtklasse.

I am on it :laugh: Har også kværnet en pose kanelgifler i dag og jeg skal nok nå op i 67,5 kg klassen, hvis jeg fortsætter lidt endnu........... :4whistling:

Det skal nok blive et fornøjeligt og tought stævne :weight_lift:

Tak og ja, det bliver et tough & fun stævne - I am sure of it! :yahoo: ........... og jeg glæder mig til at hygge og spise pølser efter indvejningen.

Det kan være, at Lauge (som nu er fyldt et år) vil lære mig nogle seje opvarmnings tricks med sin 2 kg kettlebell?smiley-hug011.gif

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d.10. juni

Var til aftenseminar og "træne hovedet" :4smartass:

Blev opdateret samt fik repeteret lidt nyt og gammelt om anæstesi (bedøvelse) af selveste Carsten Grøndahl, dyrlægen fra Zoo (en af mine specialevejledere :4thumbup:)

Han er en suveræn foredragsholder - og udover at det var fagligt godt - er det jo altid hygligt at snakke med kollegaer.

Var først hjemme kl. 23 - så det blev en lang dag.

Fredag d.11. juni

Cykling 13-14 km

Træning i HSF

Teamede op med hele to Prehn'er - så det var jo fint selskab

:bigsmile:

Og nåede heldigvis en lur inden træning efter at have afleveret Lauge godt i vuggestuen, som han heldigvis er ved at falde til i nu.

Squat

1x10x20 Med knækogere på (og dødløftsutter)

1x10x40

1x8x50

1x6x60

1x3x70 m. bælte herfra

1x1x80 m. signal - fint

1x1x90 m. signal - rimelig tungt, men ok stil. PR i "nyere tid"

2x1x80 m. signal

2x2x70

(Husk at strække knæene)

- hul 5 til stativet

(bæltet i "yderste, løse position")

Bænkpres

1x10x20

1x10x40

1x5x50

1x4x60 m. bælte

1x1x70 m. signal m. bælte, håndledsbind

1x1x75 ditto

0x1x80 Fik lagt den alt for langt op mod brystet...noget værre rod -prøvede slet ikke at presse den... :rolleyes:

0x1x80 Faldt vist sammen i opspændet...totalt latterligt... :annoyed:

Var vist blevet for træt i hovedet/ufokuseret? Var ellers ikke "nervøs" for vægten - nåh, måske en anden god dag...

1x1x65 u. bælte, u. håndledsbind

1x1x65 ditto - måske det er bedre, at gøre som jeg "plejer"

1x1x70 udmærket...

Følte det var nok bp for nu.

Glemte at tjekke højden i ER-stativet - tror det plejer at være hul 9, og 5 for sikkerhedsbøjlen - men det må jeg jo lige undersøge senere/til stævnet.

Yngste Prehn viste ellers en meget fin bænkform, så håber at have absorberet nogle af de gode vibs til senere brug :biggrin:

DL-konventionel

1x5x50 m. bælte på alle

1x2x60

1x1x70 m. signal - let

3x1x80 omvendt greb - mest for øvelsens skyld - rimelig let

Havde lige brug for at prøve følelsen af DL med tynd stang...og få en ca. idé om styrkeniveauet...

Dips

2x10xbw

Udmærket træning trods alt - så står den på deload den næste uges tid - og håber på, at der er lidt at deloade fra :laugh:

Er jo kun lige kommet nogenlunde "rigtigt igang" - med nogle af øvelserne.

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Jeg er godt nok imponeret over, at du lige tager en hurtig beslutning om at stille op til Nordland og så lige skal nå at peake og deloade på et par uger :w00t:

Det ser jo ellers rigtig godt ud med styrken. Jeg troede slet ikke du squattede 90 kg, men måske har jeg ikke fulgt helt godt nok med :smile: Og bænken... gider jeg næsten ikke kommentere :nonono::tongue: Det er bare stærkt :devil:

Held og lykke med konkurrencen :superman:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 13. juni

I Zoo og hilse på en masse dyr sammen med Lauge m.fl.

Skægt!

Da han faldt i søvn til sidst endte jeg med at gå hjem derfra og få lidt frisk luft og nyde eftermiddagen.

Desværre var det åbenbart lidt hård kost for knæene oveni ben-træningen fra fredag - for knæet var lidt hævet om aftenen - og jeg havde ondt i det mandag morgen - øv.!

Heldigvis var det ikke hævet mandag og det blev bedre efter lidt tid...

Var ret flad lørdag og søndag aften, så det blev bare til

Pullups

3-5-8xbw

3x3xbw+12 kg

Chinups

3x3xbw+16 kg

Mandag d. 14. juni

Træning i HSF (Deload)

En hurtig aftentræning. Troede det skulle være alene - men var heldig at have selskab af Hr. Prehn endnu engang.

Squat

1x10x20

1x8x40

6x3x55

BP

1x10x20

1x8x40

6x3x52,5

DL

6x1x50

Leg curl

3x10x10

ss med

Incline db press

3x6x16

Cykling ca. 14 km

Jeg er godt nok imponeret over, at du lige tager en hurtig beslutning om at stille op til Nordland og så lige skal nå at peake og deloade på et par uger :w00t:

Det ser jo ellers rigtig godt ud med styrken. Jeg troede slet ikke du squattede 90 kg, men måske har jeg ikke fulgt helt godt nok med :smile: Og bænken... gider jeg næsten ikke kommentere :nonono::tongue: Det er bare stærkt :devil:

Held og lykke med konkurrencen :superman:

Hej Marianne :smile:

Hvor hygligt med en hilsen fra dig!

Mange tak!

Ja, nu er skridtet taget og tilmeldingen gået igennem - nu tager vi dagen som den kommer...

Har egentlig længe godt kunne tænke mig at prøve dette raw-stævne!

Egentlig er jeg jo ikke helt i form til det endnu - men der er længe til det næste - og så passede det nogenlunde ind i alle de andre aftaler...

- og så jeg kan lige få afprøvet om styrkeløft-konkurrencer stadig er noget for mig - samt besøge min mor, (der "blev jyde" for en del år siden) ved samme lejlighed :smile:

Jeg vidste heller ikke, at jeg squattede 90 kg (har også kun prøvet det den ene gang - og starter lavere på lørdag).

Mit h.knæ kan desværre ikke tåle, det jeg gerne vil have det til!

Efter bl.a. en temmelig alvorlig trafik-ulykke i sommeren 2003, efterfølgende korsbånds-operation i 2007, og derefter kikkert-undersøgelse i 2008 og graviditet i 2008-2009 - er knæet aldrig blevet rigtig godt...og brokker sig ofte først "forsinket". Så træningen med ben er altid noget med at mærke godt efter - og gå lidt tilbage, når det brokker sig.

Det er dog irriterende aldrig at kunne træne igennem med ben-træningen...

Din styrke fejler altså heller ingenting! :superman:

Skal vi prøve at finde en tid til "tøse-MOL-middag" igen?

KH

Tina

Link to comment
Share on other sites

Din styrke fejler altså heller ingenting! :superman:

Tak :smile:

Skal vi prøve at finde en tid til "tøse-MOL-middag" igen?

KH

Tina

Ja, lad os det. Det er vist min tur til noget initiativ der :smile: Du hører nærmere :smile:

Glæder mig til at høre nyt fra NORDLAND? Er det gået godt?

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 16. juni

Har haft nogle lange, hårde og sene dage på arb., var mega træt, har sovet lidt lidt og stået meget, hvilket kan mærkes i knæet, så det blev bare til:

Ringdips

1-2-3xbw

1-2-3xbw

ss med

Pistols

1-2-3

1-2-3

Pullups

3x5xbw

Cykling 4 km

(+ lidt cykling de andre dage)

Lørdag d. 19. juni

Fik pakket Lauge, mig selv og Cornelia i bilen fredag og tøffede glade afsted - den lange vej til Jylland, Bjerring/Bjerringbro, hvor vi overnattede med fuld forplejning hos min kære mutti :4thumbup:

Lauge var eksemplarisk at falde hurtigt og nemt i søvn - og lod være med at vågne alt for mange gange i nattens løb, så var "rimelig" udhvilet, da bettemanden og jeg stod op 5.15 for at spise morgenmad.

Mit h.knæ tillod sig at sende latterlige smerteimpulser afsted (ca. fra bruskområdet under patella...(?)) - som kunne mærkes en hel del, så det var lidt med en "nu må vi se hvordan det går, og hvorfor lige idag"-holdning vi startede op på.

Dertil viste det sig at Lauge var blevet småsyg med feber (38,4).

Heldigvis var han ikke synderlig "påvirket" af det. Han spiste morgenmad med god appetit, legede på livet løs og udforskede alt med en vældig nysgerrighed, inden han fik sin nok allersidste ammetår, og blev overladt til sjov og ballade i mormors søde og kyndige selskab.

Afsted med mig og Cornelia lidt i 8 - kurs mod Århus!

NORDLAND CUP 2010

Indvejning ca. kl. 9: vægt: 60,55 kg - (overraskende lav, havde forventet 1-2 kg højere, aftenvægt på omkring 63, +havde spist morgenmad)

Fik lige justeret og afprøvet hulhøjde (Sune var sød at hjælpe, da der ikke var kommet andre fra klubben endnu):

squat: hul 10

bænkpres: hul 7, sikkerhedsbøjle hul 5, udløft ja tak.

Så var det bare at tulle rundt, småspise og drikke lidt mere og vente til det blev tid til at starte opvarmningen...

Fik klædt om med og hilst på de andre gæve kvinder - supersøde - og der var en dejlig afslappet stemning.

Opvarmning squat: startede ca. 10.30. En gåtur, ca: 2x10x20, 1x8x30, 1x6x40, 1x3x50, 1x1x60, 1x1x70 - med bælte, knækogere -samt signal på de 2 sidste.

Knæet brokkede sig ikke mere :smile:

Stævnestart kl 11.

SQUAT

1x1x80 Godkendt 3-0

1x1x90 Godkendt 3-0

1x1x100 Godkendt 3-0 PR RAW

Ventetid...

Opvarmning bænkpres: ca. 2x10x20. 1x6x30, 1x4x40, 1x3x50, 1x1x60, 1x1x65, 1x1x60 da der lige blev lagt 10 mins pause ekstra ind.

BÆNKPRES

1x1x70 Godkendt 3-0

1x1x75 Godkendt 3-0

1x1x80 Godkendt 3-0

(tidligere træningsPR for to år siden er vist 87,5)

Ventetid...

Opvarmning dødløft: ca. 1x6x50, 1x3x50, 2x1x60, 1x1x70, 1x1x80

Med bælte.

Anede ikke hvor mit DL-styrkeniveau ligger på, har kun løftet 80 et par enkelte gange "for nylig" og ellers næsten ikke trænet DL...

Fik drukket en masse vand + en enkelt kop kaffe under stævnet - og spist lidt mere...

DØDLØFT (konventionelt)

1x1x90 Godkendt 3-0

1x1x105 Godkendt 3-0

1x1x120 Godkendt 3-0

Sidste løft blev bestemt udfra at gå efter at vinde kvindeklassen på wilkspoint...

Total: 300

Wilkspoint: 331,890

Det lykkedes :devil::biggrin:

Det blev til guld i -67,5 samt kvindeklassen - og tror vist nok også ny uofficel, udstyrsfri, DSF (nordland) rekord i bænkpres (den gamle på 65 kg)

Alt med hvide flag/lamper.

Så alt i alt et meget tilfredsstillende stævne! - startede let ud - men nåede ca. op på forventet/håbet.

Vil dertil lige sige TUSIND TAK for super god opbakning og coaching under stævnet af mine kære klubkammerater!

Og en særlig tak til Don Prehn for at holde super styr på sedler og timingen af opvarmningen - og humøret m.m. og til MagtPrehn for rådet om at være "hård i kroppen" og for at psyche mine modstandere :laugh:

Satser på at smide et par videoer af nogle af løftene op snarest...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share