Tinapigens log!


Tinapigen
 Share

Recommended Posts

Onsdag d. 5. januar 2011

Chins

1x9xbw fingerpullups

1x9xbw fat bar monkeygrip

3x3xbw+24 kg chins

ss med

Pushups

6-8 "side to side", brede

1x15 m. elastik om ryggen til modstand

1x10 smalle på bar, explosive

1x8 side-op-ned-side

1x10 smalle med hop

1x10x brede på baar, explosivt op, dybe

Fat bar DL

1x6x48

1x8x48

1x10x48

1x8x48 grebet begynder at glippe her

ss med

KB curls

3x8x12

Fredag d. 7. januar 2011

Træning i kajakklubben

Kajak-Ergometer

2 km - ca 12 min. Langsomt -> hurtigere.

Cykling: med stående intervaller - ca 6 min

Squat

1x10x30

1x8x50

4x5x60

Bulgarian split squat

3x8x20

Back+side extensions

3x12+12+12xbw

Hamstring curls på swiss ball

1x8xdb.leg

2x6xsingle leg

Udstrækning

Træningsglæden ved at vende tilbage :4thumbup:

Babysvømning

Lørdag d. 8. januar 2011

Fik uventet mulighed for at tage "ud" - Hyggede med lækker, lækker middag hos veninde, irish coffee inden vi endte med at "tanze" en masse nærmest non-stop til 80'er musik -

da bandet gik af skiftede stilen lidt, så slutnummeret jeg dansede til var "Highway to Hell" :devil: Et efterhånden ret velkendt nummer :tongue:

Tre timers søvn og så var Lauge "min"... :crazy::wub:

Søndag d. 9. januar 2011

Pullups

1x8xbw fingerpullups

1x2+2+2+2 cirkel h/v/h/v

1x8xbw til bryst

2x1-2-3-4xbw+12 kg

KB renegade rows

3x8x16

Ring dips

2x1-2-3-4xbw+12 kg

1x12xbw all out

Brede bar push-ups

3x10xbw

Tirsdag d. 11. januar 2011

Hand stand push-ups på bar

5 sæt af 2-3 stk -

Filmede et par sæt til at se mig selv...der er meget at arb. med teknisk endnu...

Svajer alt for meget!!!

ØV:

Opspænd a la "musashi" dvs. sammenpressede knæ, baller, fødder/ankler, spænd i maven...

Ingen krum/svaj i ryggen

Mærk om du står lige over hænderne

Ryk tættere på væggen

Pres lige op i stedet for lige frem

(en lille smule dybere ned endnu - og lidt hurtigere)

Pistols

1-2-3-4-5-6-5-4-3-2-1 på hvert ben x mig

Glute ham raises

4x10xmig

One arm kb mili press

4x3+3x16

Elastik lateral raises

3x10

KB front squat

4x10x24

Onsdag d. 12. januar 2011

ERFA-møde om antibiotika-politik...

Fredag d. 14. januar 2011

Træning i kajakklubben

I kanoninspirerende og hygsomt selskab af selveste Femina :devil:

Hun er blevet djævelsk stærk og tough (selvom hun måske ikke selv synes det)

Ergo-meter-kajakroning

ca. 2500 m - et kvarterstid

Squat

1x10x30

1x8x50

1x8x60

1x6x70 kunne jo lige så godt følges med Cornelia

4x3x75 dog ej repmæssigt - nøjedes med 3'ere

Bulgarian split squat

1x8x10+10

1x8x12+12

2x6x13,5+13,5 (som nok er 14,5)

Hamstring curls på swissball

1x8x db.leg

2x8x single leg

ss med

Back extensions

3x12

Dips - almindelige

1x25xbw bedre end forventet :smile:

3x8xbw+10 kg

Bænkpres

1x10x30

1x8x50

4x8x55 lige akkurat

Ergometerteknikretning af Lisa - fik lige lidt at arbejde med...superlækkert

TRÆK ind langs båden

Armen ud i godt 90 graders vinkel og godt ud og frem

(obs på vinkel og skulder for at undgå skader i skulderen)

Roter og stik bladet i lidt længere fremme

Stød lidt mere med øverste arm (ej lægge låg på)

- og så kan der arbejdes videre derefter :tongue:

500 m roning + det løse

Skøn stille og rolig træning.

Derefter babysvømning

edit: fandt lige en træningslap fra 7/1 :wink:

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 11. januar 2011

Hand stand push-ups på bar

5 sæt af 2-3 stk -

Filmede et par sæt til at se mig selv...der er meget at arb. med teknisk endnu...

Svajer alt for meget!!!

ØV:

Opspænd a la "musashi" dvs. sammenpressede knæ, baller, fødder/ankler, spænd i maven...

Ingen krum/svaj i ryggen

Mærk om du står lige over hænderne

Ryk tættere på væggen

Pres lige op i stedet for lige frem

(en lille smule dybere ned endnu - og lidt hurtigere)

På bar - er det single bar eller parallel?

Hvis du bruger væggen kan det være et en ide at have maven mod væggen (hvis ikke du allerede har), så bliver det teknisk meget pænere omend meget hårdere :smile: Du kan selv eksperimentere med viklen i hoften kontra hvor meget lige over hænderne torso står.

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 16. januar 2011

I svømmehallen med Rolf, Lauge og anden småbørnsfamilie om formiddagen (nåede selv hele 300 m svømning udover leg).

Eftermiddagen gik på Zoologisk museum - det er mange år siden, jeg sidst har været der selv, men det var superfedt. Lauge løb rundt i næsten 2 timer - kun oppe at sidde kortvarigt på fars og onkels skuldre af og til. Rundt og klappe isbjørne, bævere, mærke vildsvinets tænder og klove, begejstret se på aber og meget andet - og selvfølgelig stikke af ind under og igennem passager ej beregnet for voksne folk... :tongue: Nogle af dyrene var lidt store og brølede lidt uhyggeligt i de mørke kulisser. Så var der var mere trygt oppe på fars arm.

Det er meget imponerende, så mange dyr han har fuldstændig styr på og kan kende inkl. hvad de siger.

Tænk at døde, udstoppede dyr kan gøre så stor lykke :laugh:

Aften:

Har desværre lige mistet mine noteseddel - men ca.

HSPU

2 sæt som jeg plejer på bar, helt ind til væggen

2 sæt med vinklet barer - dvs barer rykket lidt ind mod maven

Nogle sæt på knoerne, startende på hovedet placeret på bøger+tæppe - negative, dvs nedefra og op...

Ca 8-10 sæt alt i alt af 1-3 stk - endte med at synes, intet af det fungerede særlig godt, og tænke om det overhovedet er muligt for mig, at lære, da opspændet ikke blev en tand bedre på nogen af måderne...at det bare føles fysisk umuligt...men prøver nu nok igen om nogle dage alligevel...

KB military press

13+13+7+7+6+6x12 skiftevis v. og h. uden pause

Fat bar træk til hage

1x5x33+1x5x24+1x10x16

Pullups

3x5xbw+12 kg

2x6xbw+12 kg chins

Tugged lever pullups i ringe

3x3

Ring rows

1x10

1x8

Fat bar curls

1x5x24+1x8x16+1x10x12

Fat bar reverse curls

1x10x16+1x15x12

Fik målt guns bagefter: 32 cm omkring venstre, 31 cm omkring højre. Højre biceps er dog stærkest.

På bar - er det single bar eller parallel?

Hvis du bruger væggen kan det være et en ide at have maven mod væggen (hvis ikke du allerede har), så bliver det teknisk meget pænere omend meget hårdere :smile: Du kan selv eksperimentere med viklen i hoften kontra hvor meget lige over hænderne torso står.

Hej, og mange TAK for input :smile:

Det er på to bar'er - har hidtil været placeret parallelt lidt bredere end skulderbredde. De to håndtag er placeret på nogle smalle træklodser på 17 cm...

Det fungere bare heller ikke optimalt - desværre. Har prøvet her sidste træning både at rykke dem lidt fremad, vinklet i forhold til skuldrene - og helt tæt op langs væggen, men synes heller ikke rigtig det virker...

Det er ikke rigtig muligt med maven mod væggen, da der så ikke er plads til at komme op/ jeg ikke kan gå ind som da jeg prøvede på knoerne...men har dog ikke afprøvet dette..

Må lige eksperimentere lidt mere...ville så gerne lære det..men det er hårdere ikke at kunne justere ordentligt i håndleddene og min krop laver bare en ordentlig bue i ryggen... og går stadig megadød, når hovedet nærmer sig jorden - stickingpointet...

Link to comment
Share on other sites

Hej, og mange TAK for input :smile:

Det er på to bar'er - har hidtil været placeret parallelt lidt bredere end skulderbredde. De to håndtag er placeret på nogle smalle træklodser på 17 cm...

Det fungere bare heller ikke optimalt - desværre. Har prøvet her sidste træning både at rykke dem lidt fremad, vinklet i forhold til skuldrene - og helt tæt op langs væggen, men synes heller ikke rigtig det virker...

Det er ikke rigtig muligt med maven mod væggen, da der så ikke er plads til at komme op/ jeg ikke kan gå ind som da jeg prøvede på knoerne...men har dog ikke afprøvet dette..

Må lige eksperimentere lidt mere...ville så gerne lære det..men det er hårdere ikke at kunne justere ordentligt i håndleddene og min krop laver bare en ordentlig bue i ryggen... og går stadig megadød, når hovedet nærmer sig jorden - stickingpointet...

Så lidt :)

He he, jamen det er jo også pisse hårdt :D Jeg kan jo heller ikke selv...!

Jeg forstod ikke helt hundrede af det du beskrev ovenfor, så bær over, hvis jeg forslår noget, du allerede gør, men da jeg sagde maven mod muren, så mente jeg, at du samtidigt ikke behøver stille barene helt ind til væggen, men bare et godt stykke fra. Så vikler man i hoften, så overkroppen er lige over hænderne ligesom ham her omrking 3 min. inde: www.youtube.com/watch?v=t1KvBoG8J78 Han har 90 grader, så kan eksperimente med mindre og så kippe bækkenet ind under dig, på den måde får man i hvert fald mere fornemmelsen af, at man er nødt til at løfte sig op - og at man ikke bare kan presse løs, så kroppen archer. Den fornemmelse kan du også få, hvis du står i fritstående hovedstand (hoved og hænder former en trekant) og derfra prøv er at presse dig op.

For at gøre det lettere, så kan du lægge bøger/blokke under hovedet ligesom en boxsquat.

Link to comment
Share on other sites

I søndags havde min lillebror nævnt hjemmesiden hundredpushups.com - blev af en eller anden grund inspireret til lige at prøve...selvom jeg ikke er sikker på, om jeg vil eller kan eller har lyst til at gennemføre programmet ...

Tirsdag d. 18. januar 2011

Lidt træt...

Push-ups (smalle på knoerne)

opvarmning 1x5

max-test:1x40 -> start på level 4, 3. række.

Uge 4, dag 1, række 3 dikterede:

60 s pause evt længere, hvis nødvendigt - 21-25-21-21-max men min 33...

1x21 60 s pause

1x25 60 s pause

1x21 med "korte hvilestop" hvor der måttes tages 2 og 1 rep af gangen til sidst - 80 s pause

1x21 igen presset og måtte stoppe flowet og tage 2'ere og 1'ere - 120 s pause

1x33 kollaps på nr.34 - men nåede målet- (forsøgte endda at "bounce" i starten)

Total syret til i triceps og skulder m.v.

Det var hårdt - og måske også lidt ambitiøst at starte på uge 4, når man lige skal have øvelsen ind i kroppen igen?

Ring dips

1x10xbw tjah, for syret til til videre brysttræning :blush:

En smule bentræning kunne lige lokkes med :smile:

OH KB squat

4x8x12+12

Pistols

1x3xbw

1x6xbw

1x9xbw

3x3xbw+12 kg (kb holdt cleanet ved skulderen med samme side som træningsbenet)

Glute ham raises

3x10xmig m.rigeligt skub

Torsdag d. 20. januar 2011

INTRO-time til crossfitt i Butchers lab

Mega-hård og travl dag på arb.

Men, havde jo meldt mig til prøve-time og havde muligheden for det, så det måtte jo udnyttes :smile:

Det ligger nemmest tilgængeligt...og med nogle træningstider, der vil kunne nåes af og til, hvis jeg beslutter mig for, at det er det jeg vil og jeg kan lide stemningen og stedet...?

Cyklede glad derind og fandt vej op til træningslokalerne. På vej derop går man forbi WT'ernes træningsområde - og de måtteklædte gulve suger altså også lidt og lokker tankerne hen på savnet af submissionwrestlingen...

Pga. håndboldkamp var vi dejligt få - så introholdet idag bestod af blot 7 nysgerrige (to tøser og 5 gutter) :tongue:

Der blev givet en kort introduktion til crossfittkonceptet inden lidt opvarmning blev igangsat. Da jeg gerne ville skåne mit knæ for for meget løb og hopperi - roede jeg 1 km på romaskinen i stedet inden jeg sprang på de sidste småspurter...burpees etc.

Dagens intro wod bestod af 3 runder 5 stationer af hver 1 minuts varighed. 1 minuts pause imellem. Vi blev delt i to hold, der kunne kigge og opmuntre på hinanden.

3x

1 minuts burpees - juhuu (not) men lavede den jo med glæde alligevel... :wink:

1 minuts medicinball kast (bolden over hovedet og tyres i jorden)

1 minuts kb swings x 16 kg

1 minuts airsquats

1 minuts atomic situps

Jeg holdt hele vejen igennem, men det var absolut nok til at få pulsen op og det føltes hårdt...

Vi sluttede med lidt 4 min's maveøv. ½ min dynamisk/statisk

planke-saksespark-sideplanke-lodret/vandret-sideplanke-atomic situps-planken

Alt i alt en udmærket intro til begyndere (men måske lidt kedelig)- lidt svært at bedømme stemningen og træningsstedet helt...men er ikke afskrækket...man bliver presset til at lave noget og med højere intensitet end jeg får gjort derhjemme...

Blev rettet i en enkel ting undervejs - og det er altid rart med opmærksomme trænere (Torben)

Fredag d. 21. januar 2011

Til babysvøm.

Kunne ikke nå at få passet programmet ind i går...

Push-ups program, uge 4, dag 2, række 3.

1x25 90 s pause

1x29 90 s pause

1x25 hårdt - få pauser undervejs - 90 s pause

1x25 120 s pause - satsede på 120 s var nok...

1x37½ (max >36) mange "pauser"/korte hvilestop oppe undervejs - men fik lige akkurat presset >36 op :devil: Der var dog absolut brug for mere end 90 s pause!!

Chins

1x10xbw hold i toppen

1x6xbw+16 kg

2x7xbw+16 kg

1x6 bw+16 kg

Lørdag d. 22. januar 2011

I gymnastiksal med Lauge med venner og deres små poder.

Smadder hygligt og ungerne morede sig med at løbe rundt og gå på line opad bænk og hoppe ned i puder m.m.

Aften: fest fest fest :4thumbup:

Cyklede selvfølgelig :wink:

Søndag d. 23. januar 2011

Det blev sent/tidligt :wink: Så det har været en rigtig slapperdag...

Kunne heldigvis sove længe, da Lauge blev passet ude :4thumbup:

Til sang og musik for vuggestuebørn samt en tur på legepladsen...

Kunne til aften lige mande mig op til:

Push-ups program, uge 4, dag 3, række 3.

1x29 120 s pause

1x33 120 s pause Det var hårdt, lidt længere pause er vist nødvendigt for at kunne klare næste sæt...

1x29 150 s pause

1x29 m."pauser" imellem hver rep til sidst - 180 s pause!

1x42 (max >40) - gik "i stå" allerede fra nr. 15, så Rolf var ret imponeret over at jeg lige kunne klemme så mange ekstra reps ud (det var 1 ad gangen og lille hvil oppe efter hver).

Det var jeg egentlig også selv - troede ikke helt på det hverken inden eller undervejs - så havde netop derfor bedt Rolf lige heppe undervejs her på sidste sæt :laugh:

Så har jeg da prøvet og gennemført uge 4 - én gang...så må vi se, om jeg skal prøve at fortsætte en uge mere eller ej...

Så lidt :)

He he, jamen det er jo også pisse hårdt :D Jeg kan jo heller ikke selv...!

Jeg forstod ikke helt hundrede af det du beskrev ovenfor, så bær over, hvis jeg forslår noget, du allerede gør, men da jeg sagde maven mod muren, så mente jeg, at du samtidigt ikke behøver stille barene helt ind til væggen, men bare et godt stykke fra. Så vikler man i hoften, så overkroppen er lige over hænderne ligesom ham her omrking 3 min. inde: www.youtube.com/watch?v=t1KvBoG8J78 Han har 90 grader, så kan eksperimente med mindre og så kippe bækkenet ind under dig, på den måde får man i hvert fald mere fornemmelsen af, at man er nødt til at løfte sig op - og at man ikke bare kan presse løs, så kroppen archer. Den fornemmelse kan du også få, hvis du står i fritstående hovedstand (hoved og hænder former en trekant) og derfra prøv er at presse dig op.

For at gøre det lettere, så kan du lægge bøger/blokke under hovedet ligesom en boxsquat.

Ja, det er pisse hårdt - og svært :laugh:

Tak for linket (er ikke god nok til at surfe på youtube etc -selvom det nok ville gavne mig) - prøver videre lidt endnu :smile:

Må hellere smutte ind og sove - nat nat herfra

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 24. januar 2011

Submission-træning i Butchers lab.

:4thumbup: Var til 1½ times submission-træning i Kødbyen ... - og det var FEDT at være i gamet igen :devil:

Men, det er godt nok længe siden, så er temmelig rusten (og var trods alt stadig "ny", da jeg stoppede)

Blev hilst på - og ellers kastet direkte ind i det træningen uden videre dikkedarer (jeg lignede åbenbart ikke en helt nybegynder i min rashguard-trøje)

Vi var ikke så mange i dag - men det er jo bare skønt med flere træner-minutter pr. person.

Trænede med holdets eneste kvinde - en gæv, brasiliansk pige - som jeg matchede meget godt med og havde fin sparring med.

Stemningen er tilpas afslappet og stadig med udmærket niveau, så tror jeg kommer tilbage :smile:

Ifølge træneren (J) - kører de med et "emne" om måneden (fx. halv guard)...

Afsluttede med 3x5 min's sparring.

Blev og sludrede lidt efterfølgende (og prøvede lige 2x rope-climbing uden at bruge fødderne - for at se om jeg også kunne) - inden jeg glad cyklede hjem igen.

Havde holdt lidt igen for knæet skyld - kunne mærke det var lidt træt til slut i træningen, men ingen hævelse eller ømhed efterfølgende :4thumbup:

Tirsdag d. 25. januar 2011

(Uge 5, dag 1, række 3)

Overvejede kraftigt om jeg skulle droppe programmet, da det virker lidt "overdrevet" og uoverkommeligt..

Push-ups

1x40 60 s pause (skullet have været 36- ups)

1x36 60 s pause (som så skulle have været 40)

1x20 90 s pause (skulle have været 30, men det var der simpelthen ikke til)

1x24 120 s pause ...brug for lang pause hvis der skal kunne tages noget i nærheden af "max"

1x40 (max >40) - der kunne akkurat presses 40 ud - hårde - fra nr 15 måtte hver rep grindes op

Hmmm...har fået taget langt flere end forventet :tongue:

Pistols

1+1+3+4+5+7xbw med hvert ben selvfølgelig

Torsdag d. 26. januar 2011

Havde alle mine tre søskende og kæreste inviteret til middag - vildt hyggeligt -

Det endte pudsigt nok med en fælles-push-up-session efter mad og lidt rødvin - med min lillebror, hans kæreste og mig - med resten som opmuntrende publikum :laugh: Det gør det dog ikke helt nemt, når man er tæt på at grine flere gange...

Havde ellers opgivet at køre videre med programmet, men nu prøver vi et par dage endnu...

Uge 5, dag 2, række 3

Push-ups

45 s pause

1x19

1x19

1x22

1x22

1x18 (muligvis blev holdt 60 s her?)

1x18 60 s pause

1x22 120 s pause

1x46 (max >45) - fra 20 måtte de grindes op rep for rep - regnede højst selv med at kunne klemme 30, sådan som min krop føltes - men så var der heldigvis lige til en til ... og en til, så målet blev nået :bigsmile:

Fredag d. 28. januar 2011

Crossfit-time i Butchers lab

Cyklede derind med cykeltraileren bagpå...den giver altså lige en del ekstra modstand... :crazy: Mere power til benene...

En smule træning i åbent gym fra 12.30-13:

Pullups

1x10xbw

2-3x6xbw+15 kg

2x4xbw+15 kg

Renegade rows

3x8x16

Og så en "rigtig" crossfit-træning...uuuuhhh :laugh:

Har brug for at blive hjulpet i form igen, så nu prøver jeg en stund om det skulle være noget for mig/kombineret med submissiontræning efter hvad der kan passes ind i resten med resten af familien.

En masse folk var til gengæld dukket op til dagens time kl. 13. Træneren hed Emil, og synes egentlig han var ganske udmærket - og så får man efterfølgende at vide, at det er hans sidste træning, da han rejser til Bruxel et ½

år for at undervise (i træning)... :nonono:

Nå, lidt forskellige opvarmningsøvelser - så havde vi ca et kvarter til at dødløfte i - efter eget program/valg - fandt en fin makker :smile:

Dødløft

1x3x40

1x3x50

1x3x60

1x3x70

1x3x80

1x3x90 Føltes ok :smile:

Så var tiden næsten gået - og jeg havde lyst til også lige at prøve de 100, men valgte at lade være, for lige at opbygge formen først...

Dagens WOD:

tabata 40 s/20 s

4x DL + burpees (i alt 8 min)

1 minuts pause

4x medicinball situps + kb push-press (one arm efter eget valg mht skift af arm)

Kørte DL med 60 kg og push-press med 16 kg kb

DL: 12-9-9-10 =40

Burp:12-12-12-13 =49 1. sæt push-ups, men blev rettet til "kondiformen" (=snydeform? meget lettere)

Situps: 19-20-19-21 =79

KB push: 17-18-17-16 =68 (først m. v, skift halvvejs i hvert sæt til h.)

i alt 236 "reps"

(Havde af diverse årsager, først mulighed for at nå timen kl 13. - havde ellers håbet på kl 11 og så senere at nå submission-træning kl 16...)

Aften-submission-træning hjemme med Rolf

Så blev der repeteret og øvet lidt basal submissionteknik i hjemmegymmet :4thumbup: :wub: :wub: :wub:

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 30. januar 2011

En god times gå-tur i skoven med Lauge - formiddag/morgen + stoppede og fodrede ænder på vejen hjem.

Lille middagslur til mig også - da den glade tumling vågnede ekstra tidligt til morgen...

Uge 5, dag 3, række 3

Push-ups

45 s pauser

1x20

1x20

1x24

1x24

1x20

1x20 60 s pause

1x22 150 s pause

1x52 hårdt og kæmpes op en ad gangen fra nr.20 - fatter endnu engang ikke, at det kunne lade sig gøre - selvom jeg holder ekstra lang pause inden.

En tur i Zoo med Lauge (i rygsækken noget af tiden)

Skønt vejr at være udendørs i :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 31. januar 2011

Crossfit

Cyklede ind til dagens wod kl 18.

Der stod CINDY på programmet...

Max antal runder på 20 min af:

5 pullups

10 push-ups

15 air squats

Vi blev delt op i to hold - jeg gik med "RX" holdet, hvilket vist betød, at lave øvelserne "uden hjælp"??

(uden hjælp af elastikker til pullups? push-ups på knæerne?)

(Jeg har ikke sat mig helt ind i alle forkortelser og crossfits "sprog", men måske det kommer efterhånden?)

Kipping pullups måtte gerne laves med kip, hvilket de fleste vist benyttede sig af.

Meen, det kan jeg heldigvis ikke finde ud af (og har ikke tænkt mig at lære det lige foreløbig), så de blev selvfølgelig lavet "rigtigt" :devil:

Der blev lavet en kortere opvarmning og en gennemgang og "tjek" af øvelserne - inden uret blev startet.

Jeg nåede ca. 16 runder (muligvis næsten 17? nåede 5 pullups +9 push-ups i sidste sæt, men blev i tvivl om, hvad runde jeg lige var kommet til til sidst). De første 6 runder blev nået på ca 5 min og 10 på ca. 10 min...derefter blev pullups'ne taget broken 4+1 og 3+2...)

Push-ups nåede også at føles hårde :wink:

Fik 5+ 3 min med TGU's efterfølgende.

TGU

6x16 kg - 3 til hver side, kørt skiftevis

4x12 kg - 2 til hver side, kørt skiftevis

Der var stadig 10 min tilbage af timen, men der var ikke rigtig mere på programmet, så jeg valgte at slappe af, og skifte til submission-outfit og gå nedenunder til 1½ times submissionwrestling :4thumbup:

Submissionwrestling

Startede ud med slow-roll - det blev med Gaby og Alex.

Derefter gennemgang og øvelse af teknikker - med Gaby som makker - desværre tager hun tilbage til Mexico city i næste uge - øv.

Side position: "hånd på (samsidig) hofte", nord-syd m.v.

Nord-syd -> skulder-lås

Side position -> armbar modsatte side

Supergodt - mit hovedet skal bare lige "i omdrejninger" igen :laugh:

Derefter sparringsrunder af 2½ min med forskellige- indtil tiden var gået.

Det var sjovt at rulle igen - rullede bl.a med en på ca 91 kg - der kan man godt mærke at fysisk størrelse betyder "noget" :laugh:

Dagens cykling i alt lidt over 20 km.

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 4. februar 2011

Cyklede ind til Kødbyen til en gang crossfit og lidt træning i open gym efterfølgende :bigsmile:

Lidt træt i kroppen, dels pga. et avisbud i opgangen (igen) vækker Lauge ca. kl 4:45 (og dermed mig :tongue: ), og det ikke bliver til meget søvn efterfølgende, da hele ugen har været hård på arbejdet med lidt ekstra tid lagt der, bøvl med bilen igen og Rolf har lagt sig med sandsynligvis influenza...men så er det jo godt, det giver energi at komme ud :4thumbup:

Cathrine stod for træningen idag. Efter lidt info om det nye "Butchers garage" der åbner i Trekronergade d. 19/2 med bedre mulighed for "slædetræning" og flere olympiske løft - varmede vi lidt op inden dagens wod blev udført.

tabata (20/10) - 8 runder af hver øvelse - ingen pause imellem øvelserne dvs 16 min i alt -hver rep tæller

startede med pullups, derefter burpees, sit-ups og sidst air squats.

Pullups: Lagde vist lidt for hårdt ud i pullups - tog 11 første 20 s, derefter 7 og så gik det ned ad bakke - nåede 40 på de 4 min.

Burpees Nåede 50 - lavet the "pushup way"

Sit-ups 92

Air squats 132

I alt 314 reps

Som ekstra træning kørte kørte vi hele minutter med "hæng i armene med knæene oppe", et-bens "flyver", en jeg har glemt, statisk air squat, planken, balance på medicinball.

"Open Gym":

Bare lidt lettere...

Squat

1x10x20

1x10x50

3x8x60

Lidt foamrolling efter at have fået en forklaring af "hvorfor" af en gut...

Dødløft, konventionel

1x10x50

3x8x60

Chins

2x5xbw+20 kg

1x3xbw+20 kg

Pyha, cykelturen hjemad i modvind føltes evindelig -men det gik heller ikke så stærkt :blush::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 5. februar 2011

Formiddagstur til Brøndby Strand med Lauge for at fodre ænder og se på bølger, da det blæste temmelig meget.

Lauge gik selv glad og froh hele vejen fra P-pladsen til havet, lidt langs stranden og tilbage - det synes jeg er meget godt gået af hans endnu unge ben - måtte lige holde godt fat i ham et par gange undervejs pga de kraftige vindstød - og da han prøvede at løbe i medvind, hvilket han synes var vildt skægt. Den stakkels knægt nåede også at få respekt for de sultne svaner, da der desværre var en der nåede at nappe ham i fingrene (dog ej hårdt/aggressivt), da den gerne ville have brødet i hans hånd og ikke var præcis nok... Tiden gik hurtigt - og snart var det frokost+middagslurtid, så vi blev nødt til at daffe hjemad igen.

Rygsækken nåede således ej at blive læsset med Lauge til "træning af mig" :tongue: , men masser af frisk luft fik vi :smile:

(Rolf stadig syg - men bedre i løbet af dagen :4thumbup: )

Søndag d. 6. februar 2011

Baby-svømning om morgenen med Lauges fætter på ca ½ år, der var i svømmehallen for 1. gang - stor succes.

Wellness i Vestbadet med veninde i anledning af fødselsdag :bigsmile:

Nåede lige at svømme en lille halv time (26 min): 1000 m - skiftevis 50 m crawl-brystarme+flyben-crawl-rygcrawl-forfra

Selvom det er længe siden, havde jeg et rigtig godt flow - så det nærmest blev uden pauser - hvilket er unormalt for mig.

2 x saunagus + sæbeskumsting i dampbadet - saunaen var ikke helt velfungerende, så den var ikke så varm som sædvanligt - men det var nu stadig lækkert.

"Grønthandleren" kom også og donerede friskpresset lime/appelsin/ingefærsaft til vores vand - smagte lækkert!

Var meget træt om aftenen - ved at falde i søvn i sofaen - men "vågnede så":

push-up-"max-test": 55 stk

Bare for at kende "niveauet, hvis jeg fortsætter med push-ups'ne (det har der dog hverken været energi eller tid til siden)

Mandag d. 7. februar 2011

Submission-wrestling i Butchers lab

Nåede lige akkurat ind til:

1,5 times træning - fokus fra "butterfly-guard" (hvis det er det det hedder...? :blush: )- topposition...

Hovedet ved hofte-fat bagom modstanders ben-dreje om på ryggen, når ben strækkes-...

Start som ovenfor - "flip" skråt over ...

"passér" og kom i side-position...

Rul med fokus fra butterfly og retur hertil hele tiden...

Havde det skægt - men var også lidt presset flere gange, da det netop øvede ikke virker perfekt for mig endnu samt jeg ikke har lært "at flippe" når man er i "bunden" :laugh:

Dertil er de fleste lige en tand tungere end mig...

Cyklede frem og tilbage

Tirsdag d. 8. februar 2011

Arb. + personalemøde fra 8.30 - 21 - det var den dag!

Cykling 4 km - yeaih

Torsdag d. 10. februar 2011

Gik tidligt i seng i går, da meget træt...Er ikke selv blevet rigtig ramt af sygdom - men har følt det som om det har været "lige ved"..(og kan jo nås endnu)

Stadig meget træt til morgen...er faktisk lidt træt for tiden - men glad :smile:

Fik mulighed for at afspadsere et par timer - så cyklede ind og var med på en times crossfit.

Dagens wod:

16 min

AMRAP (as many rounds as possible)

som

Makkerøvelse med

5 dødløft

5 hangpowercleans

5 lateral burpees

og front-side-back-planke for makkeren imens.

Opvarmning - tekniktræning med kosteskaft - vi fik dog bare 2 min til at "vurdere vægt" -

Øvelsen er nærmest ny for mig - og synes det var lidt svært med bare kosteskaftet - (selvom Daisygirl for nogen tid siden var så sød at lære mig det - har bare ikke nået at bruge det siden) - så vidste ikke hvad der var en realistisk vægt. Fik under de 2 min havde inden wod'en startede lige forsøgt med 50 kg - men det var alt for tungt lige der.

Jeg og min makker Helmut - endte med at powercleane med 40 kg (og dermed også dl med 40 kg)

Vi nåede 8 runder (dl-cl-b + front/back/side/side-planke) hver, dvs. 16 tilsammen.

Det gik godt med de 40 kg - og teknikken blev bedre og mere sikker undervejs :smile:

I dag til powerclean var de 40 kg passende - for lette til DL - men vi havde kun en stang pr par - så det var fint nok.

Bonus - som "føsdagsgave" blev der givet 30 atomic situps fra mig (mit knæ ej helt on i dag - så jumping squats var no go samt modificerede nogle af hoppeøvelserne fra under opvarmningen)

Cykling fra arb til Butchers og hjem.

Svigerfar fylder 60 - så forbi og sige tillykke samt til tamtam imorgen.

Havde egentlig planlagt at hjemmetræne lidt - men det blev ved planerne...

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fredag d. 11. februar 2011

Pullups

1x15xbw

5x3xbw+16

(DOMS i nakke og baglår)

Lørdag d. 12. februar 2011

Travetur på Ishøj Strand m. Lauge, svigermekanikken og hunde i totalt lækkert solskinsvejr :smile:

Kortere aftentræning i kajakklubben med Lauge:

500 m kajakergometer

Bænkpres

op til 2x8x55

Dips

3x10?

lateral raises

Kan ikke lige huske eksakt...

Søndag d. 13. februar 2011

Formiddag:

Tumlinge-gymnastik i gymnastiksal med venner og venners tumlinger :4thumbup:

(inkl. Musashi og hans lille Magne, der er jævnaldrende med Lauge :wub: )

Eftermiddag: Zoologisk museum samt forbi min søster og lige sige god rejse til NY.

Træt og gik tidligt omkuld om aftenen.

Mandag d. 14. februar 2011

Submission wrestling i Butchers lab

1,5 t. Fokus på butterfly guard - topposition. (samt hurtig gennemgang af sweeps fra butterfly til mig bagefter - så skal det "bare" lige indøves...)

Hurtig træning ovenpå i Butchers:

Squat

1x10x20

1x10x40

1x8x50

1x8x60

4x5x70

Chins

1x10xbw

3x7xbw+15 kg

Pistols

2x6

Cykling frem og tilbage - og så gik cyklen i totalt udu på vej hjem - øv! Godt jeg var næsten hjemme og det først var hjem fra træning :smile:

Onsdag d. 16. februar 2011

Lang arb.'sdag - gåtur 2x2 km til og fra arb.

KB sw

2x20x16

droppede handstand pushups, da det gjorde ondt i brystbenet...

Ring dips

3-5-7-9-11-9-7-5-3

KB milipress

3x5+5x16

Torsdag d. 17. februar 2011

walk 2x2 km

Pullups

3x10xbw

Fredag d. 18. februar 2011

Chins

1x12xbw

2x3xbw+24 kg

Afsted til mutti i Jylland :wub:

Eftermiddagstravetur i skoven - i rimelig mængde sne - skulle have taget ski og kælk med!

Lørdag d. 19. februar 2011

Gåture x 2 familie og hunde.

En tur i Bjerringbro svømmehal alene med kæresten :wub:

Nåede ca. ½ times svømning inkl. 6 kapspurter, spring fra 3 m vippe, klatring på "måtte" m runde klatregreb, der hang ned fra loftet - lidt "slasket" og få greb, så lidt udfordrende.

(storetåsnegl bøjede bagover midt på undervejs-av! - så måtte stoppe og bøje den på plads inden jeg kunne klatre helt op og springe ned)

Hygge i lækkert varmtvandsbassin.

Søndag d. 20. februar 2011

Babysvøm m. Lauge i det store varmtvandsbassin inden den lange køretur hjemad.

Stop undervejs ved Vissenbjerg terrarium og "udsigten", da det netop passede med, da Lauge vågnede og havde brug for lidt "adspredelse" og frisk luft.

Pistols

1-2-3-4-5

Mandag d. 21. februar 2011

Morgen:

Ring dips

3-5-7-9

Walk 2x2 km

Inden submission wrestling:

Dødløft

1x10x30

1x10x40

1x10x60

4x6x80

Submission wrestling i Butchers lab

Godt 1,5 t

Vi var kun få idag.

Fokus på triangle choke angreb+forsvar - rigtig god sparring med Alex.

Rigtige gode fif/tilråb om råd fra Sværke (der lige har vunder guld i weekenden - TILLYKKE)

Der blev brugt en masse energi og lært en masse.

Det er nu bare rigtig, rigtig sjovt - selvom det giver et par blå mærker og skrammer hist og pist...

Glæder mig til jeg lige kommer endnu mere ind i gamet - men det begynder allerede at hjælpe.

Tirsdag d. 22. februar 2011

Sen aften:

Pullups

2x4xbw fingerpullups - duer ikke med creme på fingrene

3x6xbw+12 kg

ss med

Pistols

1-2-3-4-5-6xbw

KB front squat

2x8x(16+16)

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Tiiiinnnnaaaa!! Din seje tøs ...

Sikke mange spændende ting der sker i din log. Du er startet til både CrossFit og wrestling. Hvor er du god :superman:

Må man godt komme og kigge lidt når I wrestler derinde? Det kunne jeg virkelig godt tænke mig at se :bigsmile:

Og hats off for dit flotte Cindy resultat .. så slog du sikkert alle de andre piger selvom du lavede strict i stedet for kipping pullups :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 23. februar 2011

2x2 km walking

Torsdag d. 24. februar 2011

ca. 5 km walking - endelig er cyklen fixet og hjemme i sin stald. Jeg føler mig bare så handicappet uden!

Submission/BJJ-tekniktræning med Rolf :wub:

Jeg lærer gode tricks :laugh: Skal bare lære kroppen at huske dem, samt at niveauet stadig er, så ALT gør en kæmpe forskel. :blush:

Fredag d. 25. februar 2011

Cykling 4 km :smile:

Laang, men glad arbejdsdag. Chefen fyldte 50, så der var travlt med først alm. arbsdag (ekstra for mig, da jeg dækkede ind for en kollega) - selvfølgelig kommer der altid lige lidt ekstra ind, så frokosten blev atter "flyvende", selvom der ellers var lagt op til en mere afslappet dag.

Reception med mig som paparazzi-fotograf til at dokumentere denne store dag, imellem al "hyggesnakken" :laugh:

Der var et helt ovevældende fremmøde, så det var superhygligt :4thumbup:

Var temmelig træt, da jeg endelig vendte hjem - godt forsynet med overskydende lagkage :4mewantfood:

Lørdag d. 26. februar 2011

Dårlig, kort og afbrudt nattesøvn... men dejlig dag.

Formiddagstravetur med veninde og Lauge.

Hvilestund mens Lauge sov - havde desværre svært ved at falde rigtigt i søvn.

Diverse...

Aften: der blev lige lokket følgende ud: 10 airsquats til at varme op på

KB OH squat

4x10x12+12

Pistols

3x6

Havde regnet med at nå en grundig, seriøs træning i løbet af dagen, men endnu en gang - blev det meget modificeret... :nonono:

Er dog ved at vænne mig til det mentalt, at "sådan er det bare" - jeg er jo begyndt at fokusere på andet også - såsom submissiontræning, træner ikke til nogen konkurrence bl.a. bl.a... ved ikke helt om, det er positivt, at jeg er nogenlunde ok med det eller om det er et faretegn på, at jeg bare er ved at falde af på den...?

Søndag d. 27. februar 2011

Træning i kajakklubben - featuring Daisygirl

Havde sovet længe (til kl 8) - så efter en dejlig formiddag sammen med Lauge - var der tid og mulighed for "rigtig træning" i skønt selskab med den fantastiske og positive Yvonne :4thumbup:

Startede med en smule kajakergometer-roning inden vi startede godt ud med chinups/pullups.

Yvonne var megasej - øgede uden større overtalelse vægten i sine weighted chinups - selvom det var med skadet ben og kravlende op på først en skammel og så videre op på et bord for at nå stangen...

og gav sig fuldt ud.

Pullups

1x10xbw

1x10xbw+10 kg

1x5xbw+15 kg

1x2xbw+20 kg

1x6xbw+15 kg

Chest supported rows

1x10x32,5

1x6x52,5

3x8x52,5 (ej helt op på de 1-3 sidste)

Bænkpres

1x10x30

1x8x50

1x8x55 Kan mærke h.skulder lige skal passes en smule på...

3x4x60

Back and side extensions

1x15+12+12xbw

3x12(bw+10 kg)+12+12

ss med

E-Z bar curls

1x10xe-z+15 kg

2x10xe-z+17,5 kg

1x7+3xe-z+17,5 kg Yvonne måtte lige støtte lidt på de sidste 3 reps... Yvonne behøvede ingen hjælp :dry::wink:

Hjemme:

Kørt sammen med Yvonne og Lauge, der åbenbart blev inspireret og absolut ville prøve også :wub:

Bar push-ups

Med fødderne på sofaen

1x15 smalle

1x10 brede - eksplosive

1x15 smalle

1x10 brede - eksplosive

Tiiiinnnnaaaa!! Din seje tøs ...

Sikke mange spændende ting der sker i din log. Du er startet til både CrossFit og wrestling. Hvor er du god :superman:

Må man godt komme og kigge lidt når I wrestler derinde? Det kunne jeg virkelig godt tænke mig at se :bigsmile:

Og hats off for dit flotte Cindy resultat .. så slog du sikkert alle de andre piger selvom du lavede strict i stedet for kipping pullups :laugh:

Kære Yvonne,

Mange tak for dine søde kommentarer!! Det er jo altid rart at få lidt ros :blush::smile:

Ville helst have trænet crossfit inde hos dig, men afstand træningstider og muligheden for submissionwrestling, gjorde at valget faldt på Butchers lab.

Du er imidlertid meget velkommen til at komme forbi og kigge, hvis du får tid! Når dit knæ er klar, skal du selvfølgelig også prøve selv!! Det er supersjovt!

Det har været en fornøjelse, at træne og hygge med dig idag. Glæder mig allerede til det kan lade sig gøre igen - og vi bor jo ret tæt på hinanden :smile:

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 27. februar 2011

Træning i kajakklubben - featuring Daisygirl

Havde sovet længe (til kl 8) - så efter en dejlig formiddag sammen med Lauge - var der tid og mulighed for "rigtig træning" i skønt selskab med den fantastiske og positive Yvonne :4thumbup:

Startede med en smule kajakergometer-roning inden vi startede godt ud med chinups/pullups.

Yvonne var megasej - øgede uden større overtalelse vægten i sine weighted chinups - selvom det var med skadet ben og kravlende op på først en skammel og så videre op på et bord for at nå stangen...

og gav sig fuldt ud.

Pullups

1x10xbw

1x10xbw+10 kg

1x5xbw+15 kg

1x2xbw+20 kg

1x6xbw+15 kg

Chest supported rows

1x10x32,5

1x6x52,5

3x8x52,5 (ej helt op på de 1-3 sidste)

Bænkpres

1x10x30

1x8x50

1x8x55 Kan mærke h.skulder lige skal passes en smule på...

3x4x60

Back and side extensions

1x15+12+12xbw

3x12(bw+10 kg)+12+12

ss med

E-Z bar curls

1x10xe-z+15 kg

2x10xe-z+17,5 kg

1x7+3xe-z+17,5 kg Yvonne måtte lige støtte lidt på de sidste 3 reps... Yvonne behøvede ingen hjælp :dry::wink:

Hjemme:

Kørt sammen med Yvonne og Lauge, der åbenbart blev inspireret og absolut ville prøve også :wub:

Bar push-ups

Med fødderne på sofaen

1x15 smalle

1x10 brede - eksplosive

1x15 smalle

1x10 brede - eksplosive

Kære Yvonne,

Mange tak for dine søde kommentarer!! Det er jo altid rart at få lidt ros :blush::smile:

Ville helst have trænet crossfit inde hos dig, men afstand træningstider og muligheden for submissionwrestling, gjorde at valget faldt på Butchers lab.

Du er imidlertid meget velkommen til at komme forbi og kigge, hvis du får tid! Når dit knæ er klar, skal du selvfølgelig også prøve selv!! Det er supersjovt!

Det har været en fornøjelse, at træne og hygge med dig idag. Glæder mig allerede til det kan lade sig gøre igen - og vi bor jo ret tæt på hinanden :smile:

Haha .. søde Tina. I din egen log skal du da skrive, hvor sej DU var!! Fordi det var du nemlig :devil:

Ligesom de sidste gange var det virkelig hyggelig og inspirerende træning sammen med dig! :4thumbup:

Og jeg kan godt forstå, at du valgte Butcher's Lab. Med en hverdag, der er så pakket som din, er det meget vigtigt, at tingene kan gå op i en højere enhed .. og så spiller træningstider og afstand til træning en stor rolle.

Jeg tror egentlig ikke helt jer er typen til wrestling .. men det kan da være, jeg bliver grebet af det alligevel når jeg ser dig dele tæske ud :tongue:

Det glæder jeg mig også til :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 28. februar 2011

Desværre ingen submissionwrestlingtræning :dry: , Heldigvis blev aftenen brugt til noget andet meget godt og interessant, da jeg var til et aftenkursus om "Smertebehandling i praksis" - holdt af selveste Carsten Grøndal - (Ph.D og dyrlæge fra Zoo).

Han er super dygtig, underholdende og forklarer meget pædagoisk...

"Smerte og smertebehandling" er et ret omfattende, kompliceret og meget spændende og aktuelt emne - og eftermiddagen og aftenen gik som altid, alt for hurtigt.

Et interessant "udsagn" var: at man mentalt kan acceptere, at man har ondt - men man kan ikke VÆNNE sig til det (fysiologisk-modsat når hjernen "lukker ned" for nogle af de stimuliinput der f.eks sendes ved en skrap lugt/lyd/smag efter nogen tid med konstant påvirkning, da hjernen kun kan "kapere" en vis mængde input ad gangen - og derfor virker lugten/lyden/smagen efter nogen tid ikke helt så slem).

Noget om "wind-up"-mekanismer, forskellige forskningsresultater og diverse farmakas virkning og kombinationsmuligheder...

og meget mere :smile:

Motionsmæssigt blev det til cykelturen fra Hvidovre til Ørestaden og retur (ca 16 km)

Torsdag 3. marts 2011

Morgen:

Chins

1x20xbw Meget overraskende, men dejligt at der stadig kunne klemmes 20 ud-selvom det kun var chins - min favorit :smile:

4x10xbw

ATLAS-træning i Butchers lab

1. tekniktræning x 1 time

Lidt gennemgang og øvning med kosteskaft, stang og 30 kg...

1xpress

2xpushpress

3xpushjerk

Sluttede på 40 kg.

Prøvede et par enkelte gange splitjerk ellers primært alm jerk (?) med samlede ben...

En lille WOD kaldet GRACE

30 reps på tid af ...(power)clean and jerk(? jeg er ikke helt skarp i navnene på visse af øvelserne) med 40 kg

Min teknik gik desværre fløjten undervejs, selvom jeg prøvede at fokusere herpå - så jeg brugte alt for mange unødvendige kræfter...tættere på kroppen med stangen, mere ind/ned under stangen...

Tiden blev 4 min og 57 sek. - og jeg synes det var ret hårdt til sidst :blush: men blev bakket godt op.

Men, hva' - det var første gang med en ny øvelse - og så er 40 kg x30 lige pludselig mange.

(Min makker havde nået det på 4 min og 11 sek - og jeg var en smule stærkere end hende...så der er noget at arb. videre på med den teknik - den betyder ALT - :tongue: )

Hoppede derefter med på første halvdel af dagens WOD træning - der blev arbejdet med hang power cleans - og jeg havde jo lige lært at teknikken godt kunne bruge lidt finpudsning...

Lavede en masse forøvelser med kosteskaft og en masse med 30 kg....selvom jeg har lavet denne øvelser før, så føltes det ikke helt perfekt...

Hovedet og kroppen var ved at have fået nok, så stoppede efter ca 1/2 time - dagens WOD indebar en masse sprinter nede i gården - og da træneren ikke kunne hitte på nogen alternativer til mig med mit knæ følte, at så kunne det også være nok nu.

Sluttede af med lidt balance-øvelser og coretræning på 1-3 medicinbolde, da jeg så Morten, som jeg havde været makker med en af de første gange udføre - og det så vildt interessant ud...

hans mål er at lave pistols på bold, og kunne med det ene.... :devil:

To hænder på forreste bold - begge fødder på en bold og begge fødder på hver sin bold.

Stå på en bold - squat på bold

Lidt svært og god coretræning - men det lykkedes og fik fin ros :smile:

TIPS

Husk at kigge langt frem, spænde i baller og inderlår (ankler), samt at hoppe ned selv, hvis balancen mistes. Find først balancen på hænderne og sæt så fødderne op - en fod først....

Lørdag d. 5. marts 2011

Lauge vågnede tidligt, så hele familien var ude af døren kl. 8 og tog til Hedeland og nød det fine vejr i nogle timer. Der blev kastet med sten, klatret op af "bjerget" og gledet lidt på isen.

Lækkert og meget friskt.

Blev lige sat af på vej hjem til dagens WOD kl 11 i Butchers...

Opvarmning:

800 m roning (de andre løb 800 m nede)

Dagens WOD: Makker WOD a la FGB (fight gone bad)

Max antal runder af (kun færdige runder af 6+3 indenfor hver kategori talte)

ABCD x4

(1 minuts work, 1 minuts pause) - i alt 32 min

A: 6 barbel rows

3 barbel push-ups ("ny" øvelse)

B: 6 Hang power cleans

3 roll-outs (ny øvelse)

C: 6 floor wipers (ny øvelse)

3 barbel curls

D: 6 jump squats (ny øvelse)

3 military press

Var lidt i tvivl om passende vægt - endte med at køre på de til kvinder anbefalede 30 kg (mænd 50 kg - 60 for rx) - og det var rigeligt udfordrende.

De sidste par runder og reps af curls endte med at blive med "lidt sving" og militarypress'en blev til push-press på de sidste par stykker (hvilket var demonstreret helt lovligt)

Jeg endte med at nå 3 runder i hver af øv. A - og 2 i alle de andre (2,5 i D - men det tæller kun for 2) - i alle 4 "sæt".

Det blev til 36 runder i alt for mig (alene)

(måtte køre uden makker - men det gik fint - selvom jeg kunne se, det var en fordel at have i øvelse C lige at få hjælp til at få stangen "leveret" på de strakte arme og holdt, mens man rejste sig til curls)

Eftertræning:

Squat

1x8x40

3x8x60

Medicinbold-balance/coreøv.)

Eftermiddags- og aftenhygge med familien Ettrup.

Maverne blev fyldt godt op af først nybagte kanelsnegle og smoothies - derefter pandekager med kødfyld og andet godt og til sidst is - slurp!

Lauge og deres Tristan på ca 2,5 år legede "rigtigt" sammen - og morede alle ved om aftenen at spæne nøgne og lykkelige rundt - hoppende over og rundt om en potte i mange runder - fulgt af glade hvin :wub:

Søndag d. 6. marts 2011

Denne vidunderskønne forårsdag er blevet spenderet udendørs i den dejlige nordsjællandske natur.

Først en tur ved havet og et minismut i lidt spændende skov tæt ved Hornbæk.

Derefter en lang pragtfuld tur i skoven langs Esrum sø - med tid til at nyde hjemmebagte snegle og kaffekao, læse og høre fuglene, mens man ligger på et tæppe i skovbunden og nyder solen - alt imens Lauge slumrede sødt i sin vogn.

For mig ER foråret ankommet - selvom meterologen den anden dag forkyndte, at det astronomiske forår først begynder d. 20. marts ved forårsjævndøgn :wink:

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 7. marts 2011

Chinups/pullups

1x5xbw pullups

1x5xbw fingerpullups

1x5xbw chins

1x5xbw+16 kg pullups

1x5xbw+16 kg chinups

1x5xbw+16 kg pullups

1x5xbw+16 kg chinups

Submissionwrestling i Butchers lab

Godt 1½ times træning - fokus fra nederste position i sideposition.

Afslutningsvis 5-6 x 3 min's sparring - så pulsen kom lidt op - især da de sidste 3 runder i træk var med Rune(?), der er lidt større, dygtigere og stærkere end mig, da et par af de andre holdt "pause".

Sjovt -og dejlig træning :4thumbup:

Cykling

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 9. marts 2011

En smule hjemmetræning - i lidt træt tilstand...

HSPU

4x4 ned til 4 leksikon - på knoerne, gamle stil med for meget svaj i ryggen... men hårdt er det ...

1x2

1x3 på barer... tjah...

Ring dips

2x10xbw

2x3xbw+12 kg

Bar push-ups

3x10 brede

Træk til hage

1x10x24 kb let

2x6xfat bar m 32 (16+16)

KB milipress

3x3+3x16

Torsdag d. 10. marts 2011

ATLAS-træning i Butchers lab

pullups: 1x15xbw inden træningen begyndte.

Træning med Anders :4thumbup:

Fokus på Hang Clean (crosfitt-sprog =hang squat clean)

Startede med at stå på træpind og lærte IKKE at "but-wipe"

Stikord:

Fra lår - løft skuldre - hop nedunder stangen - explosivt - så lille løft som muligt...

Øvede op til 45 kg (3 rep i træk) - prøvede med 50 kg, men mistede balancen på nr. 2, så returnede til 45 kg. (var makker med Kathrine fra sidst - hun mente sagtens jeg kunne...)

Synes det var svært og der er absolut mere at arb. på - men fik da et par rosende ord med fra Anders, den flinke fyr :smile: Hvilket var dejligt, da det ikke føltes helt perfekt.

Dagens atlas-wod: front squat + box squat 10+10+9+9+8+8....2+2+1+1

skiftevis med makker på modsatte øvelse

Kørt med 45 kg i front squat - i box squat valgte jeg at hoppe på den lave led af kassen for at skåne knæene, da jeg aldrig har kørt denne øvelse - gik ned - tror dog godt jeg kunne have hoppet på den høje led, sådan som det føltes :smile:

Var godt presset - kunne lige akkurat køre den med de 45 kg -

Det tog vist ca. 15 min at gennemføre.

Benene godt mærkede - så var tilfreds med denne ene times træning.

Bonus, da der var 4 min tilbage: pres 5 x med vægtskive, 5+ 10 kg - måtte dog støtte af og til med modsatte arm på 10 kg for at holde balancen med den.

Fredag d. 11. marts 2011

Begynde doms i benene+mellem skulderbladene/øvre ryg og nakke...

Chinups

1x10xbw

1x5xbw+16

1x3xbw+24

1x2xbw+26

1x1xbw+32

1x1xbw+32 ( video)

1x1xbw+34 video

PR i nyere tid :devil::smile:

Var meget overrasket - men glad og det gjorde lige aftenen ektra god, da lidt tunge chins var hvad der kunne overskues af træning..

Bw med tøj=62 kg

Bæltet+karabin= 1,3 kg

Ring rows

3x10xbw

Link to comment
Share on other sites

Hej powerwoman :superman:

Dejligt at se, at der er gang i din CrossFit træning!!

Og hvor er du bare VILD! :worship:

Jeg er helt målløs. Kæmpe tillykke med de vanvittigt mange kilo :clap:

Og jeg kan ikke lade være med at grine lidt over, at du virker komplet upåvirket .. som om det var just another day at the office :tongue: Sejt Tina!!

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 12. marts 2011

Skovtur i Grip Skov

Det har været en meget booket og social weekend - men helt igennem pragtfuld. Hvor er det skønt at have så mange skønne venner!

Tilbragte hele dagen i Grip skov (omkring Hvidkilde) med at nyde den friske skovluft, spise snobrød, bålristede pølser og lækkert, lækkert ELGKØD i svøb (selvskudt af vores venner i det norske dette efterår), chokoladekage og norsk kogekaffe i pragtfuldt selskab med min dejlige familie og et pragtfuldt vennepar (en gammel studieveninde) med deres to unger. Hvor var det skønt!!!!

Det er alt for længe siden jeg har lavet bål sidst - men det bliver der rådet bod på dette forår/sommer.

Lauge synes også vældig godt om konceptet med bål og pølser :4mewantfood: og muligheden for at være ude en hel dag.

Aftenen bød på overnattende gæster til spisning - "Hr. og fru Buxbom" - fik fint referat med flere videoklip fra weekendens styrkeløftstævne, hvor Eva klarede EM-krav og vandt sin klasse.

Det blev temmelig sent, for vi hyggede os gevaldigt :bigsmile::bigsmile::bigsmile:

Søndag d. 13. marts 2011

Meget lidt søvn...

Hyglig morgenstund fra kl. ca. 6 med Lauge...

Til 1-års fødselsdag.

Lur + middagsmad hos svigerfamilien :smile:

Aften: Pistols 1-2-3-4-5-6-7

Mandag d. 14. marts 2011

Submissionwrestling i Butchers lab

Nåede lige et meget hurtigt bænkpres-pas ovenpå inden

BP:

1x10x20

1x8x40

1x8x50

3x6x55

1,5 times submissiontræning - mest teknik, så ej så fysisk anstrengende.

Side-position - både fra top+bund, "homer donut run".

Husk at MENE alle escape-forsøg - så der ikke spildes unødige kræfter

Der var en pointer mere, men den har jeg desværre allerede glemt :nonono:

Onsdag d. 16. marts 2011

Morgen:

Pullups

5x10xbw hold i toppen på hver rep

Aften:

Chinups

5x3xbw+16 kg i bæltet slow nedgang på alle

3x2xbw+24 kg i bæltet

Ring rows

3x10xbw Skægt nok føler jeg aldrig rigtig fremgang i denne øvelse - men den bliver hård hver gang...

Torsdag d. 17. marts 2011

ATLAS i Butchers Lab

Fokus på snatch - træner: Anders (super dygtig og behagelig træner :4thumbup: )

Opvarmning med at squatte stående først med hælene på træpind, så på gulv, hold og vip i bunden.

Skulderopvarmning med stav foran til bagved smallere og smallere fatning.

Tekniksnatch med træpind - mange gange

Få gange med 20 kg stang - Det er SVÆRT for mig, at få min krop til helt at forstå, hvad den skal gøre :sneaky2:

WOD med 30 kg

skiftevis snatch+hang snatch og db rows på gulv (2x10 kg)

2 - 18

4 - 16

6 - 14 etc - nåede til ca. 10 - 10 - det var meningen man skulle køre videre op til 18 - 2, men det var ikke afgørende.

Tricket ved ovenstående wod skulle være, at man blev mere og mere træt, hvorfor kun god teknik ville "lykkes"....

+ træning i at smide vægten fra sig og finde ens svage punkter...

Det blev også pointeret at snatch ER SVÆRT og kræver mange GENTAGELSER for at lære, så man skulle ikke give op, men blot

fortsætte med at øve, hvis man vil lære det.

Jeg tror, jeg havde 2 gode snatch-løft og 2 halvgode - resten var noget hø, hvor jeg synes, at det var rigtig dumt :tongue:

Flere af løftene fik jeg ikke stangen nok bagover, så balancen røg og jeg enten måtte smide stangen forover eller sætte mig på numsen :laugh:

Nåh, må være glad for at jeg nåede at føle, hvordan det kan føles og øve mig i at spænde mere op i skuldrene m.m.

God træning trods alt!

Trænede derefter selv lidt:

Squat

1x10x40

1x8x60

4x6x65

Øvelser på medicinbolde

1x8 push-ups på 2 bolde (fødder+hænder)

1x8 push-ups på 3 bolde (1 hænder, 2 fødder)

1x8 push-ups på 3 bolde (2 hænder, 1 fødder)

1x8 pus-ups på 2 bolde

2x5xsquat på bold, dybe

Så kom dagens wod-hold ind med Anders - og jeg sprang med på selve wod'en

10 runder af

10 DB squat

10 push-ups

10 SBHP (sumo deadlift high pulls) m kb

Kørte med 16 kg kb - dog de førte 3 runder med 24 kg i db squat.

Men knæene ved at være mærkede, så droslede ned til 16 som anbefalet til piger :smile:

Tid 11 min og 54 s - det var push-upsne, der trak flest tænder ud til sidst...

Bonus: 6 runder af "hanging L-sits" i reb, så længe som muligt.

Hej powerwoman :superman:

Dejligt at se, at der er gang i din CrossFit træning!!

Og hvor er du bare VILD! :worship:

Jeg er helt målløs. Kæmpe tillykke med de vanvittigt mange kilo :clap:

Og jeg kan ikke lade være med at grine lidt over, at du virker komplet upåvirket .. som om det var just another day at the office :tongue: Sejt Tina!!

Hej Yvonne :smile:

Det ER dejligt, at være igang igen :devil:

Tak for lykkeønskninger :blush::smile:

Jeg tror bare ikke, jeg særligt nemt bliver så imponeret over mig selv ... selvom jeg, jo alligevel synes det er lidt "sejt/flot" (og har engang lige efter VM bænk chinnet med +40 kg 1 rep, dog ej på video, så det var ej rigtig PR) - og så derfor var det vel bare "another day at home..." :laugh:

Men, jeg bliver stadig vældig glad over dine hilsner og rosende ord!

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 18. marts 2011

I svømmehallen med Lauge :wub::smile:

Hold fridag sammen.

Lørdag d. 19. marts 2011

Tidligt oppe endnu en gang... en dag har man vel vænnet sig til at være frisk lidt over 5...:wink:

Formiddag: travetur i området omkring vallensbæk sø med Lauge og Sussi. Den sidste del med Lauge gået omkuld i rygsækken :wub:

Aftenhjemmetræning:

Lidt hurtigt og overskueligt...

HSPU

På knoerne - altid hårde...

1x5 ryggen mod væggen, ej dybe

1x5 maven mod væggen, god holdning i kroppen, hænderne skal justeres, da albuerne bøjer lige ud til siden, hvilket gør det umuligt at gå særlig dybt...

1x5 maven mod væggen, hænderne drejet parallelt med væggen/pullupsposition - hårdere, men føltes umiddelbart bedre mht vinkel...

Nok HSPU for nu...

ss med

Chins

1x4xbw fingerpullups

1x16xbw pullups (max)

1x15xbw chinups (max)

KB milipress

1x10x12+12

2x2+3x16+16 første 2 strikt, de 3 næste push press

Ring dips

3x10xbw

ss med

AB wheel

3x6 bare på knæene

Renegade rows

1x12-14x16

2x3x24+3x16 Kb'ne stående tættere på hinanden - tungt med 24'ne!, 16'ne meget ustabile i forhold til.

Brede bar push-ups

3x12 explosive

Ring rows

2x10

Søndag d. 20. marts 2011

Wellness/kurbad i DGI-byen med Rolf.

Havde et gave-kort, der skulle bruges og det var helt vidunderligt og ferieagtigt.

Der var ikke særlig mange mennesker :4thumbup:

1. "saunagus-tema" ikke specielt godt udført, men 2. gang var helt vidunderligt (indianer-tema). Utroligt, som 2 forskellige personer kan gøre oplevelsen fra under middelmådig til supergod med samme remedier.

100 m crawl, bare for at prøve bassinet.

Lækker cykeltur i det pragtfulde vejr før og efter.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 21. marts 2011

Submissiontræning i Butchers lab

En dejlig cykeltur hver vej i det milde vejr :smile:

1,5 submissiontræning.

Viderearbejdning med sideposition. Opvarmningsøvelser fra bundposition, running man, turtle ...

Ved åbning/ændret tryk - liggende i running man -> "capoeiratwist" rundt og benene omkring modstander...videre hvis modstander god og holder armene lavt..-> hurtigt tilbage og i butterflyguard...

Sparring

Det går så småt fremad og knæet tager det rimelig godt, med lidt hensyn :smile:

Derefter hyggesnak og en smule eftertræning ovenpå i butchers...

(bare tæer)

Frontsquat

1x8x20

1x8x30

1x8x40

3x6x50

Squat

1x8x50

1x8x60

3x6x70

Øvelser på medicinbolde

push-ups på 2 bolde

airsquats på bold

Alt imens Kristian i selskab med Sværke prøvede at komme i bedre form til MMA-kamp d. 2. april... :laugh:

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 23. marts 2011

Bare en bette smule fra imorges - havde ikke rigtig energi/lyst til at træne mere alene her til aften, som håbet/planlagt...er som regel ret træt tir/ons aften efter lange dage på arb. - og almindeligt "familieliv" i hver ende af arbejdet - må bare tage revanche de næste par dage!

Pullups

1x10xbw hold i toppen efter hver rep

2x6xbw+12 kg i bælte hold i toppen efter hver rep

2x3xbw+16 kg i bæltet hold i toppen efter hver rep

1x1x24 kg i bæltet - intet ekstra hold i toppen

Cykling

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 24. marts 2011

Blev hentet en smule forsinket fra arbejde af Rolf og Lauge; og så susede vi i Avedøre svømmehal og hyggede i plaskebassinet og babybassinet en lille times tid... I det dejligt varme vand - ahh.

Butchers Lab

ATLAS-træning med Anders, som coach :4thumbup:

Opvarmning med træstang, diverse øv.

Teknikfokus på (squat) clean og split jerk.

Workout med 6 DL - 3 squat cleans - 3 split jerks skiftevis med makker efter alle tre øvelser.

Kørte med 40 kg. Det går absolut fremad :smile: - selvom jeg stadig synes, det er svært - og de ikke bliver perfekte, så er der flere og flere gode imellem :4thumbup:

Nåede lige de allersidste minutter at prøve med 50 kg - bare to rep af hver.

CROSSFIT:

Havde tiden og energien til det, så sprang med på dagens sidste CF-WOD - (igen med Anders, som coach)

Opvarmning med medicinballkast (2 bolde) rundt i rundkreds - ej til sidemakker. Ved manglende griben/fejl - kollektiv bonus i form af 10 push-ups/burpees/situps/etc.

Div. burpeevariationer - såsom G.I. Jane burpeepullups, jumping burpees, med KB op i strakt arm etc.

WOD: 20 min's AMRAP med makker (en skulle være i gang hele tiden, så kunne man selv dele op/skifte ved træthed)

10 DL (40/60)

10 K2B (knee to bar)

Elite

10 DL 75%

10 F2B (foot/toes to bar)

Var makker med en svensk gut - kørte en blanding, dvs. DL med 60 kg og F2B.

Kørte en hulens masse runder - vil tro ca. 15 - men det er svært at holde styr på, når man er godt i gang og tæller andre ting samtidig.

kan ikke kippe, så F2B - endte med at være hårde til sidst.

Var godt brugt til sidst - men fedt at få rørt sig i lidt længere tid.

Fredag d. 25. marts 2011

Crossfit i "Kirken"

Cyklede ind til Nørrebro - og var med på en lille times CF.

Rolig opvarmning med træpind - også med at stå og svinge den i håndledet med strakt arm til siden og ind foran - ny variation for mig.

Dejlig måde at starte op på, men kunne allerede her mærke, at kroppen stadig var godt brugt efter aftenenes træning...

Knæene også en anelse brugte...

Lidt teknikgennemgang af power snatch.

Der var kun 2 på holdet (og mig som ½) - der "kendte" til denne øvelse...så det blev meget fornuftigt anbefalet mange at lave cleans i stedet for til dagens wod.

3 runder med træpind

10 OH squat

7 situps (atomic)

5 superman (rygbøjninger)

3 push-ups

Gennemgangen af snatch var ikke helt i top/anderledes - og jeg kunne ikke nå, at få snatchen til at spille - og var ikke interesseret i at få "forstyrret" den måde, jeg er ved at lære den på af Anders/få nogen dumme skader, så valgte at lave cleans.

Dagens WOD:

5 runder af

3 power snatch --> CLEANS

5 OH squat

15 push-ups

30 air squats

Da jeg var træt i kroppen samt ikke er vandt til OH-squat - men gerne ville køre den, valgte jeg at køre let - det blev 25 kg :blush: (tror det var meningen den skulle køres med 40 kg for kvinder)

Tiden blev 9:13

Herefter var det meningen, jeg skulle have trænet med Daisy-girl :devil:

Hun var imidlertid ikke frisk til det efter morgenens akupunktur - og jeg følte heller ikke det helt store behov for mere træning lige der - så vi tilbragte tiden med at nyde hinandens selskab på café Baresso - mega hygligt :smile: - og tiden fløj som altid afsted.

I alt ca. en times cykling.

Lørdag d. 26. marts 2011

Skov-tur i Grib skov

Vejret super nice!!! :walking: :walking: :walking:

En hel dag i Grib skov ved Esrum sø med familie, der var inviteret med til grillning af pølser og snobrød m.m. i den friske skovluft :wub: :wub: :wub:

Vi travede ca. 4 km hen til den lækre bålplads ved Kongens Bøge - og tilbage.

På ved derhen fandt Lauge en 3-4 m lang gren, som han troligt SLÆBTE efter sig godt 800 m ned til Esrum sø.

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 27. marts 2011

Udendørsleg med Lauge formiddag samt en bette cykeltur ud at fodre svaner og blishøns ved Rebæk sø (ænderne var åbenbart for mætte :laugh: ) om eftermiddagen.

Havde slet ikke lyst til at træne, så der blev lyttet til kroppen og fokuserede på bare at nyde dagen med Lauge, slappe af og alt det "spændende husarbejde", der (desværre) aldrig løber nogen steder :tongue:

Mandag d. 28. marts 2011

Årets første vaffel-is - mums :icecream: :icecream: :icecream:

Submission wrestling i Butchers Lab

Selveste Daisygirl beærede os med sit selskab på sidelinien. (Håber du fik en lille smule ud af at bare at kigge med på os knapt så erfarne)

1½ time - primært teknik - viderearb. fra bundposition i sideposition (momentum-sving op i guard/scramble - hånd i armhule, væk - fat under arm til armlås/triangle)

- og sparring til sidst.

Under allersidste sparring med Rune skete et eller andet, så jeg lige måtte be om "time out", da det gjorde sindsygt ondt i min h. hofte/lyskeregion. Heldigvis ikke på en kritisk, kritisk måde - tror bare den blev grundigt mast i en uheldig vinkel -

Det gik meget bedre efter 5 min's tid og senere slet ingen gener...

Dertil fik jeg shoppet billetter til Fighter Galla på lørdag :devil: - glæder mig!

Tirsdag d. 29. marts 2011

Cykling ca 14 km

Aftenhjemmetræning:

Var egentlig ret træt - men så måtte jeg jo lokke mig selv med tunge chins :devil::wink:

Chinups

1x12xbw hold i toppen på hver

1x6xbw+16 kg i bæltet hold i toppen på hver

1x3xbw+24 kg i bæltet hold i toppen på hver

1x1xbw+32 kg i bæltet hold i toppen

1x2xbw+32 kg i bæltet - intet hold i toppen - men ganske tilfreds med at kunne køre reps :4boxing:

1x3xbw+24 kg i bæltet hold i toppen på hver

1x6xbw+16 kg i bæltet hold i toppen på hver

1x12xbw hold i toppen på hver - hårdt!

Ring rows

3x8xbw Træt i lats efter ovenstående, så måtte nøjes med 8 reps

Ring dips

3x10xbw

supersættet med

Pistols

1x5+5

1x7+7

1x10+10 :smile:

Brede bar push-ups

3x10xbw

supersættet med

Fat bar curls

1x6x24

1x5x24

1x3x24 - helt udsolgt

I alt en lille times tid

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share