Tinapigens log!


Tinapigen
 Share

Recommended Posts

Goddag Jens,

Da Eddie ikke er det mest alm. navn - især fra den generation - og han kom oprindeligt fra Skive (ja, han fortalte også at han endda var blevet spurgt, om han var opkaldt efter Eddie Skoller - men er jo trods alt noget yngre - så det mente han nu ikke) - og stangspring heller ikke er SÅ alm, - så burde det værre den samme mand.

Hvad trænede du selv?

Mange hilsner Tina

Hej Tina

Jeg var egentlig bare med i træningen uden at blive super god til noget af det - det tiltalte mig at jeg kunne passe min egen træning og alligevel være en del af et fællesskab.

Jeg var både mellemdistanceløber i nogen år (800 m på 2,23 som bedste resultat) og så lidt forskellige kasteøvelser kuglestød, diskos og spyd.

Mvh Jens

Link to comment
Share on other sites

Hej Tina

Jeg var egentlig bare med i træningen uden at blive super god til noget af det - det tiltalte mig at jeg kunne passe min egen træning og alligevel være en del af et fællesskab.

Mvh Jens

At være motiveret til at komme til træning og nyde det (og fællesskabet) - er da også noget af det vigtigste ( i mine øjne).

:smile:

Håber det går rimeligt med træning nu? (din log er ikke helt fyldestgørende :wink: )

/T

Mandag d. 31. okt. 2011

(morgenpullups: 1-2-3xbw)

Sidste arb'sdag inden ferie+barsel :4thumbup:

Glæder mig til lige at få lidt tid og overskud til "mig selv" diverse samt læse og træne og slappe af inden "det går løs" igen med baby, jul osv.

Tirsdag d. 1. nov. 2011

Sovet utroligt ringe - godt der var mulighed for at tage middagslur sammen med Lauge.

Nød dagen med ham inkl. havde ham med til hans 1. tandlægevisit, hvor han glad viste sine fine bisser. Afleverede pænt "legetøjsgaven" tilbage, da den ikke kunne hamle op med borgen og ninjaturtlesfigurerne i venteværelset :laugh:

Var helt flad og drænet om eftermiddagen, så den ellers forventede træning blev blot

Pullups

1-2-3-4-5-6xbw

samt cykling til Frederiksberg til "aftenkursus" for dyrlæger på "KVL/KU LIFE" om diagnostik af hyperadrenocorticisme (Cushing).

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 2. nov. 2011

Svømning i Vestbadet

Distance: 1200 m

Lækkert at være i vandet :smile:

Maven føltes ekstra tung og udspilet med godt pres opad på lungerne fra baby m.v., så de knap 35 min's svømning var passende i dag.

(Bw efter morgenmad var på 72 kg idag - dvs ca +11 kg. - her i 34. uge)

Link to comment
Share on other sites

Tinapigen nu med sænkekøl

- men super flot at du stadig holder dig i gang!

:laugh: Tak.

Fredag d. 4. november 2011

Lidt træning i kajakklubben

Er temmelig træt for tiden - den kommende baby og Lauge tapper åbenbart lidt mere energi, end jeg lige synes er "belejligt" :tongue: - må indse, at der må bruges mere tid på afslapning, geares lidt ned, og mindre på "alt muligt andet" :nonono:

Stille og rolig træning i ca 1 time

Chins

1x2xbw

1x4xbw

3x6xbw (ret hårdt)

One arm rows

1x8x16

2x10x16

ss med

Air squats

1x10

og

Lunges

2x12+12 skiftevis på hvert ben

Blev bare uden vægt for lige at få gang i bentøjet igen - kan alligevel godt få pulsen en smule op.

Standing DB press

3x10x9 Ikke specielt tungt, men kan mærkes "i maven" alligevel.

OH squat

3x10x8 en tom stang

ss med

Dips

3x5xbw pyha, dipsformen skal lige arb's op igen

Lateral raises

Til yderlår

2x12x5

Standing alternate db curls

3x10x10

Alt i alt en rar træning - har ikke haft rigtig lyst til styrketræning længe, men tror den er ved at vende tilbage...

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 5. november 2011

Formiddag cykling rundt med Lauge til legepladsen i Valbyparken m.m.

Til fødselsdag eftermiddag og aften.

Søndag d. 6. november 2011

Formiddagstravetur i Dyrehaven med Lauge og Rolf

Aften: (Gravid) Yoga-program nr. 4.

Inkl. hovedstand - det er lige lidt uvant, så skal lige vænne mig til det, men meget "sjovt".

Føles rigtigt dejligt at blive strukket igennem og afspænde fysisk som psykisk.

Mandag d. 7. november 2011

Svømning i Vestbadet

1500 m - blandet cr, rygcr, cr ben og cr arme.

+ en tur i det varme vand :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 8. november 2011

Bare en smule...

Pullups

1-2-3-4-5-6-7xbw

Bar push-ups

3x10

En kort tur i Zoo.

Aften: (Gravid) Yoga program 3

(ca 1 time)

(trekantstilling, dødstille, klovnen, palmen, løberen, bærestilling, ørnen, liggende sommerfugl, venepumpen, skulderstand, omvendt stående stilling, fisken, haren, solåndedrættet (m.rodlås), vekselåndedrættet 2 samt dødstille)

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 9. november 2011

Cykling med cykeltrailer: ca 9 km

Torsdag d. 10. november 2011

Morgen: I svømmehallen med Lauge - først plaskebassinet, så det varme babybassin og lege videre med en enormt sulten haj, livredderen og andre legedyr :bigsmile:

Der er bare superbørnevenligt i Avedøre svømmehal på hverdagsmorgener - man har nærmest hele børneafdelingen for sig selv, af og til nogle smilende, ældre medborgere i vandet/der hygger sig med morgenkaffe på kanten samt dedikerede livreddere, der nærmest står på spring for at dele legesager ud og "lege med" sammen med Lauge :4thumbup:

Svømmehallens badevægt sagde bw= 71 kg, så stadig ca +10 kg fra prægraviditetsvægt.

Derefter i vug. med knægten og lidt træning til moderen - mens det endnu kan lade sig gøre.

I Vestbadet (eneste svømmehal i nærheden, der har åbent i dagtimerne).

Svømning med rigtig godt flow - kroppen åbenbart stadig "varmet op" af det varme vand - eller bare det, at nogle dage uden arb. gør underværker...

Distance: 1400 m

Først 800 m skiftevis 50 cr og 50 rygcr. Derefter cr.arme for resten.

Kunne sagtens være fortsat, men ville også gerne nå en smule styrke, mens energien endnu var til det.

Leg curls

1x14x20

2x12x25 god styrke i dag!

Leg press

1x14x70

2x12x80 og stadig forholdsvis let.

Leg extensions

3x8x25

Rowing torso

3x12x20

Pulley - skråtstillede ben, bredt spadegreb

1x12x40

2x10x45

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 11. november 2011

Chins

1x8xbw

Nåede bare det ene sæt inden kursen gik mod Jylland med Lauge og søs som selskab-

Weekend d. 12.-13 november 2011

Godt 1½ times travetur med Lauge, fam. og vovser. Da Lauge gik selv hele vejen, var distancen nok ikke mere end ca. 3 km?

Rekreation og dejlig hjemmelavet mad for resten :wub:

Samt lille tur søn.

Tirsdag d. 15. november 2011

(Cykling mandag)

Svømning i Vestbadet

(i 50 m intervaller)

300 m cr

100 m rygcr

300 m cr

100 m ryg

200 m cr

300 m cr arme

100 m ben

50 cr

50 ryg

Distance: 1500 m

Havde godt flow og det føltes let, men så trak de sidste 200 m alligevel - så det føltes hårdt her alligevel. Utroligt som den gravide krop ikke er til lange træninger - men føles ellers fantastisk.

Varmtvandsbassin og to rutcheture :biggrin:

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 18. november 2011

Har sovet dårligt hele ugen (maven er nu i vejen for gode sovestillinger - og en stordansende nataktiv baby, gør det ikke lettere at falde i søvn), haft en syg kæreste, været meget træt, så der blev dømt yoga, da det var det jeg trængte mest til og energien var til. Og det hjalp :4thumbup:

Gravid-Yoga-program 2

Lørdag d. 19 november 2011

I svømmehallen med Lauge.

Mødte en veninde og hendes datter, som Lauge har gået på stue med. De to små hyggede sig gevaldigt med bl.a at ligge henover et par frøplader og plaske med benene, mens de "tog på arb." - og vi blev puttet i vuggestue :biggrin:

Eftermiddag:

Der går lige lang nok tid i mellem træningerne - men sådan er det åbenbart...Kan efterhånden også godt mærke babyen tynge i maven og presse lidt på "de øvrige ting"...

Havde mulighed for at ha' "fotograf på" et par af de sidste sæt...Nu bliver de postet, selvom ...

Pullups

1-2-3-4-5 x bw

1x6xbw video

1x5xbw

1x5xbw video

Aften:

I Tivoli og tøffe rundt og kigge på julelys og landskab samt inde at se "Crazy Christmas Cabaret".

Søndag d. 20. november 2011

Formiddag i Zoo - dagens motion bestod mest af turen op i Zoo-tårnet...

Fødselsdag for Rolf. :wub: :wub: :wub:

Mandag d. 21. november 2011

Morgensvømning i Friheden

Distance: 1300 m

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 22. november 2011

Gravid-Yoga-program 1

Onsdag d. 23 november 2011

Graviditet uge 36+2(/+4): Morgenvægt: 72,4 kg

Til jordemoder:

Blodtryk 126/82, puls 52.

Symfyse/fundusmål: 36 cm

Skønnet fostervægt: 2800, (kommentar: ret stor)

Hovedstilling, men står ej dybt i bækkenet, så vær lidt obs på, hvis "virker til at vende sig".

Cykling

Torsdag d. 24. november 2011

Chinups

4x6xbw

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 25. november 2011

Svømning i Vestbadet

Distance: 1500 m

Endnu en dejlig og social weekend med fødselsdag,hvor vi lavede mad, brunch, juletræstur ...

Søndag d. 27. november 2011

Gravid-Yoga-program 2

Mandag d. 28. november 2011

3 uger til termin... maven tynger efterhånden en del og der tumles vildt rundt derinde med hårde puf til moderens maveskind m.m..

Svømning i Frihedens svømmehal

(morgensvøm - der er velbesøgt)

Distance: 1500 m - kunne lige akkurat nå det indenfor tiden :smile:

Cykling

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 1. december 2011

Træning og svømning i Vestbadet

Lagde ud med lidt styrketræning:

Lidt armsving m.v. til let opvarmning...

Pullups/chinups

1x5xbw pullups

1x5xbw pullups

1x6xbw chinups

1x4xbw chinups

supersættet med

Leg extensions

1x12x15

3x10x20

Rowing torso

3x10x20

Pulley - skrå ben, spadegreb

3x10x40

Leg curls - siddende

1x12x15

3x10x20

Leg press

3x10x70

Dips

1x5xw

Svømning:

Distance: 500 m

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 6. december 2011

Dagens "træning" bestod af 2 sæt pullups/chinups... bare lige en bette formtest...og så blev jeg distraheret...

Pullups

1x7xbw

1x7xbw chinups

Har termin næste weekend (1½ uge, så det er ved at være spændende, hvornår der sker noget...)

Onsdag d. 7. december 2011

Hygsom eftermiddag/aften med fam. Frisch :biggrin: :biggrin:

Gravid-yoga program 4

Dejligt. Hovedstand er dog stadig lidt udfordrende! Jeg kan godt mærke, at jeg ikke er garvet i at stå med benene i vejret og ændret tyngdepunkt - men meget sjovt, og det lykkedes også rigtigt i 2. forsøg.

Torsdag d. 8. december 2011

Cykling med cykeltrailer.

Svømning i Vestbadet

Distance: 1500 m

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 13. december 2011

Pullups: 1x5xbw

Onsdag d. 14. december 2011

I dag var det Tinas fødselsdag... hurraaah :wink:

HURRA - endnu en frisk dreng kommer til verden

Dette var også dagen, hvor vandet gik (13.25), og fødslen derved gik i gang.

Da jeg trængte til frisk luft, havde jeg afleveret Lauge i vuggestue kørende på cykel, stilet cykeltraileren, cyklet videre på hurtig invitation til Zoo og set på bl.a. tapirbaby og gik en kortere rundtur - inden der blev cyklet videre til Nørrebro og retur og hente traileren med hjem. Vil tro en samlet distance på godt 20 km.

Havde lige været hjemme ca ½ time og hygget med veninde, da det mærkedes som et lille pop, og så var der én med våde bukser, og der kom rigelige mængder klar væske strømmende ned på gulvet - meget mærkelig følelse. Glad for, at jeg var nået hjem igen.

Veerne var ikke rigtig begyndt - havde af og til sjældne plukkeveer - men det var jo ikke noget nyt...

Gik vist lidt forvirret rundt om mig selv - nu var det jo når som helst, at jeg ville føde...

Fik pakket fødselstasken helt færdig, arrangeret mht. Lauge m.m og kunne hygge videre med veninden og vente på Rolf (der selvfølgelig havde svømmeundervisning og var uden mobilkontakt, så han troede først, at det var "for sjov", da jeg sagde vandet var gået, da han selv ringede hjem).

Havde det jo godt, stadig ingen rigtige veer - så måtte jo lige tjekke pullupformen - i forhold til sidst. Har for længe siden, regnet med at 5 ville være realistisk omkring terminstidspunkt.

Pullups

1x1xbw, da kameramanden ikke var helt klar :tongue:

1x6xbw :devil:

Jordemoderne på hosp. anb. et eftermiddagstjek, for at se, at alt var normalt - da hovedet sidst ikke havde sat sig fast (med lille risiko for, at barnet kunne vende forkert).

Så vi var lige forbi Hvidovre hospital og blive tjekket og sidde med vemåler på etc. På dette tidspunkt kunne jordemoderen ikke nå barnets hoved overhovedet.

Hjem og spise aftensmad, slappe af m.m.

Jeg kunne ikke sove... vil tro veerne begyndte at blive rigtige veer ved 23-tiden... lidt i 24 kom der meget hurtigt - ca hver 3. minut a 45 sek i perioder - men endnu ikke ved "fuld kraft" - som jeg husker det fra sidst - ringede dog til hosp. og villet gerne ind til tjek - som jeg fik lov til - men kunne høre på jordemoderen, at hun mest gav lov pga. hurtigt fødselsforløb sidst - da jeg åbenbart ikke lød "lidende nok" i tlf...

Torsdag d. 15. december 2011

0:30 står der i journalen, at vi var nået ind til jordemoderen - ca 2 cm åben, ½ cm livmoderhals endnu - fik vemåler på og sad lidt med den... tolkning heraf 01.10 - ca 3 veer pr. 10 min...

Så begyndte det at gå tjept...

ca 1.40 kommer jeg over på fødeafdelingen - til ny jordemoder - og nu kan veerne absolut godt mærkes... 4 cm åben... normal hjertelyd på baby...

1.50 får pressetrang, så der skal "gispes" og "holdes igen" - ikke særlig rart - men man har jo heller ikke lyst til at blive syet alt for meget...

1.56. 6 cm åben... jeg bliver tilbudt fødekar - ja, jo, ved ikke - hvorfor ikke - "kravler i badekarret" 1. 59 -

2.03 Fødes levende dreng :wub: :wub: :wub: - i uregelmæssig baghovedstilling "stjernekigger" - jordemoderen forklarer, at det kan forklare den øgede pressetrang - jo tak. Han skriger straks :smile:

Jeg tror, jeg ikke er helt åben endnu og tænker åh nej - men kan ikke "holde igen" - og ud dukker "lillebror" på nærmest en ve - to pres.

Rolf hjælper endda jordemoderen med at få handsken ordentlig på, da hun ikke er nået at blive helt klar..

Og så tilbage i en lun seng og hygge med baby og Rolf og spise ristet toastbrød og skåle i saftevand :laugh:

(Jeg var også heldig - og slap for at skulle syes nogen steder)

Lidt senere undersøges vores nyankomne dreng - vejer 3560 g og måler 53 cm, hoved og maveomkreds 32 cm.

Havde inden fødslen "frygtet" at skulle smides hjem "4-6" timer efter fødslen - men vi var egentlig klar og ville hellere hjem (når man nu ikke kunne blive "rigtigt") - så 4:45 var lillebebs puttet inde på moders mave i viklen, og i stedet for at skulle flytte værelse endnu engang for en kort bemærkning gik vi helt hjem.

Bor kun knap en km fra hospitalet, (det var tørvejr lige på det tidspunkt) - og det føltes rarere og meget nemmere end at pakke lillebebs ud og ind af autostol for 3 min's køretur.

Og det var fedt, at gå hånd i hånd hjem gennem den stille, kølige decembernat med en charmerende, sød, mørkhåret lille fyr i "favnen" :wub:

Link to comment
Share on other sites

Stort tillykke :4thumbup:

STORT TAK FOR DET, Gregers :smile:

Smukt, tak for en dejlig opdatering af log, og et stort tillykke!

Mange tak - også for de søde bemærkninger.

Sikke et juleeventyr, dejlig læsning. Tillykke.

Det føltes også meget magisk :wub: Tak.

Har fulgt en smule med i din spændende log (har stadig lidt til gode). Det bliver spændende med din vandretur i højderne næste år! Glæder mig til at høre mere om det!

Har selv været "Annapurna rundt" - selvom det var helt tilbage i 1998 - det er alt for fedt, at vandre - og nogle steder er absolut helt fantastiske - har dog meget til gode selv endnu - men skal nok nå det.

Stort tillykke herfra ! :cheer:

Hej :smile:

Et varmt tak tilbage!

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 17. december 2011

Gåtur til Hvidovre hospital med hele familien til pku-blodprøve mv. af den betteste.

Chinups

2x10xbw

(aften)

Mandag d. 19. december 2011

I kajakklubben: nåede en lille ½ times let opstartstræning.

Pullups

1x10xbw

1x8xbw

cykling på spinningscykel

ca. 10 min

air squat: 1x12

Front squat

3x8x20 bare til lige at komme igang igen

Baglårsøvelse på gulv

2x6+6

ss med

Planken

2x60 s

Hilsende hund

2x15

Tirsdag d. 20. december 2011

BW= 65 kg

aften:

Push-ups

1x20

2x15

Onsdag d. 20. december 2011

Gåtur med bebs i vogn.

Pistols

6x1+1

Link to comment
Share on other sites

Lyder som en skøn fødsel :wub: ...måske lidt til den hurtige side, kunne i hvert fald forestille mig, det var lidt svært at følge med.

Så lyder som en god disposition at komme tidligt ind.

Og så går du bare hjem fra hospitalet med den lille i vikle. Du er for sej :4thumbup: ...og så vil jeg slet ikke kommentere at du finder på at lave pull-ups efter vandafgang. :laugh:

Tillykke med lillemanden, hils familien og glædelig jul b023.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share