Tinapigens log!


Tinapigen
 Share

Recommended Posts

Hej i loggen :)

Stort tillykke! Og hvor er det bare fuldkommen overmenneskeligt sejt - ikke bare at du lige snupper 6 pull ups efter vandet er gået, men også at du allerede en uge efter fødslen er i gang igen med både pull ups, push ups, front squats og pistols. Du er en smuk rollemodel for kvinder, der gerne vil hurtigt i gang igen!

Link to comment
Share on other sites

Kæmpe tillykke Tina. :heartpump: Og skøn beretning. :wub:

Hej Kathrine :smile: :smile:

Tusind tak for det! Det er endnu en sød, knægt, der er kommet verden, så jeg har lidt at se til på hjemmefronten, her den næste tid... Håber dog på, at kunne smugle lidt træning ind i programmet af og til også.

Rigtig godt nytår, søde!

Lyder som en skøn fødsel :wub: ...måske lidt til den hurtige side, kunne i hvert fald forestille mig, det var lidt svært at følge med.

Så lyder som en god disposition at komme tidligt ind.

Og så går du bare hjem fra hospitalet med den lille i vikle. Du er for sej :4thumbup: ...og så vil jeg slet ikke kommentere at du finder på at lave pull-ups efter vandafgang. :laugh:

Tillykke med lillemanden, hils familien og glædelig jul b023.gif

Kære C.

DET VAR EN SKØN FØDSEL :4thumbup: (Selvom, der også nåede at være stunder, hvor det gerne måtte være overstået - så skal jeg vist ikke klage)

Var glad for at jeg kom "tidligt" ind (veerne var trods alt med max 3 min mellemrum, da vi tog afsted)

Mht. pullups'ne - så MÅTTE jeg jo lige se, hvor langt fra jeg var at matche formen ved 1. fødsel - og havde jo ikke veer og følte mig helt fint tilpas... :devil:

Men, mange tak :bigsmile:

Det er for sent at sige glædelig jul, men rigtig godt nytår! - og vi ses :smile:

Hej i loggen :)

Stort tillykke! Og hvor er det bare fuldkommen overmenneskeligt sejt - ikke bare at du lige snupper 6 pull ups efter vandet er gået, men også at du allerede en uge efter fødslen er i gang igen med både pull ups, push ups, front squats og pistols. Du er en smuk rollemodel for kvinder, der gerne vil hurtigt i gang igen!

Hej Sina :bigsmile:

Hvor er du sød :blush: Mange tak!!!

Jeg vil gøre mit bedste for fortsat at leve op til de smukke ord!

Super godt nytår til DIG!

Link to comment
Share on other sites

Haft feber (38,7 C) hele natten til den 23. samt d. 23. - uden andre rigtige symptomer- lægen (eller mig) kunne dog ikke finde nogen specifik forklaring - og det er heldigvis gået over af sig selv...

Lørdag d. 24. december 2011

GLÆDELIG JUL (BAGJUL)!

Pullup

1x12xbw

3x8xbw

Søndag d. 25. december 2011

½ times travetur med bebs i viklen

Brede bar pushups

2x10

herefter minutstart brede/skiftevis med smalle

8 brede

8 smalle

7 brede

7 smalle

6 brede

6 smalle

5 brede

5 smalle

4 brede

4 smalle

Pistols

minutstart - 30 sek mellem hvert ben

10x1 på hvert ben

Tirsdag d. 27. december 2011

Walk til biblo med familien og retur - ca 1 km hver vej.

I Lauge-tempo.

Onsdag d. 28. december 2011

Gåtur til Hvidovre hospital med bebs i viklen til høretest af den bette. ok.

På Zoologisk museum og bl.a se på nisser... med nisseskelet, nissebo, polarnisser, en enkelt savannenisse, urnisse m.fl. Meget interessant - kan anbefales! Kan ses til den 9. jan...

4 km walk med bebs i vogn

Towelchinups

10x1xbw

1x5xbw

baglårsøv på gulv

3x10

kb squat

1x12c16

3x10x24

lunges

1x5 føles ikke rart i nedre maveregion, så venter lidt...

hilsende hund

3x15

statisk op ad væg, vinkelben

30 s

45 s

60 s

Torsdag d. 29. december 2011

walk og fodre ænder...

hanging leg raises

1x6

2x8

planken

3x45 s

så en bette mand, der kræver opmærksomhed...

Har fået spist en masse dejlig julemad og tilhørende julelækkerier-så ammedepoterne er fyldt op :4thumbup:

Godt nytår til alle læsere!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hello...

Det har været en meget kedelig januar måned med indlagt barn på hosp - beskrivelse følger... så træningen har været meget sparsom - men skal da logges alligvel.

”Træning”

Lørdag d. 31. december 2011

Bar Push-ups – smalle

3x15

KB snatch

3(3x5x12 m. hver arm)

KB sw

5x20x16 ca. 30 s. pause

Ring dips – minutstart

6x3

En forfærdelig og meget hård uge på hospitalet – kun hjemme om natten for at ”sove” med babyen.

Lørdag d. 7. januar 2012

Lauge på ”hjemmebesøg” i weeekenden.

Pullups

5-6-7-8-7-6-5xbw

Søndag d. 8. januar 2012

Pistols 7x1+1

Toes to bars 3x3 dårlig teknik, men har heller ikke prøvet det før – eller rigtig set dem udført...

+2 knees to elbows – sidste sæt gik nogenlunde...

Ab wheel ..tjah lidt rul...

L-sits 6x8-10 s – det kan kun gå fremad, hø hø...

2 km gåtur

Mandag d. 9. januar 2012

10 min's kb sw

15 s venstre, 15 s db.sw, 15 s højre, 15 s pause x12 kg

Fingertip pullups

10x1xbw ss med handstand ca 5 s skiftevis m start hver 30 s

Towel chins

10x1

kb press

9x1x12

1x3x12

Handstand pushups (på knoerne (pga håndleddene skal værre lige), så det er kun meget let flexion i albuerne og ikke rigtige pushups)

skiftevis med ...ulæselige noter...

smalle pushups

1x25

Tirsdag d. 10. januar 2012

Lunges i forskellige retninger i 10 minutter

Pistols

6x1+1

2x2+2

Baglårsøvelser

Læg

Onsdag d. 11. januar 2012

Maveøvelser+ rygøvelser på gulv i 25 minutter

Gåtur 45 min m. bebs i vikle

Torsdag d. 12. januar 2012

Gåtur m. vikle

KB sw

2x10v+10h+15 db x12

KB snatch

2x5v+5h+5v+5hx12

Finger pullups

3x1

senere 4x1xbw

forsøgt videre træn – bebs ej enig...

Fredag d. 13. januar 2012

Sovet lidt, lidt, lidt...

2 unger med totalt modsatte sovevaner, så middagslur ikke muligt...

Chinups

1x5xbw

1x6xbw

1x7xbw

1x2xbw+12 kg i bælte

3x3xbw+12 kg i bælte

puha – amning, jul, søvnunderskud og megen stillesidning m.m tærer...

Ring dips

1-2-3-4-5-4-3-2-1

Ring rows-fødder på skammel

1x8

3x6

Brede bar push-ups

4x8xbw

Rygbøjninger på gulv

Lørdag d. 14. januar 2012

Pistols

1-2-3-4

1-2-3-4

Statisk op ad væg – ben bøjet i 90 grader

2x60 s

KB 10 minutter

1 min sw, 30 s pause x16 kg

Søndag d. 15. januar 2012

Tabata 20/10 i 10 minutter

enhåndsswings/2 H sw

1 H sw/2 H sw

snatch/2 H sw

snatch/2 H sw

x12 kg

Gav vabler til sidst – øv, øv..

Tur på stranden

Skulderpres med kb

3x8x12 1H

1x8x12 2 samtidig

2x6x12 2 samtidig

3x6+6x12 seesaw

Elastik laterals 2x6

Elastik frontals 2x6

lilla elastik – holdt helt ude

BW ca 64 kg.

Mandag d. 16. januar 2012

Mindre gåtur med familien - bebs i vikle – ved Vallensbæk sø.

Tirsdag d. 17. januar 2012

Gik til kontrollen på hospitalet.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 18. januar 2012

Pullups

1x1xbw statisk 10 s 4 steder på vej ned + 1

5x1xbw fingerpullups – langsomt ned

5x5xbw

3x2xbw+12 kg i bælte

Ringrows

1x8

2x7

Torsdag d. 19. januar 2012

Noten væk – fik lavet lidt dips, mave og push-ups.

Fredag d. 20. januar 2012

Lauge to timer i vuggestue – juhuu – det blev en tur i kajakklubben imens – Nåede ca ½ times træning inden mindstemanden krævede sin mor...

Spinning ca 15 min

Frontsquat

1x10x10

4x8x30

Pistols

8-10 x 1+1 ss med

Træk foran

3x10x45

One-arm rows

2x10x17

2x8x22

Lunges

2x5-10 – men mærkes stadig lidt underligt i nederste maveregion, så valgte at stoppe med dem.

Mandag d. 23. januar 2012

I kajakklubben:

Spinning 15-20 min.

Stående db pres

1x10x10

1x6x12

1x10x10

Lateral raises

3x8x6

Squat

10 air squats

1x10x30

baby vågen...

Bænkpres db

1x10x12

1x10x16

2x10x22

Dips

1x12xbw

1x8xbw

Travetur hjem.

Tirsdag d. 24. januar 2012

Traveture

Aftentræning ”udsat” pga. krævende baby...det kommer nok til at ske adskillige gange...hver ting til sin tid – baby nu...som indtil videre er mere B-menneske, mens Lauge er A-menneske...

Onsdag d. 25. januar 2012

Maveøvelser i ca 10 min. Inkl planken 2x60 s. Med baby – undtagen ved planken.

Baglårsøv. - swissball + elastik...

Pistols

3x1+1

3x2+2

1x3+3

Torsdag d. 26. januar 2012

Travetur – længere.

Fredag d. 27. januar 2012

Endelig tid til rigtig træning – men efter 15 min vågnede den lille, som ellers er god til at sove formiddag...

Lungesøv. I forskellige retninger i 10 min. (30s/30s)

KB-Tabata 20/10

1 H sw – 2 H sw. Venstre+højre

High pulls – 2 H sw. Venstre+højre

Snatch – 2 H sw. Venstre+højre

9 min. 12 kg kb

4 runder 30s/30s

Clean, squat and jerk/pushpress

med 2x12 kg

Pullups

1x10xvbw

2x8xbw

Lørdag d. 28. januar 2012

Længere travetur, tilbagevejen med baby i vikle.

Søndag d. 29. januar 2012

Årets/vinterens første kælketur sammen med Lauge.

Mandag d. 30. januar 2012

I kajakklubben:

Spinning godt 20 min. - endelig med spinningssko.

Frontsquat

4x8x35 – vågen baby...= lang pause

Pistols

1-2-3-4

ss med

Back+lateral extensions

3x10+10+10

Lårøv. (a la leg extensions med elastik)

Walk

Tirsdag d. 31. januar 2012

Walk

Link to comment
Share on other sites

Det er utroligt, så hurtigt ens liv lige kan blive "vendt på hovedet"...

Lauge blev syg 1. januar med neurologiske symptomer - så vi har tilbragt rigtig meget tid indespærret på hospitalet, været MEGET bekymrede og "PÅ" for at prøve at muntre Lauge op og være "samarbejdsvillig" til alle prøver og behandlinger...

Han havde om morgenen haft ”hysteriske” grædeanfald (aldrig oplevet i den grad før), haft svært ved at holde balancen, faldt efter få skridt m.m, men var ellers feberfri - og absolut mere "pjevset" - men derudover normal.

Vi var en tur forbi vagtlægen, der også kunne konstatere "ataxi/svimmelhed" - men ellers alt normalt (temp, ikke øm i nakke, ører, normale reflekser etc). - så vi fik lov at vende hjem igen til observation af udvikling - da meningitis m.m. var udelukket -han mente, det kunne være opstået som følge af en virusinfektion...

Uændret til mandag samt sover dårligt, igen med grædeanfald (der gentages flere gange om morgenen), de er svære at få ham ud af, samt han har problemer med finmotorikken med hænderne, ryster (svært at spise med ske m.m.) - så fik ny tid hos lægen, der for en sikkerhedsskyld henviser os til børneafdelingen på Hvidovre hospital til tjek.

Ventetid i massevis, der tages blodprøve om eftermiddagen, inden der endelig ved aftenstid er en læge, der har tid (selvom vi trods alt ender med at blive prioriteret lidt frem i køen).

Det besluttes der, at han skal MR-skannes i fuld narkose næste formiddag (hvis akut forværring CT-skanning i nat). Der bliver derfor lagt venflon (efter nogle forsøg) - og Rolf og Lauge overnatter på hosp, mens bebs og jeg, må gå hjem og "sove"...

Lauge er allerede gået fra at være dygtig til at samarbejde med sundhedspersonalet, til at synes, at det absolut ikke er sjovt at blive undersøgt og prikket i mere...

samt at han har det skidt med ikke at kunne gå som han plejer, være svimmel... og hvordan han ellers nu har haft det.

MR-scanningen normal. Der var også blevet udtaget samtidig spinalvæske - der viste alt normalt på nær en celle for meget. Indtil yderligere prøvesvar forlå- igangsattes 1-times dropbehandling hver 8. time for en sikkerheds skyld mod herpesvirusinfektion - der onsdag skiftedes over til 4½ times iv-behandling med HØJ-dosis binyrebarkhormonbehandling - med temp, blodtryk, pulsmonitorering før, under og efter samt urinprøve...

Lauge er blevet meget indelukket, har svært ved at snakke ordentligt (er gået 1½ år tilbage i udvikling motorisk og sprogligt) samt virker enormt ked af hele situationen - og kan kun lige hives ud af sine .

Derfra går det fra den ene undersøgelse til den anden...flere blodprøver, EEG, urin+aff.prøve samt øjenundersøgelse...

Alle tests normale – men ingen bedring af symptomer og humøret helt i bund samt adfærdsændringer pga. indgrebne og behandlingerne.

Mistanke om ADEM – acute disseminated encephalomyelitis...

Den stakkels knægt fortsætter i 3 dage med de 4½ times lange IV behandlinger med 25 mg prednisolon pr KG, inden vi heldigvis får lov at tage på ”hjemmebesøg” i weekenden samt kan fortsætte behandlingen kun med grimt smagende tabletter.

Vi har været ”så heldige” at få en lille stue UDEN DVD – og vi må ikke opholde os i legerummet pga. infektionsfare – både af hensyn til Lauge og babyen på 2-3 uger...de fleste andre børn ligger nemlig indlagt med infektionssygdomme – to stuer har ”ISOLATONSSKILTE” på dørerne.

Det er ikke helt let at beskæftige en 2½ årig, normalt aktiv dreng i en uge på et lille værelse...

Efter nogle dages hjemmebehandling begynder gangen m.m. så småt at blive bedre – og humøret stiger for alle parter. Derfra er det heldigvis gået støt fremad, så prednisolonen kunne trappes ud efter en uges tid hjemme på immunosuppresivdosis og medfølgende ”isolation” fra smitte (ingen vuggestue, besøg meget sparsomt og kun raske...)

Det har været forfærdeligt på hospitalet (selvom personalet er flinkt nok) – og selvom det heldigvis har været bedre, at være hjemme, så har det nu været en ret sej omgang!

Nu er Lauge startet i vuggestue igen og er næsten tilbage til sit gamle – så nu kan ”hverdagen” begynde med barn nr. to, som heldigvis har været et ”nemt spædbarn” og ser ud til at trives på min

”jersey-mælk” (han vokser godt, på alle leder og kanter ;-) )

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest et stort tillykke med lillemanden - det har jeg slet ikke fået sagt :blush: ... Lækre chins, lækker beretning og hyggeligt med gåturen hjem :4thumbup:

Kæft hvor er jeg ked af at høre hele Lauge-situationen.

Det må ha' været et helvede - og så især med bebs oveni samtidig.

Jeg håber virkelig at han er ved godt mod, er ovenpå igen fysisk og psykisk, og ikke er blevet alt for skræmt af hospitalsverdenen. Fandt man ud af hvad der forårsagede de neurologiske symptomer? Eller var det bare det? Jeg tror da jeg ville savne en afklaring eller udredning hvis der ikke er kommet en sådan :smile: .

Men dejligt at han er godt på vej til at være sig selv igen...

Masser af positve tanker og store kram herfra.

/Catten (som lige har lånt Kauf's profil)

Link to comment
Share on other sites

1. februar 2012

Det har været en social dag med først morgenmad i vuggestuen pga 40 års jubilæum på Lauges stue, derefter mødregruppekomsammen...

Det nåede lige at blive endnu en smule her til aften med vågen baby som opmuntring - men mange bække små...

Pullups

2x1xbw fingerpullups

2x2xbw fingerpullups

5x6xbw pullups

kb renegate rows

3x6+6x16

Lille gåtur.

Aftenvægten siger godt 64 kg, så mangler lige at smide de sidste 2-3 kg flæsk fra maven. Nu er den lækre jul jo for længst overstået, januar 2012 er forbi, og det bliver nu lidt lettere at rette kosten ind på bedre kurs - og få lidt mere motion ind i hverdagen :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest et stort tillykke med lillemanden - det har jeg slet ikke fået sagt :blush: ... Lækre chins, lækker beretning og hyggeligt med gåturen hjem :4thumbup:

Kæft hvor er jeg ked af at høre hele Lauge-situationen.

Det må ha' været et helvede - og så især med bebs oveni samtidig.

Jeg håber virkelig at han er ved godt mod, er ovenpå igen fysisk og psykisk, og ikke er blevet alt for skræmt af hospitalsverdenen. Fandt man ud af hvad der forårsagede de neurologiske symptomer? Eller var det bare det? Jeg tror da jeg ville savne en afklaring eller udredning hvis der ikke er kommet en sådan :smile: .

Men dejligt at han er godt på vej til at være sig selv igen...

Masser af positve tanker og store kram herfra.

/Catten (som lige har lånt Kauf's profil)

Hej til jer begge (alle 4) :smile:

Mange tak for lykkeønskninger! Mindstemanden er virkelig ved at få skruet op for charmen her på det seneste, hvor han også er mere vågen :wub:

Og Lauge er tæt på at være sig selv :wub: , men man kan stadig ane f.eks. en smule usikkerhed i balancen, når han lige er vågnet, en anelse på talen, når man kender ham - men han kan hoppe, løbe m.m. så er velfungerende. Psykisk er han overvejende en glad dreng igen - men synes endnu at kunne mærke lidt lettere humørskift/frustrationerne endnu ikke er helt ude - men er markant bedret også efter prednisolonbehandlingen stoppede...opfattelsesevnen har været fuldt intakt under hele forløbet...

Årsagen er uvis - autoimmun reaktion "A.D.E.M" sandsynligvis efter virusinfektion - var vist hovedmistanken - og prednisolonen hjalp vist...men det virker jo mod mange ting... og hvad der er den og hvad der er kroppens egen helbredende karakter er altid svært at afgøre...

Alle undersøgelser har været normale/negative pånær neurologisk undersøgelse - men med normale reflekser...

Det har været lidt af en følelsesmæssig rutchebanetur og også af og til hårdt praktisk/fysisk - men det ser ud til at gå godt igen.

Det kan jo være vi kan arrangere en familie-komsammen igen?

Kram Tina

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 2. februar 2012

Travetur med Cornelia :smile:

Fredag d. 3. februar 2012

Efter at have afleveret dreng nr. 1 i vuggestue (...hvilket i disse vinterdage endnu er et lidt tidskrævende "morgenstunt", det, af og til at være alene om, at få to unger klargjort og "pakket" - helst glade - især når det skal være til et bestemt tidspunkt.. men alt bliver jo lettere med øvelse... :tongue: )

I kajakklubben:

Spinning ca 45 min. :4thumbup:

Der lå en cd med et program indtalt på. Det prøvede jeg :smile:

Ved det ikke er noget særligt, men lige nu er det stort for mig, blot at få pulsen op og rigtig sved på panden samt en sammenhængende træning over 20 min...

Derefter lidt udtrækning og ca 15 min's gulvøvelser med

baglårsøv på swissball supersættet med maveøvelser + planken 2x60 s.

Flad DB press

1x10x16

1x4x22 (fail på nr 5)

Så vågnede babyen...

Søndag d. 5. februar 2012

Kælketur på "Bjerget" ved Å-marken samt travetur.

Mandag d. 6. februar 2012

KB-Tabata 20/10

1 H sw – 2 H sw. Venstre+højre

High pulls – 2 H sw. Venstre+højre

Snatch – 2 H sw. Venstre+højre

12 min. 12 kg kb

Skulderpres

2x8x12 - to samtidig

2x7x12 see saw

Pullups

3x8xbw

Bar push-ups - smalle

1x15

Vågen baby...

Travetur - bl.a. forbi min arb'splads :smile: Det var hygligt at hilse på kollegaer og nåede at hilse på enkelte kære klienter og deres dyr.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 8. februar 2012

Gåtur

Torsdag d. 9. februar 2012

Pistols

1-2-3-4

1-2-3-4

2 sæt baglårsøv på swissball

Så vågnede den lille...

Fredag d. 10. februar 2012

I kajakklubben:

Spinningsforsøg ...x4

Så 5 min + senere 2 min + 3 min + 2 min...altå ingen spinning i dag - desværre.

Nåede til gengæld at: amme, pusle, nusse og hygge med lille Thore - ad flere omgange,

Chins

2x10xbw

1x8xbw

One arm rows

2x8x22

1x8x22 lidt senere...

Flad DB press

1x10x16

1x8x18

1x6x18

Dips

3x10xbw

ss med

maveøvelser på gulv

- være ude at gå en god halv times tidmed baby og vogn i det lækre solskinsvejr med flot udsigt over de snedækkede "Kalveboder" og den glitrende sol...Virkelig lækkert!! :sun: :sun: :sun:

Alt dette blev nået på knap 4 timer - fuldstændig vildt.

Lige pludselig lykkes det nok, at opbygge en slags form igen - for kan åbenbart ikke lade være med at prøve :rolleyes: - men det kommer til at tage lidt længere tid. En løsning må vel være at bruge babyen som vægt og opdyrke flere "baby-på-armen/maven-øvelser".

Amning og for lidt søvn tapper styrken gevaldigt, mere end graviditeten - men, det "går jo over" en dag :wink:

Det er heldigvis superdejligt med småtrolde på alle mulige andre punkter end lige træningstidsmæssigt.

Link to comment
Share on other sites

Hej Tina

Jeg har fulgt med i din log på sidelinjen i et godt stykke tid, men nu vil jeg da lige smide en lille hilsen her :smile:

Jeg bliver meget inspireret af at læse din log, da jeg selv venter vores første barn d. 27 april, og er nysgerrig efter at se, hvordan andre klarer træning, graviditet og efterfølgende livet som småbørnsforældre med hang til sport :smile: Og jeg er da vildt imponeret over din energi og fightervilje, som jeg håber at kunne kopiere i bare halvt så høj grad :tongue:

Tror jeg er kommet til den konklusion, at det må handle om at nå så meget træning/motion som jeg orker og så bare nyde baby i fulde drag uden dårlig samvittighed. Når grundformen er på plads, kan man sikkert nå langt med små øvelser i løbet af dagen mens man lægger bleer sammen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hej Tina

Jeg har fulgt med i din log på sidelinjen i et godt stykke tid, men nu vil jeg da lige smide en lille hilsen her :smile:

Jeg bliver meget inspireret af at læse din log, da jeg selv venter vores første barn d. 27 april, og er nysgerrig efter at se, hvordan andre klarer træning, graviditet og efterfølgende livet som småbørnsforældre med hang til sport :smile: Og jeg er da vildt imponeret over din energi og fightervilje, som jeg håber at kunne kopiere i bare halvt så høj grad :tongue:

Tror jeg er kommet til den konklusion, at det må handle om at nå så meget træning/motion som jeg orker og så bare nyde baby i fulde drag uden dårlig samvittighed. Når grundformen er på plads, kan man sikkert nå langt med små øvelser i løbet af dagen mens man lægger bleer sammen :laugh:

Kære Stinelykke (Stine?)

Det er da bare skønt med en hilsen fra dig. Tak for den og ordene! Er glad for at jeg kan inspirere nogen!

STORT TILLYKKE med graviditeten! Hvor er det dejligt.

Ja, ens livsstil ændrer sig en del - men det kan lade sig gøre stadig at dyrke sport (også uden at det er på bekostning af den lille) :4thumbup:

Måske er du endda så heldig at få en "nem baby," så det kan blive en lille smule lettere. Kan du løbe, er det også en mulighed, der lettere kan presses ind i programmet.

Tror du er kommet til den helt rigtige konklusion, om at det gælder om at nyde baby og være glad for den træning, man når uden dårlig samvittighed :smile:

Men, hvis du ØNSKER fortsat at træne, skal du VILLE det, for det bliver sværere - især hvis du vil amme (hvilket jeg dog på alle andre punkter varmt kan anbefale) - men så KAN det også lade sig gøre. Aftaler med andre kan også hjælpe + støtte fra hjemmefronten.

Med Lauge (min første) måtte jeg på et tidspunkt "beslutte" at være glad og lave nogle ting selvom jeg var megatræt - i stedet for at gå og mukke over, at drengen igen var lysvågen kl 05..og jeg som sædvanlig var blevet vækket min 5 gange i nattens løb...

Det er selvfølgelig svært i praksis - og jeg formår selvfølgelig ikke at følge min egen beslutning til fulde -

Det er supergodt, du allerede nu gør dig tanker herom! Forberedelse gør alting lettere og øger chancen for succes!

(jeg synes også, det var svært, at finde info om graviditet og træning samt efterfølgende - så er glad for du kan få lidt ud af min log)

Fortsat god træning og kan jeg bidrage med mere, er du velkommen til at sige til.

Bedste hilsner Tina

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 11. februar 2012

Gåtur

Mandag d. 13. februar 2012

Spinning 45 min for fuld skrue til eget program :bigsmile:

Det var hårdt.

udstrækning

Gulvøvelser- mave

Frontsquat

1x10x10

3x8x35

pause med amning og babyleg

Lateral raises

3x10x6

ss med

Dips

2x12xbw

1½ times gåtur med familien - i Lauge-tempo.

Link to comment
Share on other sites

Kære Stinelykke (Stine?)

Det er da bare skønt med en hilsen fra dig. Tak for den og ordene! Er glad for at jeg kan inspirere nogen!

STORT TILLYKKE med graviditeten! Hvor er det dejligt.

Ja, ens livsstil ændrer sig en del - men det kan lade sig gøre stadig at dyrke sport (også uden at det er på bekostning af den lille) :4thumbup:

Måske er du endda så heldig at få en "nem baby," så det kan blive en lille smule lettere. Kan du løbe, er det også en mulighed, der lettere kan presses ind i programmet.

Tror du er kommet til den helt rigtige konklusion, om at det gælder om at nyde baby og være glad for den træning, man når uden dårlig samvittighed :smile:

Men, hvis du ØNSKER fortsat at træne, skal du VILLE det, for det bliver sværere - især hvis du vil amme (hvilket jeg dog på alle andre punkter varmt kan anbefale) - men så KAN det også lade sig gøre. Aftaler med andre kan også hjælpe + støtte fra hjemmefronten.

Med Lauge (min første) måtte jeg på et tidspunkt "beslutte" at være glad og lave nogle ting selvom jeg var megatræt - i stedet for at gå og mukke over, at drengen igen var lysvågen kl 05..og jeg som sædvanlig var blevet vækket min 5 gange i nattens løb...

Det er selvfølgelig svært i praksis - og jeg formår selvfølgelig ikke at følge min egen beslutning til fulde -

Det er supergodt, du allerede nu gør dig tanker herom! Forberedelse gør alting lettere og øger chancen for succes!

(jeg synes også, det var svært, at finde info om graviditet og træning samt efterfølgende - så er glad for du kan få lidt ud af min log)

Fortsat god træning og kan jeg bidrage med mere, er du velkommen til at sige til.

Bedste hilsner Tina

Tak for et dejligt langt svar :smile:

Ja, der er mange tanker, som melder sig i løbet af sådan en graviditet. Og jeg blev da sat lidt skak i starten af både kvalme og træthed, og skulle lige sunde mig over, at min krop havde andre planer, når nu jeg havde troet at jeg kunne blive ved med at give den gas :tongue:

Nu går det heldigvis meget bedre med energien, og jeg satser på at kunne holde mig i fin form indtil fødslen (7-9-13). Efter fødslen håber jeg på at kunne holde mig i gang med lange gåture, styrketræning hjemme og så lidt svømning, hvis logistikken tillader det. Tror nok, jeg kommer til at træne på den dér "jeg klemmer lige 100 maverulninger ind mens kartoflerne koger"-måde. Men sådan må det jo være i en periode.

Jeg skal nok vende tilbage på et eller andet tidspunkt med spørgsmål, hvis jeg kender mig selv ret :smile:

Mange hilsner Stine (Lykke er mit mellemnavn :smile: )

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 15. februar 2012

Thore er nu TO måneder - og en rigtig glad, smilende og pludrende filur :wub:

Gåtur med baby i vogn.

Eftermiddag i Zoo.

Aften:

Push-ups

3x10 smalle: ned og kysse Thore hver gang - skiftevis til siden og "midt på"

2x12 brede bar push-ups

Gulvøvelser- mave

En smule

Pullups

1x10xbw

3x8xbw

Er selv temmelig træt om aftenen - samt har en "mortrængende" bette - så skal jeg være sikker på at få trænet - skal jeg satse på at få det gjort tidligere på dagen...selvom det ikke altid er højeste prioritet/muligt der...

Torsdag d. 16. februar 2012

Sundhedsplejersken kiggede forbi.

Guldklump nr. 2 vejer nu 6,8 kg og er 60,5 cm lang. Dvs. han har taget ca 2 kg på på 5 uger - via MIG... hmmm - sjovt nok, er det ikke fra de sidste 2 kg energidepoter på maven, kalorierne snuppes fra - drengen vil have "kød" - læs muskelatrofi... :wink:

(bw ca 63 kg)

Pistols

ettere og to'ere fordelt lidt ud over dagen.

Aftentur.

Fredag d. 17. februar 2012

Morgen/formiddagstræning med Thore i armene - liggende på maven.

Nu er hans hovedkontrol også meget mere stabil.

Ca 15 min med høje knæløft - ca 3x25 med hvert ben, lunges bagud 3x10, lunges til siden 3x5, lunges foran 3x10, squats.

Det gav faktisk god varme i kinderne og let sved på panden...

og bonus drengen faldt i søvn i mine arme - imponerende.

Chins

10x1+1 hvor den første var med pauser på ca 5 s 4 steder på vej ned

1x10

Stine du spørger bare løs :smile:

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

He he, sidder allerede på spring ved tasterne :laugh:

Super dejligt at du kan træne med sønneke i armene - så du kan kombinere træning med vugning :4thumbup: Hvad siger mavemuskler, bækkenbund osv til træningen?

Min veninde danser calypso med sin søn i vikle, det giver vist også lidt til pulsen :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Søndag d. 19. februar 2012

To længere traveture med vogn + til mini-katteudstilling med Lauge.

Syg med feber om aftenen

Mandag d. 20. februar 2012

Syg med feber og mavehalløj. Rask igen om aftenen :smile:

Lauge blev selvfølelig sendt afsted til vuggestue fint udklædt som ridder :devil:

Tirsdag d. 21. februar 2012

Bilen til rep. og få nye bremser... heldigvis ligger værkstedet tæt på kajakklubben, så kunne gå derhen og hjem efterfølgende.

Spinning: 45 min :4thumbup:

Lidt maveøvelser + back og sideextensions.

Travetur hjem ca 4 km

Onsdag d. 22. februar 2012

Mødregruppemøde hos moi.

Travetur.

Aften: syg med enteritis igen- øv. Nat uden søvn. Ret kvæstet torsdag...

Fredag d. 24. februar 2012

Spinning: ca 12-15 min - vågen baby.

Spining 20 min med vågen baby liggende klukkende foran. Imponerende og skønt- de sidste 20 min med fuld knald på.

Lørdag d. 25. februar 2012

Tur i skoven med familien ca 2½ time. Thore i viklen trygt sovende. Lauge klatrende op og ned af træstammer og skrænter :devil:

Søndag d. 26. februar 2012

Pullups

1x5xbw

3x10xbw

Tirsdag d. 28. februar 2012

Push-ups

10x10

Pistols

4x1

2x2

3x3

Link to comment
Share on other sites

Hej :smile:

Ta ta...! En lille smule træning. Træningen er stadig svær for mig, at få klemt ind/prioriteret - satser dog på, at det lykkedes på et tidspunkt :superman:

Til gengæld har jeg nydt tilværelsen på andre måder: diverse aktiviteter med familien, glæden ved at bage og ikke mindst spise f.x lækre chokoladesmåkager og andre kokkerier. Har i denne weekend f.x. afprøvet TRE forskellige chokoladesmåkageopskrifter, hvoraf de to var fantastiske - især den med appelsin, chokolade og mandler - MUMS.

Onsdag d. 29. februar 2012

Ca. 35 min's træning af mave+core+rygøv.gulv inkl et sæt kb-snatch 20x12 (4x5 skiftevis med hver hånd)

Startede med kb - men så vågnede Thore og efterfølgende, da der var lidt overskud igen var lysten ændret til mave/core

Gåtur med vogn

Eftermiddag/aften hos svigerfam.

Torsdag d. 1. marts 2012

Var et smut i kajakklubben efter afl. af Lauge i vug.

Fik spinnet 30 min + 5 min, da Thore vågnede og gerne ville være sammen med sin mor.

Det er superrart at få pulsen op og svedt lidt.

En halv time kan sagtens føles som træning :tongue:

Må snart til at skrive de huslige sysler på som "træning" :wink:

Sen aftenindkøb med Thore i viklen.

Fredag d. 2. marts 2012

Gåtur.

Mutti på besøg hele weekenden :bigsmile:

Dertil en del af den resterende familie... jeg skal nok være faster til september :4thumbup:

Lørdag d. 3. marts 2012

3 timers traven rundt i Zoo.

Gæster til aftensmad.

Mandag d. 3. marts 2012

1. gang til baby-svømning i Vestbadet med Thore :4thumbup:

Søster H på besøg eftermiddag/aften.

Tirsdag d. 6. marts 2012

Lagde ellers friskt ud med intentione om at få lidt sved på panden igen med lunges bærende på Thore - men han syntes kun det var sjovt i kort tid - så det blev til ca 2x20 lunges med hvert ben...

Pistols

2x1

2x5

2x3

Lidt mave-øv med Thore liggende på underbenene - inkl at strække benene ud henover gulvet.

Push-ups

1x20 henover Thore

Gåtur

Er selv lidt ramt af krillerhoste, der ødelægger søvnen og så har en forkølelse sneget sig lidt ind på mig..

Det har den sidste uges tid ellers været Rolf, der har hostet og Thore, der har været småforkølet - hvilket har givet nogle ekstra dårlige nætter, da de bittesmå næsebor henad natten får svært ved at få luft og må hjælpes...

Bortset fra disse småskavanker og den manglende ønskede fysiske form, så føler jeg mig glad og at det går godt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det vigtigste i verden er, at man er glad og synes det går godt :bigsmile:

Tænker også, at du nok skal få tid til træningen igen en dag, og indtil videre holder du kroppen i gang med alle mulige aktiviteter og lidt træning. På den måde går du jo ikke helt i frø, og kroppen er klar til at komme igang igen, når den tid kommer.

Det er jo også bare med at nyde tiden mens ungerne er små, en skønne dag løber de jo fra dig til et eller andet maraton eller banker dig i armstrækkere :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Onsdag d. 7. marts 2012

Atter en "kort" nat...

Er forkølet og har krillerhoste + Thore også skulle hjælpes et par gange til "friere luftveje"...

Chinups

10x10xbw fordelt udover hele dagen

bw er forresten omkring de 62-63 kg - dvs ca 1 kg fra prepregnant - men de sidder lidt anderledes. Kunne selvfølgelig være værre - men så kræver det mindre kagespisning - der jo som bekendt gør stærk :wink:

Gåtur med Thore i vikle

Torsdag d. 8. marts 2012

Gåture

+ i mødregruppe.

Push-ups

3x15

Fredag d. 9. marts 2012

Lang gåtur bl.a. op på "Bjerget"...fulgtes og snakkede en del af vejen med en kvik 70-årig gut, der var så flink at skyde mig til ikke så gammel a ka "27 år".

Til babyrytmik

Lørdag d. 10. marts 2012

Længere gåtur.

Pistols

1-2-3-4-5

Pullups

2x10

Søndag d. 11. marts 2012

Gåtur

Mandag d. 3. marts 2012

2. gang til baby-svømning i Vestbadet med Thore :4thumbup:

Det er altså en herlig aktivitet!

Tirsdag d. 13. marts 2012

Spinning i kajakklubben: 5 min + 45 min :smile:

+ lidt lunges med Thore, lidt maveøv.+ back+sideextensions.

Gik ned og hentede Lauge i vug. + gik/småløb med ham hjem og Thore i viklen det sidste stykke af vejen hjem - ca 2 km hver vej.

Kunne gå uden jakke i korte ærmer - so nice med solskinsvejr!

Torsdag d. 15. marts 2012

Thore 3 mdr :wub:

Han er en glad, grinende og smilende livsnyder på 7,8 kg lækkerhed!

Drengen blev fejret med at blive vaccineret...tog det dog fint - vågnede meget kortvarigt, men blev hurtigt nusset i søvn igen.

Længere travetur til Damhussøen og retur med Dorte og lille Elias. Thore i viklen den sidste del.

Pullups

5x10xbw fordelt udover dagen... bw ca 62 kg.

Fredag d. 16. marts 2012

Lang travetur med Rolf og Thore + hentede Lauge på gåben.

Forårs-isvaffel - mums.

Gæster til aftensmad.

Lørdag d. 17. marts 2012

Pistols

1-2-3-4-5-6-5-4-3-2-1

Push-ups

8x15 fordelt udover dagen

Mandag d. 19. marts 2012

Pullups

3x12xbw

Til babysvøm

Tirsdag d. 20. marts 2012

Ville helst have været i kajakklubben - men da søvnkontoen er ved at være temmelig overtrukket gennem længere tid, prioriterede jeg, at prøve at få hvilet og have en rolig dag hjemme - og være huslig...

Onsdag d. 21. marts 2012

Hurra - shortsvejr!!!!

:4thumbup: :wub: :wub:

Lange gåture + i mødregruppe.

Veninde på besøg.

Det vigtigste i verden er, at man er glad og synes det går godt :bigsmile:

Tænker også, at du nok skal få tid til træningen igen en dag, og indtil videre holder du kroppen i gang med alle mulige aktiviteter og lidt træning. På den måde går du jo ikke helt i frø, og kroppen er klar til at komme igang igen, når den tid kommer.

Det er jo også bare med at nyde tiden mens ungerne er små, en skønne dag løber de jo fra dig til et eller andet maraton eller banker dig i armstrækkere :smile:

Kære Stine,

Ja, lige nu nydes ungerne - og så glæder jeg mig bare fortsat til en dag at kunne overskue rigtig træning, men nyder "småtterierne" og gåture og sociale aktiviteter. Dertil giver det en smule at bære rundt på babyen og så er man jo ikke helt stillesiddende med alle hverdagens praktiske gøremål.

Svarer dine andre spørgsmål i din log senere...

Håber du fortsat trives og glæder mig til at høre, hvad du synes om "familielivet".

Knus

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Der går lige lidt for lang tid mellem log-opdateringerne...der er ikke så mange stille stunder alene...

Lige for tiden er træningsmotivationen ikke i top, så derfor og af andre mere eller mindre gode grunde - er det bare lidt "småtterier", der er at logge - men logges skal det.

Torsdag d. 22. marts 2012

Var i "babybio" første gang nogensinde. I Falkoner bif og se "the Descendants".

Gik fra Toftegårds plads derind, da var i god tid og vejret super lækkert.

Thore vågnede selvfølgelig lige inden filmen skulle starte - men var en dygtig, hyggebaby - så fik faktisk set hele filmen! Synes den var ganske udmærket.

Derefter frokost på cafe Metropolitan, der skulle være "babyvenlig" - maden (laksesandwich) var fin nok - men akkustikken og stemningen faldt ikke i vores smag.

Gik hele vejen hjem - fulgtes med nogle af "pigerne" en del af vejen - gennem Frederiksberg Have m.v. Thore kom i viklen lidt før Valby st.

Så fik travet en hel del iført shorts - nice. walking.gifwalking.gifwalking.gif

Pullups

1x12xbw

Fredag d. 23. marts 2012

Haft en mærkelig, udefinerbar fornemmelse/ømhed i "bækkenknoglernes nederste kant", nedre mavemuskulatur og "benfremføringsmusklerne" ...

Startet ganske svagt igår , blevet lidt være her til morgen - men ikke "rigtig"noget,

Cyklede til vug med ungerne + 15 min ekstratur på vej hjem, da Thore sov så fint og det føltes fint at cykle og få lidt ekstra frisk luft og røre sig mere.

Hente tlf endelig færdig fra rep., forbi arbejdet og hilse - samt en eftermiddagstur i Zoo med familien - her begyndte det ikke at være sjovt at gå rundt mere..

"Bækken/gangsmerterne" blev værre og værre i løbet af dagen og til aften var det meget svært at gå... sen aften helt elendigt. Var alene med ungerne og måtte "svinggå" og vælte mig til siden i sengen, da det gjorde rigtig ondt at gå og jeg ikke kunne løfte benene mere end 30 grader frem. Ingen smerter når der ikke blev spændt i de nedre mavemuskler eller bare sad/lå stille. Men, det føltes heller ikke på nogen måde som "alm. muskelømhed"... Det var en anelse bedre næste morgen - så droppede at kontakte vagtlæge (hvilket er mere uoverskueligt med to små børn) og lige se om ro og lidt tid ikke skulle bedre situationen...

og det gjorde det.

Lørdag d. 24. marts 2012

Så lørdag var meget inaktiv...

Lettere bedring i løbet af dagen - men stadig "handicappet"...

Søndag d. 25. marts 2012

Kroppen stort set sig selv igen cheer.gif

Ved ikke, hvad det har været. Nåede at tænke mærkelig efterfødselsbækkenløsning, overbelastning - men af hvad? Startede før "gåturene" og har gået stille og roligt samt lige så langt tidligere + det ikke giver mening mht smerterne i bækkenknoglerne...

Men, det er gået helt væk - og det er det vigtigste.

Søndagen blev brugt til at afprøve chokomuffins a la Mette Blomsterberg samt udendørs i svigerfams have.

Mandag d. 26. marts 2012

Lauge fik let feber igår pga forkølelse, så holdt hjemme i dag.

Var til babysvøm med Thore - men ellers stod den på aktivering og pasning af unger.

Var til aftenforedragsarrangement i vuggestuen om aftenen.

Tirsdag d. 27. marts 2012

I kajakklubben

Cyklede til vug med L. og derfra videre til kajakklubben.

Fik lavet lidt rygbøjninger m.m. mens Thore var vågen og lå på maven foran.

Dips

3x10xbw

Fik puttet Thore og nåede så 45 mins spinning inden han vågnede igen.

Spinning 45 min. Men skønt at få pulsen lidt op og få sved på panden.

Onsdag d. 28. marts 2012

Cyklet til vug.

Gåtur.

Torsdag d. 29. marts 2012

Pullups

3x10xbw

Gåtur og handle med Th. i viklen.

+ pakning m.m. da turen gik til Jylland fredag...

Så nås der ikke mere logning lige nu...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share