Tinapigens log!


Tinapigen
 Share

Recommended Posts

Onsdag d. 12. december 2012

Svømning 45 min i Glostrup svømmehal, formiddag. ?x(100+200 m) -diverse.

Derefter til min venindes bryllup - der startede på det magiske tidspunkt 12.12.12. kl 12.12....

Borgmesteren i Glostrup gjorde det faktisk ret stemningsfuldt og læste et par smukke digte op hhv. før og efter vielsen.

Det første var dette:

Hvilket usigeligt velvære føler man ikke,

når man er tryg sammen med et andet menneske

og hverken behøver at skjule sine tanker

eller veje sine ord,

men blot kan lade dem strømme frit -

avner og kerner imellem hinanden -

fordi man ved,

at en forstående hånd vil modtage dem,

sigte dem og kun beholde,

hvad der er værd at bevare,

mens resten med et kærligt pust

vil blive spredt for glemsels vinde

ukendt

Torsdag d. 13. december 2012

Cykling til Riget, Frederiksberg og tilbage til Hvidovre...

Lauge syg igen til eftermiddag...

Aften/nat: Thore vågner ca. hver 2. time - men jeg er jo "vandt til" at være oppe 2-4 x pr.nat alligevel inden vi står op ml. 5:30 og 5:50, så hvad gør et par ekstra gange...

Fredag d. 14. december 2012

Lauge stadig let syg...

En smule mave/rygøvelser

Jeg rundede de 34 vintre denne dag - hurra for mig :biggrin:

Havde for 1. gang en nogenlunde hvid fødselsdag - hvilket er helt utroligt, så sjældent det hænder datoen taget i betragtning - sneen kommer oftest før eller efter - men der var lidt sne, jubiii

Lørdag d. 15. december 2012

Thore blev ET ÅR - HURRAAAAAAA

Det blev selvfølgelig fejret - med gæster, hjemmebag og lækkerier...

Pullups: 2x16xbw

Pistols: 1-2-3-4-5-6-7

Søndag d. 16. december 2012

Ring dips 3x12xbw ss

Ring rows 3x12

+ rygøv.på gulv 2 sæt (en anelse ømhed i ryggen, men det hjælper)

Ellers en dag med halvtrætte børn, men vi fik travet ned og besøgte selveste MaxP og familie, hvor der blev hygget med musik og leg :4thumbup:

- det lykkedes mig endda lige at smække mig ude på vej derned...så hurra for ekstranøglen hos min søde svigerfamilie!

Mandag d. 17. december 2012

cykling 4 km

Glostrup svømmehal: gus og 35 mins svømning

Var megasmadret efter hård weekend og lang arbejdsdag m.m. - og gusen blev lige taget på øverste hylde i saunaen, da det var sidste plads - det var ellers skønt nok, men blev vist lige ør nok bagefter selvom, jeg drak vand under og efter...

Tirsdag d. 18. december 2012

Cykling

Lang arbsdag igen...og Th vågnede kl 5.

Onsdag d. 19. december 2012

Cykling 4 km

Ekstra lang arbsdag på job, der startede tidligere end normalt, da jeg først måtte træde til akut og åbne klinikken, der kom en akut pyometraoperation, sygdomsramte kollegaer og ekstra akutte ting om eftermiddagen - selvfølgelig lige den dag, vi er på "½" bemanding... men det hele gik godt blev klaret på en god måde :1112: :smile:

Torsdag d. 20. december 2012

En travl dag med mange gøremål.

Aften:

Chins: 1x18xbw (max), 1x16xbw

Lauge nævnte, at han godt vidste at mor "taler med nisser" :biggrin: (han er blevet 3½ år)

Link to comment
Share on other sites

Kære Stine,

Hvor er det dejligt at høre, at du har det så godt og har fået en skøn og nem baby - for der er sikkert nok at se til alligevel..

Tak for dit indlæg! Jeg er superglad for at du skriver, beklager meget den lange responstid!

Ja, jeg prøver at snige lidt træning ind hist og pist - men har haft andre udfordringer på den personlige front, der har gjort det endnu vanskeligere end ellers - og mit initiativ/gejst til at prioritere træning højt er svundet en del - men det går fremad på mange punkter - og lige nu trives jeg heldigvis med lidt svømning, og når søvn med mere bliver bedre, så kommer det træningsmæssige i højsædet igen.

Hvornår starter du arbejde igen?

Har du ændret meget indstilling til træning efter at du har fået barn?

Knus og varme tanker

Tina

Hej Tina

Håber meget, at det går bedre på den personlige front, og at I alle har det godt i jeres lille familie. Ja, tingene går af og til hurtigt i den ene eller anden retning, og så er det bare med at prioritere sig selv og sine højest. Træningen skal jo nok komme op i gear en gang! Det der med nattesøvnen er jo bare den fase, som vi alle skal igennem. "Snyder" selv en del ved at tage Julie over i sengen om natten når jeg ammer, for så sover hun så meget længere... Men, det bliver jo en udfordring den dag hun vokser ud af sin Babybay (seng, der kun har tre sider, og sidder fast på vores egen seng) og skal over i en tremmeseng...

Har selv fået en anden tilgang til det med at træne - er for det første blevet meget bedre til at få træningen "fra hånden" i det daglige, fordi det bare gælder om at få brændt nogle træningspas af, mens lillepigen bliver passet, sover eller er frisk på en tur i babyjoggeren. Vi har også en masse kvalitetstid på hendes legegulv, hvor hun leger og jeg lave maveøvelser :-)

Desuden er jeg kommet i gang med at træne ret regelmæssigt, da vi har været nødt til at planlægge meget mere end vi gjorde før vi blev forældre.

Og så er min træning i højere grad end tidligere blevet en vigtig stund for mig selv, hvor jeg kobler fra og nyder lidt alene-tid. For selv om jeg nyder at være sammen med min datter i fulde drag, er det jo stadig meget intenst og ret udmattende at være så meget på hele tiden.

Så alt i alt går det super med træningen. Men men men, lad os nu se. Skal begynde på job igen d. 12. april, og jeg har sammenlagt fire timers transport til og fra arbejde, så der skal liiige planlægges endnu mere....

Rigtig godt og lykkebringende nytår til dig og din lille fine familie. Og jeg håber, at der må blive plads til en masse lækker kvalitetstræning i 2013 :-)

Link to comment
Share on other sites

Hej Tina

Håber meget, at det går bedre på den personlige front, og at I alle har det godt i jeres lille familie. Ja, tingene går af og til hurtigt i den ene eller anden retning, og så er det bare med at prioritere sig selv og sine højest. Træningen skal jo nok komme op i gear en gang! Det der med nattesøvnen er jo bare den fase, som vi alle skal igennem. "Snyder" selv en del ved at tage Julie over i sengen om natten når jeg ammer, for så sover hun så meget længere... Men, det bliver jo en udfordring den dag hun vokser ud af sin Babybay (seng, der kun har tre sider, og sidder fast på vores egen seng) og skal over i en tremmeseng...

Har selv fået en anden tilgang til det med at træne - er for det første blevet meget bedre til at få træningen "fra hånden" i det daglige, fordi det bare gælder om at få brændt nogle træningspas af, mens lillepigen bliver passet, sover eller er frisk på en tur i babyjoggeren. Vi har også en masse kvalitetstid på hendes legegulv, hvor hun leger og jeg lave maveøvelser :-)

Desuden er jeg kommet i gang med at træne ret regelmæssigt, da vi har været nødt til at planlægge meget mere end vi gjorde før vi blev forældre.

Og så er min træning i højere grad end tidligere blevet en vigtig stund for mig selv, hvor jeg kobler fra og nyder lidt alene-tid. For selv om jeg nyder at være sammen med min datter i fulde drag, er det jo stadig meget intenst og ret udmattende at være så meget på hele tiden.

Så alt i alt går det super med træningen. Men men men, lad os nu se. Skal begynde på job igen d. 12. april, og jeg har sammenlagt fire timers transport til og fra arbejde, så der skal liiige planlægges endnu mere....

Rigtig godt og lykkebringende nytår til dig og din lille fine familie. Og jeg håber, at der må blive plads til en masse lækker kvalitetstræning i 2013 :-)

Godt nytår kære Stine :-)

2013 bliver et dejligt år! Vi har det godt, havde en god jul og kom godt ind i det nye år. Det har været godt og tiltrængt med juleferie.

Der har været meget at "se til" i december, stadig "ny" i rutinerne mht. genoptagen af arb. og dagligdagen med to småbørn, nyt udstyr på arb.et, fødselsdage, julegaver, sne, bil, bedste venindes bryllup, arr. i institutioner, febersygt barn...så nu virker januar så dejligt rolig.

Det lyder helt vidunderligt med din beretning om din træningstilgang :D Godt gået!!

Jeg har også haft Thores tremmeseng stående "åben" med kun tre sider lige op ad sengen, for netop at "lette" natamningen og min videre sovning. Det er supergodt. (og for at undgå at Lauge blev vækket af Thore om natten) Det afhænger også af, hvor mange rum man har, hvad der er muligt. Jeg sover selv utroligt let - og Lauge er og har altid været en "morgenfugl"... resulterende i, at jeg altid er oppe ml. 5 og 6 - heldigvis tættere på kl 6 efterhånden - og med i gn.snit 2-4 natlige "opvågninger". Nogle gange når Thore ikke at blive vækket om morgenen, andre gange vågner han først. Nu sover de på samme værelse, hvilket gør min søvn bedre - men så skal jeg til gengæld helt ud af sengen, hver gang en af ungerne vågner. Soverytmerne ændrer sig dog jævnligt og man "vænner" sig til meget. Jeg synes dog, at det er helt utroligt, som Thore og Lauge generelt har haft helt asynkrone sovemønstre - både mht. middagslure og natlige opvågninger - sådant at de har været totalt modsat næsten hver gang.Det sidste ½ år har Thores 2 middagslure ligget på ca. 2 timer sammenlagt - forskelligt fordelt. Lauge har skippet sin lur.

Tjah, sovemønstre og rutiner...

Ungerne trives og er smilende og glade børn - og jeg prioriterer og nyder at være meget sammen med dem. Jeg giver dig ret i at man er meget "på". HELE TIDEN - derfor har jeg også nydt de svømmeture, jeg har haft mulighed for.

De vokser sig større, de små, hvilket frigiver nogen tid og energi - og jeg lærer også en masse - det er fantastisk så "viis og erfaren", man kan blive ;-)

Jeg vil slutte dette indlæg med at ønske dig og din familie alt godt med masser af vidunderlige stunder og skønne oplevelser!

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 22. december 2012

Svømning 55 min i frihedens svømmehal.

Mandag d. 24. december 2012

Pistols 1-2-3-4-5-6

Pullups 3x12xbw

BW 57,5 kg...

Gåtur ved "Bjerget" og "Fugleøen" med unger og bobslæder i sneresterne sammen med venner og deres unger.

Tirsdag d. 25. december 2012

20-30 min's gåtur m. Thore i sele på maven.

Sløj med feber aften og nat.

Onsdag d. 26. december 2012

Ring dips 3x15xbw

På legepladsen med ungerne inden julefrokost...

Torsdag d. 27. december 2012

Svømning ca. kl 8-9 i Frihedens svømmehal.

Chins: 1x19xbw 15 mins pause 1x18xbw

Var i Biffen og se "Hobitten" :oD

Fredag d. 28. december 2012- søndag d. 30. december 2012

I Jylland med ungerne.

Et par ture på legeplads - ellers mest "afslapning" og hygge indendørs.

Push-ups 5x20

Mandag d. 31. december 2012

Ca. 40 min's cykeltur

Link to comment
Share on other sites

GODT NYTÅR 2013 TIL ALLE :cheer::cheer::cheer:

Tirsdag d. 1. januar 2013

Planken 120 s + 90 s.

Rygøv. på gulv, 2 sæt (ca. 20 min)

Onsdag d. 2. januar 2013

Pullups 1x15xbw, 1x10xbw, 1x12xbw

Cykling 4 km

På arb fra 8:30-17.

Torsdag d. 3. januar 2013

I Kajakklubben:

Ville egentlig have været en tur på vandet, men så var omklædningsrummene under ombygning - jeg var på cykel - og det blæste en hel del, så besluttede at prøve at styrketræne i stedet - og det føltes rigtig godt :4thumbup:

Kroppen skal liiige genopbygges igen - men jeg var glad og det føltes skønt at styrketræne igen.

Kajakergometer: 2 km (6 min, 1½ pause, 6 min)

Jeg havde lyst til:

Bænkpres

1x15x20

1x8x40 hmm halvtungt

3x6x50 temmelig tungt - og må hellere starte "nogenlunde fornuftigt ud" - jeg forventer en vis opstartsømhed

Squat

1x10x10

1x10x30 let

1x8x50 ..pas på lænd

2x8x40 "passende let/tung til nu" Fokus på opspænd og teknik (det var der også før)

ss med

Skrå db press

1x10x12

2x8x14,5

Back+side extensions

3x10+10+10

Bulgarian split squat

3x10x7+7

Gulvøv for baglår

h. 3x6

v. 3x8

Bør opprioriteres.

Et-bens toe raises

3x12x9

Db press, stående

1x12x7

1x10x9½

1x7x9½

DB curls

1x?x10

1x12x10

Lateral raises

1x7x5

2x8x5

Triceps extensions

1x10x6

1x8x6

Cykling

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 5. januar 2013

På Zoologisk museum med familien.

Cykling

Søndag d. 6. januar 2013

Push-ups

3x20

Pullups

3x12xbw

I Zoologisk have med drengene og venner - ca 5 timer

Bar en sovende Lauge op fra bilen...måske ikke det smarteste for lænden..da der ikke blev båret i optimal, fysiologisk position...

Rygøv. på gulv

3 sæt

Pistols

3x5

Chins

3x12xbw

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 7. januar 2013

Saunagus efterfulgt af 45 min's svømning i Glostrup svømmehal

(1600 m - 100 m cr, 100 m ryg, 100 m br m flyben, 100 m fly (4x25), 100 m cr ben, 100 m rygcrben, 2x200 m cr, 300 m cr arme, 3x100 m fødder (cr, br-dyk, ryg)

Lækkert! Godnat og søde drømme til alle.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 8. januar 2013

Cykling m cykeltrailer

Ring dips

1x15xbw

1x10xbw

Onsdag d. 9. januar 2013

Cykling

Det har været nogle lange og udfordrende dage på arb. de sidste par dage. "Studeret" videre om aftenen...

Torsdag d. 10. januar 2013

En dag med mange gøremål besværliggjort af at måtte have bilen ekstra på værksted- men nu er den nysynet, skønt.

Havde heldigvis en hjælpsom ven, der blev lokket med til lidt træning i kajakklubben, så der blev nået en lille smule træning alligevel - og det var vældig hygligt...han blev introduceret til squat....

Spinning

10 mins opvarmning

Squat

1x10x30

1x10x40

3x10x45 trapper lidt op fra sidst, det føles allerede bedre (vægten temmelig beskeden, men jeg er blevet et "lille nips" :rolleyes: )

Bulgarian split squat

3x10x8,5+8,5

ss med

Flad db press

1x10x12

1x12x17

(her blev lige indført et sæt chins 1x15xbw)

1x6x19,5

1x8x17

Back+side extensions

3x12+12+12

Military press

2x10x20

Det var hvad tiden tillod... men det føles stadig godt..jeg er meget klar til mere træning...

Lige nu til aften er energien ikke til at fortsætte træningen herhjemme, da jeg også skal nå at studere lidt mere inden øjnene falder i (men hovedet vil gerne...)..

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 9. januar 2013

Planken 1x2 min 15 s, 1x1½ min

mens ungerne blev lagt...

Lørdag d. 12, januar 2013

Alene med ungerne denne weekend.

I glostrup svømmehal med drengene formiddag.

Spændende ... men det gik udmærket. Dog ikke den bedste børnesvømmehal til små børn i mine øjne - men fint lige at prøve - og legelandet kan benyttes før eller efter.

Søndag d. 13. januar 2013

Pullups

3-4x10xbw

Ring rows

3x12

Ring dips

3x12xbw

Rygøv. på gulv

ca 15 min

I mødregruppe: Cykling med to børn og cykeltrailer. Meget koldt og dejlig friskt....

Mandag d. 14. januar 2013

Glostrup svømmehal

Saunagus - virkelig varm og lækker med "favoritgusinden". I dag var aromaerne lavenden, æbleblomst, stjernaanis og lemongræs - og hun er flittig med "håndklædet" med og uden vand.

50 mins svømning bagefter. 4x25 m cr spurt tid ca. 18-19 s for hver med minutstart. Det går vist en smule fremad...men det er heller ikke nemt at "tidstage", når man starter fra kanten efter et sekundur på væggen og så lige skal kigge på det igen.

Jeg har EN gang svømmet 50 m cr på 33 s - det fatter jeg intet af lige nu...

Cykling (på arb. + hentede børn på cykel)

Thore tør nu gå "rigtigt" uden at holde :bigsmile:

Tirsdag d. 15. januar 2013

Cykling. Lang dag på arb.

Link to comment
Share on other sites

Fredag d.18. januar 2013

Cykling

Thore stadig syg, men i bedring. Hurra for en sød lillesøster, der kunne træde til!

Lørdag d. 19. januar 2013

Push-ups

6-8x15

Ryg/maveøvelser på gulv

Jeg var med Lauge til "SKUM-DAG" i Greve - alias 1 time med redskabsgymnastik-forhindringsbane for børn.

Superfantastisk arrangement endnu engang.

Søndag d. 20. januar 2013

En tur på legepladsen med ungerne og veninde med hendes baby...

Dertil aktiv hus-alf og madmorkokkereringer...

For træt om aftenen til at træne efter børnene var lagt, så der blev dømt "sump"/film

Mandag d. 21. januar 2013

Morgen: (mellem morgenmad, madpakkesmøring, bleskift osv. - møder kl 8 mandag...)

Pullups

3x12xbw må lige få lidt mere gang i disse...føltes alt for hårdt i forhold til "frisk" om morgenen...

Pistols

3x6

Aften: Glostrup svømmehal

1 times svømning - med god speed. (var kommet en time tidligere afsted - superlækkert -,så svømmede først - og sluttede med gus - samt var "tidligt" hjemme - alt for lækkert. Der var pænt med svømmere på dette tidspunkt - men et par svømmebaner gjorde at det gik fint alligevel - fik både svømmet lidt fly ("som jeg stadig "lokker" mig selv til at øve),(4x100 IM), længere distancer, spurt, ben, arme, med fødder - så godt og blandet.

Cykling

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 22. januar 2013

Cykling

Onsdag d. 23. januar 2013

Pistols

6-7-7

Cykling

Ryg+maveøv. på gulv

Planken

60 s + 30 s h.ben.+ 30 s v. ben

60 s + 20 s v. ben + 20 s h.ben

Baglårsøv-statisk.

2x3 - krampede hurtigt til... skal vist trænes seriøst op igen.

Lidt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fredag d. 25. januar 2013

Haft en trykken i hovedet på arb'et i dag - jeg plejer ellers ikke at lide af "den slags"...

Cykling

Pullups

1x5xbw

3x12xbw hårdt i dag

Chins

1x12xbw

Pistols

1-2-3-4-5

bw ca 60 kg - taget på i chokolade, lækre fyldte chokoladeleftovers på arb fra julen...det er åbenbart kun kage, der gør stærk :rolleyes:

Lørdag d. 26. januar 2013

Med familien og vennepar i Greve Svømmehal ca kl 9.

Thore skal åbenbart lige have lidt mere "vandtilvænning" igen. Ellers lækre bassiner - og "baby-loungen" til at spise mad i og lege i efterfølgende var skøn.

Eftermiddag og aften alene med ungerne hos familien Ettrup i Farum.

Søndag d. 27. januar 2013

Var syg med feber hele søndagen - om aftenen steg feberen - og henover natten blev jeg rigtig skidt...

Mandag d. 28. januar 2013

Øv - influenza-ramt! Virkelig hårdt ramt, øv, øv, øv.

Feberen steg til 39,9, tidlig morgen, jeg "dejsede om" på vej til toilettet, slog næsen, havde lige her utallige opkastningsforsøg og måtte ligge på gulvet og sunde mig i 20 min inden jeg turde kravle tilbage i seng.

Var åbenbart blevet fuldstændig dehydreret i løbet af natten - og virusen havde fået "godt ram på mig".

Var totalt sengeliggende hele dagen og ude af stand til at tage mig af ungerne...

det føles ikke lige så fedt....de efterfølgende dage, var feberen stadig høj og jeg har nærmest boet i sengen og på sofaen med sygt barn som selskab...og bare været træt, træt, træt og måttet sove konstant..

Jeg har ikke tidligere været ramt af influenza, og har fået helt ny respekt for herfor - for fy for satan, hvor har jeg været "svag" og medtaget i lang tid, troede ellers lige, at jeg var gået fri -

Thore blev syg om tirsdagen - og Lauge tirsdag aften...

Torsdag var jeg feberfri og ude at handle, men følte jeg var lige ved at besvime flere gange, så fredag blev også brugt på langs...men har også bare haft trang til at lægge mig ned og hvile/sove hele tiden...

Fredag aften var vi lige et smut til vagtlægen med Thore, da 40,6 og "elevatortemp" siden formiddagen føles ubehageligt...

Men, nu er er jeg på vej tilbage...

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 4. februar 2013

Havde egentlig villet starte op med crossfitt allerede sidste søndag og forsøge at "komme igang" igen, men blev ramt af denne satans virus...og selvom kroppen ikke er helt på toppen - ja faktisk værre stillet end nogensinde, da jeg ikke kan huske, hvornår jeg sidst har prøvet at være SÅ SENGELIGGENDE i så lang tid samtidig med forudgående dårlig træningsform,.. så har jeg ferie i denne uge - og er ved at få kuller af ikke at røre mig, så besluttede at starte mit berostillede kontingent op igen - og skifte til Butchers Garage, da det bl.a. ligger tættere på...hvilket er et "issue" lige for tiden..

1. træning i Butchers Garage.

Der var dejligt med plads og roligt, da jeg valgte at prøve WOD'en kl 13.

Tøffede lige rundt og kiggede inden - tog et par "opvarmningssæt" i squat, 1x10x20, og 1x10x30, ring dips 1x10xbw - og så dagens træning...

Opvarmning 400 m på "skimaskinen", 40 w på "cykel"crosstrainer"maskinen", 400 m roning...

Opvarmningen nok til at jeg blev godt forpustet...

Dødløft: jeg startede ekstremt roligt ud med 4x6x40 kg (planen var 4x5)

Dagens Wod: 7 runder af:

10 frontsquat med 30 kg

8 V-situps

6 pullups

En wod lige i "mit favør" - desværre var min krop stadig meget svagelig, så jeg måtte kæmpe mig igennem og måtte holde korte pauser i pullups'ne de sidste 2-3 sæt.

Tror tiden blev ca 12½-3/4 min (der var 25 min til det)

Så alt i alt ikke nogen imponerende træningsmængde, men rigeligt til mig lige denne dag...

Tror i virkeligheden, jeg er "begyndt" lige hurtigt nok, men det er rart at se stedet og "være igang"

Og, som forventet har jeg fået doms... nu skal jeg forhåbentlig få bygget en form op igen - det glæder jeg mig til!

Aften: saunagus med veninde i Glostrup svømmehal + 35 mins svømning

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 6. februar 2013

Har stadig to syge i familien, men Thore er endelig ved at få appetitten og humøret igen efter lige endnu et febertrip over 40 mandag aften. Lægetjek tirsdag kunne dog stadig kun konstatere virus, så nu satser vi på en helt frisk dreng i morgen.

Jeg er rigtig glad for at have "ferie" i denne uge - selvom de fleste af "planerne" er røget i vasken. Energien har ikke lige været til at klare arb oveni alt dette sygdomshalløj og alm. hverdagsefterslæb, har.har selv haft brug for "rekreation" - og nyder bl.a. at gense "Firefly-serien". Det er ellers ikke tv-skærmen, der har fået mest opmærksomhed det sidste 1/2 års tid...

Crossfitt Butchers Garage

Det lykkedes heldigvis at komme afsted til endnu en træning - selvom det var tæt på at blive "udskudt igen".

Det blev til timen kl 15.

Vi var et lille hold, så det er jo fornemt med næsten "personlig træner".

Jeg varmede op et par min på "crosstrainercyklen", mens de andre løb.

Udstrækning for især baller, inden vi gik ind og "prowlede". Det har jeg heller ikke prøvet før, det kunne jeg godt lide.

Det blev vist først en runde prowler uden vægt, planken, mens 2. hold prowlede, prowler med 20 kg, air squats i ventetiden, prowler med 20 kg, push-ups, prowler med 35 kg, burpees...

Tekniktræning med fokus på hang power cleans og hang squat cleans med 20 kg stang og hurtig gennemgang af wod'en:

WOD:

4 runder af

3 hang power clean - jeg havde vist 30 kg

6 face burpees (hop over vægtstangen)

12 T2B

30 DU (evt 30 singles + 3 burpees)

3 hang squar clean

(maxtid 20 min)

Min kondition er på et plan, hvor jeg hurtigt går død og det hele bare føles hårdt...

Men jeg fik kæmpet mig igennem selvom jeg havde meget lyst til at stoppe efter 3. runde.

1. runde lykkedes det mig at lave 12 rimelige T2B - derefter var det hårdt bare at få knæene til albuerne og derefter bare til vandret hængende i armene...

Sjipningen: Til gengæld blev mine DU bedre og bedre - selvom de tog ret meget tid og energi.Fik lavet de fleste som DU'er, selvom jeg også måtte stoppe og vikle fødderne ud af tovet en hel del gange. Det er de bedste DU'er jeg nogensinde har lavet (har heller ikke lavet mange) - så for mig var det en succes at lave 12 DU'er i træk med kun et mellemhop imellem hver i sidste runde.

Jeg var ca 15 min om de 4 runder.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 7. februar 2013

Træning i Butchers Garage

Det lykkedes at blive klar til en morgentræning kl 9.

Opvarmning med øvelser henad "græsset" inkl lunges med stræk/tvist af ryggen, udstrækning

Elastikøvelser 2 stks for skulderen, stødkast med to kg medicinbold...

Tekniktræning med kosteskaft og stang af cleans og cleanthrusters...+ til sidst med 25 kg - starter stadig forsigtigt ud til formen er bedre...

4 runder af 7 pullups + 7 ring dips

Måtte dele ringdipsne over i de to sidste sæt, kunne lige akkurat tage alle pullupsne. Jeg går hurtigt "død", men det er der vel kun en vej ud af...

Dagens WOD

ARMRAP 7 min pr. station, 3 mins pause

1) 7 H.R. push-ups (H.R? - men skulle ned at ligge på brystet og slippe med hænderne ml.hver rep - tog dem på knoerne pga bedre med lige håndled)

7 CLEAN THRUSTERS/ thrusters

2) 7 burpees

7 O.H.S/ Front squat

1) blev kørt med 25 kg clean thrusters - stangen på jorden ml. hver rep.

Nåede 4 hele runder

2) Frontsquat med 25 kg, nåede 5 hele runder

Tog et par sæt bænkpres efterfølgende for måske at få gang i denne øvelse også...

Bænkpres

1x10x20

3x8x40

Mon jeg overhovedet kan blive stærk i bænk igen? Nåh, det må tiden vise, starter i hvert fald fra bunden...

Vandretur i Valbyparken i 1½ t - virkelig lækkert

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 8. februar 2013

Crossfitt i Butchers Garage

Fik afleveret de to små udklædte til Fastelavnsdag - og nåede hen til morgentræning kl 9. Ikke helt udhvilet, da natten har været lidt kort og afbrudt...

I dag var der pænt fremmøde.

Opvarmning med opvarmning af de fleste led efterfulgt af hurtig løb på stedet krydret med en masse burpees og high jumps...

Derefter stod den på høje boxjumps.

Det har jeg heller ikke prøvet før, så det var også spændende - var lidt spændt på hvad knæene ville sige, men synes at de har taget det ganske pænt.

Startede ud med et par stykker på den helt lave, men gik hurtigt over til "mellem"kassen. Herefter fulgte en masse jumps siddende fra bænk - efterhånden med en vægtskives øgning i højden for hver runde. Nåede op på mellemkassen + 7 skiver - ca på højde med den høje kasse. Her begyndte det også at "virke skræmmende højt"...

Dagens WOD:

ARMRAP 15 MIN

9 x DL (70/50)

12 Push-ups

15 boxjumps (mellem/lav)

Jeg prøvede at varme op med et par DL på 50 kg, men det føltes for tungt til min nuværende form, så justerede ned til 40 kg. Vil ikke have ondt i lænden eller andet - og når der skal laves sæt på 9 presset på kondition, ville det nok være rigeligt alligevel, når jeg stadig er på første træningsuge...

Jeg nåede 6 fulde runder + 9 DL + 12 push-ups (6+21), lav box med 2 skiver (+20), DL med 40 kg.

Boxjumpsne blev med "et-bensnedgang", da jeg synes knæene lige skulle skånes lidt her til sidst.

Til slut 25 bonus burpees - yeahi... lavede dem med "rigtige" pushups for at få lidt ekstra ud af dem... 25 kan føles som ret mange...det er så let at dele ud af dem ;-)

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 9. februar 2013

Aften: chins: 1x10xbw, 1x12xbw...det føles som om kroppen trænger mere til en hviledag/aften...så det får den. Masser af andre gøremål og hyggemåder...

Søndag d. 10. februar 2013

Crossfitt i Butchers Garage

Der blev lige mulighed for en smule træning kl 10.

En masse blandet opvarmning med 5 kg vægtskive...diverse skulderøvelser, maveøvelser, squats, etc. med vægtskiven i strakte arme meget af tiden. Det virkede rigtig fint - og kunne godt mærkes til sidst - selvf- lige 20 "burpees" blot med hop op på vægtskiven til sidst...

Hurtig tekniktrænng med snatch med stang... ikke helt nok til at jeg følte jeg ville kunne den sikkert nok til dagens workout...så lavede clean and press i stedet...

WOD:

Damer:

30 snatch 20 kg

30 snatch 22,5 kg

30 snatch 25 kg

AMRAP snatch 30 kg

Mænd (30, 35, 40 og 50 kg)

Time cap 10 min.

Vi lavede den som makkerøvelse, så der var hjælp til at tælle og heppe + sætte skiver på... (10 min til hver)

Jeg var nok lidt intimideret af de mange gentagelser på meget kort tid...90 gentagelser inden AMRAP med øget vægt....men kastede mig selvfølgelig ud i at prøve, hvor langt det var muligt at nå - som sagt dog med clean and jerks i stedet for snatch.

Jeg nåede op til 27 reps med 25 kg. Benene nåede at ryste godt til sidst... jeg føler mig endnu ikke superstærk teknisk i clean and jerks, selvom coach Morten sagde det så fint nok ud, kunne jeg godt mærke der er lidt at arb med endnu - selvom jeg er nu er næsten 90 reps bedre ;-) Min makkerinde, der bagefter nåede til 10 reps med 25 også med cl+j, sagde jeg skjulte godt, hvor hårdt det var ...tjahh :hehe:

Seriøs gulvskrubning i kæmpe kælderrum...ovenpå ovennævnte føltes det som træning + inkl. jeg synes jeg er begyndt at gå ret meget rundt med Thore på højre arm, så den bliver også stærkere :wink:

I svømmehallen med Thore og R.

Fødselsdagstamtam aften.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 11. februar 2013

Tilbage på arb.

Cykling.

Crossfitt i Butchers Garage

Kl. 20. Glædelig overraskelse at se flere kendte ansigter (fædre i omgangskredsen, der også har mindre børn)

Opvarmning med løb (hvor jeg crosscyklede). Derefter diverse øvelser efterfulgt af små spurter gennem "rebstige" lagt ud på gulvet.

Det var også nyt for mig, så det var meget sjovt. Er dog stadig lidt obs på knæet.

Meget kort gennemgang af powersnatch - inden den stod på:

E.M.O.T.M/ 10 min

2 x hang power snatch 80 %

(dvs 2 hang power snatch pr. minut med minutstart i 10 min)

Der var for kort tid til at øve teknik, og ikke så god "instruktion/hjælp" "som vanligt" - så efter kun 5-6 øvesnatch med stang + 2 x med 30 kg, og så skulle vi starte - valgte jeg at nøjes med 25 kg i stedet og så tage 3 reps i stedet for 2. Det føltes bedre og tror teknikken blev rimelig.

Så det blev til 10x3x25 Hang power snatch med minutstart. Ikke specielt tungt, men vil lige have teknikken på plads inden, der trænes tungt.

Derefter dagens WOD

50 front squats 60/30

30 T2B

50 D.U's (50 singles+20 burpees)

(timecap 15 min)

Jeg frontsquattede med 30 kg - ud i en køre med korte let rystende ben til sidst - tid ca 3,15 min

Derefter T2B - 10 +5+3+2+3+2....så 10 knæ til brystet+5(+1 T2B) +5 - troede man skulle tage 50...da en anden spurgte og der blev sagt 30...så 26 T2B +20 knæ til vandret...det må svare til 30...

Sjipning: kludrede i DU'erne så coachen rådede til singles+burpees - dem tog jeg så derefter - tid 9:30.

Brugte det meste af den resterende tid på at øve DU'ers - bonustræning...

Afsluttede lige med en hurtig omgang

Bænkpres

1x12x20

1x8x40

1x8x42,5

1x8x45

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 12. februar 2013

Cykling 4 km

Onsdag d. 13. februar 2013

Cykling 4 km

Chins

3x12xbw

Ring rows

3x12

Ring dips

3x10xbw

Torsdag d. 14. februar 2013

Kælketur med ungerne på "Bjerget" ved Å-marken st

Crossfitt i Garagen

Kom 10 min før, så nåede lige et par sæt BP inden.

Bænkpres

1x12x20

3x8x45

Opvarmning: 5 min på "skimaskinen", elastikøvelser for skuldre, makkerelastikøvelser, hvor man løb med stor grøn elastik rundt om maven i diverse øvelser fx henover små "hække", sidekryds, dybt sidelæns, sprinter forlæns + baglæns med makkeren som modstand.i elastikken.

Tekniktræning med KB H.P clean (KB hang power clean)

øvede med 12, 16, 20 og enkelte med 24. Under tekniktræningen var 20'eren meget tung, og 24 nærmest for tung...kunne ikke clean 5 i træk...lidt teknikfif med ikke at gribe den så højt og komme længere ind under med benene hjalp lidt...

Dagen WOD

20 min AMRAP

5/5 KB H.P. CLEAN 32/24

10 situpgetup

15 Pullups

Var ekstremt i tvivl mht kB-vægt, for 20'eren var meget tung men Affe havde sagt at de ikke skulle være for lette og troede på at jeg kunne klare 24'en og ellers måtte jeg bare skalere ned til 20 undervejs..

Så jeg gik for at lave den RX med 24'eren :-)

Det var meget tungt, men det gik - venstre er en smule svagere end højre, så måtte understøtte en smule på kuglen med den anden hånd i toppen på nogle af repsne - samt på sidste sæt med h.

Situpsgetups blev lavet med 5 kg vægtskive (ned at ligge med skiven over hovedet og op at stå med skiven, forfra)

Pullupsne blev lavet strikt uden kip - lavede 10+3+2 i første sæt, men herefter gik det hurtigt over til enkelte 3'ere, 2' ere og 1'ere, sidste sæt kun singles...

Det blev til 5 runder + 5 (KB H.P cleans) RX

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 15. februar 2013

Cykling 4 km

Mega hård og ekstralang dag på arb

Lørdag d. 16. februar 2013

I Greve Svømmehal med familien

Søndag d. 17. februar 2013

Pistols

1-2-3-4-5

Skovtur i sneklædt landskab bærende på Thore i rygsækken. I skovområdet ned til Furesøen.

Det er så lækkert, at jeg hver gang forundres over, at der er gået så lang tid siden sidst...

Mandag d. 18. februar 2013

Cykling 4 km

Crossfitt i Garagen

Nåede bare et par hurtige sæt BP inden timen kl 20.

Bænkpres

1x12x20

2x10x45

Diverse opvarmingsøvelser af led.

Elastikøvelser, primært for skulder

Div. løbeøvelser på græsset.(baglæns, sidelæns + lunges til mig) m.v.

Øv. for aktivering af "knæmuskulaturen".

Dagens WOD

12 min AMRAP

12 HSPU (/skulderpres med 20 kg stang)

24 jump squats med 20 kg (stang på nakken)

12 box jumps (medium box)

6 burpees

Jeg lavede skulderpres med 20 kg stang.

Jeg nåede 3 runder + 12.Var mest presset på jump squatsne samt de sidste pres i 4. runde, der måtte en smule pushpress med på de aller sidste reps.

Derefter

45 s+45 s + 45 s af "butterfly situps", "rotationsmaveøv", "armskift ned på albuen og op i håndstand" (kender ikke navnene)

1 mins pause

30 s + 30 s + 30 s ditto.

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 19. februar 2013

Cykling 4 km

Fik en "gave" dag - dvs mulighed for en ekstra træning :bigsmile:

Det var med kort varsel, men det siger jeg jo ikke nej til.

Tog i Garagen til omkring kl 20.

Kom i tanke om at der var introtime, så det blev "selvtræning".

Har brug for at blive bedre i snatch, så det blev planen at øve lidt på det - samt det er længe siden, der er trænet pullups...

Startede ud med lidt armsving, skulderrotationer, knæopvarmning samt elastikøv. for skulder samt lidt kosteskaftsøv..

Øvede en masse snatch og deløv. med 20 kg stang. Det er ikke helt nemt selv, men fik et par tips - mest til sidst - men nåede at få lidt mere føling og fornemmelse - og kan forhåbentlig få tid til at se lidt mere video - og så skal kroppen lige finde ud af at gøre, som den får besked på :tongue: Det virkede bedst, når jeg tænkte på "trampet".

Det blev bedre til allersidst med "spotter" på. Jeg skal bl.a. lade være med at bruge armene til at trække op i stangen, når jeg bliver træt...

VL-tiderne passer desværre rigtig skidt med mine arb.stider, og tiden til enorm meget træning ligger nok stadig lidt ude i fremtiden, men nu er jeg igang - juhuu

Der blev puttet nogle pullups og chins ind i mellem.

Pullups

3x10xbw

Chins

3x10xbw

Samt til slut

Dødløft

1x10x40

3x10x50

og "på vej ud"

Ring dips

1x12xbw

1x10xbw

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 20. februar 2013

Cykling 4 km

Torsdag d. 21. februar 2013

Crossfitt i Garagen

Så blev der atter mulighed for en formiddagstræning kl 9.

(efter en nat lidt småt med søvn, men bedre end tidligere)

Vi var et lille hold i dag på 3 - to hunkøn.

Efter lidt opvarmning med diverse hop m. arme og benkombinationer samt løb gn. "sekskanterne", + baglårstræning på bold, stod den på "prowlerlir" 3 mand i 10 min. med AMRAP

Dvs. ca 20-25 m bane - prowler skubbes skiftevis højt og lavt -(afhængig af retning) - skift efter skub i en retning.

Frem og tilbage = 1 runde.

Vi nåede 31 runder.

Havde bedre skub og fart end sidst - yeah...pulsen kom op...

Derefter stod den på WOD - normalt to sammen, men vi skulle lave den tre sammen og så blev der bare skaleret op - samme tidsfrist 25 min.

50 dvs 75 burpees

25 dvs 33 HSPU

25 dvs 33 L-pullups

100 D.U. (300 enkelte) dvs. 450 enkelte/150 D.U.

En mand i gang ad gangen.

Jeg lavede L-chins, pga vægt på bøjet håndled er no go for mig, blev der skaleret .....hænder på to barer, fødder på ml.kasse, numsen i vejret..., kørte lidt blandet D.U. (men kan kun lidt med mellemhop endnu og singles...det tog lidt ekstra tid...

Vi havde et supergodt samarb. - burpees tog vi 5 ad gangen, skiftevis, L-chins tog jeg vist 8 i starten og ca 5-3 efterfølgende i samme. Nåede også 8 først i 3. runde .-) - men benene synker langsomt nedad...her er maven svageste punkt...

De andre var bedre til sjipningen - men vi delte det rimeligt op - jeg tog lidt flere burpees (10 ad gangen i sidste runde).

Vi nåede 2 fulde runder samt det meste af 3. runde...men blev ikke helt færdige -

(lidt BP efterfølgende, men var åbenbart lidt brugt for de var skuffende tunge

BP: vist nok

1x12x20

1x10x40

2x8x45

samt en smule snatch med 15 kg stang og snatchfif fra en der så stærk og kompetent ud ;-)

Havde ikke så megen tid tilbage, men fik et par gode pointers til næste gang, der er tid til at øve.

Samt info om, at det tager lang tid at lære de olympiske løft..

og jeg som synes "simple" bænkpres slet ikke er så simpelt endda...

Der er mange nye "skills" at lære, men det gør det også "sjovt".

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 22. februar 2013

Pistols

1-2-3-4-5

Cykling 4 km

Planen var at lave mere hjemmetræning, men det blev det ikke til alligevel.

Lørdag d. 23. februar 2013

Pullups

1x14xbw

1x12xbw

Igen var planen at træne noget hjemmetræning, men var alene med ungerne det meste af tiden, så der blev leget alt muligt i stedet - samt leget lidt husalt...nåede en lille tur udendørs. Det er smadderdejligt at tilbringe tid med mine skønne drenge, men det koster lidt ekstra energi aktivere de to bavianer fra ved 6-tiden, når man ikke er helt udhvilet.

Hvis jeg bare kan få en enkelt øvelse eller to flettet ind ca hver dag, vil det være helt kanon...

Søndag d. 24. februar 2013

I Avedøre svømmehal med familien formiddag. Lækkert!

Fik igen mulighed for en bonusweekendtræning kl 12, så nøjedes med en meget hurtig enkelt rugbrødsmad inden og så afsted. Det er ikke optimalt med træning på fyldt mave, men værre med en alt for sulten mave, så det blev et kompromis...

Træning i Garagen

Opvarmning: 3 runder af 10 situps, 10 rygbøj, 10 push-ups, 10 air squats.

2 x frem og tilbage "2 streger" af først andegang, så løvegang ("diagonalt, langsom kravlegang") samt "målerlarve."

Teknikintroduktion, medicinballkast, D.U., pullups evt med kip...

Dagens WOD var vist fra de indledende runder til VM 2012...

ARMRAP 12 min

150 wall balls 9/6 kg

90 double unders

30 muscle ups

eller ALTERNATIV

50 wall balls

30 D.U (60 s)

10 pullups

Vi blev delt op i makkerpar, så der var hjælp til at heppe og tælle.

Stort set alle kørte "ALTERNATIV" WOD'en inkl de tidl. hold.

Kun en kunne muscleups på vores hold, så der blev ikke brugt energi på teknikken heri desværre...

Der var ikke nok medicinbolde, så det blev med en 3 kg bold i stedet.

De par gange vi nåede at øve først med en meget uhåndterbar 5 kg bold og så den på 3 kg, var jeg fuldstændig boldmongol, men det kørte udmærket under wod'en efter jeg havde studeret min makker Louise :-) og fik kastet den op over den sorte streg, som "befalet".

Selvom den kun vejede 3 kg, blev det hårdt alligevel...

Ville hellere få lidt konditionstræning ud af sessionen idag, så valgte at køre wod'en med singles i sjipning, i stedet for at bruge al tiden på at klumre rundt i sjippetovet. Må huske at øve D.U's på andet tidspunkt...samt snart få købt et sjippetov selv...

Er der nogen, der kan anbefale et bestemt sjippetov?

Pullups blev kørt strikt.

Jeg nåede 3 fulde runder samt 23 wall balls.

Der var vist ellers næsten 6 min tilbage, da jeg startede 3 runde, men kunne ikke holde kadancen så højt oppe til sidst.

Tog et par sæt squat og BP efter CF-timen.

Squat

1x10x30

1x10x40

3x5x50

Bænkpres

1x12x20

1x8x40

1x6x45 styrken føltes bedre i dag, så der måtte øges i dag :-)

1x10x50

1x4x55

Jeg vil gerne op og kunne reppe med minimum kropsvægt. Lige nu er det mærkeligt at "træne", med hvad der engang var let opvarmning.

Lige nu er jeg superglad for at være kommet i gang igen, og har især brug for at få trænet mine ben op igen samt få styrket min kondi.

Det vil jo bare være så fedt også at øge den generelle styrke i alt...men med de mulige og lidt "uplanlagte" træninger, jeg har tid til så er det ikke helt nemt med så mange "ønsker". Jeg har bare så svært ved at vælge...

Eftermiddag hos svigerfam. med deres helt nye 8-ugers borderterrierhvalp Tia...Sååååå søøøøøød.

Leg og frisk luft i haven med ungerne.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 25. februar 2013

Cykling 4 km

Lidt for lidt søvn...

Nåede en WOD-time tidligere end "sædvanligt" - (kl 19), så der var mulighed for at få en prøvetime i submissionwrestling efterfølgende :-)

Vi var en lille sluttet kreds på to tøser, og da Simone havde "talt over sig" og sagt, at hvis der ikke kom flere, så trænede hun med, så fik vi selskab.af en aktiv coach ;-)

Opvarmning af led og diverse "reaktionsøvelser"...+spidermannkravl.... Lidt kort teknik/gn.gang af dagens wod.

WOD 1: AMRAP 4 min

8 burpees

8 KB swings (høje) 24/16

2 mins pause

WOD 2: AMRAP 4 min

8 burpee pullups

8 air squats

2 mins pause

WOD 3: AMRAP 4 min

8 KB snatches

8 push-ups

KB swings blev med 16 kg, KB snatch med 12 kg, burpeepullups på stangen ved græsset, da den er en smule lavere, så vi tøser kunne hoppe op uden skammel :-)

wod 1: 5+5

wod 2: 3+6

wod 3: 5+13

Vi fik varmen under dagens work out. Vi var færdige 10 min før tid, så det var en kort træning.

Der var en halv time til submissiontimen startede, så nåede lige en smule DL.

DL

1x10x40

1x8x50

3x6x55

Submissionwrestling....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share