Tinapigen

Tinapigens log!

Recommended Posts

Fredag d. 29. december 2017

Cykling

BJJ 1½-2 timer, mest slow rolling, og rul.

Men hårdt, fedt og lærerigt.

Aftengus i Avedøre svømmehal - virkelig nice!

Lørdag d. 30. december 2017

Årets sidste kajaktur :-) - Distance 8 km - i tracer "Brisen"

Var på vandet kl ni - temmelig blæsende - og havde det det også helt for mig selv! -  udover en masse svaner og nogle lige så "skøre" fiskere, der stod i deres vaders ude i vandet...

Pga vejret og vindretningen blev det 3 ture frem og tilbage mellem havnen og broen til Amager på  det "lave vand" i  stiv modvind den ene vej (det tog sin tid) - og cool medvind den anden. Fik siksakket lidt, så der også blev øvet lidt sidebølger.

Sidste tur var med selskab fra klubben inkl nogle "gæster" fra en anden kajakklub - der alle roede i toer.

Cykling

Hjem og spise frokost med veninde - inden der skulle guses en gang mere - totalt luksus og selvforkælelse.

Måtte til gengæld bruge hele aftenen og lidt af natten på at opsætte persienner...(da vi er ved at få skiftet vinduer - en lidt ny størrelse...) - nu dagen var gået med andre ting.

Søndag d. 31. december 2017

MTB-tur i Tisvilde hegn

En rolig formiddag - hygge, praktiske ting - og så afsted til sommerhus - hvor årets sidste MTB-tur blev nået i det sidste dagslys.

Mærkeligt nok, mødte vi ikke mange andre - regnen var ellers stilnet af ;-)

Tror det blev ca. 1½ times tur - 17 km - god fart på de store grusveje, langsomt på de mudrede MTB-stier.

Lejet i den ene pedal gik til allersidst - heldigt at det ikke betød så meget på de "lige" skovstier" hjem.

Skønt med frisk luft og smuk natur og godt selskab!

Aftengåtur.

Godt nytår!

Mandag d. 1. Januar 2018

Vandre/travetur i Tisvilde hegn og langs stranden. - 5 timers frisk luft (15 km?), en smuk solnedgang langs stranden i modvind og totalt sej vind -

Og sluttede lige af med årets første dukkert! Juhuuh...friskt ;-) og lækkert.

Velkommen år 2018!

Tirsdag d. 2. Januar 2018

Back to work - opstart med lang dag... nice ;-)

Cykling 28 km

Onsdag d. 3. Januar 2018

Problemer med signalproblemer og aflyste tog - sådan en fantastisk morgen med regn og blæst...endte med ikke at orke alt det bøvl, så cyklede på arbejde alligevel - heldigvis ikke i modvind...

En masse praktiske gøremål efter arbejde...

Aften: ben+ryg+pilatesdel med CB og core-dvd.

cykling 20 km?

Torsdag d. 4. Januar 2018

Cykling 25 km

Lauge var til BJJ-børnehold - og selvom det egentlig ikke var meningen af flere årsager bl.a. tid..hø hø - så endte jeg med ikke at kunne sige nej til at deltage i seminaret med Helio Soneca, når man nu var der alligevel og fik muligheden...

2,5 + times no-gi MMA-relaterede træningsfif med en entusiastisk coach - dejligt, hygligt og lærerigt!

Nå, sengen kalder - nat nat herfra

Edited by Tinapigen

Fredag d. 5. Januar 2018

Cykling

Lørdag d. 6. Januar 2018

Cykling

BJJ - 1 times teknik med gi -  ang mount + efterfølgende sparring. Rigtig godt :-)

Der begynder at "hænge bare lidt fast" + lærte noget mere..

Søndag d. 7. Januar 2018

Pullups: 1x5xbw, 2x8xbw

Forsigtig opstart igen...håber ingen "efterveer"..

Mandag d. 8. Januar 2018

Cykling 35 km - kender jeg andre, der tænker "Yes, fedt - " jeg kan lige nå at cykle fra Virum til træning i Vanløse..?

Kollega syg, så alene på arbejdet..

BJJ- fundamentals 1 time

På ‎04‎-‎01‎-‎2018 at 23:06 , Tinapigen skrev:

Tirsdag d. 2. Januar 2018

Back to work - opstart med lang dag... nice ;-)

Cykling 28 km

Onsdag d. 3. Januar 2018

Problemer med signalproblemer og aflyste tog - sådan en fantastisk morgen med regn og blæst...endte med ikke at orke alt det bøvl, så cyklede på arbejde alligevel - heldigvis ikke i modvind...

En masse praktiske gøremål efter arbejde...

Aften: ben+ryg+pilatesdel med CB og core-dvd.

cykling 20 km?

Torsdag d. 4. Januar 2018

Cykling 25 km

Lauge var til BJJ-børnehold - og selvom det egentlig ikke var meningen af flere årsager bl.a. tid..hø hø - så endte jeg med ikke at kunne sige nej til at deltage i seminaret med Helio Soneca, når man nu var der alligevel og fik muligheden...

2,5 + times no-gi MMA-relaterede træningsfif med en entusiastisk coach - dejligt, hygligt og lærerigt!

Nå, sengen kalder - nat nat herfra

MMA-relateret træning. Er det så full-contact ?.

9 timer siden, mugge skrev:

MMA-relateret træning. Er det så full-contact ?.

Hej..:-)

Nej... Men fokus er som om det var...dvs man lærer teknikker mhp at "agere", som om modparten ville "slå" eller man selv kunne...I modsætning til "sports" jiu jitsu, hvor spark og slag ikke er "tilladt"..så nogle teknikker/fokuspunkter kan variere lidt...

Og så har man ikke gi/tøj at "holde fast i/choke med"..

Jeg har nærmest ingen "stand up" erfaring og bryder mig ikke om at slå/sparke andre (eller blive slået), men "gulvkampen" synes jeg er megasjov..der tumler man rundt og "leger"..

..og det giver da et par blå mærker af og til at "kramme rundt" med "drengene", men ellers er det "stille og roligt"/ afhængigt af hvor meget "energi" man vælger at lægge..

Nu må jeg lige høre.....der var en anden her på MOL der for et år eller to siden også tumlede rundt med noget lign. Han frarådede at gamle folk som mig skulle begynde på den slags pga risiko for forstuvninger og lign.

Hvad har du af erfaring... kan man holde det på et plan så man nøjes med blå mærker og ikke brækker knæ og fingre bagover på hinanden? Nu er arbejdet så i vejen det næste år men jeg tror at det kunne være virkelig fed spas. Som dig, absolut mest at rode rundt på gulvet mens det med at slå og sparke næppe kommer i den højeste kurs.

... Tjah..den tid...og manglende noter...

...
Cykling de fleste dage... Enkelte Chins/pullups med nogle dages ml.rum for langsomt at bygge op igen og teste om kroppen kan igen uden brok...

For lidt/afbrudt søvn/rigeligt med arbejde og opgaver af anden art...

Lørdag d. 12. Januar 2018

I svømmehallen Avedøre med Thore og Lauge..

Fik svømmet ca 1000 m, boblebad med drengene og lidt dampbad.. Nice.

Derefter til børnebanko.. Det syntes de var meget sjovt at prøve...

...

Mandag d. 13. Januar 2018

Omlagte planer pga. et skadet knæ...heldigvis ikke mit...

...

Torsdag dag d. 18. Januar 2018

En times no-gi og en times sparring...

Hårdt og super lærerigt...havde nogle gode rullemakkere :-)

Lørdag d. 20. Januar 2018

Fejring af børnefødselsdag for Thores 0. klasse...heldigvis sammen med to andre, så det blev en god dag...

En times Coredvd med ben, mave på bold, pilates og yoga..

Walk til komsammen med lækker middagsmad, rødvin og whiskysmagning..

Søndag d. 21. Januar 2018

Travetur i Hvidovre...

Dertil mest Restitution, indhentning af søvn og hygge med serier efter gårsdagens whiskysmagning ;-) samt havde en dag med let til kulderystelser og lige  på grænsen til feber om aftenen (37,5)

Mandag d. 22. Januar 2018

Cykling 20 km, flad cykel, da kom ud fra træning... Så plus 2 km Walk med cykel...

1 times Bjj med gi...endte med fokus på nedtagning... Da vi åbenbart lige manglede noget helt basalt ;-)

Super godt..

1,5 times mma-grapling...

Niveauet nok lige højt nok til mit trætte hoved.. Mange teknikker lige hurtigt nok efter hinanden samt opfølgning fra sidst, hvor jeg ikke var der..

Men, lidt hang forhåbentlig ved ;-)

Pullups: [email protected]@bw, [email protected]@bw

Pyha, pullupformen gået retur, men synes at skulderen er ved at kunne klare det igen...på trods af manglende rotatorøv... Må se at få fulgt op på dem...og fundet nogle, der tiltaler mig og er "let tilgængelige"..

Det bliver logningen for nu..på forhåbentlig snarligt gensyn..