Tinapigen

Tinapigens log!

Recommended Posts

Lørdag d. 2. maj 2020

Kajaktur:

Dejlig tur ind gennem slusen ind i starten af Københavns Havn - og "Lille Venedig". Retur langs Valbyparken.

Startede ud i lækkert vejr  -rundede af med mega regnbyge med kæmpe diamantdråber, der trommede flot ned i vandet foran en.

Distance 13 km.

Søndag d. 3.maj 2020

Coreprogram CB

Cykeltur med ungerne

Begyndt at gå lidt rundt i lejligheden uden krykker. Det går rimeligt..

Mandag d. 4.maj 2020

Virkelig travlt på arbejdet...Ankel lidt påvirket til slut...

Vågnede med lidt ondt i ryggen...blev løsnet lidt...og prøvede med lidt ibuprofen..

Synes eller det er længe side ryggen har drillet...Fik et lift på arb, så kunne nøjes med at cykle hjem stille og roligt 13-14 km

Ryggen stadig lidt irriteret til aften...

Tirsdag d. 5.maj 2020

Min tidlige dag trak lidt ud, da jeg ikke altid nænner at sige nej, når jeg ved ungerne ikke venter på mig..

Heldigvis for mig passede det med, at jeg mødte en ny "ro-makker" N, der var frisk på at følges. Vindretningen passede med, at det var perfekt at ro til Brøndby -lå i læ næsten hele vejen.. så det gjorde vi -forbi Brøndby Havn lige ind og strække ben - og så retur.

Der blev lige lidt drama på hjemturen, da der lige var en, der valgte at afprøve badevandet ved mototvejsbroen ;-) Det var lige blæst en del op og bølgerne havde tilløb fra Valbyparken tværs over Kalveboderne...

Det lykkedes heldigvis at lave "makkerredning" med den "nye metode" (jeg lærte en helt anden tilgang, da jeg blev færdigroet i 96') - men denne "nye" og lettere metode, hvor bådende ligger omvendt og kajakroeren i mellem bådende med en arm om hver ende til at støtte på.

Det var dog svært at få drejet begge både op i modvind i strømmen uden at ramme ind i bropillerne.

Var lige en tur inde til land o tømme båden helt for vand efterfølgende, så der ikke risikeredes flere badeture i havnemundingen ;-)

En virkelig dejlig tur, hvor vi talt en masse.

Distance 16 km i roligt tempo.

Torsdag d. 7.maj 2020

Kajaktur skråt over Kalveboderne ind gennem slusen til Fisketorvet og retur samme vej. Flot vejr- nogen blæst i Kalveboderne modvind hjem. Ca 50 min hver vej - dvs. 1 t 40 på vandet.

Herefter direkte i sommerhus.

Gik en lille tur ind og rundt om nabohuset - længste "gå-tur" længe  - helt uden krykker...føltes fint!

Fredag St. Bededag d. 8.maj 2020

pullups 1x5xbw

Hugge brænde m.m.

Gik rundt i haven hele dagen uden krykker...føltes fint, men stadig "nødvendigt" med pauser ind i mellem - men fremskridt.

Lørdag d. 9. maj 2020

MTB-tur i Tisvilde Hegn - kørte  en del på spor - meget roligt tempo. Føltes ganske fint - også når der blev stået i pedalerne.

Tid: 1 t 40 min.

Pause nogle timer efterfølgende... Er også gået uden krykke stort set hele dagen i haven i dag..ganske få skridt på slackline..

Hmm...føler og føler... kan mærke klar bedring...men det begynder at "dunke ganske svagt" ind i mellem - men forsvinder igen med nogle timers hvile..Håber, at foredingen fortsat varer ved efter "lidt brug"...

Søndag d. 10.maj 2020

"Hviledag" med lidt havearb.. anklen rimelig - ingen hævelser! Går lidt rundt uden krykker, men skal stadig ikke "overdrive"..der er lidt at mærke stadigvæk..men kun lidt.. Uh, det er svært..tror det går fremad, selvom langsomt...

Har prøvet at finde mere info om hhv bone bruises og blokader...

Nogle steder angiver de 10 mdr (evt mere) mht bone bruises - kan ikke finde noget om blokader og bone bruises - når jeg ikke har skanningsresultatet er det sværere at vurdere - er det stadig bonoe bruiset der driller eller er der anden inflammation? Jeg synes, det er underligt, når ledet slet ikke mærkes hævet...

Nå, vi får se, hvordan jeg har det de næste dage samt hvad skanningen siger på onsdag...

Edited by Tinapigen

Tirsdag d. 12. maj 2020

Pullups 1x10xbw

Boldøvelser ca 20 min "selvvalgte"

Onsdag d. 13. maj 2020

Endelig onsdag eftermiddag ;-)

Kontrol på Gildhøj:

Jeg fortalte, at jeg synes at det er gået en del fremad den seneste tid - og har afprøvet uden krykker igen..

Jeg så "kort nogle skanningsbilleder" - Bone bruiset var væk. Der ses stadig en mindre knoglestump i ledet, men den behøver ikke at have nogen betydning...

Helt generelt var hævelserne markant aftaget sammenlignet med første skanning. je

Planen blev, at jeg booker en kontrol om nogle måneder (aug pga ferien) - og kan ringe og booke en tid til blokade, hvis det ikke går fortsat fremad..

Vi aftalte, at jeg skulle få tilsendt MR-beskrivelsen - og har fået den i går (efter en venlig opringning).

Torsdag d. 14. maj 2020

Er fortsat uden krykker på arbejdet, men tager stadig hensyn og minimerer trapper etc samt sidder mest muligt..

Aftenkajaktur:

Kom ud - selvom jeg var lige ved at droppe det...pga blæst og træthed...

Det blev en tur Kalveboderne rundt start mod Valbyparken...i sidebølger langs Amager. Jeg var lige ved at tage den "nemme vej ind i læ" ind mod slusen og samme vej retur.., da jeg pludselig følte mig en anelse usikker med bølgerne ind fra højre... men, nej, den går ikke Tina - du har en glimrende balance, du kan komme op i din båd, hvis du vil - så stop med at lade dig "psyke ud" - og nu det er "sommersæson" kan du jo altid vende direkte mod havnen..

Ergo - jeg roede en fantastisk rundtur og kom ind kort før solen gik ned.

Distance: 8 km ? (har ikke fået målt efter og min gps er gået i stykker for længe siden) Tid 54 min

Har gået og tvivlet, om jeg alligvel bare skulle være sprunget ud i en blokade alligevel - er der nu lidt tilbagefald eller hvad...? og kom i tanke om mange flere spørgsmål ;-)

Lørdag d. 16. maj 2020

I sommerhuset:

Fødselsdagsfejring for Lauge - 11 år i dag! Hurrahh - vildt som de små gror ;-)

Tidligt op og bage pandekager og burgerboller mv.  Der var "nedskaleret" og kun mine to lillesøstre med "mænder" samt nevø og niece inviteret.

Til gengæld hygsomt og festligt  - og der blev grundet blæsevejret prioriteret en travetur til stranden. Jeg cyklede derned, men gik hjem uden støtte det meste af vejen ca 1½ km? - første rigtige gåtur i 7 måneder - føltes ganske fint...

Søndag d. 17. maj 2020

Min ene søster og kæreste overnattede - og blev lokket med på en formiddagsgåtur i skoven...

Ahh, hvor lækkert i blødt mos og lysegrønne bøgeblade, syrener mv.  Gik nok 45 min? i langsomt skovtempo..

Aften; coreprogram cb

Mandag d. 18 .maj 2020

Mindstemanden hoster lidt... ingen feber, ikke rød i halsen, ingen andre i familien med symptomer - gosh...what to do i disse tider...tror ikke det er corona - men en "alm halsvirus", som vi andre nok har været igennem...

Det er "skiftedag" oven i købet... mandag morgen... suk...

Lægen konsulteres - og anbefaler testning for en sikkerheds skyld - da øvrige medlemmer ingen symptomer ok at tage på arb.

Er heldig at der er en voksen "hjemme" til at hjælpe...

Tirsdag d. 19. maj 2020

Heldigvis "kort dag".

Cyklede en tur til Vestvolden og gik en tur på skrænterne der med drengene i det fine vejr. AAhhh hvor er det savnet are at cykle og tøffe afsted med dem!

Cykling 11 km.

Fik endda mulighed for en aftenkajaktur igen ml 20-21 - så det blev til ca 11 km langs valbyparken til slusen og retur i jænvt tempo.

Første gang uden støttekrykke mens kajakken bæres til vandet :-) Hvor er det nemt ;-)

Anklen føles fortsat rimelig god - kan lige mærke, at der stadig skal tages hensyn - men ingen aftendunken som tidligere..

Onsdag d. 20. maj 2020

Bw morgen: 60,0 kg.  H.ben helt atrofieret, så skal så småt have prioriteret det op igen. Overkroppen taler vi heller ikke om... men nu kan jeg gå igen - hurrahh

Mangler stadig svar på corona-testen, ingen mulighed for børnepasning . Dertil mangler jeg min kollega på jobbet (/selvvalgt corona-karantæne) - så skal passe mit arb helt alene + må tage barn med, der må holde sig i "baglokalerne" - så der har måttes "ombookes" lidt - desværre.

Pullups: 1x10xbw

Det skønne vejr lokkede os heldigvis mig og ungerne ud på en cykeltur til Brøndby Strand med dukkert - selvom det var halvsent. Heldigvis var aftensmaden næsten parat..

Har her til aften fået bekræftet at corona-testen var negativ - så det er jo rart!

Edited by Tinapigen

På 20/5/2020 at 23:27 , Tinapigen skrev:

5ec5a0a3c081d_MRankelapril2020close.thumb.JPG.d590aaeb2973a60586dcb1fd496abd90.JPG5ec5a01c96339_MRbeskrivankel2020.JPG.da7d8d009ac135e39e03ac88dacacf39.JPG

Dejligt at læse, at det ser bedre ud og håber også, at det efterhånden mere og mere er sådan det føles!!!!! Men sikke en grim omgang. Take care :hippy: 

Torsdag d. 21. maj 2020 Kr. Himmelfarts dag

Kajaktur til København

Fridag - og fik så lige nogle timer til rådighed til "eget" brug - hvilket betød afsted til en lang tur i kajakken i det pragtfuldte vejr.

Ah, det er så godt for både krop og sind med sol, luft, ro og motion på samme tid.

Føler mig altid helt "genfødt" igen.

Roede fra Hvidovre havn tværs over Kalveboderne ind til Slusen. Herfra videre langs  Amager ind forbi Langebro og drejede ind i kanalerne og "rundt om Christians borg" ud på den anden side af "Diamanten". Retur samme vej langs kanten/kajen i denne side.

Superflot at kigge på sin hovedstad nede fra vandsiden, med flag i mange tårne og INGEN kanalrundfartsbåde til at "genere". Vildt at se, hvor meget byggeriet af lejlighedskomplekser er tiltaget de seneste år. Det ser dog superlækkert ud at bo i dem, med store altaner og nærmest sydlansk byggestil i visse tilfælde.

Så dog en stor reklame, der "irriterede mig" - UNIK lejlighed med vandudsigt... ved et ufærdigt lejlighedskompleks, hvor derstod et helt boligkompleks MAGEN TIL få meter ved siden af...måske min definition af UNIK bare er gammeldags? Er i princippet også tilhænger af lidt mere "fællesplads" helt ud til vandet, så det ikke er reserveret til de få...

Havde et par enkelte fotostops samt en ventepause ved Slusen på vej hjem, da der var "kø". Der var en del modstrøm hjemad - og en lille båd med påhængsmotor en far og hans søn havde lidt problemer med at tøffe mod strømmen - men det lykkedes til sidst, selvom han måtte skubbe fra et par gange, da strømmen skubbede båden sidelæns ind i broen.

Det lykkedes også mig at komme igennem, men kunne mærke den kraftige strøm tvinge båden den "forkerte vej" så ramte på med pagajen inden jeg heldigvis slap igennem. Der er  mulighed for overbæring, men så skulle temmelig mange fiskere jages væk ;-)

Roede i generelt roligt tempo - og satsede på at kroppen kunne klare det uden brok. Selvfølgelig med medvind og medstrøm på udeturen...

Distance: ca 18 km, tid 2 t og 15 min

Slappede af i sommerhuset hele eftermiddagen og havde det fint. Gik en lille tur på vej ud at handle uden gener, men så på vej ud fra butikken brokkede anklen sig pludselig igen - SUK - heldigvis kun få 100 meter hjem herfra.

Overnatning udendørs i telt - luksusudgaven af lejrliv ;-)

Fredag d. 22. maj 2020

MTB-tur udskudt - tager en hviledag og ordner praktiske ting og nyder haven i stedet..

En lille smule slackline..

Lørdag d. 23. maj 2020

Morgen MTB-tur - en hel del grusvej og lidt mindre spor...

1 time og 20 min - ca 21 km

Anklen havde det fint efterfølgende.

Tog med ud og hjalp en anelse med træfældning (jeg holdt mest stig samt trak i reb).

Anklen stadig fin, bare ikke gå for meget rundt ad gangen.

Afslappet eftermiddag i haven - alt føltes fint - og så brokker ankel sig igen til aften, mens jeg stod og snittede salat.

Møg!

Den virker stadig ikke hævet, det er svært at lokalisere helt konkret - er det mon den knoglestump, der alligevel irriterer?

Eller skal den bare have endnu mere tid?

Det er stadig bedre sådan helt generelt de fleste dage, men så kommer der igen nogle gener - så snart jeg bruger den...

uh, kan mærke at jeg bliver rigtig olm, trist, opgivende og mentalt påvirket af at tænke på den ankel.

Nå, jeg må se hvordan det går de næste dage igen med mere ro på...

Søndag d. 24. maj 2020

Coredvd-program ca 1 time.

Push-ups: 1x20

5eca5cdf1dd69_kajakfotokbhmaj2020-DSC_2711.thumb.JPG.b377e039196da86aa45d487e1d8193d2.JPG5eca5ce5ab0d6_kajakfotokbhbro2020-DSC_2715.thumb.JPG.52c1f29676548371bb2026bc149f665c.JPG

"Det er stadig bedre sådan helt generelt de fleste dage, men så kommer der igen nogle gener - så snart jeg bruger den...

uh, kan mærke at jeg bliver rigtig olm, trist, opgivende og mentalt påvirket af at tænke på den ankel."

Et par af mine løbevenner har prøvet en "forstuvning" der tog lang lang tid. De var også ved at få "fnat" af det.

Så lidt tålmodighed herfra.

Kære Vestjyde!

Tusind tak for opmuntringen! Det er virkelig dejligt at få et par kommentarer ind i mellem (der har jeg stadig lidt at øve mig på..sorry)

Jeg træner fortsat tålmodighed - og synes faktisk, at jeg er blevet mere tålmodig... end jeg har været..det er en meget svær dyd at mestre ;-)

Lige nu er jeg lige kommet hjem fra en længere cykeltur, hvor anklen slet ikke har brokket sig - og mit højre knæ (som til gengæld er begyndt at gøre opmærksom på sig selv igen, har også taget det ganske hæderligt i dag :-) ) Det giver håb om, at det "snart" igen bliver muligt at gøre nogle af de ting, jeg rigtig godt kan lide igen!

Nå, igen gik der længere tid end "planlagt" mht logning.

Onsdag d. 27. maj 2020

Cykling til arejde t/r ca 28 km i alt.

Anklen let øv v. aftensmaden..har ellers haft det ok hele dagen på arbejdet..Knæhasen h. knæ hævet til aften.

Har haft meget travlt på arbejdet disse dage - det er virkelig småt med pauser - kører bare på inkl indsnævret frokostpause... ikke noget at sige til, at jeg føler mig træt om aftenen. Glæder mig virkelig til min kollega kommer retur fra barsel...bare det at have en i huset at "vende tingene med" af og til og sætte skub i de forbedringer, man gerne vil have i værksat igen bliver skønt..

Torsdag d. 28. maj 2020

Cykling arbejde t/r 28 km

Anklen rimelig i dag :-)

Fredag d. 29. maj 2020

Travlt på jobbet igen. ..det trak ud...herefter direkte i sommerhus og møde kæresten og ungerne til en skøn forlænget weekend! Nice!

Lørdag d. 30. maj 2020

MTB-tur m L og J. i Tisvilde hegn

Det gik fint den første times tid (bortset fra konditionen ;-) )..så lidt irritation fra knæ og måske lidt ankel - men der var lige et pænt stykke hjem..endte på 25 km. Tempoet hurtigt nok til at få varme kinder - selvom det tog ca 1½ time... Hævelsen i knæhasen gik dog relativt hurtigt  i sig selv igen.

Der er virkelig flot og dejligt i skoven disse dage! Så flot og grønt i mange nuancer! Og man skal ikke undervurdere effekten på humøret at få luft og motion!!

Eftermiddag på stranden med drengen - cykling 3 km - herefter virkelig lækker aftensmad, der blev nydt udendørs.

Anklen kan mærkes med lidt ømhed lige på ydersiden lidt foran knysten...jeg kan ikke rigtig greje, hvad det er...ingen mærkbar hævelse - og det skifter lidt sted...

Søndag d. 31. maj 2020

Min kære veninde fra gymnasiet med hendes mand og 3 drenge var inviteret forbi. Vi nåede også en skøn gåtur til stranden og vandet var superlækkert - kunne være ude i længere tid - virkelig fedt!

På vej hjem gennem skoven fangede jeg en stor snog, så alle drengene kunne se den...jeg var faktisk overrasket over, at jeg kunne fange den den, da den skød en pæn fart henover skovbunden - inden jeg slap den fri nåede den at udskille en meget ildelugtende lugt, jeg kunne have glæde af resten af turen hjem...pay back for at forskrække den ;-)

Mandag d. 1. juni 2020- 2. Pinsedag

Cb Coreprogram

Cykeltur i skoven med drengene ca 1 times tid.

Slackline. Cykling til stranden til endnu en lækker badetur - 1. rigtige sommerdag ifølge kalenderen!

Anklen lidt irriteret til aften. Suk.

Tirsdag d. 2. juni 2020

Ahh, kajaktur! 1 time og 25 min i båden. Til Slusen langs Valbyparken med solen på benene, da cockpitovertrækket kunne løsnes.

Cykling 20 km

Pullups 1x12

Knæhasen let hævet/irriteret - anklen ok.

Torsdag d. 4. juni 2020

Pullups 1x12

Cykling ca 30 km. Tog på uventet visit på vej hjem hos min bjj-træner og sagde hej.

Træt til aften..knæet stadig let irriteret...

Fredag d. 5. juni 2020 - Grundlovsdag

Fridag - yeah...

Formiddagsrotur med lidt vind i ansigtet :-). Tid på vandet ca 1½ time.

Startede med at ro ud til Møllerne ved Avedøreværket, herefter retur til øen og videre ind til Sjællandsbroen surfende på pæne medbølger. Alle svanerne havde samlet sig langs Amagersiden...min 20 stk..

Herefter i modvind og modbølger kanalen retur og direkte på havnen i stik modvind. En enkelt bølge fik lige slået godt op over båden og jeg kunne mærke det friske vand på maven ..

Pullups 1x10? Jeg får kun taget et enkelt sæt pullups ad gange for tiden...så bliver jeg distraheret...

må lige rigtigt igang igen ...vil gerne have pullupformen op igen - men mærker stadig en snert irritation i min v. albue/musklerne hertil når jeg f-eks er i slutningen af en rotur - ikke ofte - så tør ikke gå for hårdt til den... og har endnu ikke fået lavet støtteøvelser... jeg er blevet mere mageligt anlagt, hvis der ikke er nogen til at "hjælpe mig" ;-)

Husalfearbejde inkl gulvvask og rugbrødsbagning af to lækre brød.

Lørdag d. 6. juni 2020

En masse praktisk - inkl kom til at tage i Rødovrecenteret for bl.a. at finde en fødselsdagsgave til min moder (og har ikke været ude at "handle" i mega lang tid udover småting)..Jeg må bare indse, at jeg ikke er den helt store shopper...endte med at bruge en masse tid på at lede efter og overveje om jeg skulle købe diverse - men endte med at få nok af de efterhånden mange mennesker (og min egen ubeslutsomhed?) og blive i dårligt humør - over ikke at have tid til alt det andet, jeg også gerne ville nå på sådan en dag...Nåede heldigvis gaven til min moder samt efterfølgende at sende den...

Aftenen blev nydt  - lidt sent - men udendørs i Asserbo.

Søndag d. 7. juni 2020

MTB-tur med L og J.

L og jeg startede ud med en lille opvarmningstur henover stierne ude på Overdrevet og lidt inde i Tisvildeskoven inden vi hentede J.(der først var klar her). Da tiden var "fremskreden" - dvs mange mtb-cyklister i Tisvilde - endte vi med at tage - en for mig ny rute helt væk fra Tisvilde - og endte med noget skovkørsel i Brødemoseskoven bag Frederiksværk med et par gode bakker. Herefter havde vi lidt kørsel på vej+grusstier og nød solen med en lille pause ved et udkigtstårn udover Arresø på Arrenæs - inden turen gik retur - henover Arrenakke bakker.

Benene havde det godt i dag - havde nok gavn af de småpauser, der var inkl en kaffepause til slut inden vi nåede helt hjem + en ekstra smuttur over Liseleje - og nåede samlet set op på ca 40 km og 260 hjm.

Hverken ankel eller knæ har brokket sig her efterfølgende. Jeg føler mig meget bedre tilpas end i går ;-)

Mandag d. 8. juni 2020

Pullups: 2x8xbw

Cykling 16 km

Anklen fin, h. knæ/knæhase let irriteret, men gør ikke ondt...

Mindstemanden til fodbold..

Tirsdag d. 9. juni 2020

Cykling 16 km

Boldøv. coreprogram

Onsdag d. 10. juni 2020

Cyklin 28 km

Aftenchins 1x15xbw

Tjah, stadig knæet, der driller lidt...men vejret dejligt og trænger til lidt luft og "motion" - selvom det er roligt tempo..

Torsdag d. 11. juni 2020

Cykling 28 km

Chins 2x10xbw

Knæhasen bliver hurtigt let irriteret, men er fin når vågner - og benet bliver hvilet, når muligt..

Anklen mærkes til gengæld stort set ikke mere. Armene virker også ok.

Lørdag d. 13. juni 2020

Cykling 11 km

BJJ i Rumble - Hurrah - dejligt at være tilbage igen...

1 times "teknik" + opvarmning - fokus på "angreb på turtle" ...til back take og armbar..

Herefter 5 min's rul med 1 min pause...i en time

Det var sjovt, som altid! Blandet rul med mange forskellige typer og niveauer - gav den ikke maxgas -  det føltes fint (bortset fra rusten teknik og er langt fra topform).

Sad over to runder efter en runde med min ven storeD, der nok er ca 2x min str i både bygning og vægt. Selvom han tager hensyn, så blev min "følsomme næse" alligevel lige klemt og derefter "løbende" pga et lille blodkar - suk - det sker relativt hyppigt, men går hurtigt over - godt jeg ikke er bokser ;-)

Må se, om jeg bliver "øm" i morgen...der er en del muskler, der ikke har været benyttet en rum tid... men er super glad for at være i gang igen...og rart at få pulsen lidt op på en sjov måde.

Søndag d. 14. juni 2020 - Cykeltur til Trylleskoven

Var på en skøn heldagscykeltur med mine to drenge i det pragtfulde vejr. Madpakke, strandting, lappegrej etc pakket, og klar til ved ti-tiden...

Vi cyklede langs Volden ned til stierne til Brøndby Strandpark  og lavede første stop ved "mellemstranden" ml .Brøndby Strand og Vallensbæk Strand, hvor jeg tilbragte mange timer i min "ungdom".

Det blæste en del, så efter en dejlig dukkert, lidt historie og en tidlig frokost og lidt "drenge-juijitsu i sandet" - pakkede vi sammen og cyklede videre.

Næste stop Hundige Havn - hvor der blev nydt nogle kæmpe vaffelis, så vi ikke skulle gå sukkerkolde ;-) (Lauge er ikke den store is-spiser, så han nøjedes beskedent med en (½) kugle m krymmel.

Strakte atter ben ved Mosede Fort og fik nydt et par hjemmebage "pizzaboller". Sidste stop på turen og "mål" var stranden ved Trylleskoven. Ahh, lige ligge og slappe af og læse videre på historien efter ungerne havde bolteret sig i vandet endnu en gang.

Cyklede næstsidste etape til Solrød Station og nød at kunne tage toget til Friheden i stedet for at cykle retur i modvind, og så bare nappe de sidste km fra stationen og hjem.

En dejlig heldagstur - masser af frisk luft, motion og oplevelser samt hygge.

Distance: 31 km - en del ad grussti.

Mandag d. 15. juni 2020

Hård og lang arbejdsdag - godt jeg kan lide mit arbejde ;-)

Det lykkedes alligvel at komme ud på en "late aftenkajakrotur" i det stille og varme vejr.

Til de små havne nær slusen og retur lige over Kalveboderne. Tid på vandet 65 min.

Obs lige en snert i skulderen til sidst - eller kroppen blot "alment træt"?

Cykling 20 km

Tirsdag d. 16. juni 2020

BJJ -to timer:  en times teknik: fortsat fokus på angreb på "turtle" - rigtig mange reps...obs en anelse hårdt for anklen..

1 times rul...med enkelte pauserunder.

Onsdag d. 17. juni 2020

Cykling 28 km

Yogadel fra coreprogram - skal lige "rettes ud" ovenpå BJJ...

Torsdag d. 18. juni 2020

BJJ: to timer. Igen en times teknik + 1 times rul. Samme "opskrift" som sidst.

Endte alligevel med at rulle med gymmets "største mand" på 2 x min størrelse til afsluttende rullerunde...eneste "ledige" med energi tilbage ;-) pyha selvom han tager fint hensyn betyder størrelse allivevel noget - 60-61 kg mod 120 kg...Når han sad ned kunne jeg godt løfte hans fødder og "vælte" ham bagover, men skubbede jeg ham bag ud ved at skubbe på hovedet skete INTET! Total klippe. Det bliver ikke meget bedre af at ligge "nederst" ;-)

Fredag d. 19. juni 2020

Her skulle der have været en eftermiddagsrotur - men forbarmede mig over to "akutte" - så det halvsent inden hjemme - og så var energien brugt og lysten til at hygge hjemme  med mad og kølig hvidvin større.

Lørdag d. 20. juni 2020

Nåh, savnede alligevel kajakken og får nok ikke tid i længere tid, så det lykkedes at stå nogenlunde tidligt op og nå en god times rotur - Kalveboderne rundt + lidt ud mod møllerne inden direkte til BJJ. Det regnede ellers mens jeg spiste morgenmad, men roede i lækkert tørvejr, lun luft og stille vand - masser af forskellige fugle - så det var virkelig skønt.

BJJ: en times teknik og 45 min rul.

Droppede de sidste par runder, da havde givet den gas og lige skulle nå hjem og spise og gemme en smule energi til sommerhuset, hvor vi skulle nå en tur forbi lossepladsen...

Søndag d. 21. juni 2020

MTB-tur i Tisvilde hegn: distance 28 km, 2 timer - tekniksporet + Nordsløjfen + tekniksporet retur...

Mellemenergi fra min side - knæet midt i mellem, anklen fin. Formen skal lige bygges op igen..igen...

Kørte bedre efter at have været igang lidt og en snakkepause med en ven, vi mødte. Flot i skoven og flot på det lyngbeklædte overdrev med blomstrende græsser.

Slackline