Steroider æder hjerneceller


RuneN
 Share

Recommended Posts

Undersøgelsen, der er offentliggjort i "The Journal of Biological Chemistry" fra "Yale School of Medicine" har vist, at mænd, der indtager steroider, også har et højt niveau af hormoner, der dræber hjerneceller.

Den danske artikel fra JP: http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3994220/

En lidt mere informativ artikel fra BBC News: http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/5398174.stm

Link to comment
Share on other sites

der stod jo lige at jo større boller, nu mindre intelligent, så han må da være totalt retarderet ham der.

Og så kan vi konkludere, at KongKent må have rigtigt store løg :tongue:

Selvom jeg ikke er sikker på betydningen af ">"-tegnet i KK's post :hmmm:

Edited by Moos
Link to comment
Share on other sites

Det er et latterligt forsøg, som ikke kan bruges til en disse.

Jeg vil næsten sammenligne det med, at en mobiltelefon tager skade af store mængder vand! men en enkelt dråbe skader næppe!

små mængder alkohol skader heller ikke, men gør store...

osv osv osv

logik for burhøns... og hun skriver netop også at når hun udsatte hjerneceller for STORE MÆNGDER hormoner så "døde"

der hjerneceller.

for satan man... udsæt det for store mængder tis og mon ikke også at de dør der?!

latterlig konklusion..

læger benytter steroider i kontrollerede mængder til kræft patienter og andre som lider af svage knogler eller har haft et større vægttab og hvad ved jeg!

jeg er ikke tilhænger af steroider og har aldrig selv haft fingrene i det...

men det er bare en konklusion jeg godt kunne tørre min røv i

Link to comment
Share on other sites

Det er et latterligt forsøg, som ikke kan bruges til en disse.

Jeg vil næsten sammenligne det med, at en mobiltelefon tager skade af store mængder vand! men en enkelt dråbe skader næppe!

små mængder alkohol skader heller ikke, men gør store...

osv osv osv

logik for burhøns... og hun skriver netop også at når hun udsatte hjerneceller for STORE MÆNGDER hormoner så "døde"

der hjerneceller.

for satan man... udsæt det for store mængder tis og mon ikke også at de dør der?!

latterlig konklusion..

læger benytter steroider i kontrollerede mængder til kræft patienter og andre som lider af svage knogler eller har haft et større vægttab og hvad ved jeg!

jeg er ikke tilhænger af steroider og har aldrig selv haft fingrene i det...

men det er bare en konklusion jeg godt kunne tørre min røv i

Utroligt sobert og sagligt sprog, krydret med en fantastisk argumentation.. :wink: Omend jeg er tilbøjelig til at være enig! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Fugten fra et koldt rum eller bare en halv dråbe velplaceret vand kan smadre enhver mobil, så efter kalps logik så skal man bare LÆSE ordet steroid, så er ens IQ allerede faldet med 10 point.

Og så det klassiske studiokose svar: Har de testet kausal-rækken? Måske er det dem, der allerede er dumme, som har større tendens til at tage steroider...

Link to comment
Share on other sites

Og så det klassiske studiokose svar: Har de testet kausal-rækken? Måske er det dem, der allerede er dumme, som har større tendens til at tage steroider...

mon ikke hamstrerne var udvalgt af Gallup, for at få en velafbalanceret forsøgsgruppe? Tror ikke steroide misbruget er større blandt dumme hamstere end blandt de kloge :superman:

Link to comment
Share on other sites

mon ikke hamstrerne var udvalgt af Gallup, for at få en velafbalanceret forsøgsgruppe? Tror ikke steroide misbruget er større blandt dumme hamstere end blandt de kloge :superman:

Nu er hamstre jo heller ikke så kloge, heller ikke de allerklogeste af dem, så der har du nok ret. Men kloge mennesker ville nok holde sig fra steroider...

Link to comment
Share on other sites

Hellere blive kureret for kræft og blive lidt dummere end at dø lidt klogere :wink:

Men efter empirisk observation, så er det de færreste steroidebrugere, som har opfundet noget som helst, endsige dybe tallerkener :laugh:

Formentlig korrekt, det er dog værd at nævne, uanset om man kan lide hans politik, at Schwarzenegger har en IQ på 135.

Stallone har en IQ på 141, og Dolph Lundgreen topper med 160

Der er vist ingen af dem, der har stået bagest da der blev uddelt intelligens? Schwarzenegger er så (mig bekendt) den eneste som har erkendt sit misbrug - og han er jo - som undersøgelsen viser - også den dummeste af dem! :wink:

Måske skal nævnes, at normalen ligger på 105

Link to comment
Share on other sites

Formentlig korrekt, det er dog værd at nævne, uanset om man kan lide hans politik, at Schwarzenegger har en IQ på 135.

Stallone har en IQ på 141, og Dolph Lundgreen topper med 160

Der er vist ingen af dem, der har stået bagest da der blev uddelt intelligens? Schwarzenegger er så (mig bekendt) den eneste som har erkendt sit misbrug - og han er jo - som undersøgelsen viser - også den dummeste af dem! :wink:

Måske skal nævnes, at normalen ligger på 105

Måske de havde ligget på henholdsvis 145, 155 og 170 hvis de var clean? :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Det er et latterligt forsøg, som ikke kan bruges til en disse.

Jeg vil næsten sammenligne det med, at en mobiltelefon tager skade af store mængder vand! men en enkelt dråbe skader næppe!

små mængder alkohol skader heller ikke, men gør store...

osv osv osv

logik for burhøns... og hun skriver netop også at når hun udsatte hjerneceller for STORE MÆNGDER hormoner så "døde"

der hjerneceller.

for satan man... udsæt det for store mængder tis og mon ikke også at de dør der?!

latterlig konklusion..

læger benytter steroider i kontrollerede mængder til kræft patienter og andre som lider af svage knogler eller har haft et større vægttab og hvad ved jeg!

jeg er ikke tilhænger af steroider og har aldrig selv haft fingrene i det...

men det er bare en konklusion jeg godt kunne tørre min røv i

Tja jeg må indrømme at jeg ikke kender normalværdier for testosteron i hjernen og det er ikke ligetil at læse ud fra originalartiklen, men som jeg læser deres data mener de at 100 nM er indenfor normalen og 1 uM er over... dvs ved en 10 dobling af test niveauet begynder dine hjerneceller at begå selvmord... Det er da interessant nok rent teoretisk, men om det så kan overføres til AAS misbrugere er nok tvivlsomt.

Fugten fra et koldt rum eller bare en halv dråbe velplaceret vand kan smadre enhver mobil, så efter kalps logik så skal man bare LÆSE ordet steroid, så er ens IQ allerede faldet med 10 point.

Og så det klassiske studiokose svar: Har de testet kausal-rækken? Måske er det dem, der allerede er dumme, som har større tendens til at tage steroider...

Forsøget er lavet ved at tilsætte testosteron til celler i en flaske, så kausal-rækken har ikke meget at sige der.

Hellere blive kureret for kræft og blive lidt dummere end at dø lidt klogere :wink:

Men efter empirisk observation, så er det de færreste steroidebrugere, som har opfundet noget som helst, endsige dybe tallerkener :laugh:

Tja i kræft er apoptosevejene normalt dysfunktionelle, så det er højst sandsynligt kun dine velfungerende celler der kradser af...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share