Squat når der løbes 4-5gange om ugen...?


KPC
 Share

Recommended Posts

Hej Alle MOL'er...!

Jeg er begyndt på mit nye program (fullbody) idag hvor der er sqaut med i dette program. Men er det overhovedet hensigtmæssigt at gøre dette når jeg også løber 4-5 gange om ugen, og styrketræner omking 2-3 gange om ugen. Er utrolig bange for at over træne dem.

Mvh Kenneth

Link to comment
Share on other sites

Hej Kenneth

Jeg kan godt forstå din bekymring over det at træne squat, når du løber så meget som du gør. Jeg vil dog helt klar prioritere squat som en del af din træning også på bekostning af en gang løb. Når du starter op med øv. så er det en god ide at give dig tid til at lære den korrekte teknik og give kroppen noget tid til at adaptere (tilpasse sig). Måske kan du lave den 1-2 gange pr uge med 2 sæt a 10 reps med lav-moderat vægt. Så når der er gået ca 4-6 uger, så kan du begynde at øge belastningen.

jp :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner også full-body 2-3 x ugentligt.Jeg squatter ALDRIG når jeg næste dag skal træne tempo eller intervaller.Når jeg derimod skal løbe distance(LLL) eller restitution dagen efter er det ikke noget der hæmmer mig, tværtimod vil den evt. ømhed jeg har fra squats være væk efter min løbetur..også selvom jeg løber lidt langt (12-15 km)

LBB

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share