for jeg nok?


Mads_hedegaard
 Share

Recommended Posts

hej .

jeg træner på meget højt plan og gør meget ud af det men er meget i tvivl om, om jeg for nok mad til musklerne kan følge med.

min kost består for det meste af:

morgenmad: havregrød og 3-4 æggevider

og ellers spiser jeg en masse kød og grønsager.

men er som sagt i tvivl.

skal jeg have tilskud.?

skal jeg spise efter plan.?

hvad skal jeg gøre for maksimal opbygning af muskler?

håber der nogle der kan hjælpe:D

Link to comment
Share on other sites

jeg træner på meget højt plan
Definér nærmere
jeg træner på meget højt plan og gør meget ud af det men er meget i tvivl om, om jeg for nok mad til musklerne kan følge med.

Det er meget nemt at svare på, bare fortæl os om du tager på i vægt.

The weight gain troubleshooter - link

skal jeg have tilskud.?
Ud fra en mangelfuld kostplan er det naturligvis helt umuligt at svare på om kosttilskud er nødvendigt eller anbefalelsesværdigt, og hvilke det eventuelt måtte være.
skal jeg spise efter plan.?

Det kommer helt an på hvor god du er til at få spist tilstrækkeligt og tit nok.

Nogen kan helt naturligt spise nok når de skal tage på, men har brug for mere kontrol i form af kostplaner når de skal tabe sig. For andre er det omvendt, nogen har måske altid brug for en plan imens andre kan styre det på slump det meste af tiden.

hvad skal jeg gøre for maksimal opbygning af muskler?

Sørg for at kroppen er i anabolsk (opbyggende) tilstand så meget som muligt. Spis ofte, og sørg for at alle måltider så vidt muligt har en passende mængde protein, kulhydrat og fedt.

Link to comment
Share on other sites

jeg har trænet lidt over et år er 17 nu og det går frem af.

træner 6 gange i ugen hvor torsdag er vilde dag.

træner hver muskel to gange i ugen, hvor de større musker for 12 sæt med 3-4 øvelser hvor de mindre muskler for 9 sæt med 2-3 øvelser.

prøver så vidt muligt at bruge frivægt til alle øvelser.

men ved ikk ret meget om hvad kroppen egentligt behøver for at vokse optimalt. og lige gyldigt hvem jeg spørger for jeg et forskelligt svar.

sys det sker en væsenlig forskel på størelsen af mine muskler og bliver stærkere og stærkere men tager ikk rigtig så meget på i kilo.

håber du vil hjælpe..

Link to comment
Share on other sites

Præcis hvordan dit program ser ud er underordnet, hvis det er kosten vi skal kigge på.

Har du læst den artikel jeg har linket til?

men ved ikk ret meget om hvad kroppen egentligt behøver for at vokse optimalt. og lige gyldigt hvem jeg spørger for jeg et forskelligt svar.
eksempler?

Dertil skal man naturligvis huske at der er mange veje til Rom, så selvom to personer har forskellige forslag behøver de ikke være forkerte nogle af dem - måske er de korrekte i hver deres situation.

sys det sker en væsenlig forskel på størelsen af mine muskler og bliver stærkere og stærkere men tager ikk rigtig så meget på i kilo.

forskel på størrelsen af musklerne på højre og venstre?

Du kan "sagtens" blive stærkere uden at blive større eller få mere muskelmasse. Du bliver ganske enkelt bedre til at udnytte den muskelmasse du har pga neurale tilpasninger - altså tilpasninger i nervesystemet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share