MOL-spinningtræf


Ulrik1973
 Share

Recommended Posts

  • Replies 286
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Fantastisk. :4thumbup:

Det lyder forrygende med et instruktørtræf - må jeg lege med?

Instruktør/deltager er ikke så vigtigt for mig.

Cykelsmølfen

Min opfattelse, efter at have læst tråden her, er at der ikke er tale om et instruktørtræf ... men et træf for MOL-medlemmer ... og som spinning-psykopat og kommede instruktør-aspirant, kan jeg slet ikke holde mig væk fra noget så spændende ... count me in : )

Deltagerliste 20. januar kbh området:

Ulrik (undervise)

Vivs (deltage)

Golden aka Maria (deltage)

Spock (undervise)

Arne(Whatever)

BladeW aka Martin Frank (undervise/deltage)

Mettehelena aka Mette (undervise)

MaxPower (deltage)

Gregers (deltage)

Moyet aka Magnus (Deltage)

BodyBike Padawan aka. Kenneth M ( Deltage/undervise)

Cyclingspinner aka. Jeanette (undervise/deltage)

Creole (undervise/deltage)

caNInen (osv)

Podz aka Ravn (Deltager)

MarianneB (deltager)

b.bike aka Kristian T(undervise/deltage)

Niske

Kenn(klar)

BuildingMe aka Houston (deltager)

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk. :4thumbup:

Det lyder forrygende med et instruktørtræf - må jeg lege med?

Instruktør/deltager er ikke så vigtigt for mig.

Cykelsmølfen

Alle der er medlemmer på MOL kan være med!!! Det er IKKE et instruktørtræf. Så velkommen til! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Zwitterionen deltager ligeledes

Deltagerliste 20. januar kbh området:

Ulrik (undervise)

Vivs (deltage)

Golden aka Maria (deltage)

Spock (undervise)

Arne(Whatever)

BladeW aka Martin Frank (undervise/deltage)

Mettehelena aka Mette (undervise)

MaxPower (deltage)

Gregers (deltage)

Moyet aka Magnus (Deltage)

BodyBike Padawan aka. Kenneth M ( Deltage/undervise)

Cyclingspinner aka. Jeanette (undervise/deltage)

Creole (undervise/deltage)

caNInen (osv)

Podz aka Ravn (Deltager)

MarianneB (deltager)

b.bike aka Kristian T(undervise/deltage)

Niske

Kenn(klar)

BuildingMe aka Houston (deltager)

Squat-tøsen aka. Pernille (deltager)

Link to comment
Share on other sites

Godmorgen!

Jeg havde en snak med Arne igår omkring temaet for vores MOL-spinningtræf. For to år siden var det mere socialt rettet, men selvfølgelig også rettet mod inspiration for deltagerne med udgangspunkt i diskussionen om den gode spinningtime. Denne gang vil vi gerne have inspirationen mere i højsædet - ved at sætte 4-5 instruktører på, der hver især virkelig kan fyre en god spinningtime af. Hvad siger I ? :smile:

Forslag til de 4-5 instruktører (ønsker modtages gerne):

Catherine Marsal

Tanja Hall

VH

Ulrik

Link to comment
Share on other sites

Godmorgen!

Jeg havde en snak med Arne igår omkring temaet for vores MOL-spinningtræf. For to år siden var det mere socialt rettet, men selvfølgelig også rettet mod inspiration for deltagerne med udgangspunkt i diskussionen om den gode spinningtime. Denne gang vil vi gerne have inspirationen mere i højsædet - ved at sætte 4-5 instruktører på, der hver især virkelig kan fyre en god spinningtime af. Hvad siger I ? :smile:

Forslag til de 4-5 instruktører (ønsker modtages gerne):

Catherine Marsal

Tanja Hall

VH

Ulrik

DIG SELV self! Tanja vil megt gerne - og jeg tror også jeg kan få Catherine. Tanja er pt. den bedste eller næstbedste herovre IMHO.. Catherine er relativt ny som instruktør - men hun er fandens sej og inspirerende!

Link to comment
Share on other sites

Det lyder sq spændene med sådan et træf i inspirationens tegn. Jeg vil godt melde mig under fanen. Som ny/amatør instruktør ser jeg frem til køre med nogle, for mig nye "proff" instruktøre :4thumbup: Jeg har godt nok ikke kørt 4 -5 timer i træk før, så jeg håber der bliver et par break under vejs. Da jeg er næsten ny her i MOL,kunne jeg godt tænke mig at høre om, man har en ide om hvordan det kommer til foregå, jeg syntes ikke jeg kan finde noget fra sidste træf.

Deltagerliste 20. januar kbh området:

Ulrik (undervise)

Vivs (deltage)

Golden aka Maria (deltage)

Spock (undervise)

Arne(Whatever)

BladeW aka Martin Frank (undervise/deltage)

Mettehelena aka Mette (undervise)

MaxPower (deltage)

Gregers (deltage)

Moyet aka Magnus (Deltage)

BodyBike Padawan aka. Kenneth M ( Deltage/undervise)

Cyclingspinner aka. Jeanette (undervise/deltage)

Creole (undervise/deltage)

caNInen (osv)

Podz aka Ravn (Deltager)

MarianneB (deltager)

b.bike aka Kristian T(undervise/deltage)

Niske

Kenn(klar)

BuildingMe aka Houston (deltager)

Squat-tøsen aka. Pernille (deltager)

Tantor aka Jens (Deltager)

/jens :bigsmile:

Edited by Tantor
Link to comment
Share on other sites

Altså - et træf for spinningentusiaster lyder bare rigtig godt, så jeg er med:

Deltagerliste 20. januar kbh området:

Ulrik (undervise)

Vivs (deltage)

Golden aka Maria (deltage)

Spock (undervise)

Arne(Whatever)

BladeW aka Martin Frank (undervise/deltage)

Mettehelena aka Mette (undervise)

MaxPower (deltage)

Gregers (deltage)

Moyet aka Magnus (Deltage)

BodyBike Padawan aka. Kenneth M ( Deltage/undervise)

Cyclingspinner aka. Jeanette (undervise/deltage)

Creole (undervise/deltage)

caNInen (osv)

Podz aka Ravn (Deltager)

MarianneB (deltager)

b.bike aka Kristian T(undervise/deltage)

Niske

Kenn(klar)

BuildingMe aka Houston (deltager)

Squat-tøsen aka. Pernille (deltager)

Tantor aka Jens (Deltager)

Cykelsmølfen (deltager)

:yahoo::yahoo:

Cykelsmølfen aka Lene

Link to comment
Share on other sites

Vi skal da være i valby, hvor vi, fitness dk, jo d. 4 november åbner et 5000 m2 nyt center m. spa afdeling m.m. Og da jeg selv også holdunderviser i Valby, så skulle det nok lade sig gøre at kunne låne deres sal. Kan ikke huske om den kommer til at være med 40 el. 50 cykler... men ihvertfald i plateauer... =0)

Hvad siger i?

Det er i hvertfald en kanon god - og dejlig stor - spinningsal :bigsmile: 60 cykler, var der en, der sagde igår,da vi kl. 8.30 indviede de splinter nye spinningcykler - kan godt anbefale stedet- også mht transport (lige ved Valby station)

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Taget i betragtning hvor meget spinning og øvrig konditræning jeg får lavet pt (nemlig ingen), så er det vist ikke helt realistisk at cykle 4-5 timer i rap her i januar.

Sådan er det med mine skiftende træningsmål :blush:

Deltagerliste 20. januar kbh området:

Ulrik (undervise)

Vivs (deltage)

Golden aka Maria (deltage)

Spock (undervise)

Arne(Whatever)

BladeW aka Martin Frank (undervise/deltage)

Mettehelena aka Mette (undervise)

Gregers (deltage)

Moyet aka Magnus (Deltage)

BodyBike Padawan aka. Kenneth M ( Deltage/undervise)

Cyclingspinner aka. Jeanette (undervise/deltage)

Creole (undervise/deltage)

caNInen (osv)

Podz aka Ravn (Deltager)

MarianneB (deltager)

b.bike aka Kristian T(undervise/deltage)

Niske

Kenn(klar)

BuildingMe aka Houston (deltager)

Squat-tøsen aka. Pernille (deltager)

Tantor aka Jens (Deltager)

Cykelsmølfen (deltager)

Link to comment
Share on other sites

Taget i betragtning hvor meget spinning og øvrig konditræning jeg får lavet pt (nemlig ingen), så er det vist ikke helt realistisk at cykle 4-5 timer i rap her i januar.

Sådan er det med mine skiftende træningsmål :blush:

Så tag dog med for underholdningens skyld..

Der er ingen der siger du skal køre 4-5 timer på max intensitet :laugh:

Jeg har da set dig køre flere gange, du kommer stensikkert ikke i problemer..

Andre (dårlige) undskyldninger? :superman::w00t:

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Godmorgen!

Jeg havde en snak med Arne igår omkring temaet for vores MOL-spinningtræf. For to år siden var det mere socialt rettet, men selvfølgelig også rettet mod inspiration for deltagerne med udgangspunkt i diskussionen om den gode spinningtime. Denne gang vil vi gerne have inspirationen mere i højsædet - ved at sætte 4-5 instruktører på, der hver især virkelig kan fyre en god spinningtime af. Hvad siger I ? :smile:

Forslag til de 4-5 instruktører (ønsker modtages gerne):

Catherine Marsal

Tanja Hall

VH

Ulrik

Mht. instruktører der ,, kan fyre en god time af " så vil dette jo altid være voldsomt subjektivt. for hvad er godt : En times træning med fokus på landevej under cyklen og trance i ørerne eller er det mere at man får sved på panden, krydser sin AT tærskel nogle gange, og derved forbedrer sin form, til lyden af en bred genre musik evt. tilsat noget underholdning...?

Se blot indlægget omkring tour de instruktør....

Så fra mit synspunkt blev jeg da lidt ærgelig, da opfordringen til at at gå ned til 4-5 instruktører kom, for så er muligheden for at forskellige inspiration jo netop mindsket. OG i mine øjne gælder det da om at låne lidt her og lidt der og bruge på den måde, der passer bedst til sin egen stil som en evt. instruktør?? eller er det bare mig?

Selv har jeg også været på en masse spinningtimer, også med mange af de instruktører, som nævnes i ovenstående indlæg, og der er da helt klart nogen som motiverer mig mere end andre ( for at sige det pænt ).

mht antallet af instruktører, så står der indtil videre 8 pers. på som evt. ønsker at give et input på hvad lige præcis de synes er en god time el. halv time.... og disse kombineret med de to navne som er foreslået, så er vi oppe på 10 instruktører, hvilket ville give ½ times undervisning hver. og en øget mulighed for at dække bredden..

Anyway, bare lige mit input...

Link to comment
Share on other sites

Så fra mit synspunkt blev jeg da lidt ærgelig, da opfordringen til at at gå ned til 4-5 instruktører kom, for så er muligheden for at forskellige inspiration jo netop mindsket. OG i mine øjne gælder det da om at låne lidt her og lidt der og bruge på den måde, der passer bedst til sin egen stil som en evt. instruktør?? eller er det bare mig?

Hey

Jeg må erklære mig fuldstændig enig :smile: Jeg kommer der ikke for at hente inspiration som instruktør - men for at prøve en masse forskellige instruktører af. Og de af Ulrik nævnte instruktører kan jeg jo som fit.dk-medlem bare køre timer hos i det daglige :wink:

/Vivs

Edited by Vivsen
Link to comment
Share on other sites

I debatten om 4-5 instruktører vs. ca. det dobbelte må jeg lige give mit besyv med:

Jeg var ganske nyuddannet som spinner instruktør da vi mødtes første gang for et par år siden. Dér var jeg så heldig at komme på podiet med et 20 minutters udvalg af mine idéer, som jeg så fik 2-3 minutters feedback fra salen på. Det gav mig en hel masse at blive evalueret af en så uafhængig gruppe (ingen centerchef der kunne finde på at fyre mig. Ingen kollegaer der kunne finde på at sidde og fyre kommentarer af bare for at gøre opmærksom på sig selv). Så dét fandt jeg virkelig værdifuldt.

Nu kan jeg ikke længere påberåbe mig at være novice :blush: så jeg må tale på andres vegne. Jeg synes at det er meget værdifuldt for helt nye instruktører med sådan et spinningtræf, for at de så kan få den meget værdifulde feedback. Hvis der er 3-4 nye instruktører, synes jeg vi skal prioritere det højt at give dem feedback.

Måske vi kan lave en hybrid - med fx 4-6 intervaller á ½ time (både nybegyndere og erfarne MOL instruktører), og så 2-3 intervaller á en hel time af anbefalede instruktører i stil med hvad Ulrik foreslår... Hvad synes I om det?

Link to comment
Share on other sites

:laugh:

Lad os sige jeg ser tiden an. :wink:

tsk tsk tsk Max... det har vi vidst snakket om :shades: Ved godt du ikke mener at have spinninggrundformen, men med alle de creme de la creme instruktører + helt friske sprøde som sikkert går MEGET op i indstillinger så har du INGEN undskyldninger :nonono: Jeg når sandsynligvis slet ikke at få kørt en time inden (hvis jeg kender mig selv ret :innocent:) så jeg regner med øm r.. og lange karbade i dagene efter :rofl2:

GD :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share