31


No6bach
 Share

Recommended Posts

Er det et bestemt sted du finder alle de gode billeder?

Rigtig god stil på det første billede imo. :bigsmile:

Jeg kommer vidt omkring når jeg ligger og chiller med computeren om aftenen. Jeg er ikke sikker på, at jeg ville kunne finde frem til de billeder igen selv :smile:

Dagens Træning

FitDK, Nørrebro med SimonHP

Crosstrainer

10 min

DB Skulderpres

10x22,5 kg

10x22,5 kg

10x22,5 kg

10x22,5 kg

Måske et sæt mere

Face Pull

10x31

10x31

10x31

10x31

Front Raise

8x12,5 kg

8x12,5 kg

8x12,5 kg

8x12,5 kg

Mandagstræning :smile:

Derefter på LeLe og spise pwo meal. Efter et bad smuttede jeg ned og købte en pendel til mit værelse og handlede ind til store Portobellosvampeburgere. 100!

Link to comment
Share on other sites

Butchers!

Opvm:

Sjip og hoftemobilitet

WOD:

5 runder på tid a

5 Power Clean

10 Front Squat

5 Jerks

10 Pull-Up

Mit håndled sagde nej, og min skulder sagde helt sikkert nej. Imo en lidt forkert måde at køre denne type WOD på. Det havde været bedre at bruge mere tid på indlæring og derefter arbejde op til en tung 3er eller noget i den stil. Jeg måtte tappe ud efter 1,5 runde med ondt i skulder og håndled :unhappy:

Kørte lidt mere ben mens de andre blev færdige, men ikke noget at skrive hjem om. Bob bob.. Det får nok en chance igen i morgen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal helst ikke begynde at tænke alt for meget over sådan noget der..

Jeg får lidt svært ved at kapere det hele når man zoomer for meget ud. Det er mere trygt at zoome ind :tongue:

Mit håndled sagde nej, og min skulder sagde helt sikkert nej. Imo en lidt forkert måde at køre denne type WOD på. Det havde været bedre at bruge mere tid på indlæring og derefter arbejde op til en tung 3er eller noget i den stil. Jeg måtte tappe ud efter 1,5 runde med ondt i skulder og håndled :unhappy:

That's Crossfit for you!

Link to comment
Share on other sites

Surt, at dagens wod ikke lige var "The good life-approved", men hyggeligt lige at hilse på i ædru tilstand :laugh:

Jeg glemte helt at notere hvor fedt det var, at du lige gik over midt i WODen og ownede alt og alle. GOD dagsform, og hyggeligt at hilse i dagslys :smile:

That's Crossfit for you!

Mjaa, jooo - det er det vel..

Jeg er sikker på at den sammensætning af øvelser var rigtig fed at køre for sådan en som Dagsformen, der har godt styr på teknikken. Mit største problem var at mine skuldre, hofter, alting er så usmidige at jeg ikke kunne lave frontsquatdelen ordentligt hvilket placerede for meget stress på mine håndled og skuldre. Power Cleans var nice!

Havde den måske heddet

5 Power Cleans

10 Cross Grip Front Squats fra stativ

5 Push Press

10 Pull-Ups

i stedet, så havde det være fint fint :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det handler meget om at vi er nye og ikke har teknikken rigtigt inde på rygraden og dertil er overdrevent usmidige i hofter og lats.

Altså ikke fysisk forberedte og dog udsætter træneren jer for det. Forging Elite InjuriesTM.

I rugby tackler man fx. ikke på juniorhold. Det er idioti at udsætte folk for noget de ikke er klar til. Måske man lige skulle sikre sig at folk kan front squatte nogenlunde habilt inden man ordinerer "AMRAP".

Jeg er sikker på at den sammensætning af øvelser var rigtig fed at køre for sådan en som Dagsformen, der har godt styr på teknikken. Mit største problem var at mine skuldre, hofter, alting er så usmidige at jeg ikke kunne lave frontsquatdelen ordentligt hvilket placerede for meget stress på mine håndled og skuldre. Power Cleans var nice!

Dagformen er jo også begyndt specifikt at træne lidt VL for netop at blive bedre til det (det var knapt så pænt 'før'). Uanset hvor meget man skalerer vægten er det stadigvæk noget skrammel hvis man ikke har lært den rigtige teknik. Man lærer ikke god teknik under stress/tidspres (du kan sikkert selv drage en parallel til bartenderfaget).

Men fuck it - det er jo bare folks led de gambler med.

Og ja - frivend er en fed, fed øvelse :smile:

Link to comment
Share on other sites

Altså ikke fysisk forberedte og dog udsætter træneren jer for det. Forging Elite InjuriesTM.

I rugby tackler man fx. ikke på juniorhold. Det er idioti at udsætte folk for noget de ikke er klar til. Måske man lige skulle sikre sig at folk kan front squatte nogenlunde habilt inden man ordinerer "AMRAP".

Dagformen er jo også begyndt specifikt at træne lidt VL for netop at blive bedre til det (det var knapt så pænt 'før'). Uanset hvor meget man skalerer vægten er det stadigvæk noget skrammel hvis man ikke har lært den rigtige teknik. Man lærer ikke god teknik under stress/tidspres (du kan sikkert selv drage en parallel til bartenderfaget).

Men fuck it - det er jo bare folks led de gambler med.

Og ja - frivend er en fed, fed øvelse :smile:

Jeg skal være den første til at indrømme, at der er ting i CrossFit, der er knapt så hensigtsmæssige. Og ovennævnte var også min kæphest indtil jeg selv fik større indsigt i sporten. Men skal vi nu ikke lige klappe hesten? Har du prøvet CrossFit, tjr?

I den pågældende WOD burde de nok have skaleret vægten/øvelserne. Både Simon og Morten er så erfarne/stærke/flotte, at jeg tvivler på, de ville have problemer med fx 40kg. Og så have arbejdet mere med teknik, mobilitet og det konditionsmæssige fremfor styrke. Eller skiftet en enkelt øvelse ud, hvis der som i Mortens tilfælde er en gammel skulderskade (hvis jeg ikke husker forkert), der driller?

Man kan også blive FOR bange for at træne hårdt og få skader - at man aldrig får nogen som helst fremgang eller prøver noget nyt. Og så er CrossFit vist den eneste 'sportsgren', hvor kritikkerne smider alt ansvaret fra den enkelte udøver og over på instruktøreren/organisationen. Jeg kender flere, der har fået overbelastningsskader af fx spinning - uden, at det dermed er FitnessDK eller DCU's skyld. Den "evigt skadede crossfitter" er desuden en myte. Jeg har set flere skader i basket, boksning, MMA, serie 5 fodbold, styrkeløft mm.

Jeg har i øvrigt set safetybar squat og front squat i IK99, der ville få en Crossfitter til at ryste på hovedet! :wink: (ikke tjr)

P.s. Jeg er lidt nysgerrig. Hvad hentyder du til omkring min tidligere knapt så pæne teknik? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal være den første til at indrømme, at der er ting i CrossFit, der er knapt så hensigtsmæssige. Og ovennævnte var også min kæphest indtil jeg selv fik større indsigt i sporten. Men skal vi nu ikke lige klappe hesten? Har du prøvet CrossFit, tjr?

I den pågældende WOD burde de nok have skaleret vægten/øvelserne. Både Simon og Morten er så erfarne/stærke/flotte, at jeg tvivler på, de ville have problemer med fx 40kg. Og så have arbejdet mere med teknik, mobilitet og det konditionsmæssige fremfor styrke. Eller skiftet en enkelt øvelse ud, hvis der som i Mortens tilfælde er en gammel skulderskade (hvis jeg ikke husker forkert), der driller?

Man kan også blive FOR bange for at træne hårdt og få skader - at man aldrig får nogen som helst fremgang eller prøver noget nyt. Og så er CrossFit vist den eneste 'sportsgren', hvor kritikkerne smider alt ansvaret fra den enkelte udøver og over på instruktøreren/organisationen. Jeg kender flere, der har fået overbelastningsskader af fx spinning - uden, at det dermed er FitnessDK eller DCU's skyld. Den "evigt skadede crossfitter" er desuden en myte. Jeg har set flere skader i basket, boksning, MMA, serie 5 fodbold, styrkeløft mm.

Jeg har i øvrigt set safetybar squat og front squat i IK99, der ville få en Crossfitter til at ryste på hovedet! :wink: (ikke tjr)

P.s. Jeg er lidt nysgerrig. Hvad hentyder du til omkring min tidligere knapt så pæne teknik? :smile:

Bro :wub:

Så smukt! Og så sandt!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lidt en fod i begge lejre..

Det er helt klart at vi skulle have skaleret vægten - live and learn :smile:

Og så i øvrigt er det jo ikke forbudt at tænke lidt selv. Jeg stoppede fx efter 1,5 runde fordi jeg kunne mærke at det ikke spillede og nok ville lede til noget uhensigtsmæssigt at fortsætte.

Edited by No6bach
Link to comment
Share on other sites

Jeg skal være den første til at indrømme, at der er ting i CrossFit, der er knapt så hensigtsmæssige. Og ovennævnte var også min kæphest indtil jeg selv fik større indsigt i sporten. Men skal vi nu ikke lige klappe hesten? Har du prøvet CrossFit, tjr?

Jeg var måske lige krakilsk nok og for hurtig til at male fanden på væggen. Jeg har været til CF 2 gange i hhv. Butchers Lab og Padeia. I Butchers var der bl.a. thrusters på programmet, men jeg kan ikke huske hvordan instruktionen foregik. I Padeai indgik der bl.a. KB swings som der var en fin instruktion i.

I den pågældende WOD burde de nok have skaleret vægten/øvelserne. Både Simon og Morten er så erfarne/stærke/flotte, at jeg tvivler på, de ville have problemer med fx 40kg. Og så have arbejdet mere med teknik, mobilitet og det konditionsmæssige fremfor styrke. Eller skiftet en enkelt øvelse ud, hvis der som i Mortens tilfælde er en gammel skulderskade (hvis jeg ikke husker forkert), der driller?

Du nævner en masse ting man kunne/burde have gjort - er det ikke trænerens opgave, at træningen er tilpas rationelt konstrueret så ingen kommer til skade?

3 ud af 4 bevægelser i Mortens WOD er problematiske hvis man ikke har den rette teknik og mobilitet.

Man kan også blive FOR bange for at træne hårdt og få skader - at man aldrig får nogen som helst fremgang eller prøver noget nyt. Og så er CrossFit vist den eneste 'sportsgren', hvor kritikkerne smider alt ansvaret fra den enkelte udøver og over på instruktøreren/organisationen. Jeg kender flere, der har fået overbelastningsskader af fx spinning - uden, at det dermed er FitnessDK eller DCU's skyld. Den "evigt skadede crossfitter" er desuden en myte. Jeg har set flere skader i basket, boksning, MMA, serie 5 fodbold, styrkeløft mm.

Hvis min rugbytræner sætter en helt ny, grøn spiller op i førsterækken i en Superligakamp kan det kun være trænerens skyld hvis der går noget galt (hvad der sandsynligvis ville - førsterækken er et ulækkert sted). Skader er en del af rugby, da det er en kollisionssport. Crossfit er motion og burde ikke indeholde skader for motionister. På den anden side er der folk som dig der rent faktisk konkurrerer i Crossfit og så bliver perspektivet omkring skader, det samme som der gælder andre sportsgrene.

Der er for mange irrationelle ting ved CF når det gælder motionister. CF Swings, SDHP, AMRAP OL-løft, high-rep box jumps. Lad være med at sammenligne sport (basket, boksning etc.) med motion.

At folk overdoserer spinning må være deres egen fejl - det er heller ikke sammenligneligt IMO. Der er også folk der løber sig selv i smadder (hvilket er skoproducenternes og Marathon Sports skyld :wink: (der mangler en smiley med hat af sølvpapir))

Jeg har i øvrigt set safetybar squat og front squat i IK99, der ville få en Crossfitter til at ryste på hovedet! :wink: (ikke tjr)

Der står folk også for deres egen træning og det er altså ikke noget de får dikteret. De er forresten idioter at de ikke anskaffer sig en personlig træner i starter, til at lære korrekt teknik. Desuden kan man træne i 6mdr. i IK99 for hvad 1mdr. koster i Butchers.

PS. Vi har også haft et hold CF'ere rendende i IK for at lære OL-løft. De manglede - over en bred kam - god løfteteknik i selv de langsomme løft.

P.s. Jeg er lidt nysgerrig. Hvad hentyder du til omkring min tidligere knapt så pæne teknik? :smile:

En gammel video af dig, hvor du trækker 60kg (så vidt jeg husker) og nogle frivend i The Gym sidste år sammenlignet med din teknik nu. Det er et kompliment :smile:

Link to comment
Share on other sites

.... Nevermind. Sorry for logspam, Morten! :smile:

NEEEEEEEEEEJ!

Nu har jeg set dit navn stå med kursiv på listen over folk der læser tråden og spændt siddet og trykket F5.

Jeg tror dog vi langt hen af vejen er mere enige, end indlæggene giver udtryk for :laugh:

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

For at tilføje til diskussionen, så er jeg spændt på at se hvordan FDK's nye crossfit tiltag kommer til at gå. Generelt er de folk der tager i Butchers/CrossfitCopenhagen/Kirken folk der har træningserfaring og dermed er tilvænnet til netop de øvelser man laver i CF. Når man hiver det ind i et center og sætter en instruktør på til mere ordinære gym-rats der er vandt til at køre spinning, gå til bodypump eller pilates 1-2x pr uge, så ser jeg potentielt en masse skader.... Men vi må se!

Giver lige lidt probs for den gode stil i loggen med billederne! :superman:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Yo BRObach

Jeg synes at kunne erindre at du er begejstret for Under Amour undertøj?

I så fald vil jeg lige dele en deal jeg faldt over igår: 7 par Under Armour for ~900kr mit alles

Det er godt husket - tak for link :smile:

Cross i Garagen

Var syg hele sidste uge, så lå bare i sengen og så film, mens jeg blev tyndere og tyndere. Ikke BB!

Fredag måtte jeg hanke op i mig selv og komme afsted på arbejde, hvilket også gik fint med kodimagnyler i systemet. En enkelt gang fik jeg timet halveringstiden forkert og fik det rigtig skidt i 45 min indtil de næste begyndte at kicke ind. Min mor ville have været stolt :smile:

Lørdag havde jeg det meget bedre, og aftenen forløb uden de store dikkedarer. Drak et shot i løbet af de to dage hvilket min krop sagde "Tak Morten" for her mandag morgen.

Jeg hader at have travlt når jeg træner, og når de så bliver kombineret med "mandag kl. 19.00 i Adelgade travlt" så ryger en stor del af min træningsglæde. Jeg så derfor frem til en god omgang i dag :smile:

Kl. 13.00 viste det sig at FameBoi i dagens anledning stod for timen i Butchers, hvor Simon og jeg var mødt frem som de eneste raske drenge.

Opv:

Lidt sjip, mobilitet til skuldre/hofter og lidt TGUs. Jeg skal helt tilbage til laden hos mine forældre siden jeg har lavet dem sidst, og fik helt lyst til at genoptage dem og 2HAH igen.

WOD:

21-15-9 af:

OH Squat (30 kg)

Burpees

Ganske som forventet havde jeg problemer med min dybde, men det blev ret meget bedre til sidst. Jeg har glemt hvor lang tid det tog :smile:

Lige en mundfuld vand og så videre til:

Bear complex

5 reps @ 30 kg

4 reps @ 50 kg

Min mobilitet i skuldrene må være den dårligste nogensinde. Jeg kan simpelthen ikke skubbe albuerne højt nok op til at lave et rigtigt front squat. Kørte 2 back squats i stedet.

Videre til:

Prowler

4 singles med varierende startposition

2 complexture a ca. 45 sek varighed - god fart på hjertet :smile:

Fint. Føler mig godt tilpas nu.

Edited by No6bach
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share