vejen mod at blive taget ud til dopingtest!


incognito
 Share

Recommended Posts

Nej, hvordan skulle det give mening? Men vægtene bør selvfølgelig ikke være høje procenter når der køres sådan.

Det vil være mit postulat, at det er mere drænende at køre med fx 70 % i fx Bænkpres og Squat supersæt, hvis ens max hedder henh 180 og 250, end hvis det hed 100 og 140.

Link to comment
Share on other sites

Korrekt. Det ændrer ikke på at man er i dårlig form hvis man ikke kan køre supersæt med korte pauser.

Nej, det synes jeg ikke som udgangspunkt. Hvis vi snakker supersæt af mindre øvelser, er jeg enig. Snakker vi supersæt af store øvelser som Squats, dødløft, bænkpres, rows mv er jeg ikke enig.
Link to comment
Share on other sites

haha.. vi tuder bare fordi vi ikke kan køre DB pres med 50-60 kgs håndvægte.

og tillykke med den lille

Og jeg slår mig i tøjret, fordi jeg med sikkerhed ville kaste op, hvis jeg prøvede at køre med dine pauser i mine supersæt ;D

Og tak :)

Link to comment
Share on other sites

Det kunne også være at det er en kombination... Min erfaring er at man med lidt træning (høhø) kan komme ret tæt på sine "rigtige" vægte med korte pauser. Men det kunne sagtens være anderledes hvis jeg kunne squatte 250 og bænke 180 ligesom mvp.

Nu er jeg selv en slapning, så skal ikke gøre mig klogere end jeg er stærk. Men når det er sagt, så er det min oplevelse efter et par måneder med myo-reps, at man kan blive bedre til at reppe med (selv meget) korte pauser. Man kan ligesom bedre holde spændingen i musklen, selv når der er kommet lidt udmattelse ind over.

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg selv en slapning, så skal ikke gøre mig klogere end jeg er stærk. Men når det er sagt, så er det min oplevelse efter et par måneder med myo-reps, at man kan blive bedre til at reppe med (selv meget) korte pauser. Man kan ligesom bedre holde spændingen i musklen, selv når der er kommet lidt udmattelse ind over.

Skulle du aldrig have dig en log Torben? Ellers spørg jeg igen om 12år

Link to comment
Share on other sites

Trænings med korte pauser i the gymzorz

A supersæt (et supersæt med start hver 120 sekunder)

A1 - military press

2x8@20

1x5@35

1x5@40

1x5@45

1x5@50

1x5@55

1x5@60

5x5@50

A2 - kropshævninger, uhg

11x5@mig (97-98 kg)

B supersæt (et supersæt med start hver 120 sekunder)

B1 - dødløft

1x8@60

1x5@100

10x5@110

B2A - Laterals

4x10@10

1x8@10

B2B - reversegrip curls

5x8@30

bum! færdig

Dejligt at være på 60 igen i military. 2,5 kg mere per runde indtil jeg forhåbentlig rammer 70 i topsættet

Link to comment
Share on other sites

træning i gymse. Der var påfaldende tomt. Sikkert pga zefside jubilæum i går

A - Råtræk fra hæng

3x5@20

3x5@50

2x3@55

2x3@60

synes ikke der er så meget pop. jeg laver den heller ikke så tit. Jeg kunne godt tænke mig at kunne lave råtræk for reps med 80 kg. Det kræver velsagtens at jeg træner det fast.

B - OL squat (et sæt per 120 sekunder

1x5@50

1x5@60

1x5@70

1x5@80

1x5@90

1x5@100

1x5@110

1x5@120

5x5@95

B(2) - over triceps extension (supersettet imellem back off sæt i squat)

5x10@26

C supersæt (kørt et supersæt per 120 sekunder)

C1 - chest-supported rows

1x5@40

1x5@50

1x5@60

1x5@70

1x5@80

5x5@65

C2 - bænkpres

10x5@75

finfin

ned med en liter sød, lidt krea og HMB og så afsted i svømmeren med klonerne

Link to comment
Share on other sites

A - Råtræk fra hæng

3x5@20

3x5@50

2x3@55

2x3@60

synes ikke der er så meget pop. jeg laver den heller ikke så tit. Jeg kunne godt tænke mig at kunne lave råtræk for reps med 80 kg. Det kræver velsagtens at jeg træner det fast.

Jeg har samme drøm, og er nået til samme irriterende konklusion ang. vejen til målet ;)

Link to comment
Share on other sites

Stem har desværre altid ligget på ca. 50% uanset hva faen jeg har gjort.

Jeg har en gang læst i et gammelt trænings kompendie af Folke Liwendahl at en rutineret vægtløfter

somregel er i stand til at støde lidt omkring 80% af sin squat og da træk igen er ca. 80% af stød.

Hvis du kan squatte ca. 160 kg (gæt), skulle det svare til 128 kg i stød og 102 kg træk, hvilket skulle gi

mulighed for at reppe med 80kg i råtræk. Du har sandsynligvis styrken allerede, så er det bare et spm. om teknikken.

Har du prøvet at dreje håndleddene lidt indad i træk/stødvend? Det har hjulpet mig meget den lille detalje.

Det er som om den nemere smutter på plads når man hopper under.

Link to comment
Share on other sites

jeg har bare aldrig rigtigt kunne få hivet i træk til at spille på samme måde som i vend. Jeg har frivendt 125, men højeste råtræk er vist 80 for en single.

Hvad mener du med at dreje håndleddene ind? Intern eller ekstern rotation? Tomlerne bagud, eller hvad man skal sige?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share