Jeres HST resultater


Nexus
 Share

Recommended Posts

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilke resultater i har haft med HST + modified. Jeg ved der er en del herinde der har givet sig i kast med denne trænings-rutine og jeg er ret interesseret i at prøve at samle tilbagemeldingerne i en tråd, for at få et større overblik.......såh ehh - host op :wave:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Min form er blevet bedre, jeg bliver ikke så let forpustet over ting!!! :D

Derudover er min patter vokset, og jeg er begyndt at få "kabler" i lænden igen. :devil:

Jeg kan kun sige at jeg glæder mig SYGT til jeg skal igang med det for at gaine! Yeah! Aldrig mere hver muskelgruppe én gang om ugen. Det er også dejligt at det er en ny vægt hvergang, også selvom den er submaximal.

Når jeg er helt færdig skal jeg nok komme med en præcis vurdering af HST. (Indtil videre vil jeg mene at det er vejen frem for mig.)

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong

Måske er det indbildning men føler selv man så småt kan begynde at se det på min krop.

Jeg er instruktør og forleden dag spurgte min chef hvad jeg trænede da han kunne se forandringer. SKØØØØNT

Det er rigtig fedt at sætte vægten op konstant - og samtidig at man lige gearer lidt ned lige efter en maksdag. Desuden er følelsen ved at træne hele kroppen på én gang fantastisk - man føler virkelig at man træner.

Der har været lidt småjusteringer, bla. startede jeg med for lav vægt i begyndelsen af en minicyklus.

Men noget af det allerbedste er vekslingen mellem sub- og maksbelastning. Ved submaksimal kommer teknikken helt af sig selv virkelig på plads hvilket giver dét ekstra når man så når til sin maks exentrisk.

Som anyone glæder jeg mig også sindsygt til at komme i gang med gaineperioden - men i modsætning til den før lidt monotone træning er der nu sund varition der hæver min motivation betragteligt.

Derudover er det fedt at have planlagt 2 måneder i forvejen og så bare træne. Før havde jeg store problemer med at holde mig til det samme fordi jeg hele tiden lige skulle prøve ditten og datten. Det er slut nu - ønsker jeg yderligere varition ændrer jeg bare øvelser til næste cyklus. :D

Edited by Voravong
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun tilslutte mig folk der er tilfredse med deres HST program. Jeg er selv i gang med 4. uge, og jeg syntes også, at jeg kan se fremgang. Udover det er det fedt regelmæssigt at skifte antallet af repetitioner, og også den stigende vægt gennem programmet virker godt.

Det giver en rar følelse i kroppen at have trænet alle muskelgrupper. Det er hårdt i starten, men man kommer efter det. Jeg har meget mere overskud i min træning nu, end jeg havde i starten. Det er jo nok for tidligt at sige noget generelt om resultatet endnu, men jeg føler også at programmet virker for mig.

Philip

Link to comment
Share on other sites

godt nok har jeg ikke selv prøvet HST - men overvejer det stærkt...derfor har jeg også søgt lidt efter resultater fra nogen der har trænet HST. Se f.eks. har testosterone i deres forum under training/nutrition en diskussion af resultaterne. Her har erfarne folk givet deres besyv med - der er flere der har trænet 3, 4 eller 5 runder/cykluser HST. Generelt har de haft ret gode resultater - der er dog ved at opstå en hypotese om at den første cyklus ikke giver så gode resultater hvis man kommer fra program med høj workload - hvorimod folk der f.eks. har trænet HIT vil få rigtigt gode gains.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg har lige afsluttet 15-reps delen, og jeg kan kun udtrykke tilfredshed. :) Det er første gang jeg nogensinde har kunne føle forbedringer på kun 2 uger!!! især mine brystmuskler er EKSPLODERET! :firebounce: Det kan selvfølgelig også bare være ren indbildning. Men jeg har dog aldrig fået flere positivebemærkninger mht. min krop, end jeg fik i går.. 6 forskellige personer, som næsten ser mig dagligt, kom hen til mig og sagde ting som: "Hvaaa'.. du er ikke begyndt at tage krudt, vel?", "Nu kan man sku' se at der sker noget" og "Hva´ satan har DU spist her på det sidste!!?". Så programmet får bedømmelsen: :kickass:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tager denne gamle tråd op igen for lige at poste mine resultater...

Jeg har lige afsluttet HST, dog med lidt snyd da jeg har valgt at droppe den eccentriske del.

Bryst: +1,5cm

Lårbredde: +2cm

skulderbredde: +1cm

Arm: +0,4cm

Læg: +0,5cm

Talje/livvidde: +0,5cm

Mine lats er vokset ekstremt.

Mit dødløft er steget med ca. 10kg

Dog er det som om jeg er gået lidt tilbage i skulderpres :blink:

Men jeg er rimelig godt tilfreds mit mine resultater da jeg ikke har kørt "strategic deconditioning" først. Nu står den så på 9 dages hvile!

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Ja nu skal jeg så til at træne HST (starter på Tirsdag) :D

Jeg har dog lige nogle spørgsmål:

Hvis man kører HST 3 dag i ugen, sker der så noget ved at man f.eks løbetræner i dagene mellem HST træningen???

Så vidt kan jeg forstå skal man i de 2 første uger køre 15 reps, de næste 2 uger er det så 10 reps, og de sidste to 5 reps, er det rigtigt? og kommer de sidste to ugers træning ikke til at være forholdsvis korte sessions??? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Når nu man er igang med et HST program, kan man ik også dyrke cardiotræning ved siden af..

Nu er jeg lige gået igang med HST programmet og træner mandag,onsdag,fredag.. Men jeg tænkte om det gjorde noget at cardiotræne 30-45 min. tirsdag og torsdag.. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

hmm, jeg ville være lidt træt af at jeg ikke må dyrke cardiotræning ved siden af..

Jeg ville gerne opnå muskelmasse, men også gerne have en fornuftig kondition ved siden af.

Men hvis man holder cardiotræningen minimalt ved siden af, burde der vel ik ku ske noget... :jehon:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Jeg har lige afsluttet 15-reps delen, og jeg kan kun udtrykke tilfredshed. Det er første gang jeg nogensinde har kunne føle forbedringer på kun 2 uger!!! især mine brystmuskler er EKSPLODERET!

Øhh... efter 15 rep-delen??? Det er kun 2 uger....!!! Så er det FANMDE gået stærkt for dig!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Ja det er det også! Kan slet ikke selv forstå at det er gået så hurtigt!

Min mor som ikke havde set mig i 3 mdr. spurgte om jeg "tog noget" (steorider) hvilket jeg tager lang afstend fra! Det må sq da betyde fremskridt!

Er nu gået i gang med 10 reps delen, og kan se forbedringer i hvor meget jeg kan tage i forhold til før jeg begyndte på HST!

Kan kun gi HST top karakter!! 13 tal herfra!

Skal nok lige skrive om der sker yderligere fremskridt om et par uger, hvis nogen skulle være interesseret!

Link to comment
Share on other sites

Nu fik jeg testet lidt flere løft efter 1. omgang HST

Min bænkpres er kommet op på 80/9 fra 77,5/5 og 65/10!! Jeg synes det er for vildt! Har aldrig fået så god en stigning før.. og det er efter ca. 4 års træning

Squat fik jeg desværre ikke rigtigt gang i, pga. smerter i knæet :(

DB Rowing er jeg gået 2,5 kg op ved 5 rm.

Træk til bryst: oppe på 70/8, hvor jeg før havde 65/5

Så alt i alt en udmærket stigning med et hypertrofi program... :D

Link to comment
Share on other sites

Det jeg synes har været fedt ved HST er måske ikke selve konceptet, men det at træne efter et "program"som jeg egentlig aldrig har gjort så slavisk.

Efter en del års træning luller man let i søvn med de øvelser og reps som "man plejer" at lave.Med dette program har jeg fået bedre struktur på træningen end jeg har haft de sidste par år,men hold kæft hvor er 15 reps

træningerne hårde, selvom jeg har kørt meget 20 rep squats i de senere år.Når man er vant til at holde overkrops øvelserne under 8-10 reps glæder man sig til at komme ned på 10 og 5 reps og få noget mere vægt på stangen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share