Ivan Basso forlader Team CSC


Scorpio
 Share

Recommended Posts

Så har Basso eftersigende afleveret dna prøve, før kontrakten med discovery blev indgået

http://sporten.tv2.dk/cykling/article.php/id-5390095.html

Det ville også være meget svært for DSC at løbe fra en fælles aftale Pro Tour holdene imellem, hvad enten man så finder et sådant tiltag fornuftigt eller ej.

Jeg synes dog pressen i mange tilfælde mangler at skelne mellem at levere en DNA-prøve til det hold man har kontrakt hos og så de spanske myndigheder, mens sagen hos det italienske forbund stadig ikke var afsluttet. Det er i mine øjne noget helt andet. Prøven til DSC vil kun blive brugt af holdet selv og er som jeg forstår det fortrolig..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

http://politiken.dk/sport/article215080.ece

Indikationerne på, at Ivan Basso har benyttet den spanske dopinglæge Eufemiano Fuentes, vokser.

Mandag kunne det spanske magasin Interviu løfte sløret for indholdet af en række hemmelige spanske politidokumenter, magasinet er kommet i besiddelse af. Det skriver DR.

Ifølge dokumenterne fra Civilgarden, har Ivan Basso betalt et fast beløb på godt en halv million kroner af sin milliongage til lægen Eufemiano Fuentes, der efterhånden synes klemt i centrum af den omfattende spanske dopingsag Operacion Puerto.

Også tyskeren Jan Ullrich er nævnt i dokumenterne med en årlig udgift til Fuentes på mere end 500.000 kroner.

Ivan Basso nægter fortsat enhver form for indblanding i ulovligheder med doktor Fuentes. Italieneren har skrevet kontrakt med Discovery efter bruddet med Team CSC.

Fuentes tjener angiveligt 2,7 millioner på doping i år

Ifølge det spanske magasin har salget af doping og dopingprogrammer være en særdeles givtig forretning for Fuentes og hans medhjælpere. 2,7 millioner menes indtægterne at have været i 2006, hvor salget formentlig gik noget i stå efter sommerens begivenheder, hvor Fuentes blev afsløret. Ifølge Interviu skal Fuentes alene i år have tjent en million kroner, som ikke er opgivet til de spanske skattemyndigheder.

Ekstra regning for succes i de store cykelløb

Det spanske magasin kan også fortælle, at rytterne i tilfælde af topresultater i Vueltaen, Touren eller Giro'en skulle betale ekstra beløb til Fuentes, beløb på helt op til 375.000 kroner. Dertil kom rejseudgifter for, at det behandlede blod i kølebokse blev fragtet rundt i Europa fra løb til løb til rytterne. Det afslørede posten 'følsom transport' i Fuentes papirer.

Ivan Basso nægter fortsat enhver form for indblanding i ulovligheder med doktor Fuentes. Italieneren har skrevet kontrakt med Discovery efter bruddet med Team CSC.

Link to comment
Share on other sites

nøøøøøøj..... JEG VIL VÆRE DOPINGLÆGE når jeg bliver stor :w00t:

Ja! Og man skal jo bare give hele banden b-vitamin i stedet, iflg flere herindefra og Jesper Skibby hælper det jo alligevel ikke en skid udover placebo og så kan de jo takke en, når de alligevel ikke bliver snuppet med de helt nye generation 7 tests.

Det er vist det man kan kalde en win/win/win situation

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share