koge kyllingefilet


terrace_lad
 Share

Recommended Posts

Hvis jeg vil koge nogen kyllingefiletter på en gang og have dem i en boks i køleskabet og så spise dem efterhånden, hvor lang tid skal de koge og hvor lang tid kan de holde sig bagefter?

skal de bare ligge på bagepapir inde i ovnen eller hvad? og hvor lang tid kunne de holde sig når de er tilberedt?

Link to comment
Share on other sites

lige et dumt spørgsmål. jeg har altid købt fersk kylling, men forleden dag opdagede jeg i frysedisken poser med frosne kyllingefilleter og man kunne få et kilo for 15kr :blink: !! det er jo noget billigere end de ferske må man sige. syntes dog at de ferske smager bedre, men er der nogen reel forskel udover prisen?

Link to comment
Share on other sites

lige et dumt spørgsmål. jeg har altid købt fersk kylling, men forleden dag opdagede jeg i frysedisken poser med frosne kyllingefilleter og man kunne få et kilo for 15kr :blink: !! det er jo noget billigere end de ferske må man sige. syntes dog at de ferske smager bedre, men er der nogen reel forskel udover prisen?

Tjek hvor meget vand de har fyret i dem :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hey, hvor kunne man få et kilo til 15 kr?

Sikkert hos den importør, som blev afsløret i et forbrugerprogram på TV. Han solgte kød, som havde overskredet sidste salgsdato med adskillige år, og som blev opbevaret i en roekule ude på landet. Det kød var ret billigt. Desværre var der mange restauranter, som købte det. For det var jo billigt.

Link to comment
Share on other sites

lige et dumt spørgsmål. jeg har altid købt fersk kylling, men forleden dag opdagede jeg i frysedisken poser med frosne kyllingefilleter og man kunne få et kilo for 15kr :blink: !!

Som en anden bruger sagde, så se på vandindholdet. Jeg har selv købt disse frosne kyllingebryster; De er som regel 'neutralmarinerede, dvs. tilsat vand, tilsætningsstoffer og ofte meget salt. Smagen var meget salt, og blev de stegt på panden fik de ofte en næsten sort kulør, modsat den almindelige brune farve fra fersk kylling.

Jeg køber kun fersk kylling nu, det andet var simpelthen for klamt.

Link to comment
Share on other sites

Som en anden bruger sagde, så se på vandindholdet. Jeg har selv købt disse frosne kyllingebryster; De er som regel 'neutralmarinerede, dvs. tilsat vand, tilsætningsstoffer og ofte meget salt. Smagen var meget salt, og blev de stegt på panden fik de ofte en næsten sort kulør, modsat den almindelige brune farve fra fersk kylling.

Jeg køber kun fersk kylling nu, det andet var simpelthen for klamt.

jeg købte dem i netto til 15 kroner for et kilo. syntes også de smagte halvskidt og ja de blev nemt sorte når man stegte dem. Men vil prøve at koge den, måske smager de ok så og samtidig vil vandet ta noget af saltet. Vil også klart anbefale frisk kylling, men 15 kroner for et kilo er altså bare svært at modstå

Link to comment
Share on other sites

Kogte kyllingefilleter smager ganske fortrinligt og kan bruges som en afveksling til de pande- eller ovnstegte, og så er de lettere at tilberede. Jeg plejer at give dem 30-45minutter, efter de er tøet op - tilsætter lidt salt pepper, eventuelt lidt rå løg. Til fast food smager de godt sammen med lidt pasta og ketchup.

Edited by Sortiarius
Link to comment
Share on other sites

Altså nu prøvede jeg dette med at smide dem i ovnen... 200g varmluft...og gav dem så 20min.. - der var de altså ved at brænde ret godt på :crazy:

40-45min lyder da HELT vildt synes jeg nu :cry:

Skrug evt. lidt ned.. Synes tiden passer ret godt, men der må jo være forskel på vore ovne! :smile:

Smid godt med krydderier på - det kan blive så lækkert :4mewantfood: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Altså nu prøvede jeg dette med at smide dem i ovnen... 200g varmluft...og gav dem så 20min.. - der var de altså ved at brænde ret godt på :crazy:

40-45min lyder da HELT vildt synes jeg nu :cry:

jeg undrede mig også kraftigt... hvis jeg smider frosne filetter i oven plejer jeg at give dem 30minutter(ofte ved ca 200c). men ovnen plejer også at være opvarmet inden jeg smider dem ind. men selvom man har en stor ovn der først skal varmes op lyder 40minutter godt nok af meget - selv hvis kyllingen er frossen!

keki jeg tror ikke din ovns varmelegeme giver ordentligt...

Link to comment
Share on other sites

Prøvede 170ºc og tjekkede ved 20, 30 og 40min.. ved 40min var de dog lidt tørre.. tror godt jeg kunne tage dem ud ved 30min, men ville lige teste om de kunne klare 40min hehe..

Life en note: de var optøede (ferskne) og ovnen var forvarmet og det var varmluft (hele 3 ting på én gang) :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share