Andy bolton Dødløfter 1003lbs


Kenneth Jay, RKC
 Share

Recommended Posts

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Selvom at løftet ikke kan godkendes, så ændre det ikke på, at han rent faktisk har løftet kiloene. Jeg tror WPO har forladt det etiske korrekte for længe siden. Squatløftene kommer da også længere og længere fra godkendt dybde og bænkpresløftene bliver godkendt bare de kommer op. Jeg har det fint nok med at Andy Bolton får de 455 kg godkendt, hvis andre løft bliver bedømt på samme måde, men som før nævnt, så kender jeg ikke WPO's regelsæt ret godt.

Ikke korrekt.

Ken Kinian gjerde det klart inden sidste WPO mesterskab ved Arnold Classic at squats skulle være DYBE for at blive godkendt.

Ingen tvivlsomme squats ville blive godkendt.

Ja, der var en del der bommede ud på netop dette.

WPO er et cirkusforbund sammenlignet med IPF. Men at sige deres regeltolkninger progressivt slækkes i strenghed er ikke korrekt.

Sjovt du vil diskutere ud fra nogle regler du ikke kender.

Deadlift

1. The bar must be laid horizontally in front of the lifter’s feet, gripped with an optional grip in both hands and lifted until the lifter is standing erect. The bar may stop but there must be no downward motion of the bar.

2. The lifter shall face the front of the platform

3. On completion of the lift, the knees shall be locked in a straight position and the lifter shall be standing erect.

4. The head referee’s signal shall consist of a downward movement of the arm and the audible command “Down”. The signal will not be given until the bar is held motionless and the lifter is in an apparent finished position.

5. Any raising of the bar or any deliberate attempt to do so will count as an attempt.

Causes for Disqualification of a Deadlift

1. Any downward motion of the bar before it reaches the final position.

2. Failure to stand erect.

3. Failure to lock the knees straight at the completion of the lift.

4. Supporting the bar on the thighs during the performance of the lift. “Supporting” is defined as a body position adopted by the lifter that could not be maintained without the counterbalance of the weight being lifted.

5. Movement of the feet laterally, backward or forward that would constitute a step or stumble

6. Lowering the bar before receiving the head referee’s signal.

7. Allowing the bar to return to the platform without maintaining control with both hands.

14

Link to comment
Share on other sites

Hvis man kigger på ordlyden i IPF´s regelsæt og sammenligner med regelsættet for WPC/WPO er de rent faktisk nærmest identiske. At dommerne i WPO så fortolker reglerne på en måde som oftest er fuldstændigt uforståelig er en anden sag.

Sidste år såes det tydeligt ved WPO´s semifinaler i Chicargo, hvor dommernes syn på dybden i squat åbenbart afhang af hvor mange skiver der var på stangen. På videoerne af squattene fra det stævne var det ihvertfald helt åbenlyst, at Chris Taylor var væsenligt dybere på de af hans forsøg som blev underkendt end Paul Childress, Chad Aichs og Matthew Smith var på deres godkendte forsøg. Men Taylor squattede jo også "kun" omkring de 400 kg, hvorimod de 3 øvrige lå omkring de 500 kg...

Link to comment
Share on other sites

Hvis man kigger på ordlyden i IPF´s regelsæt og sammenligner med regelsættet for WPC/WPO er de rent faktisk nærmest identiske. At dommerne i WPO så fortolker reglerne på en måde som oftest er fuldstændigt uforståelig er en anden sag.

Sidste år såes det tydeligt ved WPO´s semifinaler i Chicargo, hvor dommernes syn på dybden i squat åbenbart afhang af hvor mange skiver der var på stangen. På videoerne af squattene fra det stævne var det ihvertfald helt åbenlyst, at Chris Taylor var væsenligt dybere på de af hans forsøg som blev underkendt end Paul Childress, Chad Aichs og Matthew Smith var på deres godkendte forsøg. Men Taylor squattede jo også "kun" omkring de 400 kg, hvorimod de 3 øvrige lå omkring de 500 kg...

Så må den svag pisser jo bare smide nogle kilo på :blink::smile:

Link to comment
Share on other sites

Ikke korrekt.

Ken Kinian gjerde det klart inden sidste WPO mesterskab ved Arnold Classic at squats skulle være DYBE for at blive godkendt.

Ingen tvivlsomme squats ville blive godkendt.

Ja, der var en del der bommede ud på netop dette.

WPO er et cirkusforbund sammenlignet med IPF. Men at sige deres regeltolkninger progressivt slækkes i strenghed er ikke korrekt.

Sjovt du vil diskutere ud fra nogle regler du ikke kender.

Jeg indrømmer, at jeg ikke har fulgt så meget med styrkeløft under forbundet WPO. Det kan godt ske, at udviklingen går en anden vej nu. Min viden har ikke været opdateret, hvilket nok hænger sammen med interessen.

Jeg synes nu ikke, at der er mere cirkus over WPO end over IPF. Jeg kan ikke få øje på den store forskel.

Men det kunne være sjovt at høre, hvorfor Boltons løft blev godkendt, nu hvor det er så forkert. Reglerne er jo klare ikke?

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu ikke, at der er mere cirkus over WPO end over IPF. Jeg kan ikke få øje på den store forskel.

Så burde du måske opdaterer din viden på området eller istedet blande dig uden om debaten. Hvis ikke man kan se, at WPO er det rene tivoli rent sportsligt i forhold til IPF er der ihvertfald noget galt med øjnene der ser...

Men det kunne være sjovt at høre, hvorfor Boltons løft blev godkendt, nu hvor det er så forkert. Reglerne er jo klare ikke?

Det kunne jo tænkes at løftet bliver godkendt fordi der er mange kilo på stangen, samt fordi Bolton er et af de store navne i Kierian´s cirkus....

Link to comment
Share on other sites

Så burde du måske opdaterer din viden på området eller istedet blande dig uden om debaten. Hvis ikke man kan se, at WPO er det rene tivoli rent sportsligt i forhold til IPF er der ihvertfald noget galt med øjnene der ser...

Det kunne jo tænkes at løftet bliver godkendt fordi der er mange kilo på stangen, samt fordi Bolton er et af de store navne i Kierian´s cirkus....

Ligheder:

- udstyr der giver/kan give ekstremme kg

- Øvelserne er squat, bænkpres og dødløft

- Løft bliver godkendt som ikke lever op til reglerne

- Udstyret har afgørende betydning for hvem der vinder

- Udstyret bliver hele tiden udviklet, så det giver/kan give flere kg

- Løfterne er ofte afhængige af flere hjælpere blot for at få udstyret på.

- Sporten er domineret af udstyrsfirmaernes dagsorden

Nu er der ikke lagt op til nogen debat i denne tråd, så jeg ved ikke, hvilken debat du hentyder til. Nu kan man også godt bedømme et løft uden man har læst regelsættet, hvis man har set en del løft fra WPO, så kan man let finde frem til, hvad standarden er for, hvad der kan godkendes og hvad der ikke kan :wink: Min viden er opdateret nu, så jeg kan nu deltage på lige fod som dig. Nu har jeg jo en unik viden, så det giver mig ret til at have en mening. En ret som jeg ikke havde i går :wink:

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Ligheder:

- udstyr der giver/kan give ekstremme kg

- Øvelserne er squat, bænkpres og dødløft

- Løft bliver godkendt som ikke lever op til reglerne

- Udstyret har afgørende betydning for hvem der vinder

- Udstyret bliver hele tiden udviklet, så det giver/kan give flere kg

- Løfterne er ofte afhængige af flere hjælpere blot for at få udstyret på.

- Sporten er domineret af udstyrsfirmaernes dagsorden

Nu er der ikke lagt op til nogen debat i denne tråd, så jeg ved ikke, hvilken debat du hentyder til. Nu kan man også godt bedømme et løft uden man har læst regelsættet, hvis man har set en del løft fra WPO, så kan man let finde frem til, hvad standarden er for, hvad der kan godkendes og hvad der ikke kan :wink:

Ikke at jeg tror det trænger igennem.

Men der er forskelle på de to forbund. Hvis man skal afklare hvor store forskellene er må man se på forskellene og vurdere hvor store/mange de er. Ikke se på hvor de er ens. Det giver ingen ny viden.

Der er self. gode og dårlige domme i begge forbund. Men hvis man øbenlyst ved så lidt om det ene forbund som dig burde man blande sig uden om debatten.

Link to comment
Share on other sites

Ikke at jeg tror det trænger igennem.

Men der er forskelle på de to forbund. Hvis man skal afklare hvor store forskellene er må man se på forskellene og vurdere hvor store/mange de er. Ikke se på hvor de er ens. Det giver ingen ny viden.

Der er self. gode og dårlige domme i begge forbund. Men hvis man øbenlyst ved så lidt om det ene forbund som dig burde man blande sig uden om debatten.

Du kan jo evt. fortælle, hvad det er som jeg ikke ved? og derefter forklare mig, hvorfor jeg ikke kan kan have en mening om Boltons løft? Og så kunne du jo passende også svare på, hvad det er for en debat? Bolton har løftet 455 kg, og det har jeg min mening om og du har din. Det er jo et diskussionsforum :blink:

Og nu har jeg netop ikke snakket om, at der er store forskelle mellem de to forbund. Jeg stiller spørgsmåltegn ved Squatfathers påstand om, at WPO er det rene cirkus ift. IPF. Jeg stiller så ligehederne op for at vise, at de minder meget om hinanden. Så hvis det ene forbund er et cirkus, så må det andet også været det.

Hvis du så ønsker en debat, så lad os få det, i stedet for at du kvæler den, fordi alle ikke er enig med dig.

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Ligheder:

- udstyr der giver/kan give ekstremme kg

Nu er styrkeløft jo en udstyrssport, like it or not...

- Øvelserne er squat, bænkpres og dødløft
Men måden reglerne tolkes i de forskelige forbund gør en verden til forskel på løftene.
- Løft bliver godkendt som ikke lever op til reglerne

Hvilket ses utroligt sjældent hos IPF.

- Udstyret har afgørende betydning for hvem der vinder
Hvilket er bedøvende ligemeget, idet vinderen er den der er bedst indenfor sportens regelsæt.
- Udstyret bliver hele tiden udviklet, så det giver/kan give flere kg

Selvfølglig er der en udvikling, idet der er en indbyrdes konkurrence om kunderne iblandt udstyrsproducenterne.

- Løfterne er ofte afhængige af flere hjælpere blot for at få udstyret på.
Og? Alonso er også afhængige af et helt team af mekanikere til at servicere hans Formel 1...
- Sporten er domineret af udstyrsfirmaernes dagsorden

Den vil jeg meget gerne have uddybet. Mig bekendt styres IPF af forbundets årlige kongres, hvorimod WPO køres 100% på Kierian´s præmiser...

Nu er der ikke lagt op til nogen debat i denne tråd, så jeg ved ikke, hvilken debat du hentyder til.
Jeg troede ellers vi debaterede Bolton´s løft...
Nu kan man også godt bedømme et løft uden man har læst regelsættet, hvis man har set en del løft fra WPO, så kan man let finde frem til, hvad standarden er for, hvad der kan godkendes og hvad der ikke kan

Problemet i WPO er jo netop at de oftest ikke følger regelsættet, når de bedømmer deres løft....

Link to comment
Share on other sites

Problemet i WPO er jo netop at de oftest ikke følger regelsættet, når de bedømmer deres løft....

Hvis de ikke følger regelsættet, så kan reglerne jo også være ligegyldige, når man bedømmer Boltons løft. Jeg vil heller ikke godkende hans løft, hverken ud fra WPO eller IPF's regelsæt, men nu hvor han har fået godkendt de 455 kg, så er der tale om et resultat, og det er det, som jeg forholder mig til.

Vi er sådan set alle enige om, at løftet ikke burde have været godkendt, men det ændre ikke på, at det er imponerende :smile:

Link to comment
Share on other sites

Janteloven længe leve

Det er da ikke for at skulle træde nogen over tæerne...MEN MEN MEN, hvis alle jer der syntes WPO, WPC, GPC og hvad de ellers hedder er det rene cirkus, hvorfor fanden sidder i så og glor på deres løft?

Uanset hvad, så er faktum at disse forbund kan få folk til at komme til stævner, de er væsentlige større end IPF...

Hvorfor sidder man og afgøre om løftet er godkendt eller ej, det er der jo 3 dommere der gør. Jeg vil endda gå så vidt til at give Faber ret i at der i IPF er rigtig mange godkendte løft som heller ikke burde være godkendt, men omvendt så er der jo også dem der skulle have været det.

Vi må bare se i øjene at vi "stakkels IPF" folk er pissemisundelige over at der er nogen der kan noget mere end vi kan..

Nej jeg gider ikke starte en debat, dette var bare min mening.....

Link to comment
Share on other sites

Nej jeg gider ikke starte en debat, dette var bare min mening.....
Så kan du heller ikke tillade dig at kalde det jantelov, hvis du ikke vil diskutere det :wink: Det er sq så nemt at kalde det jante-lov hver gang nogen er utilfreds, men hvis du ikke er klar over det, så har der været et gevinst på 10.000$ til den første, der dødløftede over 1000 lbs., og det er efter min mening tydeligvis derfor, det løft nogensinde kan blive godkendt. Og så synes jeg, at det er pisse ærgeligt, at historiens første dødløft over 1000 lbs. skal være så ærke grimt og præget af at det blev godkendt, bare for at godkende det.
hvorfor fanden sidder i så og glor på deres løft?

Mærkeligt sagt, Jan :wink: Vi kan da alle blive enige om, at godkendt eller ej, så er det grotesk mange kg at dødløfte :smile:

Vi må bare se i øjene at vi "stakkels IPF" folk er pissemisundelige over at der er nogen der kan noget mere end vi kan..

Tror nu ikke der er nogen her, der er misundelige... Selvom jeg da gerne ville trække 1000 lbs og gerne få stukket 10.000$ lige ned i foret, hvis nogen skulle få lyst til at give mig dem :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Så kan du heller ikke tillade dig at kalde det jantelov, hvis du ikke vil diskutere det :wink: Det er sq så nemt at kalde det jante-lov hver gang nogen er utilfreds, men hvis du ikke er klar over det, så har der været et gevinst på 10.000$ til den første, der dødløftede over 1000 lbs., og det er efter min mening tydeligvis derfor, det løft nogensinde kan blive godkendt. Og så synes jeg, at det er pisse ærgeligt, at historiens første dødløft over 1000 lbs. skal være så ærke grimt og præget af at det blev godkendt, bare for at godkende det.

Mærkeligt sagt, Jan :wink: Vi kan da alle blive enige om, at godkendt eller ej, så er det grotesk mange kg at dødløfte :smile:

Tror nu ikke der er nogen her, der er misundelige... Selvom jeg da gerne ville trække 1000 lbs og gerne få stukket 10.000$ lige ned i foret, hvis nogen skulle få lyst til at give mig dem :tongue:

Fanden tag dig din dumme dreng :tongue: , Man skal ikke sidde og savle og at det er vilde kg og så bagefter sidde og sige, det er squ ikke godkendt, det er godkendt af 3 dommere og forbundet så er den ikke længere.

Jeg ved tilfældigvis at, flere at de danske rekorder både ungdom, senior og masters, heller ikke er for kønne, men de er da osse blevet godkendte.

Det kan da godt værer at løftet ikke var blevet godkendt hvis de 10000 ikke havde været i spil, men sådan er der jo så meget.

Du kan jo find 100-vis af den slags i sportens verden....

Lad det nu ligge, løftet er godkendt.

Og jo det er squ JANTE-LOV.

Link to comment
Share on other sites

Man skal ikke sidde og savle og at det er vilde kg og så bagefter sidde og sige, det er squ ikke godkendt, det er godkendt af 3 dommere og forbundet så er den ikke længere.
Faktisk gjorde jeg det omvendt :tongue:

Men synes nu stadig godt man kan diskutere det. Hvis alle kan se, at det ikke burde være blevet godkendt, men det alligevel blev det, mon så ikke der ligger noget bag? Og her er det da relevant at der blev udloddet en gevinst for at løfte det godkendt. Det lugter da lidt :wink:

Jeg ved tilfældigvis at, flere at de danske rekorder både ungdom, senior og masters, heller ikke er for kønne, men de er da osse blevet godkendte.

Det kan da godt værer at løftet ikke var blevet godkendt hvis de 10000 ikke havde været i spil, men sådan er der jo så meget.

Du kan jo find 100-vis af den slags i sportens verden....

Lad det nu ligge, løftet er godkendt.

Og jo det er squ JANTE-LOV.

Ja, men at andre løfter grimt, gør det det da overhovedet ikke bedre.

Kan du forklare hvorfor det er jantelov? Ingen kommenterer jo mandens styrke, det er i sig selv helt vildt, men selve løftet er bare ikke godt nok.

Undskyld at jeg alligevel kommenterer det :wub:

Link to comment
Share on other sites

Faktisk gjorde jeg det omvendt :tongue:

Men synes nu stadig godt man kan diskutere det. Hvis alle kan se, at det ikke burde være blevet godkendt, men det alligevel blev det, mon så ikke der ligger noget bag? Og her er det da relevant at der blev udloddet en gevinst for at løfte det godkendt. Det lugter da lidt :wink:

Ja, men at andre løfter grimt, gør det det da overhovedet ikke bedre.

Kan du forklare hvorfor det er jantelov? Ingen kommenterer jo mandens styrke, det er i sig selv helt vildt, men selve løftet er bare ikke godt nok.

Undskyld at jeg alligevel kommenterer det :wub:

Ja, det kan jeg godt... Janteloven er en lov som vi danskere elsker at bruge, især hver gang det går nogen godt.

I dette tilfælde, hold kæft mand han er stærk, fedt løftet, men det er bare snyd det bliver godkendt.

Nej GU er det ej, dommerne har sagt ok for det, så er det fandme OK.

Så kan vi lommedommere sidde her og forklare i øst og vest om regler og alt muligt, det ændre ikke ved det faktum at manden lige har trukket 455 kg.

Pis nu røg jeg squ på vognen alligevel.

MOOS jeg hader dig :w00t::wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det kan jeg godt... Janteloven er en lov som vi danskere elsker at bruge, især hver gang det går nogen godt.

I dette tilfælde, hold kæft mand han er stærk, fedt løftet, men det er bare snyd det bliver godkendt.

Nej GU er det ej, dommerne har sagt ok for det, så er det fandme OK.

Så kan vi lommedommere sidde her og forklare i øst og vest om regler og alt muligt, det ændre ikke ved det faktum at manden lige har trukket 455 kg.

Jeg synes sq ikek det er snyd, det er jeg ret ligeglad med, og det ville jo være blevet trukket på et eller andet tidspunkt, uanset hvad, sådan som udviklingen går, jeg siger bare at det er pisse ærgeligt at den første over 1000 lbs er sådan et grimt løft, der ikke burde være blevet godkendt. Det blev det, men nok pga andre ting end selve løftet. Det er ikke en kommentar på manden, men på hvordan forbundet drives og hvor udviklingen går hen af, derfor er det ikke jantelov :wink:

Pis nu røg jeg squ på vognen alligevel.

MOOS jeg hader dig :w00t::wink:

0wned :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg indrømmer, at jeg ikke har fulgt så meget med styrkeløft under forbundet WPO. Det kan godt ske, at udviklingen går en anden vej nu. Min viden har ikke været opdateret, hvilket nok hænger sammen med interessen.

Siger vist det meste...

Men alligevel:

Jeg synes nu ikke, at der er mere cirkus over WPO end over IPF. Jeg kan ikke få øje på den store forskel.

Det er fint at have en holdning til tingene. Den er bare noget mere værd hvis man ved hvad man taler om.

Det er ærligt talt trættende du kommer med så meget usagligt pladder. Læs dog hvad du selv skriver og overvej om det ikke var bedre at skrive om noget man ved noget om?

Link to comment
Share on other sites

Ærgeligt at et rekord løft skæmmes af at det er i en stil der ikke burde godkendes.

Manden er stærk og han rammer sikkert de +1000lbs en dag.

Men på video'en var han meget tæt på at gøre det godt nok. Den gik desværre ikke :unhappy:

Der er ikke så meget jantelov over det, når man tænker på at både forbundets ejer og topløftere i forbundet har diskuteret kvaliteten af dommernes præstationer åbent.

Ejeren netop inden et stævne bekendtgør skrappere krav til squatdybde, uden at der laves regelændringer.

Det er en klar indrømmelse af dommernes manglende evne til at følge reglerne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share