Kroniske smerter/kilden/kløe/irritation i alle muskelgrupper


Abildhauge
 Share

Recommended Posts

Hmm, er du blevet undersøgt for urinsyregigt ?

Din alder taler dog imod at du skulle have urinsyregigt, så måske det er noget andet ved rødvinen du ikke kan tåle.

Er det kun rødvin der forstærker symptomerne eller også sprut og øl?

Det er alle former for alkohol! Jeg har fået taget blodprøver for gigt og de viste intet tegn på noget. Men kan læse hos gigtforeningen at en blodprøve ikke altid er nok så må nok ned og stresse min læge, endnu en gang.

Jeg er også selv mere begyndt at tro det kan være en eller anden form for gigt for uanset hvor meget ro jeg giver det bliver det værre og værre for hver dag der går.

Med hensyn til mine albuer går det stille og roligt fremad. Har ikke en konstant smerte i dem længere, men kan så heller ikke huske hvornår jeg sidst har løftet mere end en kvart liter mælk. (Nok snart et halvt år siden). Men fremad går det. Fra 2 , 20'ere til en kvart liter mælk på et halvt år. ;/

Nu tænkte jeg at jeg så ligeså stille kan begynde at genoptræne albuerne med diverse strækøvelser og små styrkeøvelser, men de provokerer bare de andre gener jeg har i musklerne.

Skal jeg bare gå i gang med dem eller fortsat sidde med hænderne i skødet dag ud og dag ind?

Link to comment
Share on other sites

Det er alle former for alkohol! Jeg har fået taget blodprøver for gigt og de viste intet tegn på noget. Men kan læse hos gigtforeningen at en blodprøve ikke altid er nok så må nok ned og stresse min læge, endnu en gang.

Jeg er også selv mere begyndt at tro det kan være en eller anden form for gigt for uanset hvor meget ro jeg giver det bliver det værre og værre for hver dag der går.

Med hensyn til mine albuer går det stille og roligt fremad. Har ikke en konstant smerte i dem længere, men kan så heller ikke huske hvornår jeg sidst har løftet mere end en kvart liter mælk. (Nok snart et halvt år siden). Men fremad går det. Fra 2 , 20'ere til en kvart liter mælk på et halvt år. ;/

Nu tænkte jeg at jeg så ligeså stille kan begynde at genoptræne albuerne med diverse strækøvelser og små styrkeøvelser, men de provokerer bare de andre gener jeg har i musklerne.

Skal jeg bare gå i gang med dem eller fortsat sidde med hænderne i skødet dag ud og dag ind?

Jeg synes ikke umiddelbart at dine symptomer ville få mig til at tænke urinsyre gigt, jeg vil dog ikke udelukke at du lider af en gigt sygdom.

Derudover så kan jeg ikke lade være med at sige til dig at du stiller dine spørgsmål det forkerte sted! Jeg ville rigtig gerne kunne hjælpe dig, men det er for mig at se umuligt at komme med andet end spekulationer her på nettet. Og det kan kun gøre dig mere forvirret... Snak med dine behandlere Læger kiroer og hvem du ellers ser. De skal holdes fast på hvad du kan og må og de SKAL give dig ordentlig besked - det har du krav på.

Så til det sidste spørgsmål: Igen er min generelle holdning at det har aldrig gavnet nogen at sidde stille, men der er så meget jeg ikke ved om din sygdom og symptomer! Derfor kan jeg ikke fortælle dig hvad du bør gøre...... Andet end ovenstående.

Behandling hos en proffessionel er ikke passiviserende, med mindre det er påkrævet....

Held og lykke og god Jul

Ps Hvis du har nogle konkrete spørgsmål vil jeg stadig gerne forsøge at hjælpe dig.

A la: jeg har fået lov at lave styrke øvelser for albuen hvordan gør jeg det... Ell: kan jeg også benytte denne øvelse til dette formål... osv.

Hilsen Gribben :xmas:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej....

Jeg har med interesse læst indlægene herinde omkring "golfalbue".

Kan fuldt ud identificere mine egne symptomer med dine. Det er ikke for at fjerne din optimisme, for den skal du bibeholde, men jeg har kæmpet med selvsamme golfalbue i snart to år - har prøvet, så og sige, næsten alt - og i november 2006 blev jeg opereret i albuen. Dette har endnu ikke været en susses, snarer har jeg lidt flere smerter.

Har prøvet alt fra kiropraktor, reumatolog, fys, specialplaster, Felden gel, binyrebarkhormon, glucosamin, brufen, pernodil, akupunktur, osteopat, varme kulde, velcrobånd...... Min tidligere læge opgav og sendet mig til alternative behandlere. Ligeledes har jeg selv fundet nogle i bare frustration.

Idag har jeg aftalt med ortopædkirugen, at vente endnu et halvt år - for at operationseftervirkningerne kan lægge sig - hvorefter, hvis ikke der er en bedring, at få MR scannet albuen.

Så nu er mit næste mål august. Men tro mig... jeg opgiver ikke bare - men lægge tankerne over på andre spor...

Hilsen Tommy

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej

Det er nu ved at være noget tid siden jeg har haft skrevet herinde så vil lige komme med lidt updates.

Per 1 februar skulle kæresten og jeg flytte i ny lejlighed og jeg var derfor nødsaget til at tage lidt ved her og løbe lidt op og ned på 2 sal og flytte op på en ny 2 sal. Det tog hårdt på mig og dagen efter vågnede jeg med en rigtig ond smerte og hævelse om knæene. både foran og specielt bagpå knæende. Det har så varet ved siden nu(knap 20 dages tid) og har faktisk ikke kunnet gå uden brug af NSAID og en masse smertestillende creme. Ligeledes fik jeg utroligt ondt i min ryg, men der har de smertestillende ingen effekt og det forværes faktisk ved brug af dem. Jeg har stadigvæk den prikkende fornemmelse i arme og ben men det er værst når jeg er FULDT påklædt, hvilket undrer mig MEGET! Det er værst i armene når jeg har en langærmet shirt på.

Har bemærket en ny underlig fornemmelse i musklerne omkring leddene, hvilket er en følelse af når man presser en finger ned i et stykke oasis. Værst er det i armene.

Skulle have været til undersøgelse hos reaumatalogisk afdeling den 19 (idag) men de har flyttet tiden pga sygemelding til den 5/3.

Må indrømme jeg virkelig er ved at miste modet da jeg nu slet intet kan fortage mig. Intet mener jeg! Har nu lagt i 20 dage og knap kunnet tørre røv på mig selv eller drikke og spise på svage muskler.

Jeg fortsætter med at poste herinde da jeg stadigvæk selv er overbevist det hele hænger sammen med stor fysisk belastning på min krop via arbejde og træning!

mvh den ødelagte

Bruger også profilen Abildhauge havde glemt jeg havde denne GRINER :)

Edited by Minimalisten
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
Hej alle

Jeg har nu gået med 2 golfalbuer i 12 måneder. Udover det er jeg får små 4 måneder siden begyndt at få en underlig kilden/kløende fornemmelse i musklerne, specielt armene ( underarm, triceps, hænder og fingre). Hvilket gør jeg intet kan fortage mig i hverdagen OVERHOVEDET. Små ting som at bære en pose varer hjem fra byen er jeg ikke i stand til og en banal ting som at spise(løfte bestikket) giver irritation. Til tider har jeg en brændende fornemmelse i håndfladerne. Det hjælper at tage varme bade eller smører varmecreme på armene.

Da jeg for 12 måneder siden fik konstateret Golfalbuer stoppede jeg med ALT belastning og hart lige siden intet fortaget mig. Hverken arbejde, træning eller hjemlige pligter. Men ligelidt har det hjulpet! Golf albuerne er stadigvæk ligeså ømme og det andet bliver værre og værre.

Jeg har prøvet

Fysioterapi

Massage

NSAID's

Binyrebarkhormon

Hvile (12 måneder)

Mine læger, fysioterapeuter har endnu ikke kunne finde ud af hvad der er galt!! Er kun 21 år og har et langt liv foran mig.

Er der nogen af jer som har kendskab til dette og har lyst til at hjælpe mig ville jeg blive glad for kan snart ik holde ud at sidde herhjemme på min flade og proppe mig med smerterstillende medicin!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Hej alle

Jeg har nu gået med 2 golfalbuer i 12 måneder. Udover det er jeg får små 4 måneder siden begyndt at få en underlig kilden/kløende fornemmelse i musklerne, specielt armene ( underarm, triceps, hænder og fingre). Hvilket gør jeg intet kan fortage mig i hverdagen OVERHOVEDET. Små ting som at bære en pose varer hjem fra byen er jeg ikke i stand til og en banal ting som at spise(løfte bestikket) giver irritation. Til tider har jeg en brændende fornemmelse i håndfladerne. Det hjælper at tage varme bade eller smører varmecreme på armene.

Da jeg for 12 måneder siden fik konstateret Golfalbuer stoppede jeg med ALT belastning og hart lige siden intet fortaget mig. Hverken arbejde, træning eller hjemlige pligter. Men ligelidt har det hjulpet! Golf albuerne er stadigvæk ligeså ømme og det andet bliver værre og værre.

Jeg har prøvet

Fysioterapi

Massage

NSAID's

Binyrebarkhormon

Hvile (12 måneder)

Mine læger, fysioterapeuter har endnu ikke kunne finde ud af hvad der er galt!! Er kun 21 år og har et langt liv foran mig.

Er der nogen af jer som har kendskab til dette og har lyst til at hjælpe mig ville jeg blive glad for kan snart ik holde ud at sidde herhjemme på min flade og proppe mig med smerterstillende medicin!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Hej, jeg har mange af de samme symptomer - varet til alle typer laeger - neurolog, reumatolog og go rnu til fysioterapi og faar chockbolger...de ved ikke hvad det er ...jeg har smerter i arme - ud i fingre - kan knapt holde en avis og ogsaainflammation i ben..

Har du fundet en losning???

Link to comment
Share on other sites

Shockwvae terapi har ingen dokumentert effekt. Og det er godt gennemundersøgt. SÅ dine penge er på vej ud af vinduet.

Selv på fyssernes egen hjemmeside er denne oplysning. Men når de nu har købt apparatet skal de jo bruge det til et eller andet. ;o)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Zeru: Har endnu ikke fundet nogen løsning. Har indstillet mig på det kan tage lang tid før jeg kommer ovenpå. Har modet nu og viljen til at tro på at jeg får bugt med problemet inden for de næste par år. Jeg er begyndt at arbejde igen og deltage i det daglige derhjemme, undgår dog tunge og gensidige løft. Er begyndt ved fysioterapeut hvor jeg får ultralyd, massage og skal til at påbegynde noget let styrketræning og smidighedstræning. Ultralyden har haft en god effekt sammen med noget medicin "Arthrotec Forte" 2x dagligt. Det holder de konstante smerter nede så jeg helt undgår dem hvis jeg forholder mig rimeligt i ro. Venter også svar på en nerve undersøgelse som gerne skulle dukke op indenfor de næste par dage.

Alkohol og spiritus forværre mine smerter så det er lagt helt på hylden. Og undgår at sidde for meget ved computer. Holder mig også i kalorie overskud da det også hjælper. Selvom det har givet lidt mere fedt på maven :)

Jeg fik konstateret klamydia som jeg har båret på i 2 år. Det kan give stærke smerter i led. Fik Zitromax og det har taget lidt af smerterne i knæene.

Håber du kan bruge dette til noget- og håber dig alt det bedste. Det er en sej kamp, men tag det som en af livets udfordringer.

Held og Lykke :)

Er der ingen der har nogle success historier med længere varige overbelastnings skader?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

HEj igen

Tak for dit svar. Jeg døjer stadig med det....har nu været sygemeldt i 2 måneder og vil miste mit job, hvis jeg ikke snart bliver rask - og har svært ved at vende tilbage, da det mest består af computer arbejde. Jeg har også mange dage, hvor jeg giver helt op. Har været til så mange læger - senest hos Bispebjerg, som nu sender mig til neurolog til trods for, at jeg var hos en i januar. Men de mener stadig at det er neurologisk. Så går også til fysisoterapi samtigog massage og laver strækøvelser i fitness dk. suk.Men umiddelbart seker der ingen´ting - og som du også siger, så gør det p...ondt bare at holde en mobil, som jeg nu har fået en øresngel til - en avis eller bare skrive en lille mail. HAR DU FÅET SVAR PÅ DIN NERVEUNDERSØGELSE???? OG god bedring med dig! Skriv hvis noget hjælper.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hej

Jeg har tennisalbuer og golfalbuer. Det startede så småt for ca. 10 mdr siden. Det blev værre og værre og til sidst kunne jeg stort set ingen ting mad mine arme. På et tidspunkt søgte jeg på nettet med oret "tennisalbue". På dette søgeord læste jeg at akupunktur skulle hjælpe, så jeg fandt en akupunktør som omtalte tennisalbuer på hendes hjemmeside. Jeg har fået ca.20 behandlinger og jeg har det meget bedre idag. Jeg startede med minimum en behandling om ugen og efterhånden bliver der længere og længere imellem behandlingerne. Min akupunktør siger at jeg er/var meget hårdt ramt (tennis og golf albuer i begge arme), men hun har fået meget godt ram på det.

Jeg vil derfor anbefale dig at prøve med akupunktur.

held og lykke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share