Mætheds fornemmelse vha en pille


mat88'
 Share

Recommended Posts

Hej MOL'ere

Mig og en kammerat er igang med et teknologi projekt. Vi er igang med at lave en pille, som skal fjerne sulte fornemmelse og gøre os mættet. Vi har nogle ideer om, hvad ingridienserne skal være, men vil alligevel gerne have nogle tips herinde. Da jeg ved der er en masse der har gode/dårlige eferinger med diverse kost tilskud. Vi har nogle spørgsmål, som vi håber der er nogle der vil svare på :smile:

Hvilke kost tilskud mætter?

Hvis du skal spise lidt, som skal mætte meget. Hvad spiser du så?

Ville det være en ide at tilføre nogle vitaminer, protein eller evt fiskeolie hvis det er muligt?

Hvis du sidder med en god ide, som du gerne vil dele med os. Så vil vi blive meget glade :)

Hilsen Thomas og Mathias

Link to comment
Share on other sites

Hvis nogen har svaret på jeres spørgsmål, så tror jeg hellere de vil spinde $$$$ på det, end at forære svaret væk over et forum.

Måske i kan løfte sløret for, hvad i selv har forestillet jeg at komme i?

(PS: jeg er ved at skrive projekt om hvordan man skaffet atom-affald afvejen, jeg har selv nogle gode ideer, men kan i ikke lige komme med en løsning nu, da jeg skal aflevere snart :laugh: )

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal spise lidt, som skal mætte meget. Hvad spiser du så?

- Havregryn

Ville det være en ide at tilføre nogle vitaminer, protein eller evt fiskeolie hvis det er muligt?

- Det komme halt an på om i forestiller jer at man udelukkende skal leve af jeres pille

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal spise lidt, som skal mætte meget. Hvad spiser du så?

- Havregryn

Ville det være en ide at tilføre nogle vitaminer, protein eller evt fiskeolie hvis det er muligt?

- Det komme halt an på om i forestiller jer at man udelukkende skal leve af jeres pille

Vi havde forestille også, at man kunne spise pillerne. Hvis man havde intetioner om at tabe sig. Man skal ikke kunne leve af det, hvem gider det :4mewantfood:

Indtil videre har vi tænkt at der skal protein pulver og hvedklid.. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Nogle kosttilskud indeholder frugtfiber/plantefibre. Dem har min kæreste selv prøvet (Man skal tage op til 30 om dagen for at man kan tabe sig af dem), og de virker, hvis man spiser 5 af dem, en halv time før HVERT måltid. De udvider sig i maven, og skaber derved mindre plads til den rigtige mad, samtidig med at de giver en god mæthedsfornemmelse og at man derfor ikke har lyst til slik, osv. De sælges normalt for fordøjelsen, men kan bruges som kosttilskud.

Min kæreste tabte sig faktisk 10 kg i form af disse, og motion 3 gange om ugen :) Desværre tog hun kg'ene på igen - da hun holdt op med at spise pillerne. Og så giver det desuden en forfærdelig trang til at skulle på toilettet konstant ;)

Men ingen piller uden bivirkninger ;) Det virksomme stof i disse piller var 450 mg Orangefiber (Citrus aurantium). Det skal siges at pillerne kun var naturmedicin, og derfor kan købes næsten overalt.

Derudover har hun prøvet nogle der indeholdt:

En dagdosis (2 tabl.):

1000 mg hvide kidneybønner, yerba mate-ekstrakt (tilvarende 10 mg koffein), cayenneekstrakt (tilsvarende 200 mg cayennepeber) 100 mg krom og 600 mg inulin. Disse have også rimelig god effekt.

Håber at dette kunne hjælpe.

Link to comment
Share on other sites

Min kæreste tabte sig faktisk 10 kg i form af disse, og motion 3 gange om ugen :)

Hvad tror du af de to ting gavnede mest i forbindelse med vægttabet???

Uden at være ekspert på emnet, kan "placebo" vel kun hjælpe hvis man efter at have taget den ikke spiser andet, så pillen udgør

et måltid og man på den måde får skåret ned i sit energiindtag.. kan ikke se hvordan de skulle gøre noget ved mætheden, medmindre der rent faktisk er kalorier i.

Klart at hvis man skal sluge fem piller inden hvert måltid med en ordentlig mængde vand så "mætter" det også kortvarigt... og så spiser man mindre.

Koffeinpiller siges at øge forbrændingen kunstigt ved indtagelse men så er der jo så også snakken om hvorvidt de er livsfarlige eller ej at tage i betragtning ;)

Jeg er bare skeptisk overfor wonder-piller... that's all..

Edited by Jimbo
Link to comment
Share on other sites

Hvad med at gå efter nogle piller som fjerner appetitten. Fx piller lavet af tørret lort. Er sikker på man ikke har lyst til at spise noget efter et par lorte piller. Og hvis man bliver smittet af nogle colibakterier og får en omgang diarre, så slå det også akut ud på vægten. Den kunne evt. hedde L-pillen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror I er nødt til at tænke anderledes, end prøve at putte en masse kalorie-tungt mad i en pille, ellers bliver det netop noget med at spise 30 piller eller en pille der er meget stor....

Jeg er lidt rusten indenfor stofskifte cyklen, men hvis man nu forestillede sig, at man kunne spise noget i en pille, som kroppen forveksler med forhøjet blodsukker (= mæthedsfølelse), men som kun fjernes meget langsomt fra blodet, så ville man måske kunne føle sig mæt i lang tid.

Måske kunne man spise noget, som inhiberer - eller forsinker - nedbrydningen og omsætningen af den mad man spiser. Mon ikke det er noget i den stil, der allerede er prøvet i diverse slankepiller...

Jeg bør måske også lige sige, at jeg går ud fra, det er en teoretisk opgave I er i gang med.... Don't do this at home :tongue:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share