Væske i kroppen


fnull
 Share

Recommended Posts

Kan man fjerne væskeophobninger i kroppen? Jeg træner 3-4 gange om ugen (30-45 min), hvilket man umiddelbart skulle tro ville resultere i et vægttab.. Jeg spiser nok en anelse mindre end jeg burde her for tiden, men det er ikke sådan jeg sulter. Alligevel oplever jeg, at jeg til tider bliver blødere på maven, området lige under navlen og omkring. Jeg tror virkelig ikke fedt bare kan gå og komme på den måde, desuden kan jeg slet ikke se hvor det fedt skulle komme fra. Kan det være væske der samler sig, og evt hvorfor? Kan man gøre noget ved det? Jeg prøver at træne det væk, men det lader til at ignorere mit slid!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvor meget væske drikker du? Og hvis du drikker større mængder væske sammen med et måltid så vil det ofte medvirke at din mave bliver lidt udspilet.. vil tror det er årsagen, hvis du siger det kommer og går?

Væske ophober sig ikke bare sådan lige i musklerne hvis du ikke for eksempel tager noget der binder det som fx kreatin.

Link to comment
Share on other sites

Hvor meget væske drikker du? Og hvis du drikker større mængder væske sammen med et måltid så vil det ofte medvirke at din mave bliver lidt udspilet.. vil tror det er årsagen, hvis du siger det kommer og går?

Væske ophober sig ikke bare sådan lige i musklerne hvis du ikke for eksempel tager noget der binder det som fx kreatin.

Jeg indtager vel omkring en liter væske i løbet af dagen.. det jeg skal. Man får jo ca en liter tilført gennem kost. Så jeg tror virkelig ikke det skyldes mine spise- og drikkevaner. Har hørt noget med at væske kan binde sig kroppen hvis ens fedtvæv er aktivt?

Link to comment
Share on other sites

Ih, jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre :unhappy::unhappy: jeg træner og træner, spiser og spiser sundt, og der kommer mere og mere fedt/væske på min mave. Jeg forstår det simpelthen ikke. Hvordan kan det lade sig gøre, at man bliver småfed af at dyrke motion!? :unhappy::cry3::cry3:

Føler du dig ellers genrelt sund?

Du er ikke træt, føler dig svag eller lignende??

p.s. Er du en pige?

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke noget med at når fedt forbrændes, og bliver aktivt, så kømmer der mere væske i cellerne. Således at man midlertidig kan se ud som om man har taget på?

Altså blød fedt = man er igang med at forbrænde det

og

hård fedt= man er igang med at ophobe fedt.

Eller er jeg helt ude hvor jeg ikke kan bunde?

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke noget med at når fedt forbrændes, og bliver aktivt, så kømmer der mere væske i cellerne. Således at man midlertidig kan se ud som om man har taget på?

Altså blød fedt = man er igang med at forbrænde det

og

hård fedt= man er igang med at ophobe fedt.

Eller er jeg helt ude hvor jeg ikke kan bunde?

jO ... har netop skrevet om dette i en anden tråd!

... dog når snakker vi aktivt fedt lige mere væske i fedtvævet så skal du holde dig for øje at aktivit fedt OGSÅ kan være fedtceller som lagre fedt :wink:

Hårdt fedt er lige INAKTIVT fedt!! Her sker der hverken en markant lagring eller afgivelse!

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

jO ... har netop skrevet om dette i en anden tråd!

... dog når snakker vi aktivt fedt lige mere væske i fedtvævet så skal du holde dig for øje at aktivit fedt OGSÅ kan være fedtceller som lagre fedt :wink:

Hårdt fedt er lige INAKTIVT fedt!! Her sker der hverken en lagring eller afgivelse!

Fedtvæv er aldrig inaktivt, men gider du referere noget på hvor meget væskeniveauet kan svinge i fedtvæv?
Link to comment
Share on other sites

Er det ikke noget med at når fedt forbrændes, og bliver aktivt, så kømmer der mere væske i cellerne. Således at man midlertidig kan se ud som om man har taget på?

Altså blød fedt = man er igang med at forbrænde det

og

hård fedt= man er igang med at ophobe fedt.

Eller er jeg helt ude hvor jeg ikke kan bunde?

Hvor lang tid tager det så at forbrænde sådan noget fedt? Har trænet i snart syv uger, intensivt, men det bliver stadig gradvist værre

Link to comment
Share on other sites

Hvor lang tid tager det så at forbrænde sådan noget fedt? Har trænet i snart syv uger, intensivt, men det bliver stadig gradvist værre

Hvor lang tid det tager at forbrænde dit fedtvæv afhænger jo af hvor meget der er :wink:

Hvis du er i kalorieunderskud og dermed burde tabe dig men alligevel oplever en gradvis væskeophobning som bliver mere markant kan det også skyldes at du stresser unødvendigt meget og du derfor holder ekstra meget væske samt på samme tid hæmmer din fedtforbrænding pga. stress :smile:

Det er vigtigt at holde sig for øje at fedtvævet på din krop har forskelligt aktivitetsniveau på forskellige tidspunkter og alt efter både fysisk aktivitet og forskellige hormoner i kroppen!

At du er meget løs og væsket på maven kan i min verden betyde to ting... enten at du afgiver rigtigt meget fedt fra netop dette område eller modsat at du er igang med at lagre!

Løsheden i huden bliver ekstremt markant når du begynder at dykke ned i de sidste fedtlagre på maven (det er i hvert tilfælde både min og kærestens oplevelse under vores diæter) Nogle dage kunne jeg trække min hud ekstremt langt ud fra kroppen :blink: mens det inaktive fedt er hårdt!

Dog skal du stadigvæk holde dig for øje at det som jeg kalder inaktivt fedt ikke er inaktivt i ordrets betydning, blot at der her ikke foregår nær samme aktivering af fedtcellerne som i det primære afgivelse/lagringsområde og du stadigvæk kan tabe dig fra disse områder uden helt samme markante løshed som eks. på dit primære afgivelses område :smile:

Hvis du er vægtstabil efter 7 ugers hård træning, så må der være noget som halter enten at du spiser forkert (for lidt/meget), at du drikker for meget i weekenden, at den motion du reelt laver ikke er så hård som du går og tror osv.....

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Sådan af ren nysgerrighed, vil jeg lige spørge om hvordan men definere "blødt fedt". Jeg kan - som Angle åbenbart også kan nogleg gange - hele tiden trække min hud (og fedt) ret langt ud fra kroppen. 5-7cm er ikke "unormalt" for mig... Det er en ting der går mig på, og især på maven er den helt gal...

Jeg kan mærke de her fedt"gryn" i stor grad ved maven...Men om det er blødt eller hårdt fedt kan jeg ikke rigtig finde ud af. For spiller hundes elastiske "egenskaber" ikke også ind?

Jeg kan ikke finde ud af om jeg lider af løst/elastisk hud og eller blødtfedt væv! :dry:

Link to comment
Share on other sites

Sådan af ren nysgerrighed, vil jeg lige spørge om hvordan men definere "blødt fedt". Jeg kan - som Angle åbenbart også kan nogleg gange - hele tiden trække min hud (og fedt) ret langt ud fra kroppen. 5-7cm er ikke "unormalt" for mig... Det er en ting der går mig på, og især på maven er den helt gal...

Jeg kan mærke de her fedt"gryn" i stor grad ved maven...Men om det er blødt eller hårdt fedt kan jeg ikke rigtig finde ud af. For spiller hundes elastiske "egenskaber" ikke også ind?

Jeg kan ikke finde ud af om jeg lider af løst/elastisk hud og eller blødtfedt væv! :dry:

For mig er blødt fedt som du beskriver det ... at man kan trække i huden og ligesom rulle den mellem fingrene og her igennem mærker de små fedtceller klumpet sammen i en grynet konsistens mens huden på samme tid føles som modellervoks/blød gummikonsistens!

Du kan sagtens have en ekstremt elastisk hud fra naturens hånd og i denne kan du have et mere eller mindre inaktivt fedtvæv, hvorved huden ikke føles nær så blød/gummiagtig.... ved væskeansamlinger i vævet som forekommer ved meget aktivt fedtvæv vil vævet/hudenudtrækket føles mere gummiagtigt --> man kan presse fingerne betydeligt ned i vævet, mens det mere inaktive væv/hududtræk vil yde en betydelig mere markant modstand (ligesom have en hård kerne :smile: )

Det er meget forskellige hvor folk har primær lagring når det kommer til fedt... eks. har jeg på maven mens min kæreste har det på balderne mens Karen Louise jeg trænede sidste år til DM har på triceps... det vil også sige at jeg næsten altid har meget aktivt fedt på maven (lige bortset fra de sidste få uger af min diæt) og dermed er meget blød/"blævret" året rundt på netop dette område, mens det for Christians vedkommende er balderne som "blævre" :tongue:

Link to comment
Share on other sites

For mig er blødt fedt som du beskriver det ... at man kan trække i huden og ligesom rulle den mellem fingrene og her igennem mærker de små fedtceller klumpet sammen i en grynet konsistens mens huden på samme tid føles som modellervoks/blød gummikonsistens!

Du kan sagtens have en ekstremt elastisk hud fra naturens hånd og i denne kan du have et mere eller mindre inaktivt fedtvæv, hvorved huden ikke føles nær så blød/gummiagtig.... ved væskeansamlinger i vævet som forekommer ved meget aktivt fedtvæv vil vævet/hudenudtrækket føles mere gummiagtigt --> man kan presse fingerne betydeligt ned i vævet, mens det mere inaktive væv/hududtræk vil yde en betydelig mere markant modstand (ligesom have en hård kerne :smile: )

Det er meget forskellige hvor folk har primær lagring når det kommer til fedt... eks. har jeg på maven mens min kæreste har det på balderne mens Karen Louise jeg trænede sidste år til DM har på triceps... det vil også sige at jeg næsten altid har meget aktivt fedt på maven (lige bortset fra de sidste få uger af min diæt) og dermed er meget blød/"blævret" året rundt på netop dette område, mens det for Christians vedkommende er balderne som "blævre" :tongue:

Så som det plejer at være med dine påstande, er der ingen evidens bag, blot lidt personlige erfaringer? Alligevel fremføres det som videnskabelig viden - imponerende. Edited by Stubbe
Link to comment
Share on other sites

For mig er blødt fedt som du beskriver det ... at man kan trække i huden og ligesom rulle den mellem fingrene og her igennem mærker de små fedtceller klumpet sammen i en grynet konsistens mens huden på samme tid føles som modellervoks/blød gummikonsistens!

Du kan sagtens have en ekstremt elastisk hud fra naturens hånd og i denne kan du have et mere eller mindre inaktivt fedtvæv, hvorved huden ikke føles nær så blød/gummiagtig.... ved væskeansamlinger i vævet som forekommer ved meget aktivt fedtvæv vil vævet/hudenudtrækket føles mere gummiagtigt --> man kan presse fingerne betydeligt ned i vævet, mens det mere inaktive væv/hududtræk vil yde en betydelig mere markant modstand (ligesom have en hård kerne :smile: )

Det er meget forskellige hvor folk har primær lagring når det kommer til fedt... eks. har jeg på maven mens min kæreste har det på balderne mens Karen Louise jeg trænede sidste år til DM har på triceps... det vil også sige at jeg næsten altid har meget aktivt fedt på maven (lige bortset fra de sidste få uger af min diæt) og dermed er meget blød/"blævret" året rundt på netop dette område, mens det for Christians vedkommende er balderne som "blævre" :tongue:

Tak for dit lange svar No. :4thumbup:

Så er jeg med igen... Men der er stadig nogle spørgsmål jeg føler er ubesvaret. Du siger - mere eller mindre inddirekte - at du kun er kommet af med det bløde fedt gennem hårde diæter! Men vil det sige, at der skal en ekstremt - som jeg fornemmer dig og Craw's er - diæt til for at komme det til livs? For mig er det efterhånden et ret stort komplex. Mest fordi det er åhh så frustrende at der ikke sker noget, ihvert fald ikke hen ad det resultat jeg ønsker. Nemlig en nogenlunde defineret six-pack (hvem vil ikke det?) og mest af alt stram hud...!

Faktsik kan jeg selv på vingerne trække huden ud i meter lange baner, ikke noget tiltalende syn. Men et sted som benene, og især ved lægmusklerne, er der intet. Med andre ord, stram hud, blodåre og derud af... Det er sku stressende, og ikke mindst et evigt belastningsmoment...

Once again, tak for dit svar No :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så som det plejer at være med dine påstande, er der ingen evidens bag, blot lidt personlige erfaringer? Alligevel fremføres det som videnskabelig viden - imponerende.

Videnskabenlige kilder eller ej, så vil jeg satse alle 3 fødder på at Angle (og hendes modstykke Crawdaddy) har mere end godt styr på sagerne. De er trods alt VERDENSMESTRE, et faktum som må veje godt bag sagligheden i deres svar og arugmenter...

Link to comment
Share on other sites

Videnskabenlige kilder eller ej, så vil jeg satse alle 3 fødder på at Angle (og hendes modstykke Crawdaddy) har mere end godt styr på sagerne. De er trods alt VERDENSMESTRE, et faktum som må veje godt bag sagligheden i deres svar og arugmenter...

edit: nåeh glem det :smile:

Edited by Sortiarius
Link to comment
Share on other sites

Hvor lang tid det tager at forbrænde dit fedtvæv afhænger jo af hvor meget der er :wink:

Hvis du er i kalorieunderskud og dermed burde tabe dig men alligevel oplever en gradvis væskeophobning som bliver mere markant kan det også skyldes at du stresser unødvendigt meget og du derfor holder ekstra meget væske samt på samme tid hæmmer din fedtforbrænding pga. stress :smile:

Det er vigtigt at holde sig for øje at fedtvævet på din krop har forskelligt aktivitetsniveau på forskellige tidspunkter og alt efter både fysisk aktivitet og forskellige hormoner i kroppen!

At du er meget løs og væsket på maven kan i min verden betyde to ting... enten at du afgiver rigtigt meget fedt fra netop dette område eller modsat at du er igang med at lagre!

Løsheden i huden bliver ekstremt markant når du begynder at dykke ned i de sidste fedtlagre på maven (det er i hvert tilfælde både min og kærestens oplevelse under vores diæter) Nogle dage kunne jeg trække min hud ekstremt langt ud fra kroppen :blink: mens det inaktive fedt er hårdt!

Dog skal du stadigvæk holde dig for øje at det som jeg kalder inaktivt fedt ikke er inaktivt i ordrets betydning, blot at der her ikke foregår nær samme aktivering af fedtcellerne som i det primære afgivelse/lagringsområde og du stadigvæk kan tabe dig fra disse områder uden helt samme markante løshed som eks. på dit primære afgivelses område :smile:

Hvis du er vægtstabil efter 7 ugers hård træning, så må der være noget som halter enten at du spiser forkert (for lidt/meget), at du drikker for meget i weekenden, at den motion du reelt laver ikke er så hård som du går og tror osv.....

hvordan kan stress spille en rolle?

Link to comment
Share on other sites

jeg stillede blot spørgsmålet hvad angel var verdensmester i, hvorfor jeg 3 sekunder senere reflektorisk gik ind på hendes site og læste det, glemmer nogle gange det der med at tænke før man taler (eller stiller et spørgsmål)

Kender det sku godt...! Men de - Angle og Craw - er jo nærmes Mr. and Mrs. EVIL :tongue: if you ask me !

Link to comment
Share on other sites

Videnskabenlige kilder eller ej, så vil jeg satse alle 3 fødder på at Angle (og hendes modstykke Crawdaddy) har mere end godt styr på sagerne. De er trods alt VERDENSMESTRE, et faktum som må veje godt bag sagligheden i deres svar og arugmenter...

ahhhh ... endnu et giv-mig-en-videnskabelig-evidensbasretundersøgelse-der-underbygger-din-påstand-indlæg fra stubbe :crazy:

Stubbe er fra min side sat på ignore så kan ikke se hans indlæg og det generer mig IKKE det mindste :innocent:

... men Juvic min erfaring er også at de mennesker som rent faktisk prøver ting på deres krop i stedet for at sidde med hovedet i tykke bøger ofte har langt mere at have deres viden i da teori og praksis ofte er to forskellige ting :smile:

Dog er der mig bekendt heller ikke lavet den mindste forskning på området omkring hvordan kroppens fysiologiske karakteristika for de forskellige væv/væpvsområder ændre sig under diæt... men hvis du eks. snakker med en plastikkirurg som arbejder med fedtsugning, vil han kunne fortælle dig de samme observationer som jeg og størstedelen af alle de fitness/BB-atleter som gennem årene har været på diæt har også oplevet det sammen!! Kan uden problemer her skaffe en reference på omkring de første 30 personer som har stillet op og dermed gennemført en fuld diætperiode, og som kan nævne samme observation omkring fedtvævets karakteristika som jeg!

Det sted på kroppen hvor der sker den største frigivelse af fedt fra vævet vil der også være en større væskeansamling, hvilket skyldes de flere åbne kapillære --> fuldstædnig det samme som sker omkring den arbejdende muskel, den arbejde tarm... at der shuntes mere blod til området!!

Kroppen åbner netop flere af de små blodårer i og omkring det væv som skal arbejde, hvorfor der også presees mere mere væske ud i vævet omkring fedtceller fra blodet, hvorved vævet får sin bløde gummiagtige konsistens :smile:

Link to comment
Share on other sites

jeg stillede blot spørgsmålet hvad angel var verdensmester i, hvorfor jeg 3 sekunder senere reflektorisk gik ind på hendes site og læste det, glemmer nogle gange det der med at tænke før man taler (eller stiller et spørgsmål)

Selv læger er ikke perfekte :innocent::wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share